Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדוע אופנועים עוקפים מימין בעת פניה ימינה?


Pompon
שימו לב! השרשור הזה בן 1322 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

השיא שאני אישית חוויתי: עקיפה מימין בכניסה לחניון של קניון, שניה וחצי אחרי הבידוק הבטחוני.

שיא לעקיפה משמאל: רוכב ברחוב עם נתיב אחד לכל כיוון שניסה לעקוף אותי מהנתיב הנגדי בזמן שהאטתי ואותתי שמאלה כדי להכנס לחניון. מה שהציל את חייו זה זה שאני מסתכל במראות גם בסיטואציות כאלו. פתחתי את החלון ושאלתי מה נסגר איתו. כמובן שהתרוץ היה שאני לא מאותת. הראתי לו את המתג שעדיין פעל, והוא רכב לדרכו. מקווה שהתרסק מאז יותר מפעם אחת.

 

ההסבר רגיל: רגשי נחיתות בערבוביה של תחושת "קנית אופנוע כדי לחסוך פקקים, אזי כל האטה היא עונש שאין לי איך לעמוד בו". במילים אחרות - נותנים אצבע ורוצים את כל היד.

סביב זה נבנים יחסי הגומלין עם נהגים, שרובם לא מצפים, למשל, שרוכב דוג לפניהם יתפוס נתיב בפקק, מה שבתורו מאפשר לרוכבים להתבכיין על זה שהתנהלות שהיא לא 100% lane sharing מסכנת אותם.

 

אגב, זה נושא לשרשור אחר, אבל הייתי מת להבין פעם למה אופנוענים שכבר נדחפים לקדמת הרמזור חייבים תמיד לעמוד בין כמה שיותר מכוניות, באופן כזה שהם יכתיבו את מהירות היציאה מהרמזור, ולמה חשוב להם לפנות לא לפי נתיבים אלא קווי מרוץ כאילו אנחנו בפורמולה און. אבל בעצם אני יודע את התשובות.

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 95
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

 

 

אגב, זה נושא לשרשור אחר, אבל הייתי מת להבין פעם למה אופנוענים שכבר נדחפים לקדמת הרמזור חייבים תמיד לעמוד בין כמה שיותר מכוניות, באופן כזה שהם יכתיבו את מהירות היציאה מהרמזור, ולמה חשוב להם לפנות לא לפי נתיבים אלא קווי מרוץ כאילו אנחנו בפורמולה און. אבל בעצם אני יודע את התשובות.

מה הכוונה לעמוד בין כמה שיותר מכוניות? 

אני לא אוהב לעמוד אחרי הקו עצירה או לא רוצה על המעבר חצייה אז לפעמים אני בין המכוניות, גם אם אני לא אסע בירוק המכוניות יכולו לנסוע(זה שלפעמים הם מפחדים זה משהו אחר, שאני ברכב ויש אופנוע לצידי אין סיבה שאני לא אסע, מקסימום אני זז הצידה קצת אבל לא אחכה לו שהוא יסע ראשון כי אין צורך)

 

ואלה שפונים לא לפי הנתיב זה לא בכוונה זה כאלה שפשוט לא פונים נכון, לא מודעים להיגוי הפוך, יוצא שהם לוקחים פנייה חדה מידי ואז מרחיבים(גם הרבה רכבים עושים זאת), או שאתה מדבר על עיקולים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, FoxLight כתב:

מה הכוונה לעמוד בין כמה שיותר מכוניות? 

 

אני מתחיל לנסוע אם יש אופנוען לידי כי הוא לא מפריע לי ואני לא מפריע לו. אני מדבר על מצב שבו אופנוען עובר את המכוניות, ונעמד על הקו שמפריד בין נתיבים. ואז אני כן מפחד להתחיל לנסוע, כי הבחירה של הרכוב אם לבחור בנתיב השמאלי או הימני היא לרוב אקראית.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, sperial כתב:

תשמע, אני לא יודע איך אתה רוכב, ואולי אתה צדיק בסדום. רוכב שמפתע אותי הוא רוכב שאני רואה במראה הימנית ובפעם הבאה, כעבור כמה שניות, הוא עוקף אותי משמאל, צמוד לגמרי לרכב כי הוא בני לבין הרכב בנתיב השמאלי. עיקר ההפתעות הן של רוכבים שמזגזגים בתוך תנועה צפופה, ואי אפשר לעקוב אחריהם, במיוחד אם מנסים להסתכל גם קדימה, ולא רק במראות. 

אם כבר רובכ שמפתיע זה כזה שאתה רואה רק שהוא עוקף אותך בין רכבים והוא לא נתן זמן שתראה/תשמע אותו לפני.

שאני נוהג ברכב והאופנוע נותן כמה שניות מאחורי לפני שהוא עוקף אותי בין רכבים הוא בכלל לא מפתיע אותי.

לפני 2 דקות, יבגניפ כתב:

אני מתחיל לנסוע אם יש אופנוען לידי כי הוא לא מפריע לי ואני לא מפריע לו. אני מדבר על מצב שבו אופנוען עובר את המכוניות, ונעמד על הקו שמפריד בין נתיבים. ואז אני כן מפחד להתחיל לנסוע, כי הבחירה של הרכוב אם לבחור בנתיב השמאלי או הימני היא לרוב אקראית.

עכשיו אני מבין. אם אני עומד באמצע זה רק שאני באותו הקו כמו הרכבים או קצת מאחוריים. אם אני מקדימה אני תמיד לוקח נתיב באופן כזה שלא משאיר מקום לספק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, בלי קשר לניתוח התנהגות של אחרים - סעו עם חלון פתוח כשאפשר והשתמשו במראות בסיטואציות הכי טריוויאליות שיש.

זה המון פעמים ההבדל בין תאונה וכמעט תאונה.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, יבגניפ כתב:

 

 

אגב, זה נושא לשרשור אחר, אבל הייתי מת להבין פעם למה אופנוענים שכבר נדחפים לקדמת הרמזור חייבים תמיד לעמוד בין כמה שיותר מכוניות, באופן כזה שהם יכתיבו את מהירות היציאה מהרמזור, ולמה חשוב להם לפנות לא לפי נתיבים אלא קווי מרוץ כאילו אנחנו בפורמולה און. אבל בעצם אני יודע את התשובות.

גם אני! אם יש למי מכם תשובה כי אין מצב שאין לזה רציונל, זה מאוד נפוץ בתל אביב.

תמיד בכביש דו נתיבי (נניח דרך נמיר) כשרוכב דו-גלגלי נעמד ראשון ברמזור זה באמצע, בין שני הנתיבים והרכבים הראשונים ברמזור (קדימה, אבל בקו אוויר ביניהם). זה ממש לא נחמד. 

  • רעיון טוב! 1

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו, זה היה ממש מהיר, ושוב זה הגיע ל"רוכבים נגד נהגי מכוניות ו-Sperial".

 

די, צאו מזה. העולם הוא יותר מורכב, וזה שחתך אתכם קטנוע מימין כשהרוכב עם שורטס, גופיה, כפכפים וטלפון לא אומר שהוא מיד מתמנה לנציג רוכבי הדו"ג בישראל. הנה, לפני כמה ימים זקנה בפיקנטו חתכה שלושה נתיבים ימינה תוך כדי פניה שמאלה, כשהיא נוסעת מאוד מאוד לאט וחוסמת את כל מי שפונה, ובלי אורות (בשעה 20:15, הרבה אחרי שמחשיך!) חמור מזה, ברמזור הבא כשניסיתי להסביר לה שאין לה אורות, היא התחילה לחפש איפה מדליקים אורות, ולא מצאה! (ואז הרמזור התחלף לירוק וברחתי כל עוד נפשי בי). אז מה, היא מייצגת עכשיו את כל נהגי ישראל?

 

יש הרבה רוכבים שמזלזלים בעצמם ובסביבה. למזלה של הסביבה, הם מהווים סיכון מאוד מאוד קטן לנהגים, וסיכון עצום לעצמם. יש גם רוכבים אחראים שמתמגנים, גם בקיץ, ומנסים לא לעשות דוקא, וגם הם לפעמים יראו ל-Sperial התורן כאילו הם מתאבדים, בעיקר כי אין לו מושג מה זה אופנוע ומה היכולות שלו.

 

מה זה עוזר למישהו להשתלח דוקא ברוכבים - לא יודע, קטונתי.

 

צריך להכיר בעובדה שבכביש יש יותר מסוג אחד של כלי רכב, ויש להם יכולות שונות. זה הופך את הנהיגה ליותר מאתגרת, אבל מה אפשר לעשות, זה מה יש. אז לפעמים באותו מקטע יש גם קורקינטים, גם קטנועים, גם רכבים פרטיים וגם אוטובוסים ומשאיות וזה נורא לא נח, ועדיין נהג סביר צריך לתפקד בתוך כל הבלאגן הזה. מי שכל הזמן מופתע מכלי רכב אחרים, אולי הוא לא נהג כזה סביר.

עריכה אחרונה על ידי pooh-bear
  • אהבתי 3
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכביש בין עירוני (או דומה) אין כמעט שום דבר שרוכב דו גלגלי יכול לעשות שיגרום לי לפגוע בו בטעות, למעט אולי לעקוף אותי מימין ובתוך אותו נתיב שבו אני נוסע במהירות בין עירונית. גם את זה, סגנון הנהיגה שלי לרוב לא מאפשר סיטואציה כזו. 
יחד עם זאת, בעיר ובפקק יש המון מקרים שבהם נהגי דו גלגלי מסכנים את עצמם לחינם וזה עקיפות תוך כדי פניה וכו'.  אני אישית מנסה להימנע ע"י כך שלרוב אני נצמד לימין ומשאיר מקום לעקוף אותי רק משמאל, איפה ששדה הראייה שלי טוב יותר, גם אם במעט. אבל לא תמיד אני מקפיד וכמות הפעמים שהיה לי - נהג זהיר בדרך כלל - כמעט ונפגע היא גדולה משמעותית מכל "כמעט" אחר. לא יודע, לי מרגיש שלעקוף בתוך אותו נתיב זה הרבה יותר בטוח משמאל, גם מהצד של הדו-גלגלי. זה לא מרגיש לך כך בתור רוכב?

מסכים לחלוטין, התיקון לא כוון אליך.
בתור רוכב בעיר אני לא עוקף בכלל תנועה זזה, רק עומדת.
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

'צטערת, פו. 

 

אני לא מכשיר נהיגה מזלזלת ומסוכנת של רכב מכל סוג. אבל התחושה החיא שנהגי הדו"ג מסוכנים ומסתכנים במיוחד, ואני לא רוצה להיות מעורב בתאונה שתחסל אחד מהם. זה מתחיל בשליח הפיצה בפניה ימינה ומסתיים באופנוע הכבד שמפגין את יכולותיו בעיקול עיוור בכביש עירוני.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, אסטון מרטין כתב:

 

בנוסף, בהרבה רמזורים יש חיישני משקל שלא מזהים אופנועים לכן הם נעצרים אחרי הקו בשביל לתת לרכב שבא אחריהם להפעיל את החיישן 

לא משקל, שדה מגנטי.
והם מזהים אופנועים מצויין, הקטנועים שעשויים מפלסטיק הם הבעיה.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 41 דקות, pooh-bear כתב:

נו, זה היה ממש מהיר, ושוב זה הגיע ל"רוכבים נגד נהגי מכוניות ו-Sperial".

אתה יודע מה מפתיע אותי, ועוד אצלך?

השבטיות.

אני יודע ש99% מהנהגים הם חרא. ו99% מהרוכבים הם חרא. ואצל רוכבי האופניים זה 99.9999%.

ככה זה.

כמעט כל משתמש כביש עושה את מקסימום השכונה שהוא יכול, לפעמים באופן לא מודע אפילו, שהיא עדיין בתפר של לא להסתכן יותר מדי. הרוב לא יעברו באדום נניח (למרות שלאחרונה בזכות השפעה הדדית בין רוכבי אופנועיים ורוכבי אופניים אני גם רואה אופנוענים עוברים באדום מלא. קלטו שאף אחד לא יתפסו אותם).

כשאני קורא בקבוצות פייסבוק רוכבי אופניים מתלוננים על נהגים, אני לא מרגיש צורך להגן על נהגים כי אני לא צופר לרוכבים ולא מסכן אותם.

 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, shellcase כתב:

לא משקל, שדה מגנטי.
והם מזהים אופנועים מצויין, הקטנועים שעשויים מפלסטיק הם הבעיה.

 

דווקא יש מקומות שלא הצלחתי להפעיל את הרמזור גם עם KTM Adventure 1290 ולא חסר ברזל לאופנוע הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 51 דקות, ניקו פ. כתב:

גם אני! אם יש למי מכם תשובה כי אין מצב שאין לזה רציונל, זה מאוד נפוץ בתל אביב.

תמיד בכביש דו נתיבי (נניח דרך נמיר) כשרוכב דו-גלגלי נעמד ראשון ברמזור זה באמצע, בין שני הנתיבים והרכבים הראשונים ברמזור (קדימה, אבל בקו אוויר ביניהם). זה ממש לא נחמד. 

אממ, הם  מגיעים ממרכז הכביש בין הרכבים ולכן שם הם נעמדים, די פשוט. נשארים שם כי הם לא חושבים על זה/לא אכפת להם.

לפני כשעה, יבגניפ כתב:

השיא שאני אישית חוויתי: עקיפה מימין בכניסה לחניון של קניון, שניה וחצי אחרי הבידוק הבטחוני.

שיא לעקיפה משמאל: רוכב ברחוב עם נתיב אחד לכל כיוון שניסה לעקוף אותי מהנתיב הנגדי בזמן שהאטתי ואותתי שמאלה כדי להכנס לחניון. מה שהציל את חייו זה זה שאני מסתכל במראות גם בסיטואציות כאלו. פתחתי את החלון ושאלתי מה נסגר איתו. כמובן שהתרוץ היה שאני לא מאותת. הראתי לו את המתג שעדיין פעל, והוא רכב לדרכו. מקווה שהתרסק מאז יותר מפעם אחת.

 

ההסבר רגיל: רגשי נחיתות בערבוביה של תחושת "קנית אופנוע כדי לחסוך פקקים, אזי כל האטה היא עונש שאין לי איך לעמוד בו". במילים אחרות - נותנים אצבע ורוצים את כל היד.

מקרי קיצון הם לא רלוונטיים ולא מעידים על הכלל.

בדיוק כמו בשרשור "למה נהגי רכבי יוקרה תמיד חותכים נתיבים ומקצרים פקקים" (תשובה: לא כל וגם לא רק בעלי רכבי היוקרה עושים את זה, אבל אתה שם לב אליהם כי הם בולטים יותר. אותו דבר פה).

 

עקיפה כשעוצרים לפנות שמאלה זה משהו שאני חווה לא פעם מנהגים. ואני בעצמי כמעט נדרסתי כשרכב עצר לי במעבר חציה, התחלתי לעבור, ואז הגיע רכב מהנתיב השמאלי בטיסה.

הם לא מעידים על כלל הנהגים, למרות שבהם בהחלט רבים מדי שהם יהיו זניחים. ואותו דבר בדו גלגלי...

 

וגם ההסבר שלך לא תופס. שום רגשי נחיתות, הם רוצים ריגוש ולעשות מה שבזין שלהם, וזה מה שנותן להם סיפוק. גם פה, לא חסרים נהגים שעושים שטויות דומות כמו עקיפה תוך מעבר פס רצוף בפניות עיוורות. 

קטנוע יותר זול ואפשר לקבל רשיון לכזה בגיל צעיר יותר, אז ההגיון רק אומר שאתה תראה יותר אנשים שלא משתמשים בשכל ומחפשים ריגושים.

 

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 34 דקות, RBRB כתב:

 

דווקא יש מקומות שלא הצלחתי להפעיל את הרמזור גם עם KTM Adventure 1290 ולא חסר ברזל לאופנוע הזה.

אז מדובר בעירייה שמעסיקה סמרטוטים. נתיבי ישראל מכיילים את החיישנים לפי הנחיות (ובגלל שהביצוע בנתיבי ישראל הוא ברמה סבירה, אז לרוב אין בעיה), עיריות לעומת זאת - הביצוע בד"כ בינוני, אבל בערים נורמליות מפצים על ידי כיול ובדיקה בעזרת קטנוע של הפיקוח העירוני. בכל אופן - אם יש צומת כזאת שאתה מכיר כבעייתית, הייתי מתחיל משיחה לרשות האחראית - הם לרוב דואגים לזה תוך כמה ימים.

נ.ב.
האדוונצ'ר גבוה, אולי זה חלק מהעניין, נסה להוריד רגלית ולוודא ששני הגלגלים בתוך המלבן (או לפחות האחורי והמנוע).

עריכה אחרונה על ידי shellcase

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כולם רבים על אופנועים.. רכבים...

בכלל שוכחים מהמפגע הגרוע מכולם - אופניים חשמליים.
 

אנחנו דנים על לעקוף רכב מימין? מה עם לעבור צמוד בין שני טורים של רכבים ולעבור באדום ב40 קמ״ש? לנסוע נגד כיוון התנועה בכיכרות? להתכחש לקיום כל חוק או משתמש דרך אחר שקיים? 

בכלל, לפעמים אני חושב שלרובם יש משאלת מוות. אופנוענים לפחות שמים קסדה, מצייתים ויודעים את חוקי התנועה, נמצאים תחת אכיפה ומבינים את הסיכונים.

  • אהבתי 1

 SEAT Ibiza 2014 1.2t DSG >> Toyota Yaris 2018 HYBRID >> Renault Clio 2019 1.2t DCT >> Alfa Romeo Giulietta Milano 2014 1.4t TCT

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1322 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...