Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

זקוק (כנראה?) לזוג צמיגים 245/45R17 לאחר כישלון בטסט.


Haim_gds
שימו לב! השרשור הזה בן 997 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

סיפור מגעיל כרגיל, אני עושה אתמול טסט ונפסל על כל ארבעת הצמיגים. אחרי ההלם הראשוני אני מדבר עם הרב בוחן שמתקן בטופס ואומר כי הצמיגים האחוריים תקינים אך יש להחליף את הקדמיים עקב סימני שחיקה, לדבריו, הצמיג תקין אך לא עובר טסט.... מדהים אותי איך בהינף מבט הוא משנה בדיקה וחוסך/מבזבז אלפי שקלים.

 

הצמיגים הם הנקוק K111 שנרכשו לפני 3 שנים בדיוק (22 באוגוסט, 2018 כפי שאפשר לראות בשירשור

),  הצמיגים מנופחים מעט מעל הנדרש (אני מעדיף זאת כדי לקבל התנהגות טובה יותר בפניות) ל 36 מאחורה ו 34 מקדימה (בצמיג חם) ומוצלבים כל טיפול 10. הרכב עבר כיוון פרונט בזמן ההרכבה וגם לפני כמספר חודשים כאשר הבולמ"ז הוחלפו (ואז נאמר כי הכל תקין ולא הייתה כל סטייה). השחיקה(?) מופיעה בצד הפנימי של הצמיג (צד שמאל בתמונות) אך מעולם לא הרגשתי כל בעייה בהיגוי/ניהוג.

1. מישהו מבין מה הבעייה והאם יש בכלל בעייה? אי חוזר שוב, הרכב עבר כיוון פרונט פעמיים ולא נמצאה כל סטייה.

2. יש טעם להגיש עירעור או ללכת למכון טסטים אחר? (אאל"ט, ניתן לבצע טסט נוסף תוך חודשיים)

3. תיכננתי להחליף את כל הרביעייה בשנה הבאה (אחרי הכל אין סימני יובש/שחיקה) אבל אם באמת הזוג הקדמי תקול אז אחליף כבר עכשיו. מה מומלץ לנהג שרוב הזמן נוהג רגוע (למעט הזמנים הקצרים בהם פורץ האינדיאני הים תיכוני מתוכו🙂)?

נראה לי שאני מעוניין בצמיג ספורטיבי (פחות או יותר) ושקט, מה שראיתי בחיפוש קצר שיוכל אולי להתאים הוא 245/45R17 99Y EFFIGRIP PERF FP XL TL של גודייר ב 760 ש"ח לצמיג. המלצות/היסתייגוייות?

 

 

 IMG_20210728_171930.thumb.jpg.db5c34d1452ec3fa86566d44d34b71f3.jpgIMG_20210728_171958.thumb.jpg.1c22893ccb989d63c4ae62a1249e02dd.jpg

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למיטב הבנתי הצמיגים פסולים והבוחן צודק.

לגבי לחץ גבוה - זה לא הגורם לשחיקה כזו אלא כיוון זווית הגלגל.

 

מציע להתייעץ עם מכון פרונט מקצועי כי כנראה יש ברכבך צורך בכיוון קצת יותר מדויק/מותאם.

 

בנוסף אציין שאולי זה לאו דווקא הפרונט. ישנם צמיגים שיותר רגישים לשחיקה מסוג זה (דופן פנימית). אני לא מכיר את ההנקוק הספציפי אבל בגודייר אפיגריפ פרפורמנס שהיו לי על קקטוס דיזל חוויתי את אותה תופעה וגמרתי רביעייה בשנה. ביאריס עם צמיגים מאותו דגם ואותה ארץ ייצור (גרמניה) - לא.

עם המישלין פרימסי 4 שהחליפו אותם אין את התופעה הזו בקקטוס.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו הסיבה שציינתי כי הרכב (השחור בסימלון, מרצדס E350 W211 משנתון 2008) עבר כיוון פרונט לפני שלוש שנים לאחר הרכבת הצמיגים ונבדק שוב לפני מספר חודשים (קליין ביהוד) ולא התגלתה שום סטייה. ממה שהבנתי ממספר מכוני פרונט לא ניתן ברכב שלי לשנות כיוון זווית הגלגל (Camber)....

אני עדיין לא מצליח להבין מדוע הצמיגים פסולים, השחיקה הזו (לטעמי לפחות) נראית לא ממש משמעותית. אני עושה כ 15K ק"מ שנתי בנסיעה מינהליתית ועל הצמיגים הספציפיים האלה אני לא חושב שהגעתי אפילו ל 30 עם הקורונה שעברה עלינו כך שלי שם מרגישים (ונראים) חדשים.

 

טוב לדעת על הגודייר אפיגריפ, זה מה שרציתי לקנות, אז כנראה שכבר אוותר עליהם. אני עומד להוציא סכום לא קטן (בסביבות הרביעייה) על הצמיגים ולא הייתי רוצה לגמור אותם כ"כ מהר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיפוש מהיר בזאפ מעלה מספר אופציות, מתוכן נראה שאמשיך עם הסוס המנצח ואלך על ההנקוק Hankook K117 99Y 245/45R17. הוא זול (אולי מדיי? 525 ש"ח למה שמוגדר כ Upper-middle) ולפי הביקורות שראיתי נחשב לצמיג קיץ מצויין. קצת מטריד הוא שמה שהיה בביקורת הוא ה Hankook Hankook Ventus S1 evo 3 K117 245/45 R17 ואילו מה שמופיע בזאפ הוא פשוט K117, יכול להיות שזה אחד מהדגמים היותר ישנים?

אם מדובר על הצמיג מהדגם החדש אז אחליף כבר את כל הרביעייה (אני לא ממש חוסך ברכב ולא מעגל פינות).

מישהו התנסה?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באתר של tires4u ראיתי את הטויו 245/45R17 TYO PROXES SPORT 99Y ןקראתי כמה ביקורות טובות עליהם. אבל בעבר היה לי את ה 245/45R17 Proxes R1R שהיו רועשים בטירוף (ופחות טובים מההנקוק שהחליף אותם). הם מופיעים במחיר לא גבוה (פחות מ 600 ש"ח) שמפתה אותי להחליף את כל הרביעייה.

 

מישהו התנסה עם דגם ה SPORT? מהם החסרונות שלו? ה R1R הייה ידוע בכך שהוא נגמר דיי מהר (לא שזה ממש חשוב לי, אני עושה כ 50K ק"מ כל 3-4 שנים ובכל מקרה מחליף צמיגים בתקופה שכזו)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה קרה לפורום😑

משהו שפשוט לא מסתדר לי, כיצד נוצרה ה"שחיקה" בצמיגים? זה נראה כתוצאה של תת ניפוח אך אני תמיד ממלא יותר מהנדרש ובודק לחץ אוויר פעם בחודש (ומעולם לא גיליתי כי הלחץ ירד מתחת ל 30 PSI בצמיג קר) צילמתי הרגע ולא נראה כי החלק הזה נוגע בכביש בנסיעה ישרה.

IMG_20210801_093340.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבתי לך, זה קרה לי בדיוק בצמיגים הקדמיים בקקטוס דיזל עם גודייר אפיגריפ פרפורמנס, וכן אתה צודק זה נראה כמו תת ניפוח אבל קורה כשהצמיגים מנופחים היטב.

 

אני מניח שיש קשר לקריסת דופן בגלל משקל. הייתי תוקף את זה על ידי מעבר לדגם עם קוד עומס גבוה יותר (XL, במידה הזו הקוד המספרי הוא 99 לעומת 95 בצמיג רגיל) או פשוט מניסיון שלי הצמיגים של מישלין לא סובלים מזה.

 

לגבי הדגמים שכתבת אין לי ניסיון ספציפי. אולי שווה לנסות את הפאלקן 310 החדשים.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה, על זה לא חשבתי. ד"א, זה משפיע על הצמיג בצורה כלשהי כגון אחיזה, היגוי וכו'? אני לא הרגשתי דבר שונה אצלי.

ישנו אתר מומלץ למבחני צמיגים? אני מחפש בגוגל אך אני לא בטוח כי התוצאות שאני רואה הן לא מפוברקות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישלין לרכב שלך 730 שח... למה לחפש מציאות...? ואחרי שקראתי את השרשור הקודם שלך, אני מבטיח לך, שינוי מיידי לאחר הרכבת הצמיגים. אם יש לך צורך בצמיג ספורטיבי- פיילוט ספורט4. אם פחות-פרימסי4.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, Haim_gds כתב:

תודה רבה, על זה לא חשבתי. ד"א, זה משפיע על הצמיג בצורה כלשהי כגון אחיזה, היגוי וכו'? אני לא הרגשתי דבר שונה אצלי.

 

לא למיטב ידיעתי מלבד כמובן קשיחות גבוהה יותר שיכולה אולי לפגוע קצת בנוחות. 

 

לפני 9 שעות, Haim_gds כתב:

ישנו אתר מומלץ למבחני צמיגים? אני מחפש בגוגל אך אני לא בטוח כי התוצאות שאני רואה הן לא מפוברקות.

 

חפש מבחנים בגרמנית. יש להם מגזיני רכב שמבצעים מבחנים. למשל autobild. גוגל יבצע לך את התרגום למקרה שגרמנית-קשה-שפה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, פריג'י כתב:

לא למיטב ידיעתי מלבד כמובן קשיחות גבוהה יותר שיכולה אולי לפגוע קצת בנוחות. 

מה ששאלתי הוא אם השחיקה הנוכחית בצמיגים שלי משפיעה על הנסיעה בצורה כלשהי כגון אחיזה, היגוי וכו'. כמו שכתבתי, אני לא הרגשתי שינוי אצלי מהבחינות האלה.

תודה על האתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי,

אז מה שקרה אצלי עם הגודייר היה אובדן אחיזה מסוים (אך נשלט), ובאיזשהו שלב התחילו לאבד לחץ באופן קבוע - ואז כמובן הוחלף זוג, האחוריים עברו קדימה, קיבלו את אותה תופעה, ואז הוחלפו גם הם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 997 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...