Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב עד 30K, חסכוני בדלק ואחזקה


Mega
שימו לב! השרשור הזה בן 822 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הייתי מודע לבעיית הרצועה בדור הראשון שלה, ובמקרים שהיא התפוררה יכלה להיות צריכת שמן, אבל יש מקרה בפורום שהתחילה צריכה לאחר שנתיים, ברכב שהטיימינג לא התפורר. מוזר אבל זה קרה.

לכן קניתי רכב שטופל במורשה יבואן, ורכב שהוחלף בו טיימינג בגלל הריקול ולא בגלל התפוררות.

 

בנתיים אין צריכת שמן בכלל.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אצלי גם יש רכב עם המנוע הנ"ל רצועה הוחלפה דווקא בגלל התפוררות ב2018 ב80 אק"מ אך מאז עברו 3 שנים ויותר מ40 אלף קילומטר. אין צריכת שמן חריגה או שום תופעה אחרת.
עם זאת יש מספיק עדויות בפורום הטכני של אנשים שהחליפו רצועה כביכול ללא התפוררות ואחרי שנה התחילה צריכת שמן והיו צריכים להחליף\לשפץ מנוע.
מסתבר שבין אם הרצועה התפוררה או לא זה לא משנה עדיין אפשר ליפול על מנוע שיתחיל לצרוך שמן ויצריך שיפוץ.
לכן הייתי ממליץ לחשוב טוב אם רוצים להיכנס לזה ובמידה שרוצים לקחת את המנוע הזה לבחון רק מנועים שעברו החלפת רצועה לפני מספיק זמן כדי לוודא שהמנוע לא התחיל לאכול שמן (לפחות עברה שנה-שנתיים מאז החלפת הרצועה).

בכללי הייתי ממליץ יותר על הדיזל, כן יש בעיה עם המיכל אוריאה אבל בינינו יש מספיק בעלי מקצוע בארץ שמתעסקים בביטול מערכת אוריאה. (חפש בגוגל ביטול אוריאה) זה מצריך רק חיבור למחשב עולה כמה גרושים ולוקח 10 דקות. 
חוץ מזה הדיזל אמין, חזק וחסכוני לכן הייתי לוקח אותו בלי לחשוב פעמיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום בעיה לעבור טסט כמו שכל רכב דיזל רגיל ללא מערכת אוריאה עובר טסט.

בטסט בודקים את כמות הCO2 כאשר מערכת האוריאה לא משפיעה על זה אלא מנטרלת NOX ולא CO2.

מכיוון שהמערכת נפרדת לגמרי למנוע אין גם שום בעיה לבטל אותה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

אוקיי לאחר קריאה מרובה כאן בפורום וברשת בכלל

הגעתי לדילמה בין שני רכבים בעיקר, אלו שציינתי כבר

רנו פלואנס דיזל, עדיפות לידני, קשה למצוא אחת כזאת (עם קילומטרז שפוי) אבל נראה שמבחינת אמינות זו האופציה הכי טובה

מקסימום "אתפשר" לדגם הרובוטי ואכין 5 אלף בצד כמו שהציעו במקרה ותצוץ איזשהי תקלה בגיר.

 

הרכב השני קקטוס דיזל/208 דיזל, שתיהן ידניות אבל כנראה הן יהיו פחות אמינות מהפלואנס

קראתי הרבה על המיכל אוראה ולא הגעתי לדעה חד משמעית בנידון, אם כי זה לא נגמר במיכל

יש עניין של הרצועה, שיש עליה לחלק ריקול אבל על המשאבה אין ריקול וזו הוצאה של 700 שח,

בקיצור עושה רושם שהרכב הזה יהיה פחות אמין באופן כללי אבל כנראה יותר חסכוני, מפנק ומגניב.

 

על מה הייתם הולכים מבין שתיהן ? התקציב גמיש עד 60 אלף כולל הכל- יישור קו לשים בצד להוצאות שיצוצו וכו'..

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא בנושא הרצועה לא שמעתי על בעיות בשילוב מנוע הדיזל.

כול הרכבים נוחים כאשר הפלואנס מרווחת יותר.

הקקטוס אכן יחודית יותר.

בקבוצת הקקטוס מרוצים מהדיזל למעט כאמור המשאבה שחלק החליפו.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה ריקול, אך בעיות התפוררות לא יצא לי לקרוא.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, Mega כתב:

אוקיי לאחר קריאה מרובה כאן בפורום וברשת בכלל

הגעתי לדילמה בין שני רכבים בעיקר, אלו שציינתי כבר

רנו פלואנס דיזל, עדיפות לידני, קשה למצוא אחת כזאת (עם קילומטרז שפוי) אבל נראה שמבחינת אמינות זו האופציה הכי טובה

מקסימום "אתפשר" לדגם הרובוטי ואכין 5 אלף בצד כמו שהציעו במקרה ותצוץ איזשהי תקלה בגיר.

 

הרכב השני קקטוס דיזל/208 דיזל, שתיהן ידניות אבל כנראה הן יהיו פחות אמינות מהפלואנס

קראתי הרבה על המיכל אוראה ולא הגעתי לדעה חד משמעית בנידון, אם כי זה לא נגמר במיכל

יש עניין של הרצועה, שיש עליה לחלק ריקול אבל על המשאבה אין ריקול וזו הוצאה של 700 שח,

בקיצור עושה רושם שהרכב הזה יהיה פחות אמין באופן כללי אבל כנראה יותר חסכוני, מפנק ומגניב.

 

על מה הייתם הולכים מבין שתיהן ? התקציב גמיש עד 60 אלף כולל הכל- יישור קו לשים בצד להוצאות שיצוצו וכו'..


1. מצמדים בפלואנס הרובוטית יכולים לעלות הרבה יותר, אנשים דיווחו על מעל ל10 אלף שקל להחלפת מצמדים בגלל שבמקרה של הפלואנס המצמדים מוחלפים יחד עם מנגנון יקר ומורכב.
2.עם הרצועת טיימינג יש סה"כ ריקול אבל אין איתה בעיות, הריקול רק לטובתך תקבל רצועה חדשה על חשבון החברה, לגבי המשאבה כמו שאמרתי אפשר לבטל אותה.
3. מנוע הK9K של רנו נחשב מעט פחות אמין מה1.6HDI V8 
4. לקקטוס יש תלונות על מדחס המזגן.

לנוכח כל הנתונים הללו לאף אחד מהרכבים האלו אין היתרון מובהק באמינות, אתה OVERTHINKING את הנושא וזה תלוי יותר במזל שלך ממה שזה תלוי בדגם של הרכב במקרה של פלואנס VS קקטוס VS 208. חפש ביניהם את הרכב הכי שמור וחדש שתמצא וזהו. אל תנסה להתביית על הכי "אמין" ביניהם כי ההבדל הוא מינורי לגמרי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי את דבריך, מה אם אחזיר את הסנדרו סטפווי דיזל כמועמדת ? 

אם כי גם שם יש את המנוע K9K, בגרסה של 90 כ"ס, אבל נראה שהיא תיהיה יותר אמינה מהקטטוס/208 דיזל

אין אוראה, אין בעיות עם מדחס/מזגן מדווחות, גיר ידני, יותר מבחר ביד 2 וניתן למצוא עם קילומטרז פחות מ100K די בקלות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Mega כתב:

הבנתי את דבריך, מה אם אחזיר את הסנדרו סטפווי דיזל כמועמדת ? 

אם כי גם שם יש את המנוע K9K, בגרסה של 90 כ"ס, אבל נראה שהיא תיהיה יותר אמינה מהקטטוס/208 דיזל

אין אוראה, אין בעיות עם מדחס/מזגן מדווחות, גיר ידני, יותר מבחר ביד 2 וניתן למצוא עם קילומטרז פחות מ100K די בקלות.

אם אין לך בעיה באיכות חומרים כלומר רכב מעט בסיסי ברמת איכות חומרים בתא הנוסעים אז הבחירה בסטפוואי דיזל היא האופטימלית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צר לי לבאס אבל אחרי בדיקה בפורומים בחו"ל יש תלנות גם על מדחס מזגן בסנדרו.

 

מעבר לכך תלוי באופי הנסיעה שלך, הסנדרו פחות מבודדת רעשים ופחות יציבה אם אתה נוסע בעיקר בין עירוני אז הסנדרו משמעותית פחות טובה בזה בהשוואה לקקטוס או ל208. אם יותר בעיר אז היא תהיה בסדר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתחיל להמאס לי האמת מחיפוש רכב יד 2, במיוחד בדגמים שעלו פה שהם לא נפוצים במיוחד וגם אלו שקיימים למכירה לא מציאות, ואם יש מציאה, סנדרו סטפווי למשל עם קילומטרז נמוך יד 1 יכולה לעלות 66 אלף, לכן חשבתי אולי לעשות שינוי כיוון בכלל.

 

ראיתי שהיונדאי i10 גיר ידני עולה 71900 היום, זה מחיר אטרקטיבי לדעתי בהתחשב בכך שהיא מגיעה עם מנוע 1.2, 4 צילנדרים.

מה גם שאמנם זו הרמת גימור הכי נמוכה אבל היא מגיעה די מאובזרת, עם מערכות בטיחות אקטיביות ומולטימדיה.

 

ולפי קריאה של מבחנים היא גם די חסכונית, להוציא ממנה 1 ל 17 זה לא בעיה בנהיגה רגועה משולבת...

 

מה דעתכם על הרכב ביחס למחיר שלו ?

 

 

עריכה אחרונה על ידי Mega
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היונדאי בגירסה הזאת אחלה רכב, מרווחת יחסית, מושבים נוחים וגם נוחות הנסיעה, המנוע יהיה חלש מטורבו דיזל, אבל סך הכול יהיה בסדר גמור.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 822 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...