Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדוע אופנועים עוקפים מימין בעת פניה ימינה?


Pompon
שימו לב! השרשור הזה בן 1319 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כן, אבל זה רלוונטי, כי ניסית להסביר למה הם זה כן הגיוני לעקוף. הרי הם מתנהגים בצורה הכי לא רציונלית שיש ואין לזה הסבר רציונלי באמת. 

אם אני רוכב אופנוע, אני בחיים לא שם את החיים שלי בידיים של נהג רכב. דווקא בתור נהג רכב אני לא סומך על נהגי רכבים. 

 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 95
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

עקיפה היא תמרון שמצריך חישוב, ולא משנה באיזה רכב אתה נוכג. כמובן שבדו"ג אתה הרבה יותר חשוף לפגיעה. אבל, כאמור, לא מעט רוכבי דו"ג מוותרים על ציוד מגן (דיברנו על כפכפי אילת), מוותרים על נראות (לא מדליקים אורות ומתמרנים בשטחים מתים) ומבצעים עבירות מסוכנות כמו נסיעה על מדרכות - וכל זאת בשם החסכון של כמה שניות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עקיפה (לא משנה מאיזה צד) עבור רוכב אופנוע היא סיכון של שניה (מקס' שתיים), כשבמקום זה יכול להיות שהוא תקוע עכשיו בפקק של 20 נהגים עצבניים בשני נתיבים שבשמאלי מהם נמצא נהג שנוהג רק לפי החוק, ולכן עוקף ב-90 קמ"ש במשך 10 דקות את הנהג בנתיב הימני שנוסע ב-89.5 קמ"ש, כשכולם מאחוריהם עוד שניה יוצאים מדעתם.

 

מה לדעתכם מסוכן יותר לרוכב, לעקוף את הנהג הימני מימין במשך שניה ולברוח מהסיטואציה, או לרכב "לפי החוק", בצד ימין של הנתיב, ולתת לעשרים נהגים כועסים לדחוף אותו לאן שבא להם?

 

זה לא שזו תמיד הסיטואציה, אבל זו סיטואציה קלאסית שבה לעקוף רכב מימין פשוט הרבה יותר בטוח מאשר לרכב לפי החוק.

 

ובואו, ברור שכל מי שכותב בפורום תמיד תמיד מאותת, אבל כל השאר פחות. אז יש מדי פעם כמה נהגים שפשוט פונים ימינה בלי להסתכל בכלל אם יש מישהו שם (וכמובן בלי לאותת מראש), ואח"כ "מופתעים".

 

הדבר שהכי מטריד בכל הוויכוחים האלו הוא שהם מתנהלים בין רוכבים (או לשעבר) לנהגים שמעולם לא רכבו על אופנוע, אבל משוכנעים ב-100% שאופנוע זה כמו רכב מינוס שני גלגלים. אז לא, זה לא. זה קצת כמו טייס של מסוק תובלה שנוזף בטייס F16 על המהירות והזוויות שלו, למרות שמעולם לא טס באיזשהו מטוס קרב סביר.

 

כמובן שיש המון רוכבי דו"ג חסרי אחריות מינימלית עם אפס הבנה לסיכון שהם לוקחים על עצמם. פשוט נורא קשה לשפוט מישהו כזה אם מעולם לא חווית את מה שהוא חווה.

עריכה אחרונה על ידי pooh-bear
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 3

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פו, כאשר אתה נכנס לעקיפה מימין אתה מפתיע את נהג המכונית, שאינו מצפה למצוא אותך שם, ואם הוא בנתיב הימני הוא נותן הרבה יותר תשומת לב למתרחש משמאלו (כמובן אחרי שבדק מה קורה מלפנים). זה נכון בכביש ישר ופי 10 בפניה ימינה. בהחלט מרשם לתאונה.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור, אבל זה סיכון לזמן מאוד מאוד קצר, בניגוד לנסיעה בתוך שיירת רכבים, שחלקם לא שמים לב אליך ולחלק אחר פשוט לא אכפת ממך, ואף אחד בה בוודאי לא שומר מספיק מרחק, בטח לא מאופנוע. אם תרכב לפי החוק, אתה עלול למצוא את עצמך בשיירה הזו לדקות ארוכות. אני משאיר לך לחשוב בעצמך מה יותר מסוכן לך כרוכב.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, sperial כתב:

פו, כאשר אתה נכנס לעקיפה מימין אתה מפתיע את נהג המכונית, שאינו מצפה למצוא אותך שם, ואם הוא בנתיב הימני הוא נותן הרבה יותר תשומת לב למתרחש משמאלו (כמובן אחרי שבדק מה קורה מלפנים). זה נכון בכביש ישר ופי 10 בפניה ימינה. בהחלט מרשם לתאונה.

שכפו נכנס לעקיפה משמאל הוא יוצא מאותה נקודת הנחה - שהוא מפתיע את נהג המכונית.

ולכן הוא יבחר בדרך שתהיה בטוחה יותר לדעתו, בין אם בה תהיה סבירות נמוכה יותר לסטיה של נהג הרכב, בין אם בדרך שבה יש מקום לברוח, או בדרך שבה הוא יהיה לצד הרכב פחות זמן.. לפעמים זה יהיה מצד ימין, וגם אם זה יפתיע את הנהג, זה לא אומר שפו סיכן את עצמו. 

 

יש לי דוגמא טובה לעד כמה זה שנהג "מופתע" לא מעיד בכלום על התנהלות הרוכב. ארשום כשיהיה זמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעקיפה משמאל הוא אולי יפתיע, אבל כיון שהנהגים מצפים לעקיפה משמאל הסיכוי שנהג המכונית יביין בו ולא יפגע בו הרבה יותר גדול מאשר אם הוא עוקף מימין. בכל זאת בנהיגה במדינה בה נוהגים בימין הדרך ברכב עם הגה שמאלי שדה הראיה משמאל יותר טוב וגם תשומת הלב שצד שמאל מקבל רבה יותר. בפתחת השרשור דובר על פניה לימין, ובמצב זה באופן מובהק נהג המכונית מסתכל לשמאל כדי לבדוק תנועה חוצה, וזה על חשבון המבט לימין.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההתייחסות שלי ונראה לי גם של ניקו, היא לתיאור פותש, שמדבר על עקיפה מימין לקראת פניה ימינה או מתן זכות קדימה. להבנתי הכוונה היא במהירות איטית/עירונית. ומכאן ההתייחסות הראשונית שלי - רוכב כזה פשוט לא שורד.

זה ממש לא דומה לעקיפה מימין בכביש פתוח דו נתיבי, במקרה זה הסיכון דומה לרכב שיעקוף ואפילו נמוך יותר, כל עוד אתה עוקף בנתיב ולא בשול.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, אסטון מרטין כתב:

עקיפה של רכב שעומד  בצומת היא בטיחותית יותר מאשר לחכות מאחוריו לדעתי.

כמה פעמים קרה לך שעצרת בצומת/רמזור ומישהו כמעט/לא כמעט נכנס בך מאחורה.? לאופנוען זו יכולה להיות תאונה קטלנית.

בנוסף

שדה הראיה באופנוע הוא משמעותית יותר רחב מאשר הרכב, לכן הוא יכול להרשות לעצמו יותר. 

לגבי עמידה ברמזור

הרבה יותר בטיחותי לעמוד אחרי הקו מהסיבה שהזכרתי למעלה

בנוסף, בהרבה רמזורים יש חיישני משקל שלא מזהים אופנועים לכן הם נעצרים אחרי הקו בשביל לתת לרכב שבא אחריהם להפעיל את החיישן 

אני נוהג ברכב ארבע גלגלי ועד כמה שזה מטריד אולי  לראות קטנועים מצטופפים לפנים, בהחלט טוב גם להם גם לי שהם שם ולא במקום בו איני רואה אותם.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהצטופפות לפנים הם יכולים לסכן את עצמם - אם הם פולשים לשטח הצומת, ואת הולכי הרגל, אם הם הוצרים על מעבר החציה (ובודאי אם הם חוצים על מעברי הולכי הרגל שבמפרדות או עולים על מדרכות). 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם רמזור אדום ויש לי מקום אני יעקוף את כל הרכבים, אם זה כיכר בדרך כלל אני יעקוף את כולם ויעמוד אחרי הרכב הראשון(כדי לא להפריע לו בכיכר כי הוא מסתכל גם שמאלה)

בכל מקרה בצומת אני אף פעם לא עוקף רכב שפונה ימיני בזמן הפנייה שלו.

 

תמיד אני יעדיף לעמוד לפני הקו עצירה או ביןם המכוניות אבל הבעיה שרוב הנהגים לא שומרים בכלל על מרכז הנתיב אז אין לי ברירה אלה להתקדם קדימה. בכלל יש נהגים שמצפים ממכה "לנהוג כמו אופנוע"

 

העלתי תמונה בשביל להמכיש  בדרך כלל אני יעקוף עד הרכב הראשון ואז יתנהג כמו רכב רגיל.

אופנוע.jpg

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Metronome האג'נדה שלי היא שאנשים ינהגו כחוק ובצורה בטוחה. 

 

הדעה שלי על רוב רוכבי הדו"ג שלילית מאד, נתקל יותר מדי מהם שבנהיגתם מסכנים את עצמם ואחרים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי.

הציפייה שלי דומה, כתבתי את דעתי הברורה בנושא הספציפי של השרשור. מדובר בטמטום מוחלט.

התייחסתי לנדידה מהנושא של השרשור לאג׳נדה צדקנית ואופן הצגתה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Metronome כתב:

ההתייחסות שלי ונראה לי גם של ניקו, היא לתיאור פותש, שמדבר על עקיפה מימין לקראת פניה ימינה או מתן זכות קדימה. להבנתי הכוונה היא במהירות איטית/עירונית. ומכאן ההתייחסות הראשונית שלי - רוכב כזה פשוט לא שורד.

זה ממש לא דומה לעקיפה מימין בכביש פתוח דו נתיבי, במקרה זה הסיכון דומה לרכב שיעקוף ואפילו נמוך יותר, כל עוד אתה עוקף בנתיב ולא בשול.

בכביש בין עירוני (או דומה) אין כמעט שום דבר שרוכב דו גלגלי יכול לעשות שיגרום לי לפגוע בו בטעות, למעט אולי לעקוף אותי מימין ובתוך אותו נתיב שבו אני נוסע במהירות בין עירונית. גם את זה, סגנון הנהיגה שלי לרוב לא מאפשר סיטואציה כזו. 

יחד עם זאת, בעיר ובפקק יש המון מקרים שבהם נהגי דו גלגלי מסכנים את עצמם לחינם וזה עקיפות תוך כדי פניה וכו'.  אני אישית מנסה להימנע ע"י כך שלרוב אני נצמד לימין ומשאיר מקום לעקוף אותי רק משמאל, איפה ששדה הראייה שלי טוב יותר, גם אם במעט. אבל לא תמיד אני מקפיד וכמות הפעמים שהיה לי - נהג זהיר בדרך כלל - כמעט ונפגע היא גדולה משמעותית מכל "כמעט" אחר. לא יודע, לי מרגיש שלעקוף בתוך אותו נתיב זה הרבה יותר בטוח משמאל, גם מהצד של הדו-גלגלי. זה לא מרגיש לך כך בתור רוכב?

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1319 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...