Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נסיעה בניוטרל בירידה. האם חוסכת דלק?!


צביקה.
שימו לב! השרשור הזה בן 2815 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא מזמן ,בטופ גיר ,קלרקסון דיבר על זה ,כשהוא הדגים נסיעה על האאודי דיזל החדשה

 

הוא הראה כמה דרכים לחיסכון בדלק כגון :חלונות סגורים כדי להקטין חיכוך ובכך שיפור צריכה וכו'

 

בקשר לבלימת מנוע בהילוך הוא הוסיף ואמר שאם מאיטים לקראת עצירה כשהגיר משולב למנוע וגולשים עם הגיר משולב ....זה יחסוך דלק אף יותר ממצב של גלישה בסיבובי סרק

 

עכשיו בעקבות הדיון הזה אני מבין גם למה .

A MACHINE , KEPT ALIVE BY HIS LOVE

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 85
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בואו נסכם

 

מכוניות עם ממיר קטליטי ו או מכוניות עם חישן חמצן (היו דגמים עם חישן ללא ממיר)

בזמן בלימת מנוע עם מצערת סגורה (ירידה) הגלגלים הם אלה שמסובבים את המנוע דרך תמסורת הגיר

חישן גלגל התנופה מראה סלד גבוה, חישן מצערת מראה מצערת סגורה , אין! דלק! המחשב אינו מספק

מתח למזרקים ובזה בא גואל לציון .

תעברו לנושא הבא

מירוצי מכוניות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מזמן ,בטופ גיר ,קלרקסון דיבר על זה ,כשהוא הדגים נסיעה על האאודי דיזל החדשה

 

הוא הראה כמה דרכים לחיסכון בדלק כגון :חלונות סגורים כדי להקטין חיכוך ובכך שיפור צריכה וכו'

 

בקשר לבלימת מנוע בהילוך הוא הוסיף ואמר שאם מאיטים לקראת עצירה כשהגיר משולב למנוע וגולשים עם הגיר משולב ....זה יחסוך דלק אף יותר ממצב של גלישה בסיבובי סרק

 

עכשיו בעקבות הדיון הזה אני מבין גם למה .

אם אני זוכר נכון, הוא אמר (ציטוט כמעט מדוייק) שבמנוע מודרני לא צורך דלק כלל בגלישה לרמזור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אופיר ישפוז לא מדבר על כבוי מנוע בירידה( אסור בתכלית האסור), הוא מתכוון על רכב עם מנוע עובד

הנבלם על ידי תיבת הילוכים משולבת, וזאת להבדיל למנוע עובד בהילוך סרק,(ניוטרל),ואומר שברכב הנוסע עם תיבת הילוכים משולבת , צריכת הדלק היא ......אפסית?!

האמנם?

לעומת צריכת דלק מסוימת בניוטרל!

כלומר " לא משתלם" לנסוע בניוטרל בירידה, מבחינת היבט של "חסכון בדלק" !!

ולכן פתחתי שרשור " הזוי" זה!

בברכה

צביקה

לא אמרתי שזה מה שאישפוז אמר, אמרתי שלפי טענתו "המנוע דוסח אויר וככה מאט את האוטו" אם תכבה את המנוע בירידה שההילוך משולב האוטו יאט באותה מהירות כמו בירידה שהאוטו מונע בהילוך, מה ההבדל? לפי טענתכם בשני המקרים אין דלק והמנוע דוחס אויר....

וכולנו יודעים מה קורה אם תכבה את המנוע שהילוך משולב...

 

יחס אויר/דלק הוא דבר קבוע במנוע! לא יתכן מצב שנכנס אויר ולא נכנס דלק!

המנוע יונק אויר, האויר עובד דרך חיישן (אמלי לדוגמא AFM) והחיישן נותן פקודה להזרמת דלק!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמובן שבמערכות הזרקה אופטימליות לא יוזרק דלק אם המנוע לא זקוק לכוח באופן מיידי - זאת אומרת כאשר הגלגלים הם אלו שמסובבים את המנוע בלבד.

 

למרות זאת אני מסתייג כי לדעתי (האישית בלבד) אי הזרמת דלק לאורך זמן תגרום לטמפ' המנוע לרדת מתחת לטמפ' העבודה שלו, ואז כשהוא יחדש את ההזרקה הוא לא יעבוד במצב אופטימלי.

 

לגבי קרבורטורים (במיוחד אלו שהם מכניים בלבד) אני חושב שהרכב צורך יותר דלק בסל"ד גבוה גם אם המצערת סגורה.

 

בקיצור, בואו נעשה ניסוי. מי מוכן להקריב את הרכב שלו?

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טמפרטורת המנוע תרד זה נכון, אבל שוב ,ישנו חישן חום מנוע שמוסר אינפורמצייה למחשב והוא מכייל מייד את כמות הדלק שתשלח למזרקים (כמו מנוע קר בבוקר) וכן יחמם מיידית את חישן החמצן לטמפרטורת עבודה

מירוצי מכוניות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שכחתי לגבי קרבורטורים, אותו דבר המצערת סגורה, בית המצוף מלא דלק, המחט אוטמת את פתח יציאת הדלק ואז עובדת מערכת הסרק העוקף ,חור קטן בפרפר וקמצוץ דלק מהמערכת העוקפת

 

לכן תצרוכת הדלק גם במכוניות עם מאיידים נמוכה יותר,

מירוצי מכוניות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה אם אני אכבה את האוטו בירידה כשאני בהילוך, האוטו יאט מהר יותר מאשר שהאוטו מונע בירידה, כשהילוך משולב?

דני, שחכת גם להתייחס להודעה הקודמת שלי :roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אופיר , אני אתייחס לנקודה מוקדמת יותר של מה שכתבת , בקשר ליחס אויר דלק ( היחס הסטויכיומטרי ביניהם יותר נכון ) , כאשר המצערת סגורה ברכב מוזרק , לא נכנס אויר , אז לא יכנס דלק , ולא יהיה לAFM מה לחשב.

 

פעולת המנוע המוכרת לנו היא בלימת מנוע , בתאוריה ד"א אני מאמין שהרכב יאט באותו הקצב , לא הייתי מנסה את זה , כי מערכות הקירור והשימון ( משאבות למיניהן במנוע שפועלות חלקן על רצועות אבל חלקן גם מתופעלות או מפוקדות ( אם יש מילה כזו ) בצורה חשמלית ) לא ממש עובדות בצורה אופטימלית והייתי מאמין שזה יגרום נזק שלא כדאי ממש לבדוק.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא שכחתי! תקבל תשובה ממצה אל תדאג
תודה :wink:

 

ליביו,

אישפוז כתב שהמנוע דוחס אויר ולכן הוא מאיט... אויר שנכנס מאיפה שהוא...

עלייתה וירידתה של הבוכנה לא גורמת ליניקת אויר? :roll:

 

 

עריכה:

עוד משהו, למה אם אני אכבה את המנוע בירידה האוטו יאט מהר יותר מאשר שהאוטו מונע בירידה (שניהם בהילוך!)

 

עריכה 2: :roll:

תנסה לנסוע 10 קמ"ש בניוטרל ואז להכניס הילוך בלי גז, תראה את מהירות ההאטה

תנסה לדחוף את האוטו שהוא כבוי ואז להכניס הילוך (כשהסוויץ' סגור)

תראה מה מאט יותר

(אני לא ממליץ לנסות את זה:razz: )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי מוזר שהדיון הזה ממשיך וממשיך - אז החלטתי לתרום איזה משפט.

 

 

עקרונית, אין מה להוסיף הרבה למה שכתב דני לוי - מילים בסלע והסבר מדוייק לשאלה. שורה תחתונה - לא חוסך דלק לבצע בלימה בניוטרל! (זו הייתה השאלה, לא?)

 

טורים גבוהים לאXלא אומרים שבהכרח יש יותר שריפת דלק למשל תרדו ירידה עם מנוע משולב בהילוך וסוויטש פתוח - בלי דלק בכלל במנוע - נתקו צינור - מד הטורים יראה את סיבובי המנוע האמיתיים - מד המהירות יראה מהירות אמיתית -

 

ולמי ששאל - לא תושקע כל אנרגיה מצד המנוע - אולם הרכב ימשיך להתקדם - בגלל הירידה.

 

המנוע שורף יותר דלק - בעיקרון - רק כהנהג לוחץ יותר על הדוושה...

יותר לחיצה=יותר דלק - מנוצל או לא מנוצל - זה כבר סיפור אחר...

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אופיר הבטחתי תשובה ואני מקיים!

 

אין הבדל בין מנוע עובד בירידה לבין מנוע כבוי ובתנאי שהרכב הנ"ל הוא בעל מערכת הזרקה מודרנית

כמו שציינתי קודם (cut-off fuel) אניני יודע באיזו מכונית ניסית את העיניין , אם יש לך מכונית עם מערכת הזרקה מיושנת כמו 205 gti או דומה אתה צודק בטיעונך.

מירוצי מכוניות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2815 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...