Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

L-R/R-L לצורך ניסיון ראשון ב-rear fill


DewHead
שימו לב! השרשור הזה בן 1143 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני שעתיים, DewHead כתב:

את הדיליי דווקא לקחתי מלינק שנמצא בתוך הוויקיפדיה ששלח טום

 

זה הקטע שקראת?

when the delay times reach beyond about 25ms or so (depending on the sound in question), our ears start to discern the higher frequencies of the delayed signal as distinct echoes,

 

?

 

 

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקטע לא ממש רלוונטי לריר פיל ברכב, מכיוון שלא אמורים להיות צלילים גבוהים ברמקולים האחוריים.

 

נקודת ההתחלה לחיתוך היא 4,000-300 הרץ, כלומר בעיקר תדרים ווקאליים.

 

אם תפעיל גם את הטויטרים האחוריים סביר להניח שתקבל שמיעה היקפית,

בדומה לחווית שמיעה באוזניות.

 

אבל זה לא בדיוק ההגדרה של רירפיל by the book.

 

בריר פיל "מדוייק" אין תדרים גבוהים מכיוון שהם מסיטים את הבמה הקדמית

While your front speakers should give you the best midrange and high frequencies possible, your rear speakers can be conventional coaxials or low frequency drivers. Their purpose is to add ambiance and depth to your forward soundstage. If they reveal too much high frequency information, they'll "pull" the stereo image to the rear of your vehicle, away from where you want it.

 

זה מתוך מדריך של קרצ'פילד:

https://www.crutchfield.com/learn/car-speakers-soundstage-imaging.html

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי BEEKER
  • אהבתי 1

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@BEEKER, מעולה שהעלית את זה כי באמת לא הסתדר לי שלרוב ממליצים על bandpass ומצד שני ציינו צלילים גבוהים בלינק ההוא.

מעניין אותי לשמוע את זה כשהכל מוגדר/מחוות נכון לפיל דיפרנציאלי עם 8ms מהדייטון.

אם חושבים על זה, זה אפילו פחות מ-8ms כי הקדמיים בדיליי כבר ואחוריים צריכים דיליי בעצמם אז מה ישאר לי מתוך ה-8ms? נגיד 6-6.5ms+- ?

צריך לנסות, לשמוע ולהחליט אם זה לטעמי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדקתי שוב את הנושא של השהיית זמן של 20 ms, מתוך סקרנות, 

וזה אכן יכול להתרחש במקרים מסויימים, כשהמיקום של הרמקול האחורי מאוד קרוב לנהג ויש תיקוני זמן גבוהים לסט הקדמי, אז גם הסט האחורי בעצם מתחיל מנקודת פתיחה של תיקון זמן אגרסיבי.

 

בכל מקרה כדאי לנסות להימנע מתיקונים מסיביים,

ולעבוד לפי ההמלצה למיקום של ריר פיל,

כלומר כמה שיותר רחב ברכב, כמה שיותר רחוק מהנהג וגבוה ככל האפשר.

אפשר לראות את העקרונות הנ"ל ברכב של נתן בודינו (מהנדס של הרמן שבונה מערכות לקסוס).

הוא מתחרה בiasca meca בארה"ב עם פרוססור בעל 16 ערוצי הגברה ורמקולים לרירפיל בקורות האחוריות המרוחקות של הרכב

תראה את המיקום של הריר פיל בדקה 7:10

 

 

  • אהבתי 1

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, BEEKER כתב:

וזה אכן יכול להתרחש במקרים מסויימים, כשהמיקום של הרמקול האחורי מאוד קרוב לנהג ויש תיקוני זמן גבוהים לסט הקדמי, אז גם הסט האחורי בעצם מתחיל מנקודת פתיחה של תיקון זמן אגרסיבי.

 זה מה שקורה אצלי כרגע. מיקום הרמקולים האחוריים הם סטוק (בדלתות). אני רוצה לעבוד עם מה שיש, בידיעה שלא אקבל תוצאות ברמת תחרות SQ (ולא רק בגלל המיקום של הרמקולים 😝), אלא להינות מההצלחה הקטנה שלי של להוציא את המירב ממה שיש.

בגלל שהסאב הוא הרכיב הכי רחוק ממני, בכל שאר הרמקולים מוגדר דיליי, מה שמשאיר אותי עם פחות מרחב למשחק בדיליי.

 

With that said, השאלה המתבקשת היא "אז למה לחשוב על להוציא 1000₪/2000₪ על Minidsp/Helix אם אתה רוצה לעבוד עם מה שיש?"
סיבה ראשונה, אני מחפש שיפור שהוא "non destructive" כדי לשמור על מקוריות. בנוסף, פודים ומיקום רמקולים במקומות אסטרטגיים זה יותר מידי בשביל רמת החומרה שיש לי באוטו. אני אוהב לקחת את זה רק צעד אחד קדימה בשביל "הטבילה".

לדעתי המקסימום יהיה להוסיף center אבל זה כבר יהיה שרשור אחר של 2 seat tuning 😲

סיבה שניה, יש הרבה מאוד ללמוד בטיונינג בנושא מדידות (REW) וכדו' ולדעתי פרוססור "משוכלל" יפתח לי קצת יותר אפשרויות לבצע את מה שאני לומד בפועל. ובונוס, DSP זה שדרוג "non destructive" :)

 

לגבי הסרטון, setup מדהים ומעניין מאוד. זו רמה אחרת לגמרי. המיקום של המידים האחוריים שלו מושלם. הכל נעשה שם בטעם טוב באופן כללי.

 

 

עריכה אחרונה על ידי DewHead
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש אפשרות להכניס ערוץ לעיבוד מחדש?

נניח להשתמש בכניסות  input 1+2 כרגיל,

להוציא rear בערוצים 5+6 עם השהייה,

ואז לחבר את היציאה של 5"6 בחזרה לinput 3+4 להשהייה נוספת?

 

 

אם זה לא מסתדר אז אפשר לנסות לשנות קוטביות (כמו שעבדו פעם במערכות פאסיביות לפני עידן dsp)

זה עוזר לאשליה של הדהוד אבל זמן העבודה הוא ארוך מאוד

  • אהבתי 1

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 53 דקות, DewHead כתב:

תודה רבה @BEEKER!

ותודה גם ל @kalmangar ו- @Tom_22.

 

עזרתם לי המון ב-brainstorming. בהחלט התקדמתי משמעותית מהמקום שהייתי בו בפתיחת האשקול.

אם אתה מכיר את בקר זה כאילו פרצת גדר פתוחה- הוא רק מחכה שיפתחו אשכול על ריר פייל, הוא שוקל להודות לך אבל לא יודע איך

  • אהבתי 1
  • מצחיק 3

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, BEEKER כתב:

יש אפשרות להכניס ערוץ לעיבוד מחדש?

נניח להשתמש בכניסות  input 1+2 כרגיל,

להוציא rear בערוצים 5+6 עם השהייה,

ואז לחבר את היציאה של 5"6 בחזרה לinput 3+4 להשהייה נוספת?

 

לדעתי אפשר כי קראתי שמישהו עשה עם Dayton DSP בדיוק את מה שאתה מתאר כדי להכפיל את כמות התדרים שאפשר לכוון.

מאמין שזה יהיה אותו דבר עם הדיליי.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפרופו - אם יש לכם פרוססור שמסוגל לתת נניח רק עד 15 מילישניות לערוץ ואתם רוצים להשיג אפקט של 20 מילישניות השהייה לזוג ערוצים מסויים - כמו למשל הרמקולים האחוריים... 

 

מה שאתם יכולים לעשות זה לתת לכל הסט הקידמי השהייה של 5 מילישניות 

ולסט האחורי 15 

 

רק אומר. שווה ניסיון. 

 

  • אהבתי 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...
בתאריך 12.2.2021 בשעה 15:02, DewHead כתב:

 

בין כל שאר החומר שעברתי עליו, גם פיטר היה כלול. ממנו קיבלתי את העניין שצלילים שמתנגנים בימין ושמאל מושתקים לגמרי.

 

את הדיליי דווקא לקחתי מלינק שנמצא בתוך הוויקיפדיה ששלח טום.

https://www.soundonsound.com/techniques/phase-demystified

 

 

עכשיו שיש לי כיוון בנושא הביטולים, אני יכול לנסות עם ה8ms שיש לDayton להציע ולראות איך זה נשמע.

 

אחלה דיון נפתח פה ואני בהחלט מתקדם לאט לאט לאן שאני מחפש להגיע אליו 👌🏻

@DewHead

לא קשור לנושא ונסיון די נואש - אתה במקרה הבחור שחיפש מידע על שיפוץ מקדחת עמוד?
 

  • מבאס 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני שמעתי מוסקוני עושה את האלוגריתם הזה נהדר ובלחיצת כפתור. 

שווה בדיקה. 

 

עומרי. 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

HU: Pioneer AVH-Z5050BT + Mosconi AMAS-LD4C DSP: Mosconi Gladen 6to8 AEROSPACE Amp1: Mosconi AS200.4 Amp2: Mosconi AS100.4 Front: Gladen AEROSPACE 165.3 ACTIVE Sub: DOUBLE Gladen Zero Pro 10

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1143 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...