Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מראות פנורמיות: בקשה לתביעה ייצוגית, אני הייתי משחיל גם את משרד התחבורה על הסיפור הזה


קרמבו
שימו לב! השרשור הזה בן 1262 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אחרי מי יודע כמה שנים, אולי, ורק אולי היה סיכוי שהטמטום הזה של מראות פנורמיות יקבל טוויסט.

 

https://cars.walla.co.il/item/3388754

 

בקשה לתביעה ייצוגית נגד אייס והום סנטר ויצרן המראות הפנורמיות בשל שלל בעיות, אבל הנקודה המעניינת לא פחות שהבקשה הזו מעלה שוב את ההנחייה של משרד התחבורה שלא להעביר במבחני הרישוי מכוניות עם מראות פנורמיות.

הנחיה שאני שם את הרישיון שלי אם היא יושמה אי פעם באופן נרחב. 

סביר להניח שהתביעה הייצוגית הזו תלך בדרך רוב התביעות היצוגיות, פשרה זניחה של עץ ריח חינם למשך חודש לרוכשים בחנויות הרשת או משהו. 

אבל הייתה כאן הזדמנות גם להעמיד את משרד התחבורה במקומו ולאכוף את האיסור על המראות המסוכנות האלו. 

  • מעניין 1

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיים. ועוד איך קיים. כשאני מוסר רכב לאנשים בסיום ההדרכה שואלים אותי אם אני יכול לעזור להם להעביר את המראה. לא מעניין אותם שיש מראה נגד סינוור מקורית, ולא מעניין אותם ההסבר שזה לא בטיחותי.
למרות שאני מסרב לעזור להתקין, יום למחרת אני רואה את המראה מורכבת ברכב.
ואני לא מדבר על האומדן מידות שזאת תקלה בפני עצמה, אני מדבר על כך שבתאונה המראה יכולה להתנפץ לרסיסים והרסיסים יפגעו בפנים של הנוסעים.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני כנראה ממש מנותק.  

 

לפני 8 דקות, asix כתב:

 לא מעניין אותם שיש מראה נגד סינוור מקורית, ולא מעניין אותם ההסבר שזה לא בטיחותי.
למרות שאני מסרב לעזור להתקין, יום למחרת אני רואה את המראה מורכבת ברכב.
ואני לא מדבר על האומדן מידות שזאת תקלה בפני עצמה, אני מדבר על כך שבתאונה המראה יכולה להתנפץ לרסיסים והרסיסים יפגעו בפנים של הנוסעים.
 

 

המראות האלה איומות לא מבין איך אפשר בכלל לנהוג עם הדבר הזה. 

עריכה אחרונה על ידי SchnitzelLova
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 32 דקות, asix כתב:

כשאני מוסר רכב לאנשים בסיום ההדרכה שואלים אותי אם אני יכול לעזור להם להעביר את המראה

תגיד להם - יכול. להעביר אותה לפח זבל.

  • אהבתי 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאני עולה על רכב לא שלי ויש כזאת אני מפרק. לא מעניין אותי מה יגיד הבעלים.

 

אני מכיר רק יוצא דופן אחד, נכה שלא מסוגל לסובב את הראש וברישיון הנהיגה שלו מצויין שהוא חייב מראה פנורמית.

 

אני חושב שמקור הבעיה הוא שמורי הנהיגה מתקינים כזו כדי שהם יוכלו לראות יחד עם התלמיד, במקום להתקין מראה נוספת. ואז התלמיד, הנהג לעתיד, מתרגל לזה.

  • אהבתי 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מורי נהיגה מתקינים גם תוספות למראות צד

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מורי נהיגה מתקינים גם תוספות למראות צד
תוספת על המראות צד אני עוד יכול לקבל. אם זה מוסיף לשדה ראיה אני בעד. זה גם חיצוני אז זה לא מסכן את הנהג.
המראה הפנימית זה סיפור אחר וזה בעיה בטיחותית ממדרגה ראשונה.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעתיים, ZiggyMan כתב:

למה מראות הצד פנורמיות כבר עשרות שנים ואף אחד פה לא משתולל? למה שם זה בסדר?

 

מראות צד זה סיפור אחר. הרבה מן הסכנות של המראה הפנורמית כמו סכנה לפציעות ראש או רסיסים לא רלוונטיים כי המראה נמצאת מחוץ לתא הנוסעים.

 

יש כמה סוגים של מראות צד פנורמיות:

  • מראות "Fisheye" שמודבקות על חלק מן המראה עצמה. באלו אני בהחלט חושב שיש טעם לפגם כי הן לוקחות חלק משטח המראה המקורית, והן כל כך קטנות שהריכוז הנדרש כדי להבחין במתרחש בהן דורשת הסתכלות ממושכת.
  • מראות צד פנורמיות גדולות שמותקנות מעל או מתחת לבסיס המראה. גם עם אלו יש לי בעיה בעיקר מפאת הגודל הפיזי שלהן: בזוויות מסוימות בהתקרבות לצומת או מעגל תנועה הן בהחלט יכולות להסתיר שדה ראיה, ולמי שמשייט הרבה בכביש הפתוח הן בהחלט מוסיפות גרר ורעשי רוח.
  • מראה צד פנורמיות קטנות: אני לא חושב שיש בעיה להרכיב מראה כזאת בצד ימין, ואני אסביר.

 

פתיחת מראות רחבה נותנת כיסוי מספק של שדה ראיה הצדה. בפתיחת מראות כזו, החפיפה של מראות הצד עם שדה הראיה של המראה הפנימית קטנה מאוד, ובעקרון אין עם זה בעיה, אבל במצבים מסוימים יש יתרון בחפיפה גדולה יותר עם מראות הצד, ובאותם מצבים מראה נוספת, שמכוונת יותר "פנימה", יכולה לסייע. זה בעיקר נוח בתמרונים מדויקים כמו חניות, במקום כל פעם לכוון את המראות פנימה ולמטה בתחילת התמרון.

 

מעבר לכך, כאשר יש הסתרה של שדה הראיה במראה הפנימית (נוסעים מגודלים במושב האחורי, מטען ברכבים מסוימים, שיפוע הכביש, או רכב גדול הנמצא היישר מאחור - כל אלו ועוד להוביל למצב שכזה) יש בהחלט יתרון לחפיפה גדולה יותר עם אחת ממראות הצד, כך שניתן יהיה לראות היישר לאחור דרכה. במצב כזה, מראת עזר שכזו יכולה לעזור.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, קרמבו כתב:

...אבל הנקודה המעניינת לא פחות שהבקשה הזו מעלה שוב את ההנחייה של משרד התחבורה שלא להעביר במבחני הרישוי מכוניות עם מראות פנורמיות.

הנחיה שאני שם את הרישיון שלי אם היא יושמה אי פעם באופן נרחב. 

 

למרות הנאמר בכתבה(אלו לא אורים ותומים), מעולם לא נתקלתי בהנחיה של מת"ח על איסור התקנת מראה פנורמית הגוררת פסילה במבחן התקופתי.

  • מעניין 1

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, חן ג. כתב:

 

מראות צד זה סיפור אחר. הרבה מן הסכנות של המראה הפנורמית כמו סכנה לפציעות ראש או רסיסים לא רלוונטיים כי המראה נמצאת מחוץ לתא הנוסעים.

 

יש כמה סוגים של מראות צד פנורמיות:

  • מראות "Fisheye" שמודבקות על חלק מן המראה עצמה. באלו אני בהחלט חושב שיש טעם לפגם כי הן לוקחות חלק משטח המראה המקורית, והן כל כך קטנות שהריכוז הנדרש כדי להבחין במתרחש בהן דורשת הסתכלות ממושכת.
  • מראות צד פנורמיות גדולות שמותקנות מעל או מתחת לבסיס המראה. גם עם אלו יש לי בעיה בעיקר מפאת הגודל הפיזי שלהן: בזוויות מסוימות בהתקרבות לצומת או מעגל תנועה הן בהחלט יכולות להסתיר שדה ראיה, ולמי שמשייט הרבה בכביש הפתוח הן בהחלט מוסיפות גרר ורעשי רוח.
  • מראה צד פנורמיות קטנות: אני לא חושב שיש בעיה להרכיב מראה כזאת בצד ימין, ואני אסביר.

 

לא הבנת אותי.
כל מראות הצד המקוריות המותקנות בכל הרכבים ב30 השנים האחרונות לפחות - הן פנורמיות. ז"א מראות שטח גדול יותר ממראה שטוחה, ומקטינות את התמונה, שזה הדברים העיקריים שמתלוננים עליהם כאן בפורום במראה פנורמית מרכזית (בהנחה שיש מראה פנורמית שמקיימת את כל הוראות הבטיחות).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, amosbmw כתב:

 

 

אני חושב שמקור הבעיה הוא שמורי הנהיגה מתקינים כזו כדי שהם יוכלו לראות יחד עם התלמיד, במקום להתקין מראה נוספת. ואז התלמיד, הנהג לעתיד, מתרגל לזה.

פה זה מתחיל ופה זה נגמר.

צריך לא לאפשר טסט עם המראה הזו ותוך 10 שנים היא תיעלם מהשוק

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 3

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, ZiggyMan כתב:

כל מראות הצד המקוריות המותקנות בכל הרכבים ב30 השנים האחרונות לפחות - הן פנורמיות. ז"א מראות שטח גדול יותר ממראה שטוחה, ומקטינות את התמונה, שזה הדברים העיקריים שמתלוננים עליהם כאן בפורום במראה פנורמית מרכזית

 

למיטב ידיעתי, רק השליש השמאלי של המראה השמאלית הוא פנורמי. הנושא נחקר ונמצא שאומדן המרחקים בזמן מעבר נתיבים היה פחות טוב עם מראה כזו (בעיקר בקרב נהגים מבוגרים), אבל היתרונות שבהגדלת שדה הראיה גברו על החסרון, ולא נמצאו חסרונות נוספים. במחקר זה ובמספר מחקרים נוספים נמצא כי נדרשת הסתגלות לסוגי מראות שונים, אך לרוב נמצא כי היא אינה כה משמעותית.

 

לא ניתן להשליך מכך למראה פנורמית פנימית, מאחר ובניגוד למראת הצד היא פנורמית במלואה, להבדיל ממראת הצד שהיא רק פנורמית בחלקה. יתרה מזאת, יתרון הגדלת שדה הראיה כמעט שאינו בא לידי ביטוי במראה פנורמית פנימית, מאחר וכמעט כל מה שרואים במראה הפנורמית ניתן לראות דרך מראות הצד.

 

בכל אופן, כל עניין עיוות התמונה הוא באמת לא הבעיה המהותית במראה פנורמית פנימית. הבעיות העיקריות הן חוסר היכולת למנוע סנוור מאחור וכן מלפנים ומהצד (עקב הפרעה לפתיחת סך השמש), וכן סכנה פסיבית בזמן התנגשות עקב התנפצות המראה, פגיעת ראש מן המראה עצמה והפרעה לפעולת כרית האוויר של הנוסע. המראות האלו גם מעמיסות על התושבת של המראה הפנימית עד כדי שחיקתה לכדי מצב שבו המראה נשמטת ולא ניתן לכוון אותה כמו שצריך. כל הבעיות הללו לא רלוונטיות למראות צד, ובוודאי לא לכאלו שסופקו על ידי היצרן.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
  • מעניין 1
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1262 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...