Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נסיעה בניוטרל בירידה. האם חוסכת דלק?!


צביקה.
שימו לב! השרשור הזה בן 2815 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 85
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

קשה לי להחכים, אני לא לומד אף פעם :roll:

 

אז שאלה קטנה, אצלי באוטו עדיף (מבחינת תצרוכת דלק בלבד) לבלום/להתדרדר בניוטרל מאשר בהילוך

וברכבים חדשים יותר עדיף בהילוך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאשר המצערת סגורה ברכב מוזרק , לא נכנס אויר , אז לא יכנס דלק , ולא יהיה לAFM מה לחשב.

ליביו, אני מאמין שכתבת זאת בשגגה ולא בכוונת אמת.

כאשר המצערת סגורה, אין זה אומר שאכן פרפר המצערת סגור לגמרי ואוטם את כניסת האויר למנוע.

כאשר נעזב הגז, המצערת אינה סגורה לחלוטין אלא פתוחה במעט, ממש כשם היא פתוחה כאשר הרכב בסל"ד סרק.

לכן, כשנעזב הגז כאשר הילוך משולב, אכן נכנס אויר למנוע ונדחס - אמנם לאויר קשה יותר להכנס עקב ההפרעה הקיצונית לזרימתו (התנגדות פרפר המצערת) אך הוא נכנס למנוע.

 

אולם אופיר, גם הינך טועה באמרתך שיחס האויר/דלק הוא קבוע. מע' ההזרקה נועדה להתאים את התערובת באופן אופטימלי לתנאי העבודה של המנוע, משמע שבתנאים אידאליים יחס התערובת יהיה אידיאלי - דהיינו 1:14.7, אך במקרים אחרים כגון התנעה קרה (ולפי מה שאנו למדים כאן, עזיבת הגז כשהילוך משולב), היחס משתנה.

גם במע' הזרקה מיושנות ופרימיטביות קשה לי להאמין שצריכת הדלק תהיה גבוהה יותר כאשר הילוך משולב - לדעתי היא תהיה זהה לגלישה בהילוך סרק.

 

כל הדברים לעיל נאמרו בידידות ואין בכוונתי לסקול אתכם על טעויתכם הזעירות אלא רק להביאן לתשומת לבכם.

בברכה,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כולכם התעלמתם מדבר אחד מהותי מאוד

מה לגבי מהירות הרכב? קבועה, יורדת או עולה? יותר מהירות=יותר תנופה=יותר אנרגיה שנשארה לרכב להמשיך לנסוע במידה ויכבה המנוע.

נניח שלושה מצבים בירידה מסוימת:

1) אם זה קרבורטור, והאוטו בהילוך, ועדיין המנוע שורף קצת דלק(כלומר מייצר קצת כוח), אז בלימת המנוע חלשה יחסית, והאוטו נניח יאבד 10 קמ"ש בירידה.

2) אם זה הזרקה, אין צריכת דלק בכלל (כי הפרפר סגור) , אבל אז תהיה בלימת מנוע יותר חזקה (כי הרי לא נשרף דלק) ונניח האוטו יאבד 15 קמ"ש.

3) אם זה ניוטרל, האוטו יצרוך דלק בוודאות, כי אחרת המנוע יכבה מייד. אבל, מכיוון שהמנוע לא מחובר לגלגלים, אין בלימת מנוע כלל. לכן נניח שהאוטו יאבד רק 3 קמ"ש. (כמובן שהמספרים של איבוד המהירות משתנים הרבה כתלות בזוית הירידה).

מה הכי חסכוני?

1 ו 2 שוות לחלוטין. אפשרות 3 תהיה יותר חסכונית:

במישור אחרי הירידה, הנהג של 1 יצטרך לשרוף הרבה דלק כדי להאיץ חזרה את ה 10 קמ"ש שאיבד, 2 ישרוף אפילו יותר דלק בשלב הזה, (אבל שרף קודם פחות ולכן זה שווה).

הנהג של 3 יצטרך לשרוף מעט מאוד, אם בכלל. ולמרות שהאוטו אכל דלק בניוטרל בזמן הירידה, זו כמות קטנה בהרבה.

כמות הדלק שדרושה כדי להאיץ מסה של טון+ מ 90 ל 100 היא גדולה מאוד.

 

למי שיודע פיסיקה:

יש שלוש כוחות שכנגדם חייבים לייצר כוח ולשרוף דלק כל הזמן:

*התנגדות לגלגול של הצמיגים - והיא זהה בכל המקרים 1,2 ו 3

*התנגדות אוויר - כנ"ל, זהה (כל המקרים זה אותו רכב ובערך אותה מהירות)

*חיכוך במנוע - לא זהה. בסל"ד נמוך של ניוטרל, אנרגיית הפסדי החיכוך תהיה קטנה בהרבה מאשר במקרים 1 ו 2 , וכמובן אם הנהג מוריד להילוך ממש נמוך, וטורים ממש גבוהים, הפסדי החיכוך יעלו מאוד.

כלומר, במקרה 1 ו 2 , יש כוחות המתנגדים לנסיעת הרכב ולכן בהכרח זה יעלה ביותר דלק בסופו של דבר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לשואל הקבוע

 

אם אתה יורד בירידה עם מהלך נמוך עם המערכת הזרקה הישנה במכוניתך L JETRONIC

תצרוכת הדלק שלך תהיה נמוכה יותר מאשר גלישה בסרק.

תבדוק!!

מירוצי מכוניות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

3) אם זה ניוטרל, האוטו יצרוך דלק בוודאות, כי אחרת המנוע יכבה מייד. אבל, מכיוון שהמנוע לא מחובר לגלגלים, אין בלימת מנוע כלל. לכן נניח שהאוטו יאבד רק 3 קמ"ש. (כמובן שהמספרים של איבוד המהירות משתנים הרבה כתלות בזוית הירידה).

אני לתומי חשבתי שרכב המתגלגל במורד מאיץ......

 

למי שיודע פיסיקה:

יש שלושה כוחות שכנגדם חייבים לייצר כוח ולשרוף דלק כל הזמן:

*התנגדות לגלגול של הצמיגים - והיא זהה בכל המקרים 1,2 ו 3

*התנגדות אוויר - כנ"ל, זהה (כל המקרים זה אותו רכב ובערך אותה מהירות)

*חיכוך במנוע - לא זהה. בסל"ד נמוך של ניוטרל, אנרגיית הפסדי החיכוך תהיה קטנה בהרבה מאשר במקרים 1 ו 2 , וכמובן אם הנהג מוריד להילוך ממש נמוך, וטורים ממש גבוהים, הפסדי החיכוך יעלו מאוד.

כלומר, במקרה 1 ו 2 , יש כוחות המתנגדים לנסיעת הרכב ולכן בהכרח זה יעלה ביותר דלק בסופו של דבר

1. מי שיודע פיזיקה, מכיר כח נוסף - כבידת כדו"א. סביב כח זה נסוב כל השרשור הנ"ל.

2. התנגדות האויר והתנגדות הגלגלים אינה זהה, אלא עולה עם המהירות.

3. יש לציין שהתנגדות הצמיגים לגלגול קטנה ככל שהמורד תלול יותר.

בברכה,

גלעד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כולכם התעלמתם מדבר אחד מהותי מאוד

מה לגבי מהירות הרכב? קבועה, יורדת או עולה? יותר מהירות=יותר תנופה=יותר אנרגיה שנשארה לרכב להמשיך לנסוע במידה ויכבה המנוע.

נניח שלושה מצבים בירידה מסוימת:

1) אם זה קרבורטור, והאוטו בהילוך, ועדיין המנוע שורף קצת דלק(כלומר מייצר קצת כוח), אז בלימת המנוע חלשה יחסית, והאוטו נניח יאבד 10 קמ"ש בירידה.

2) אם זה הזרקה, אין צריכת דלק בכלל (כי הפרפר סגור) , אבל אז תהיה בלימת מנוע יותר חזקה (כי הרי לא נשרף דלק) ונניח האוטו יאבד 15 קמ"ש.

3) אם זה ניוטרל, האוטו יצרוך דלק בוודאות, כי אחרת המנוע יכבה מייד. אבל, מכיוון שהמנוע לא מחובר לגלגלים, אין בלימת מנוע כלל. לכן נניח שהאוטו יאבד רק 3 קמ"ש. (כמובן שהמספרים של איבוד המהירות משתנים הרבה כתלות בזוית הירידה).

מה הכי חסכוני?

1 ו 2 שוות לחלוטין. אפשרות 3 תהיה יותר חסכונית:

במישור אחרי הירידה, הנהג של 1 יצטרך לשרוף הרבה דלק כדי להאיץ חזרה את ה 10 קמ"ש שאיבד, 2 ישרוף אפילו יותר דלק בשלב הזה, (אבל שרף קודם פחות ולכן זה שווה).

הנהג של 3 יצטרך לשרוף מעט מאוד, אם בכלל. ולמרות שהאוטו אכל דלק בניוטרל בזמן הירידה, זו כמות קטנה בהרבה.

כמות הדלק שדרושה כדי להאיץ מסה של טון+ מ 90 ל 100 היא גדולה מאוד.

 

למי שיודע פיסיקה:

יש שלוש כוחות שכנגדם חייבים לייצר כוח ולשרוף דלק כל הזמן:

*התנגדות לגלגול של הצמיגים - והיא זהה בכל המקרים 1,2 ו 3

*התנגדות אוויר - כנ"ל, זהה (כל המקרים זה אותו רכב ובערך אותה מהירות)

*חיכוך במנוע - לא זהה. בסל"ד נמוך של ניוטרל, אנרגיית הפסדי החיכוך תהיה קטנה בהרבה מאשר במקרים 1 ו 2 , וכמובן אם הנהג מוריד להילוך ממש נמוך, וטורים ממש גבוהים, הפסדי החיכוך יעלו מאוד.

כלומר, במקרה 1 ו 2 , יש כוחות המתנגדים לנסיעת הרכב ולכן בהכרח זה יעלה ביותר דלק בסופו של דבר

יותר גרוע מאשר לא לדעת כלום, זה- לדעת משהו ולחשוב שאתה יודע הכל!!!

 

אין בלימת מנוע (ניוטראל) כוח הכבידה גורם להאצה בירידה - אתה תשתמש בברקסים כדי לא להתהפך. גם אז תצטרך להאיץ מחדש וזה יעלה לך בדלק.

 

בכל מקרה, הדיון נסוב סביב בלימה בירידה עם מנוע או בניוטראל (עם ברקסים)....

 

המלצה - תחזור מהר לשיעורי הפיזיקה שלך....

 

מבלי כוונה לפגוע!

 

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תצפית קטנה.

לפני כמה חודשים יצא לי להשתתף בתחרות משולבת שאחד האתגרים בה היה אתגר חסכון בדלק.

ישב לידי הבעלים של הרכב בזמן הנהיגה וחיבר מחשב Laptop ל-ECU שלו (Haltech) בשביל לצפות ב-injector duty cycle בשידור חי שנדע מה צריך לעשות בשביל להגיע לצריכת הדלק הטובה ביותר, והנה המסקנה -

 

* גלישה בהילוך חוסכת יותר דלק מאשר בניוטרל, בניוטרל האינג'קטורים היו פתוחים ב-1.1% בעוד שבגלישה בהילוך חמישי הם היו פתוחים רק ב-0.7%.

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכן הכיול של המחשב הוא כמו שציינת, אצלי ברכב 320 כ"ס מחשב GEMS עם ALS

פתיחה 1.1 של המזרקים ה-back fire זה הסימפונייה הכי טובה ששמעתי ביחוד בלילה

מירוצי מכוניות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תצפית קטנה.

לפני כמה חודשים יצא לי להשתתף בתחרות משולבת שאחד האתגרים בה היה אתגר חסכון בדלק.

ישב לידי הבעלים של הרכב בזמן הנהיגה וחיבר מחשב Laptop ל-ECU שלו (Haltech) בשביל לצפות ב-injector duty cycle בשידור חי שנדע מה צריך לעשות בשביל להגיע לצריכת הדלק הטובה ביותר, והנה המסקנה -

 

* גלישה בהילוך חוסכת יותר דלק מאשר בניוטרל, בניוטרל האינג'קטורים היו פתוחים ב-1.1% בעוד שבגלישה בהילוך חמישי הם היו פתוחים רק ב-0.7%.

 

מוטי.

תודה מוטי זה מה שרציתי לשמוע בדיקה מדעית , בעזרת מחשב יד, המוכיחה שבגלישה בהילוך , הצריכת דלק נמוכה יותר!

עכשו נשארת השאלה פתוחה לגבי רכב עם קרבורטור, האם תוכל לספק מידע מחקרי מדוייק גם בנושא זה!

תודה לך מוטי ולכל המומחים שהאירו את הנושא הזה!

ושיהיה לכם חג שמח , ונסיעה בזהירות גם במורד עם הילוך משולב גם בגלישה לעבר צומת, בשהרמזור אדום, או צהוב , או כמובן ירוק!

בברכה

צביקה

פותח השרשור הזה!

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשו נשארת השאלה פתוחה לגבי רכב עם קרבורטור, האם תוכל לספק מידע מחקרי מדוייק גם בנושא זה!

צביקה - אומנם אין לי מידע מחקרי מדוייק - אולם ההגיון מסביר שברכב עם קרבורטור צריכת הדלק היא לפחות כצריכת הדלק בהילוך סרק - היות ודיזת הסרק פתוחה וכאמור ישנה יניקה במנוע - דבר שגורם כנראה ליניקת דלק דרך דיזת הסרק (לעניות דעתי טורים גבוהים יותר גורמים ליניקה גבוהה יותר דרך דיזת הסרק).

 

נקודה נוספת - מי שנסע ברכב עם קרבורטור, ללא טרמוסטט, בירידה - מייד הבחין (במידה וקיים שעון חום מנוע) בירידה מהירה בחום המנוע - הדבר נובע בין היתר מכך שהדלק שנכנס לתאי השריפה כתוצאה מיניקת המנוע דרך דיזת הסרק, מקרר את תאי השריפה - וזוהי עדות נוספת להימצאות דלק בתאי השריפה במנוע עם קרבורטור במהלך ירידה.

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי כל הדיון הזה עקר מיסודו....

 

הרי מקור השאלה ככל הנראה ממישהו שרוצה לחסוך דלק בנסיעות שלו, ואיך שלא נסתכל על זה, הפוטנציאל לחסכון בדלק בירידה בין אחד מ 3 המצבים של כיבוי מנוע, גלישה בניוטרל או בהילוך הוא כל כך קטן שבהאצה אחת מרמזור אתה תשרוף את כל מה שחסכת בירידה מירושלים.

 

אז מי שרוצה לחסוך בדלק שיתמקד בהאצות (או המנעות מהם) ובשמירה על פוטנציאל (רלומר המנעות מבלימות מיותרות שיגררו צורך להאיץ שוב). אופן הנהיגה בירידות זה לא מה שיחסוך לו כמה גרושים בתדלוק הבא.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2815 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...