Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מראות פנורמיות: בקשה לתביעה ייצוגית, אני הייתי משחיל גם את משרד התחבורה על הסיפור הזה


קרמבו
שימו לב! השרשור הזה בן 1262 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מה שכתבתי לעיל לא היה התרסה נגדך, אלא טיעון ענייני שאין דרך לאכוף את הוראת מ. הרישוי הנ"ל, ודומני שכעסך לא היה מוצדק.

ולגופו של ענין, הבטיחות יותר חשובה ובמראה הקטנטונת שיש לי מבית VAG יחד עם השמשה האחורית הקטנה, קשה מאוד לתמרן, גם בנסיעה קדימה וגם לאחור.

המראה הפנורמית נותנת לי מרחב גדול בשדה הראיה, ומשפרת לי את הנהיגה.

היות ועדיין אין לי מצלמת רוורס, יותר קל לי לחנות איתה.

לגבי ניפוץ- פעם ראשונה ששמעתי על טיעון זה, ולדעתי הפתרון יהיה לייצר מראות יותר חזקות.

חיים יפים ידידי.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי לא שמת לב, אבל המראה המרכזית מותאמת בדיוק לגודל החלון האחורי. אם המראה המרכזית+הצדדיות לא מספקות את הסחורה אתה צריך לחזור ליסודות וללמוד איך לכוון את המראות.

 

המראה הפנורמית מוסיפה לשדה הראיה שלך בעיקר את קורות C. בתמורה אתה לא יכול להשתמש בסך השמש, מקבל תמונה מעוותת ויש לך סכנת ניפוץ ופציעה במקרה תאונה. 

 

בסופו של דבר המראה הפנורמית רק פוגעת בבטיחות.

 

לגבי מורים לנהיגה - אכן הם מוסיפים כל מיני מראות. כאשר אני למדתי לנהוג למורה שלי היתה מראה קטנה שהוצמדה לסך השמש שלו, והיא סיפקה את כל צרכיו. ועם זאת, הנהג החדש צריך להבין שהרכב שלו אינו רכב הוראת נהיגה, וכפי שהוא לא צריך דוושות ווצופר ומחוונים מול המושב הימני כך גם אנו זקוק למראות הנוספות.

  • מעניין 3
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שכתבתי לעיל לא היה התרסה נגדך, אלא טיעון ענייני שאין דרך לאכוף את הוראת מ. הרישוי הנ"ל, ודומני שכעסך לא היה מוצדק.
ולגופו של ענין, הבטיחות יותר חשובה ובמראה הקטנטונת שיש לי מבית VAG יחד עם השמשה האחורית הקטנה, קשה מאוד לתמרן, גם בנסיעה קדימה וגם לאחור.
המראה הפנורמית נותנת לי מרחב גדול בשדה הראיה, ומשפרת לי את הנהיגה.
היות ועדיין אין לי מצלמת רוורס, יותר קל לי לחנות איתה.
לגבי ניפוץ- פעם ראשונה ששמעתי על טיעון זה, ולדעתי הפתרון יהיה לייצר מראות יותר חזקות.
חיים יפים ידידי.
 
ראשית, אינני כועס. כל אחד רשאי לעשות כרצונו. הופתעתי שאתה מסתכל על הטסט כפרמטר ולא על בטיחותך.
הפתרון למראות פנורמיות זה לא לעשות אותן חזקות יותר אלא ליצר אותן לפי התקן. הבעיה שהתקן איננו תומך במראות פנורמיות בתוך הרכב.
3 המראות ברכב, כאשר הן מכוונות נכון מאפשרות לך לנהוג עם שדה ראיה טוב לאחור ולצדדים.
הבעיה שאנשים למדו נהיגה עם מראות פנורמיות והם חושבים שזאת הנהיגה הנכונה.
את האמת, אני באמת לא יודע איך אפשר לנהוג עם זה. זה מציק בעיניים.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, קרמבו כתב:

אבל הנקודה המעניינת לא פחות שהבקשה הזו מעלה שוב את ההנחייה של משרד התחבורה שלא להעביר במבחני הרישוי מכוניות עם מראות פנורמיות.

הנחיה שאני שם את הרישיון שלי אם היא יושמה אי פעם באופן נרחב. 

ה"הנחיה" הזאת של משרד התחבורה שאתה מציין אותה בבטחון רב, (כנראה) לא ממש קיימת.

יתרה מזאת - יש נהגים שיש להם ברשיון הנהיגה הגבלה המחייבת אותם להתקין מראה פנורמית

 

הגבלה 201 מוגבל לרכב המצויד בראי פנורמי וראי חיצוני.

 

כבר כתבתי בעבר את דעתי על תביעות ייצוגיות, יש להן מטרה אחת בלבד - להעשיר את התובע. ה"עוולה" בגינה הוא תובע, מעניינת אותו כקליפת השום.

 

תכלס - לרוב המראות הפנורמיות המשווקות בישראל יש לפחות תקן אמריקאי.

 

לדעתי סיכויי התביעה הזאת לא גדולים, גם בגלל שאחד מתנאי היסוד של תביעה ייצוגית היא לתבוע גופים עם כיסים עמוקים, ואז הסיכוי לפשרה ותשלום נאה - גבוהים.

במקרה דנן מדובר בגופים עם משאבים מוגבלים מאד, ועוולה (שלדעתי) לא ממש קיימת.

 

  • רעיון טוב! 1

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעתיים, חן ג. כתב:

 

למיטב ידיעתי, רק השליש השמאלי של המראה השמאלית הוא פנורמי. הנושא נחקר ונמצא שאומדן המרחקים בזמן מעבר נתיבים היה פחות טוב עם מראה כזו (בעיקר בקרב נהגים מבוגרים), אבל היתרונות שבהגדלת שדה הראיה גברו על החסרון, ולא נמצאו חסרונות נוספים. במחקר זה ובמספר מחקרים נוספים נמצא כי נדרשת הסתגלות לסוגי מראות שונים, אך לרוב נמצא כי היא אינה כה משמעותית.

 

לא ניתן להשליך מכך למראה פנורמית פנימית, מאחר ובניגוד למראת הצד היא פנורמית במלואה, להבדיל ממראת הצד שהיא רק פנורמית בחלקה. יתרה מזאת, יתרון הגדלת שדה הראיה כמעט שאינו בא לידי ביטוי במראה פנורמית פנימית, מאחר וכמעט כל מה שרואים במראה הפנורמית ניתן לראות דרך מראות הצד.

 

בכל אופן, כל עניין עיוות התמונה הוא באמת לא הבעיה המהותית במראה פנורמית פנימית. הבעיות העיקריות הן חוסר היכולת למנוע סנוור מאחור וכן מלפנים ומהצד (עקב הפרעה לפתיחת סך השמש), וכן סכנה פסיבית בזמן התנגשות עקב התנפצות המראה, פגיעת ראש מן המראה עצמה והפרעה לפעולת כרית האוויר של הנוסע. המראות האלו גם מעמיסות על התושבת של המראה הפנימית עד כדי שחיקתה לכדי מצב שבו המראה נשמטת ולא ניתן לכוון אותה כמו שצריך. כל הבעיות הללו לא רלוונטיות למראות צד, ובוודאי לא לכאלו שסופקו על ידי היצרן.

יש יתרון נוסף לפנורמית פנימית; אתה רואה את החלון האחורי וגם חלק מחלונות הצד בכל זווית שבה הראש נמצא. בניגוד למראה רגילה שצריך לחפש בה את החלון אם הראש של לא ממוקם בדיוק מול.
מניעת סנוור זה שטויות, כי אין דרך למנוע סנוור. יש לי מראה מתכהה אוטומטית, ובמצב הכהה לא רואים כלום. גם בידניות שהיו לפני לא ראו.
הפרעה לסכים זה מפנורמיות בגודל כנף מטוס. יש פנורמיות בגודל המראה הרגילה.
לגבי כריות ותאונות, באמת צריך מראה מיצרן טוב ומקובעת היטב.

גילוי נאות; אני נוהג ביומיום על מספר רכבים שבחלק יש פנורמית ובחלק לא. בפנורמיות נוח משמעותית, למרות שאני מצליח איכשהו גם להסתדר עם רגילות.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדוגמא של נכים אינה נכונה, כיוון שמדובר בקבוצת נהגים ייחודית שמצריכה התאמה, גם אם זה בא על חשבון משהו אחר.

 

בכל זאת, תביעה ייצוגית לא נראית האמצעי הנכון לסילוק המראות הפנורמיות. זה מצריך קודם כל חקיקה או התקנת תקנה שאוסרת את השימוש בהן ללא רישוי, ואז הוספת סעיף בחנ"א שידריך את השוטרים לאכיפת התקנה. כל עוד אין תקנה כזו אין מה לעשות.

 

@ZiggyMan בעיית הסינוור אינה זו של המראה אלא סינוור מהשמש כיוון שהמראה הפנורמית מגבילה את מהלך סך השמש ומפריעה לשימוש בו. אני מניח שרוב המראות הפנורמיות שבהן אנו נתקלים הן מסוג זה. כנראה שצריך להוסיף את המראות לאבזרי הבטיחות שאסור לשנותם בלי אישור טכני של היבואן.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • מעניין 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, zvit כתב:

ה"הנחיה" הזאת של משרד התחבורה שאתה מציין אותה בבטחון רב, (כנראה) לא ממש קיימת.

 

 @zvit, ה'בטחון' הנו ציטוט מהכתבה שבקישור, כך שהאשמה הנה של ה'כתב' ולא של פות"ש.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, ZiggyMan כתב:

יש יתרון נוסף לפנורמית פנימית; אתה רואה את החלון האחורי וגם חלק מחלונות הצד בכל זווית שבה הראש נמצא. בניגוד למראה רגילה שצריך לחפש בה את החלון אם הראש של לא ממוקם בדיוק מול.
מניעת סנוור זה שטויות, כי אין דרך למנוע סנוור. יש לי מראה מתכהה אוטומטית, ובמצב הכהה לא רואים כלום. גם בידניות שהיו לפני לא ראו.
הפרעה לסכים זה מפנורמיות בגודל כנף מטוס. יש פנורמיות בגודל המראה הרגילה.
לגבי כריות ותאונות, באמת צריך מראה מיצרן טוב ומקובעת היטב.

גילוי נאות; אני נוהג ביומיום על מספר רכבים שבחלק יש פנורמית ובחלק לא. בפנורמיות נוח משמעותית, למרות שאני מצליח איכשהו גם להסתדר עם רגילות.

 

אם תכוון מראות כראוי לא תצטרך לחפש שום דבר. 

 

המראה האמצעית אמורה לכסות רק את החלון האחורי במלואו.

 

המראה השמאלית אמורה לכסות את הצד השמאלי, המראה הימנית את הצד הימני ואם יש כיון מראות נכון (רמז: לא לכיון הדלתות) אתה אמור לקבל 0 שטחים מתים. רכב יופיע תחילה במראה האחורית וכאשר הוא יצא לעקיפה הוא יעלם בהדרגה מהמראה האחורית והקצה שלו יופיע במראה השמאלית שלך.   

 

חלונות צד אחוריים לא אמורים לעניין אותך בכלל. 

לפני 47 דקות, asix כתב:

הבעיה שאנשים למדו נהיגה עם מראות פנורמיות והם חושבים שזאת הנהיגה הנכונה.
את האמת, אני באמת לא יודע איך אפשר לנהוג עם זה. זה מציק בעיניים.

 

לא בהכרח אני למדתי עם מראות פנורמיות. לא צריך להיות גאון גדול בשביל להבין שהמראות האלה גורמות לעיוותי פרספקטיבה קשים וכתוצאה מכך מקשות להעריך נכון מרחקים בין הרכבים. בנוסף, כאשר שמים יותר ממראה אחת נניח מקורית של היצרן בצד הרכב + עוד מראה פנורמית המוח מאבד קשב כי הוא לא מבין על איזה מראה צריך להסתכל ואיזה מראה משקפת נכון את המציאות.

 

עריכה אחרונה על ידי SchnitzelLova
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 46 דקות, kompy כתב:

 @zvit, ה'בטחון' הנו ציטוט מהכתבה שבקישור, כך שהאשמה הנה של ה'כתב' ולא של פות"ש.

 

ככל שידעתי מגעת פות"ש הוא גם הכתב של הכתבה.

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן הכתב הוא פות"ש.

 

מתברר כי התובענה כלל לא נוגעת למראות הפנורמיות אלא לשימוש בתו תקן על ידי יצרן מסויים. כאשר המראה אינה בעלת תו כזה מטעם מכון התקנים. 

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נוהל קיים גם קיים, ישן נושן אבל מתעלמים ממנו. 

פשוט לא היה טעם להתחיל לחפור את זה בכתבה. 

@kompy

 

תשובת משרד התחבורה:

מכוני הרישוי הונחו בעבר לודא שבעת מבחן הרישוי השנתי יוסרו המראות הפנורמיות שאינן עומדות בתקנים כתנאי לאישור כשירות הרכב.לאור פנייתך אנו נפנה פעם נוספת למכוני הרישוי ונדרוש הקפדה במילוי ההוראות.

ההנחיה הזו ממש לא חדשה, במסגרת ריענון ההנחיות לבדיקת רכב מטעם משרד התחבורה מיום 3.1.1994 נקבע כך:


 image.png.725bc3be475de5aa5a07d36d6d0f9e2b.png

 במסגרת תשובת היועצת המשפטית למשרד התחבורה מיום 24.10.04 נאמר כי לאחר בחינת הנושא ייאסר שימוש במראות פנורמיות פנימיות ברכבים ללימוד נהיגה.

זה לא קרה, אני גם יכול להבין למה.

הוא שב ודרש את זה במאי 2005 וגם אסר את זה על מורי הנהיגה, זה שכולם שמים פס, נו, זה לא חדש...

 

אבל קשה להאשים אותם, הנה נוהל משנת 2016 של אגף הרישוי במשרדת התחבורה (שהוא באמת לפעמים מרהיב ביכולות שלו להנמיך את הרף של המשרד הזה...) "החל מ-1.4.2016 כל רישום של רכב הוראת נהיגה דרגה B יהיה מחוייב בשתי מראות בצורה שהיא מרובעת עם קצוות מעוגלים כאשר הגובה המקסימלי הוא מקסימום עד 10 סמ' והרוחב המקסימלי הוא מקסימום עד 15 סמ', כאשר המראה מחוברת לחלקה העליון של המראה מקורית של הרכב.
לא ירשם רכב כאשר המראות הן מסוג חצי ירח או לחילופין מראה מודבקת על המראה המקורית.
הוראה זו באה להרחיב ה.נ. 2/94 ובנוסף תותקן מראה פנורמית על מראת התשקיף המקורית שאורכה לא יעלה על 35 ס"מ.
לא ירשם רכב במידה ותוסף מראה למראה המקורית ובנוסף תכוסה מראת התשקיף של הרכב".

מה, לא הבנתם מה כתוב? 

 

@zvit

ברור שיש נהגים כאלו, וממש כמו מצערת יד וכמו תפוח לגלגל ההגה - להם ורק להם יותר להשתמש במראה הפנורמית. 

 

שורה תחתונה:

1. משרד התחבורה, הוראותיו, תקנותיו והנחיותיו מטומטמים להפליא - הפעלת שיקול דעת מומלצת

2. לאפשר לנזקקים למראות כאלו להשתמש בהן - בטח, לאפשר למורי נהיגה? רק בשלבים הראשונים ולאחר מכן, כאשר התלמיד מוכן ללמד לכוון מראות נכון לכתחילה

 

שורה תחתונה, התביעה היצוגית לא מעניינת לי את קצה הונטיל, אבל אם יקבל בית המשפט את הטענה כי השימוש במראות האלו נאסר על ידי משרד התחבורה, והדבר לא נאכף - זה הפתח לאלץ את משרד התחבורה לטפל בדבר הזה, אחר הוא יפר את חוות הדעת של בית המשפט.
 

עריכה אחרונה על ידי קרמבו
  • מעניין 1

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1262 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...