Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מראות פנורמיות: בקשה לתביעה ייצוגית, אני הייתי משחיל גם את משרד התחבורה על הסיפור הזה


קרמבו
 שיתוף
עוקבים 11

פוסטים מומלצים

image.png.725bc3be475de5aa5a07d36d6d0f9e2b.png

 

@קרמבוועכשיו תסביר לי מהם ה"תקנים" על פיהם נקביע מה מתאים ומה לא?

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4

וולוו XC40 T3 Momentum

וולוו V40 T4 Kinetic Plus (נמכרה)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

פה זה מתחיל ופה זה נגמר. צריך לא לאפשר טסט עם המראה הזו ותוך 10 שנים היא תיעלם מהשוק

לא מבין איך נותנים לזה אישור מכירה בארץ. זה מוצר ממש לא בטיחותי שהייתי מוריד רכב מהכביש בגללו. Sent from my LG-H815 using Tapatalk

אולי לא שמת לב, אבל המראה המרכזית מותאמת בדיוק לגודל החלון האחורי. אם המראה המרכזית+הצדדיות לא מספקות את הסחורה אתה צריך לחזור ליסודות וללמוד איך לכוון את המראות.   המראה הפנורמית מוסיפה לשד

תמונות שפורסמו בשרשור

אני מודה, איני בקיא בקביעת תקנים. אני לא צריך לקבוע אותם, אני רק כותב מה שאני יודע - וזה שמראה פנורמית היא מסוכנת זה אחד מהם. 

אז שוחחתי עם אדם שמבין בתקנים, ברכב ובמראות פנורמיות - מהנדס הרכב דוד נמרי - אוטוריטה בתחומו שאישר שאף מראה פנורמית לא תעמוד בתקנים המחמירים. 

מסמכי התקינה למראה רגילה הם בני כמה עשרות עמודים (קרוב ל-100), למראה פנורמית זה כנראה יהיה הרבה יותר מסובך. 

 

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי מושג (אבל אולי למשל להרקולס-גורקביץ' יש) מהם התקנים המדוברים והאם יש תקנים מסויימים לייבוא/ייצור מראות פנורמיות, ואיך מכון רישוי ידע להגדיר האם מראה מסוימת עומדת בתקן או לא.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4

וולוו XC40 T3 Momentum

וולוו V40 T4 Kinetic Plus (נמכרה)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איך בדיוק בוחן(ואני בתוכם) יכול לדעת, האם למראה יש תקן אם לאו?

תקנים, איזה תקן? ישראלי(ת.י. או רק מ=השגחה), אירופאי(E) או אמריקאי(DOT)?

 

הרי כל קונה ממוצע, לאחר ההתקנה אינו שומר את האריזה ומשליכה לפח(במקרה הטוב למחזור).

ללא תקנת תעבורה מעוגנת(לא הנחיה או הוראת נוהל) מלווה בקנס, המלחמה בפנורמית נועדה לכשלון.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תוסיף לזה שגם אם יהיה דרך לזהות, בעלי הרכבים יורידו אותו לפני הטסט והמלחמה נועדה לכשלון כדבריך.

לא שאני מעודד

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 4 שעות, ZiggyMan כתב:

יש יתרון נוסף לפנורמית פנימית; אתה רואה את החלון האחורי וגם חלק מחלונות הצד בכל זווית שבה הראש נמצא. בניגוד למראה רגילה שצריך לחפש בה את החלון אם הראש של לא ממוקם בדיוק מול.
מניעת סנוור זה שטויות, כי אין דרך למנוע סנוור. יש לי מראה מתכהה אוטומטית, ובמצב הכהה לא רואים כלום. גם בידניות שהיו לפני לא ראו.
הפרעה לסכים זה מפנורמיות בגודל כנף מטוס. יש פנורמיות בגודל המראה הרגילה.
לגבי כריות ותאונות, באמת צריך מראה מיצרן טוב ומקובעת היטב.

 

אתה מה-זה נאחז בזוטות. באמת? במראה הרגילה צריך "לחפש את החלון"? אני מבין למה אתה מתכוון, אבל נו בחייאת...

 

אין סיבה לראות דרך חלונות הצד מהמראה הפנימית. רוב השטח הזה מכוסה על ידי מראות הצד בלאו הכי. בתמרונים מסוימים בנסיעה לאחור ניתן לראות בעזרת הפנורמית קצת יותר מעבר לפינות עקב הזווית, אבל זה בטל בששים, במיוחד מאחר והטית ראש (שגם ככה יש לבצע לסרוגין בזמן תמרונים שכאלו) משיגה את אותו אפקט.

 

מניעת סנוור זה ממש לא שטויות. לא יודע לגבי מראות מתכהות, אבל ברוב הרכבים יש עוד שכבת זכוכית בתוך המראה שניתן להטותה בעזרת מתג שנמצא בתחתית המראה, וזה פתרון לא-אכזב לבעית הסנוור. עם מראה פנורמית - לא עובד.

 

לפני 4 שעות, המחליף כתב:

ולגופו של ענין, הבטיחות יותר חשובה ובמראה הקטנטונת שיש לי מבית VAG יחד עם השמשה האחורית הקטנה, קשה מאוד לתמרן, גם בנסיעה קדימה וגם לאחור.

המראה הפנורמית נותנת לי מרחב גדול בשדה הראיה, ומשפרת לי את הנהיגה.

היות ועדיין אין לי מצלמת רוורס, יותר קל לי לחנות איתה.

 

גודלו של החלון האחורי אינו משנה: המראה הפנימית נועדה לאפשר לראות את החלון האחורי במלואו, וכאשר מראות הצד מכוונות נכון (קרי: רחב) בהתאם, אין בעיה ניכרת של שדה ראיה.

 

הייתה לי פעם מראה פנורמית איפשהו כדי להראות לאנשים את ההבדל. אני זוכר שבדקתי פעם את הטענה שהיא נוחה יותר לחניות, מה שמהר מאוד התברר כעורבא פרח. שדה הראיה אל מתחת לגובה הדלתות נפגע על ידי השימוש במראה פנורמית.

 

לפני 3 שעות, SchnitzelLova כתב:

אתה אמור לקבל 0 שטחים מתים. רכב יופיע תחילה במראה האחורית וכאשר הוא יצא לעקיפה הוא יעלם בהדרגה מהמראה האחורית והקצה שלו יופיע במראה השמאלית שלך.   

 

הבעיה היא לא באזור שבין המראה הפנימית למראות הצד, אלא בין מראות הצד לבין שדה הראיה ההיקפי של הנהג. האם ייווצר שם שטח מת זו שאלה שהתשובה אליה תלויה במספר רב של משתנים, כולל את גודל שדה הראיה ההיקפי של הנהג, מיקום ישיבתו ברכב ביחס לקורת B שעשויה להסתיר חלק משדה הראיה הצדי, דגמים מסוימים של משקפי ראיה ו/או שמש מסתירים חלק משדה הראיה ההיקפי; בצד ימין, נוסעים ברכב יסתירו חלק משדה הראיה ההיקפי לימין, ועוד...

 

גם אם יש חפיפה, אם כל מה שמופיע במראת הצד זה קצה-קצהו של כלי הרכב שבנתיב הסמוך, לא הייתי רוצה לסמוך על זה, כי זה משהו שאפשר לפספס גם אם הוא טכנית לעולם לא נעלם מן המראה. 

 

כך שבגדול, אי אפשר לסמוך על הקביעה הזו של "0 שטחים מתים" וכדאי לנקוט בעוד שורה של צעדי זהירות כגון בדיקת מראות תדירה בזמן נהיגה (גם שלא בזמן מעברי נתיב), מעבר נתיב הדרגתי בזווית קהה ככל הניתן תוך בדיקה חוזרת של המראות, וכן - במצבים מסוימים גם הטיה זריזה של המבט הצדה ו/או הישענות קדימה תוך כדי הסתכלות במראה.

 

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני רק שאלה.

האם בפנורמית אתם מדברים על מראה מעוגלת כמו בכתבה או במראות שהן קצת גדולות יותר מהמקורית ונותנות חפיפה קלה עם מראות הצד? כמובן בלי לפגוע ביכולת להוריד את סך השמש.

כי אם על השניה אנחנו מדברים, אז יש בערך 1000 דברים יותר חשובים להלחם בהם מאשר בשטות חסרת המשמעות הזו.

  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 8 דקות, Ooga כתב:

יש בערך 1000 דברים יותר חשובים להלחם בהם

 

זה נכון. אני לא אוהב את המראה הפנורמית הפנימית (בכל הוריאציות שלה - רחבה, צרה, סגלגלה - לא משנה) וכבר פירטתי את חסרונותיה. האם זה הדבר הכי גרוע שיש, אפילו רק בכל הקשור לתוספות לתא הנוסעים? אני ממש לא בטוח.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עצם העניין שיש עוד דברים חשובים יותר(לדעתך ואולי לדעת רבים) מאשר סוגית הפנורמית, אינה צריכה להפחית מחשיבות המלחמה בה.

כל אחד יכול לבחור את המלחמות שלו. אחד ינסה לטפס על האוורסט ואילו משנהו את שביל הנחש.

כל מחלה רעה אשר נלחמים בה היא מבורכת גם אם היא פעוטת ערך בעיני אחרים.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

@המחליף @ZiggyMan

אם בזמנו בולוסטר (עם החלון האחורי המפוצל) ראיתי יופי עם המראה המקורית, אני דיי בטוח שאין רכב אחד שאני ארוויח משימוש במראה פנורמית על פני המקורית.

 

בזמנו אני הייתי התלמיד הראשון של המורה לנהיגה שלי, את הרכב הוא קנה ממורה אחר (גולף של פעם, דור 4) והרכב הגיע מאובזר עם כל מיני דברים, כולל מראה פנורמית.

בפעם הראשונה שנכנסתי לרכב (שזה בערך 10 דקות אחרי שהוא קיבל אותו) ביקשתי להעיף את המראה הפנורמית, וכך היא הגיעה לאשפה.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

לפני 4 שעות, יבגניפ כתב:

אפילו חברי הטוב מ3מ3מ3

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 38 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אם בזמנו בולוסטר (עם החלון האחורי המפוצל) ראיתי יופי עם המראה המקורית, אני דיי בטוח שאין רכב אחד שאני ארוויח משימוש במראה פנורמית על פני המקורית.

 

ברור, הרי אם שמים מראה פנורמית החלון האחורי לא פתאום יפסיק להיות מפוצל...:lol:

 

האמת היא שבמצבים מסוימים אפשר לראות עם המראה הפנורמית דברים שאי אפשר לראות דרך מראות הצד. כשאתה נוסע לאחור וחולף ליד רכב אחר שנמצא מאחוריך ומימינך, תוכל לראות בפנורמית מעט אל מעבר לפינה האחורית שלו דרך חלון הצד האחורי, בעוד שבמראת הצד לא תוכל. בפקק עומד אולי גם תוכל להבחין כך מהר יותר באופנוע שעובר בין המכוניות; אבל זה באמת הבדל מאוד זניח ובטל בששים לעומת החסרונות של המראה הפנורמית.

 

אבל לא השקעתי מחשבה ברכבים עם חלון אחורי מפוצל כמו הולסטר (יש כמובן רכבים, בעיקר טנדרים, שהחלון האחורי שלהם מפוצל לרוחב, אבל זה פחות בעייתי). יש מגב ומפשיר אדים רק על החלק התחתון של השמשה האחורית, לא? מה שיוכל להוביל לצורך מוגבר לראות היישר לאחור דרך מראת הצד בעונת החורף.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בסיוויק, עם חלון אחורי מפוצל לא הרגשתי מעולם צורך במראה פנורמית, החלון האחורי בעיני הינו משלים למראות הצד, השימוש העיקרי שלו בעיניי זה להפחית חומרת תאונה חזית אחור, בדיוק לפני חודש זה השתלם כשמכה שיכלה להיות כואבת מאד הפכה לנשיקה ללא נזק פיסי כלל כי הספקתי להתקדם עוד 4 מטר עד הרכב שלפני ולתת לנהגת הממהרת שהייתה מאחורי עוד כמה מטרים לבלימה.
פרט לכך, מעיף מבט למראה המרכזית לפני מראת צד במעבר נתיבים.
אבל יצא לי גם לנהוג בדוקאטו+נגרר, ללא חלון אחורי, לא הרגשתי מחסור גדול.

  • רעיון טוב! 1

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 7 דקות, חן ג. כתב:

ברור, הרי אם שמים מראה פנורמית החלון האחורי לא פתאום יפסיק להיות מפוצל...:lol:

 

ברור שלא, אבל הכוונה היא שגם כשהתפקיד של החלון האחורי הוא הרבה יותר עיצובי מאשר פונקציונלי, מה שאתה מרוויח בראייה הצידה לא רלוונטי בעליל.

 

הבעיה העיקרית עם רכבים שנמצאים בנתיב לידך ומעט אחורה זה בעיקר קורה C, היא מסתירה יותר מדי בשביל שמראה פנורמית תעזור במשהו.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

לפני 4 שעות, יבגניפ כתב:

אפילו חברי הטוב מ3מ3מ3

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לכל אלה ש"חייבים" את המראה הפנורמית, שמתם לב שבשום ארץ בעולם לא רואים את השיקוץ הזה חוץ מבארצינו?

אתם באמת יותר חכמים מנהגי כל העולם?

 

גם אם זה מיוצר בסין, הם צוחקים שם על האנשים שקונים את זה.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 דקה, amosbmw כתב:

לכל אלה ש"חייבים" את המראה הפנורמית, שמתם לב שבשום ארץ בעולם לא רואים את השיקוץ הזה חוץ מבארצינו?

 

ראיתי את זה גם בארצות הברית. חלק מהאנשים שעושים שם ימי מסלול רוצים מראה פנימית גדולה כי מראות צד לפעמים לא שורדות...

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...