Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קרב הענקים - איוניק נגד אניאק


Uri-G
שימו לב! השרשור הזה בן 881 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לאחר נסיעת מבחן בשניהם החלטתי לכתוב סיכום של קרב ראש בראש. המבחן באיוניק 5 היה לפני יותר מחודשיים אבל היה מבחן ארוך של  שעתיים, בניגוד ל 20 דקות שקיבלתי על האניאק, כך שיש לקחת את דברי בערבון מוגבל ויתכן שבשימוש ארוך דברים יכולים להיות שונים.

 

עיצוב

חוץ

האניאק נראה כמו...איך להגיד...סקודה. למען האמת הוא נראה כאילו הוא גנב לקודיאק את מתיחת פנים שלו, לא במובן הטוב של המילה. אולי בהתחלה הוא עוד  יראה מיוחד אבל אחרי תקופה סביר להניח שהוא יטמע בשלל הרכבים האחרים על הכביש. האיוניק הוא ההפך המוחלט. זה מתחיל מזה שהוא לא נראה כמו יונדאי, במובן הטוב של המילה. מי שלא מכיר את הרכב לא יחשוד שקניתם יונדאי ויש יותר סיכוי שיחשבו שמותג לנצ'יה חזר לעולם 😃 ובכול מקרה מדובר ברכב הרבה יותר מיוחד

תוצאה: 1-0 לאיוניק

 

פנים

האניאק נראה מבפנים כמו...איך נגיד... סקודה. במובן הטוב של המילה. למען האמת קשה לדעת שבכלל מדובר ברכב חשמלי. אומנם נראה כאילו בלגנו קצת את הסדר והפעלת המזגן בכלל לא נוחה אבל התוצאה בסה"כ טובה לעומת אי הסדר שבאיוניק, (חוץ מהמזגן). אבל בכל מקרה זה דברים שמנסיוני מתרגלים. איכות החומרים זה כבר יותר מורכב. כשישבתי בפעם הראשונה באניאק זה היה ברמה הגבוהה ביותר ומאוד התרשמתי מאיכות החומרים. המבחן נעשה ברכב מדרגת האיבזור השניה וקשה היה להאמין שמדובר באותו רכב, עד  שכשחזרתי נכנסתי עוד פעם לגרסה המפוארת שבתצוגה רק כדי לוודא שמדובר בכלל באותו רכב. החלק העצוב שגרסת הבסיס אמורה להיות אפילו פשוטה יותר, והחלק הכי מאכזב שדווקא החומרים הכי פשוטים נמצאים בדיוק איפה שהם לא צריכים להיות, כמו ההגה וידיות הסגירה של הדלתות ולמרות זאת בסופו של יום העדפתי את האניאק גם בגלל המראה היותר מסודר , גם ניצול יותר של מרחב האוטו, וגם שהחומרים באיוניק לא מתעלים. חיסרון נוסף שיוזכר בהמשך היא ציקצוקים מתא הנוסעים של האניאק. (עוד על כך בסוף).

תוצאה: תיקו

 

מרחב

לנוסעים

לא לקחתי איתי מטר למדוד אבל אני ינחש שהאיוניק גדול יותר אבל לא בהפרש שלדעתי יכול להכריע את הכף. מה שכן יעשה את ההבדל הוא התחושה. זה של האיוניק הרבה יותר אוורירי. החלונות גדולים והישיבה גבוהה יותר כך שבמבחן הפרקטיקה לא מצאתי הבדל במבחן התחושה האיוניק.

תוצאה: 2-1 לאיוניק 

 

מטען

כאן כבר יש פער גדול יותר.  אם מורידים את המגשים לא נראה לי שיהיה הבדל גדול בינהם, אבל המגש האחורי של האיוניק משאיר תא מטען כל כך רדוד  שכל יציאה לטיול עם ציוד ידרש להוריד אותו, מה שמוביל לשתי בעיות. אחת שהבידוד בנסיעה יפגע והשני מסוכן יותר,  שבזמן תאונה הציוד יכול בקלות לחדור לתוך תא הנוסעים ולפגוע בהם. האניאק חסר את הבעיה הזאת וגם עם המגש משאיר חלל ענקי לציוד.

תוצאה: שוב תיקו

 

כח

על הנייר האיוניק חזקה יותר אבל האמת קשה מאוד להרגיש את זה, בעיקר בגלל כיול דוושת החשמל. למען האמת האניאק הרגישה חזקה יותר, אבל בהינתן שדף הנתונים לא משקר הנקודות ילכו לאיוניק כי במבחן החיים האמיתיים כשתצאו לעקיפה, האיוניק יעשה את זה מהר ובטוח יותר גם אם לא שמח לעשות את זה כמו האניאק.

תוצאה: 3-2 לאיוניק

 

התנהגות

כבר התלוננתי בעבר על הכבדות של האיוניק ומול הביצוע של האניאק הדבר בולט אפילו יותר. למרות שלא מצאתי בעיות באחיזה של האיוניק והוא אפילו הפתיע לרכב 2 טון, מול האניאק הוא מרים ידיים, האניאק נכנס יותר מהר לפניות ויוצא מהם מהר יותר, גם בתנועה עירונית וגם במהירה יותר. יש לציין שבגלל הזמן הקצר ואיש מכירות באוטו לא יכולתי לבדוק את גבולות האחיזה של האניאק אם הם תואמים להרגשה, אבל אני מנחש שכן והם בוודאי יספקו נהג ממוצע.

תוצאה: תיקו 3-3

 

נוחות

יש הבדלים גדולים אבל תוצאה דומה. האיוניק הוא רכב רך שמתקשה בריסון, הסקודה כמיטב המסורת הוא רכב נוקשה אבל עם ריסון מצויין, כך שבסופו של יום זה יותר עניין של טעם מתוצאה. אישית לא אהבתי את הרכות של האיוניק ולא מצאתי את זה נוח יותר מהטסלה האישית שלי,(ובכלל אני תמיד מעדיף ריסון על פני המשך תנועה גם מטעמים דינמיים) לעומתו האניאק מרגיש לי נוח יותר מהטסלה, כי השיכוך במהירות עירונית שלו מוצלח יותר מהטסלה ובמהירות גבוהה הוא דומה. אבל בסופו של יום זה טעם אישי.

תוצאה: 4-3 לאניאק 

 

איבזור/מחיר

על אף המחיר הדומה בגרסת הכניסה, באיוניק מקבלים עמדת טעינה וטיפולים חינם ל 3 שנים. בנוסף, בסקודה יש להוסיף אלפיה בשביל אחריות שנה שלישית. אם מכמתים את הכל האיוניק יוצא זול ב 8 אלפים שח. האבזור הבטיחותי של האיוניק גם טוב יותר אבל האניאק מוסיף אבזור נוחות רב יותר. במבחן התוצאה מדובר על תיקו בגלל  המחיר הזול יותר של האיוניק. ברמות הגבוהות יותר כבר זה יותר קל. פער המחירים שלהם גדל לעומתו פער האבזור מצטמצם, כך שהאיוניק מנצח בתלות הדגם שרוצים.

תוצאה: תיקו 4-4

 

סיכום

בסופו של יום מדובר בגישות שונות לאותה בעיה,' איך מיצרים רכב חשמלי?'. האיוניק עושה את זה בעזרת חדשנות, מבחוץ ומבפנים. האניאק מנסה בכל כוחו להיות רכב בנזין ויתאים למי שבשבילו רכב חשמלי הוא יותר בגדר אין ברירה. בסופו של יום אם הייתי צריך לבחור בין השניים הייתי בוחר בסקודה, משתי סיבות:

1. בסעיפים שבהם הסקודה מנצחת היא בדרך כלל מנצחת בנוק אאוט את היונדאי, והיונדאי שמנצחת היא עושה את זה בנקודות.

2. היונדאי היא החדשנית מבין השתיים, אבל כבעלים של טסלה, היונדאי פשוט לא מספיק טובה. כאילו יונדאי התחילה בתהליך יצירת רכב חדשני אבל פחדה לממש אותו, אולי במתיחת פנים הוא יצליח יותר. ואם  לא עושים חדשנות כמו שצריך אני מעדיף כבר שמרנות.

 

דברים קטנים אבל מעצבנים:

יונדאי

1.חלק מהאווריריות של תא הנוסעים מגיע מזה שאין ניצול מספק שלו. מה שמשאיר את המקום לטלפון הסלולרי על רצפת הרכב במיקום דבילי ביותר.

2. מערכת הסטריאו של האיוניק מתחת לכל ביקורת לאוזני ולא ניתנת לשידרוג גם לא ברמת האבזור הגבוהה.

 

סקודה

1. One pedal driving -  אין! פשוט אין! ולא ברור למה. יש דרגות שונות של רגנרציה אבל אף אחת מהן לא opd. מי שיעבור מבנזין אולי לא יבין מה הבעיה , אבל מי שעובר מרכבים חשמליים אחרים זה פשוט מעצבן, ורק כדי להוסיף חטא על פשע בקרת השיוט האדפטיבית שמגיעה עד עצירה מלאה, מתנתקת אחרי 5 שניות עצירה. למה??? מי שרוצה לתת לרגליים לנוח בפקק לא יכול פשוט להוריד רגל מהגז והרכב יעצור לבד. פשוט מעצבן😡

2. הפתעה - קרקושים ברכב המבחן. משהו השתבש להם בסקודה, איכות ההרכבה לא משהו ובמהלך כל המבחן נשמעו רעשים מלפחות שתי נקודות ברכב ומקריאת מבחן נוסף שדיווחו על בעיה דומה(הסתכלתי גם בתמונות כדי לוודא שלא נהגנו באותו רכב) כנראה שמדובר בבעיה יותר מערכתית. אם זה הייתה תחילת הייצור של הדגם זה יכול היה להיות שמדובר בדגמי פרה פרודקשיין, אבל הסקודה מיוצרת כבר מעל שנה. יש לציין שביונדאי לא הייתה בעיה כזאת, ולמרות שהאיכות החומרים לא בשמיים ההרכבה הייתה מצויינת. מה שנחמד ששגריר איגוד יבואני הרכב בתפוצות מר תומר הדר😄, בדיוק הוציא כתבה מהללת על נפלאות יכולות הייצור של סקודה לעומת טסלה 🤣

 

בקטנה על המתחרות שבדרך - שתי מתמודדות חשובות יעשו את דרכם לארץ בשנה הבאה. הקיה ev6 והטסלה מודל y.

הקיה ev6 , האחות של, מתומחרת ב 10%  יותר מהאיוניק 5 המקבילה שלה בעולם. אמנם יבואן קיה הפתיעה בעבר עם תמחורים אגרסביים, אבל לאור האכזבה שלו בתמחור הנירו החשמלי קשה להאמין שהוא יפתיע עם ה ev6. לזכותו של הקיה תעמוד העובדה שמדובר ברכב היפה ביותר בקטגוריה.

טסלה מודל y - ג'יפון דינאמי יותר מהאחרים (כנראה).מתומחר בגרסת ה lr  באנגליה כמו המודל 3 פרופרמנס, מה שאומר שהמחיר ההתחלתי הוא לפחות 270 אלף שח. במחיר הזה הוא יתקשה לתת תחרות לשניים הנ"ל וישאר נחלתם של כאלה שירצו ג'יפון דינמי יותר שפונה יותר לנהג ויסכימו לשלם על זה.

 

  • אהבתי 5
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע שבדקת אותן ממש לעומק.

לא יצא לי לנהוג באיוניק ובאניאק, אבל כן נהגתי בנירו החשמלי לכמה ימים והפדלים מאחורי ההגה היו סופר נוחים ברמה שכבר בנסיעה הראשונה הצלחתי להשתמש רק בהם ולא נגעתי בדוושת הבלם. אצלי הרכב הציג טווח ריאלי של מעל 450 ק"מ, בסביבות 470 בנסיעה משולבת עם השתדלות קלה לנהיגה חסכונית. מניח שמבחינת נהפדלים האיוניק אמורה להתנהג דומה וזה פלוס גדול בעיני.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום אחד המשתנים הכי חשובים בהחלטה איזה רכב לקנות, הוא איזה רכב אפשר לקבל.

זה לא עוזר שיש רכב מדהים, אבל כשמביאים רק 1000 יחידות ממנו לארץ ושכולן מכורות מראש לשנה הקרובה, הוא הופך ללא רלוונטי.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מערכת בקרת השיוט של הסקודה שאתה מתאר כאן היא תוצר של מה שהיבואן הביא לארץ. כשאני בחנתי אותה בחו״ל קיבלתי גרסא (גרסאת אמצע, לא הבכירה) עם מערכת הנהלות בפקקים, אתה בעקרון יכול להפעיל בקרת שיוט ולא לגעת בגז עד סוף הנסיעה, הרכב יעצור, ימתין בפקק/מאחורי מישהו ברמזור וימשיך לבד כשיגיע הזמן לסוע

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, ronrcz כתב:

הצקצוקים מתא הנוסעים של הסקודה זה בלי ספק אכזבה גדולה ומעצבן מאד.

אם בזה מסתכמות בעיות ההרכבה של הסקודה, זה לא נורא ובר טיפול. אבל ללא ספק מעצבן ומפתיע.

לפני 8 שעות, llaavvii כתב:

ומה אתה מזמין?

לעכשיו החלטנו לא להחליט. ברמת העיקרון אנחנו לא צריכים רכב עכשיו(שנה הבאה אשתי עוברת למקום עבודה מחוץ לעיר ותצטרך רכב שיתאים יותר לנסיעות בין עירוניות) , פשוט אחרי שקיבלנו את הטסלה אשתי התלהבה ועכשיו סגורה על זה שהיא רוצה רכב חשמלי.

טסלה נוספת נראה פתרון מיותר שכן זה לא יוסיף אופציות שימושיות (מעבר לזה שפסיכולוגית קצת קשה לאשתי לקנות טסלה ב 192 אחרי שהראשונה עלתה 180 רק לפני כמה חודשים, ולא היה שום שידרוג משמעותי, ואמרתי לה לקנות), והרעיון למצוא רכב במרכב האטצ'בק.

 

האיוניק 5 נפסלה די מהר כי אשתי לא אהבה. גם בגלל הסלון שלא הרשים (חלק מזה היה הסלון הבהיר של רכב המבחן שהפגין כתמים ונתן תחושה זולה. יכול להיות שגוון כהה לא יפגין כזאת בעיה) וגם בגלל תחושת הכבדות של הרכב.  האיוניק נותן תחושה של ג'יפ אמריקאי גדול, גם מבפנים וגם בהתנהלות, שזה גם סביר להניח יהיה אחד ממקדמי המכירה שלו. לנו זה פחות מתאים בעיקר שהגודל לא נחוץ.

 

הסקודה נכון לעכשיו לא לגמרי נפסלה, היא נותנת תחושה הרבה יותר קלילה מהאיוניק, אבל מאחר והיא נמצאת בטופ באדג'ט  שלנו היא לא לגמרי הלהיבה ונתנה יותר תחושה של רכב בנזין טוב מאשר רכב חשמלי חדש, שזה חלק מהתחושה שאשתי רוצה.

ניסיתי לשכנע אותה לקונה החשמלית (זה רכב שני כך שהטווח לא קריטי), אבל שוב הדמיון לבנזין פסל אותה. חשבתי אפילו לקחת את הקונה לעצמי כי ביום יום ההתנהלות שלי עירונית כך שהגודל קוסם לי. אבל נכון להיום לרדת מרכב של 320 כס לרכב של 140 כס פשוט לא מתקבל על הדעת.

 

אז נחכה למכוניות של השנה הבאה, ה ev6 והטסלה y יהיו כנראה מחוץ לתקציב. אם ה ev6 תפתיע אני מנחש שאחרי שאשתי תראה אותה במציאות יש סיכוי שהיא תרצה אותה גם אם היבואן יביא אותה עם כסאות פאקיר😁

ה id.3 וה mg zs החדשה אם יגיעו, בספק אם ישכנעו את אשתי בגלל סגנון, למרות שבתמחור נכון הם הפתרון ההגיוני.

מבחינת אשתי היא מוכנה לחכות לטסלה 2 , אבל אני לא רואה אותה באופק. הפתרון הכי הגיוני לדעתי זה אם צ'מפיון יביאו את הגרסה החזקה של הקופרה בורן (230 כס 0-100 ב 6.6 שניות) . אם הקופרה לא יהיה רק סמל אלא גם התנהגות, והתמחור/אבזור יהיה הוגן גם אם אשתי לא תרצה לא יהיה לי אכפת לי לקחת את הבורן לעצמי, לשימוש עירוני, ולהשאיר לה את הטסלה.

לפני 7 שעות, SuperBamba כתב:

מערכת בקרת השיוט של הסקודה שאתה מתאר כאן היא תוצר של מה שהיבואן הביא לארץ. כשאני בחנתי אותה בחו״ל קיבלתי גרסא (גרסאת אמצע, לא הבכירה) עם מערכת הנהלות בפקקים, אתה בעקרון יכול להפעיל בקרת שיוט ולא לגעת בגז עד סוף הנסיעה, הרכב יעצור, ימתין בפקק/מאחורי מישהו ברמזור וימשיך לבד כשיגיע הזמן לסוע

כנראה שאתה צודק. הסוכן אמר לי שבגרסה הגבוהה ביותר הבקרת שיוט מתנהגת אחרת. חשבתי שהוא סתם מחרטט אותי, כי זה נשמע לי לא הגיוני לבנות בקרת שיוט כזאת רק לדגמים הבכירים כאשר למתחרים יש מערכות נורמליות כבר בגרסת הבסיס. כנראה הדרך של סקודה לסחוט עוד כסף מהלקוחות.

 

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון ללפני חודשיים, האספקה של האיוניק הייתה פבואר (בוצעה הזמנה שבוטלה) ובצבעים מסויימים היה אפילו אוקטובר. נכון ללפני שבוע הסקודה הייתה זמינה למרץ, (בוצעה הזמנה). אבל ההזמנה של סקודה הייתה מאוד מוזרה. בניגוד למה שבדרך כלל קורה, שהנציג עובר על רשימת צבעים ורמות גימור שנשארו פנויות, ניתן היה להזמין מה שרוצים. אז או שסקודה עברו לשיטה של טסלה, שקודם מקבלים הזמנות ומייצרים לפי הביקוש או שהיבואן לוקח הזמנות ויספק מה שהוא יכול. אם זה השיטה השניה וזה לא יגיע עם פיצוי גדול אין לי כוונה לממש את ההזמנה (גם ככה הנטיה היא לביטול) 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Uri-G כתב:

מבחינת אשתי היא מוכנה לחכות לטסלה 2 , אבל אני לא רואה אותה באופק.

 

אני לגמרי מסכים איתה, וגם אני חושב אחרי המודל 3 שאם מחר היה יוצא מודל 2 ב 25,000$ + מיסים, אני אהיה הראשון להזמין. מאסק אמר לפני שבועיים בשיחת משקיעים בהתייחס ל"מודל 2" שאין כזה רכב ושזה לא על ה roadmap וכמו תמיד אצלו זה לא ברור למה הוא התכוון, אם רק לשם, או לרעיון, או שבאמת משהו השתנה כי לפני פחות משנה הוא כן דיבר על רכב זול כיעד ל 2023.

אז אני גם מסכים איתך, זה לא באופק, ואין מה לחכות. יש לטסלה כרגע הרבה יותר מדי דברים על הצלחת, ואם יש שם מישהו שמנהל את העיניינים הם יתרכזו בשנה הקרובה בהגדלת יכולת הייצור של הדגמים הקיימים, ב FSD ובסוללות ופחות בדגמים חדשים, אז 2023 נשמע אופטימי.

הבעיה, כמו שראית, שאחרי הטסלה אין כרגע חשמלית באמת ראויה במחיר אטרקטיבי (ואני מחפש משהו יחסית קומפקטי, לא צריך את הגודל והמשפחתיות של האיוניק/אניאק)

עריכה אחרונה על ידי OF
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 881 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...