Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נסיעה בניוטרל בירידה. האם חוסכת דלק?!


צביקה.
שימו לב! השרשור הזה בן 2815 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בסה"כ אפשר לסכם ולהגיד, שצריכת הדלק הרגעית, (בזמן הירידה) תהיה מינימלית ברכב עם הזרקה שמשולב להילוך.

 

בפועל, לגבי צריכת דלק כוללת של כל הנסיעה, השילוב לניוטרל יצרוך פחות כמו שהסברתי קודם.

מכונית בניוטרל יכולה להגביר מהירות או לאבד מהירות. זה תלוי מה חזק יותר, ההתנגדות של האוויר וגלגול הצמיגים, או כוח המשיכה, שמושפע ממשקל הרכב וזוית הירידה. (רוב השיפועים הם בקושי 2 מעלות, שזה 3.492 אחוזי שיפוע).

ולמי שתיקן אותי קודם, אז כמובן ש:

*העליה בהתנגדות הגלגול עם הגדלת המהירות- קיימת.

*העלייה בהתנגדות האוויר עם הגדלת המהירות- קיימת אחול בלועה.

*הירידה בהתנגדות גלגול של הצמיגים בגלל השיפוע, קיימת, והיא קטנה וזניחה.

-בכל הדוגמאות שנתתי הבהרתי, שמדובר על אותו רכב באותה מהירות ואותו שיפוע.

אם מדובר על ירידה חזקה, והנהג נוגע בברקס כדי לא להדרדר, כמובן הנגיעה הזאת תעלה לו בהרבה דלק. אז כבר עדיף שישאר בהילוך.

וכמובן, צריך לכתוב שלושה כוחות ולא שלוש... :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 85
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

צביקה ידידי, האם אין התשובה בפיך בנוגע לסוגיית צריכת הדלק ברכבים המצויידים במאיידים?

 

האין איזושהי דרך לבדיקת העניין בסדנתך? (כגון בדיקת גזי הפליטה ועוד, לצערי איני בקיא בנושאים אלו)

 

הייתי מאוד שמח לקרוא את דעתך המלומדת והמנוסה בעניין.

חג שמח!

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צביקה ידידי, האם אין התשובה בפיך בנוגע לסוגיית צריכת הדלק ברכבים המצויידים במאיידים?

 

האין איזושהי דרך לבדיקת העניין בסדנתך? (כגון בדיקת גזי הפליטה ועוד, לצערי איני בקיא בנושאים אלו)

 

הייתי מאוד שמח לקרוא את דעתך המלומדת והמנוסה בעניין.

חג שמח!

שחף בן צבי.

בבדיקה על ידי מכשיר CO פשוט אכן מגלים ערכים שונים, של פליטת CO,

וזה מעיד על תקלה בקרבורטור, אך אין לה קשר , לנסיעה בירידה בהילוך משולב , או בניוטרל!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בבדיקה על ידי מכשיר CO פשוט אכן מגלים ערכים שונים, של פליטת CO,

וזה מעיד על תקלה בקרבורטור, אך אין לה קשר , לנסיעה בירידה בהילוך משולב , או בניוטרל!

מובן.

אך האם ערכי ה-CO השונים מעידים על צריכת הדלק?

ברור שקרבורטור לא תקין יגרום לצריכת דלק שגויה, אך הכוונה בשאלתי היא האם בבדיקת CO בקרבורטור תקין יתקבלו ערכים שונים במצבי פעולה שונים של המנוע (כגון האצה, מהירות קבועה והאטה) והדבר יעיד על צריכת הדלק במצבים אלו?

שאלה זו נובעת מכך שלפי דעתי, במאייד אין הבדל אם הילוך משולב או לא (הרי אין לו 'מוח' שיפקוד עליו לא להזריק דלק) והאטה בהילוך משולב תהיה זהה להאטת המנוע בסגירת מצערת לאחר האצתו.

 

בברכה,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מובן.

אך האם ערכי ה-CO השונים מעידים על צריכת הדלק?

ברור שקרבורטור לא תקין יגרום לצריכת דלק שגויה,

([color=red]גדולה[/[/color]HTML] )אך הכוונה בשאלתי היא האם בבדיקת CO בקרבורטור תקין יתקבלו ערכים שונים במצבי פעולה שונים של המנוע (כגון האצה, מהירות קבועה והאטה) והדבר יעיד על צריכת הדלק במצבים אלו?[color=red]כן![/color]

שאלה זו נובעת מכך שלפי דעתי, במאייד אין הבדל אם הילוך משולב או לא (הרי אין לו 'מוח' שיפקוד עליו לא להזריק דלק) [b]והאטה בהילוך משולב תהיה זהה להאטת המנוע בסגירת מצערת לאחר האצתו[/b].

 

בברכה,

שחף בן צבי.

אכן כן לדעתי האטת המנועבהילוך משולב, תהיה זהה להאטת המנוע, בסגירת מצערת לאחר האצתו!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן כן לדעתי האטת המנועבהילוך משולב, תהיה זהה להאטת המנוע, בסגירת מצערת לאחר האצתו!

אם כך הדבר, הינך יכול לבדוק את הסוגייה ולהכריע גם בשאלה זו, לא?

כפי שאתה אומר, ניתן להעריך את צריכת הדלק ע"פ בדיקת ה-CO, לכן ביכולתך לבדוק את נתוני הבדיקה בסל"ד הסרק (כפי שהוא בניוטרל) וגם בעת האטת המנוע, להשוות ביניהן וע"י כך להסיק את המסקנות בנוגע לצריכת הדלק בירידה בניוטרל - האם פחותה, שווה או גדולה מירידה בהילוך משולב.

 

מקווה לתוצאות,

בתודה!

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניסוי שערכתי לפני שנים עם פיאט 127:נסעתי במהירות 80-90 קמ"ש,כיביתי את המנוע,נתתי למכונית לגלוש עד שהגיעה למהירות של 50-55 קמ"ש,ואז שילבתי לרביעי והנעתי אותה(בדומה לדחיפה)ואש האצה איטית עד 80-90 וחוזר חלילה.

הגעתי ל 25 ק"מ לליטר!

הערה חשובה-אסור לבצע את זה מבכוניות בעלות מגבר בלם(בוסטר)!

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניסוי שערכתי לפני שנים עם פיאט 127:נסעתי במהירות 80-90 קמ"ש,כיביתי את המנוע,נתתי למכונית לגלוש עד שהגיעה למהירות של 50-55 קמ"ש,ואז שילבתי לרביעי והנעתי אותה(בדומה לדחיפה)ואש האצה איטית עד 80-90 וחוזר חלילה.

הגעתי ל 25 ק"מ לליטר!

הערה חשובה-אסור לבצע את זה מבכוניות בעלות מגבר בלם(בוסטר)!

מעשית חן אתה צודק אם כל נהג ינצל את מהירותו של הרכב, ויוריד את הרגל מהדוושה, לאחר שיגיע למהירות סבירה של 80-90לשייט, מבלי לכבות את המנוע, אלא דוושת תאוצה לא לחוצה,

עד שהמנוע מגיע למהירות 50 -55,ואז לשלב להילוך הנכון ( רביעי) ניתן להגיע בקלות לתצרוכת דלק דומה, למה שחן הזכיר, וזאת מבלי לאבד את אפשרות הבלימה במקרה חירום, ועם אפשרות, להתחמק

מתאונה במקרה חירום!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 11 שנים מאוחר יותר...

מישהו אמר לי שברגע שהרכב נוסע בירידה בהילוך כלשהו ללא לחיצה על הגז אז הרכב לא צורך דלק בכלל.

ההסבר שלו היה שבמצב כזה הגלגלים מסובבים את הגיר והגיר מפעיל את המנוע ובגלל זה הרכב לא צורך דלק,

זה נכון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנושא נדון ונטחן מכל כיוון אפשרי ולא צריך להקפיץ שרשור בן 11. חיפוש.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2815 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...