Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן דרך: MG ZS EV


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 1347 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עם שימוש יום יומי רגיל של כ 50-60 ק"מ ביום, אין משמעות אמיתית למשך הטעינה. כי בכך יום לא צריך לטעון את הרכב יותר מרבע מקיבולת הסוללה ואם הוא גם ככה עומד בחניה בזמן שהולכים לישון בבית, אם אדם נורמלי עם סדר יום תקין ישן כ 7 שעות ביום, אז גם הטעינה האיטית ביותר משקע ביתי פשוט מספיקה, כי הרכב גם ככה עומד כל הלילה ללא תזוזה בחניה.

עריכה אחרונה על ידי bobi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בתאריך 17.7.2020 בשעה 21:02, Hagaix כתב:

הבטרייה נשמרת הרבה יותר טוב אם מגבילים את הטווח שלה ל80 עד 20 אחוז, נגיד. 

למה?

 

בתאריך 16.7.2020 בשעה 16:46, David32 כתב:

tבל כמה זמן טעינה זה יוצא עם הכבל המסכן הזה? 

מציעים עמדת טעינה ביתית בתוספת תשלום? (הכוונה דרך MG, להביא בעל מקצוע ולהתקין לבד אפשר גם בלי לקנות את האוטו)

כמובטח - להלן תשובת לובינסקי.

 

עמדת טעינה מקבלים ללא תשלום - אבל עלות ההתקנה היא על הלקוח.

מבחינת זמני טעינה:
10 אמפר (שקע חשמל ביתי רגיל ללא עמדה) - 20-22 שעות

16 אמפר (1 פזה) - 11-12 שעות
32 אמפר (3 פזות) - 6.5-7 שעות
 

  • רעיון טוב! 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו תכונה בסיסית של סוללות ליתיום יון. המצב שבו הסוללה נשמרת הכי טוב הוא 50%. לא רצוי להיות במצב של טעינה מלאה או סוללה ריקה לחלוטין לאורך זמן. בטסלה טעינה סטנדרטית היא ל-90% בלבד. מומלץ לטעון ל-100% רק אם יש באמת צורך בכך וגם אז, לצאת מיד לדרך בתום הטעינה. מאותה הסיבה עדיף לא להשאיר את הטלפון הסלולארי מחובר למטען כל הלילה.

עריכה אחרונה על ידי eladts
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שאתה מדבר עליו לא קיים כבר שנים, משתי סיבות:

1. אחרי טעינה מלאה יש מה שנקרא Trickle charge - המטען מעביר חשמל לסוללה בטפטוף רק אחרי שהוא מאבד טעינה. 

2. כשמוצג 0% על המסך, זו לא פריקה מלאה של הסוללה' כי במצב כזה הסוללה באמת נפגמת.

 

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא אמרתי שהמטען מנסה לטעון מעבר ל-100%. אתה צודק שגם במכוניות וגם בטלפונים יש עתודות מעל 100% ומתחת ל-0%, כלומר מה שאנחנו רואים הם לא האחוזים האמיתיים. עדיין, רצוי לא להשאר בסביבות 100% או בסביבות 0% לאורך זמן. באיפון יש תכונה שאם אתה טוען אותו בלילה הוא טוען רק עד 80% ורק לפני שעת הקימה שלך הוא טוען עוד 20%.

 

https://9to5mac.com/2019/10/01/ios-13-iphone-optimized-battery-charging

 

בטסלה ניתן להגביל את הטעינה לכל ערך בין 50%-100% כאשר ברירת המחדל היא 90%.

עריכה אחרונה על ידי eladts
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 17.7.2020 בשעה 00:36, איש חדש כתב:

תודה על הסקירה,

לפני שבועיים ראיתי רכב כזה עומד באמצע נתיב לפני צומת שילת, עצרתי לעזור לו,

לדבריו נגמרה לו הבטריה והוא חיכה לגרר.

 

הבחור צריך להיות כשרוני ביותר כי עשרות קילומטרים לפני שהסוללה מתרוקנת המהירות של הרכב מוגבלת, ומקבלים הודעה בולטת מ-א-ד על כך שהסוללה עומדת להגמר עוד X קילומטרים.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, eladts כתב:

לא אמרתי שהמטען מנסה לטעון מעבר ל-100%. אתהצודק שגם במכוניות וגם בטלפונים יש עתודות מעל 100% ומתחת ל-0%, כלומר מה שאנחנו רואים הם לא האחוזים האמיתיים. עדיין, רצוי לא להשאר בסביבות 100% או בסביבות 0% לאורך זמן. באיפון יש תכונה שאם אתה טוען אותו בלילה הוא טוען רק עד 80% ורק לפני שעת הקימה שלך הוא טוען עוד 20%.

 

https://9to5mac.com/2019/10/01/ios-13-iphone-optimized-battery-charging

אני לא מכיר שעצם העובדה שסוללה מלאה "עד הסוף" (כאמור, לא באמת עד הסוף אלא עד 100% "על המסך") פוגמת בה, אבל אשמח לראות סימוכין למה שאתה כותב .זה יועיל לי גם כי היום אני מחבר את הטלפון לטעינה בלילה כשאני הולך לישון.

 

לפני 1 דקה, zvit כתב:

 

הבחור צריך להיות כשרוני ביותר כי עשרות קילומטרים לפני שהסוללה מתרוקנת המהירות של הרכב מוגבלת, ומקבלים הודעה בולטת מ-א-ד על כך שהסוללה עומדת להגמר עוד X קילומטרים.

"יהיה בסדר....."
ראיתי כבר כמה וכמה כאלה אובר חוכמים בכל מני צמתים/שוליים ברחבי הארץ, ברכבים חשמליים מכל הדגמים והמותגים.

מיותר לציין שנהגתי על כמה וכמה רכבים חשמליים - בלתי אפשרי לפספס את העובדה שאתה נוסע על.... מה המקביל החשמלי של אדים? אבקה?

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצד שני אין ממש מידע מסודר באשר לתחנות טעינה ציבוריות. בשיטוט ברשת מצאתי אפילו לא מעט אנשים פרטיים המציעים את העמדה ביתית שלהם לשירות הציבור - חינם אין כסף.

 

לא מצאתי שום מאגר נורמלי של עמדות טעינה (ציבוריות ובכלל) לרכב חשמלי.

 

עריכה: מצאתי משהו לא רשמי אבל לא רע - כאן מסתבר שבמודיעין יש שני מקומות עם עמדות טעינה (לפחות לפי המפה שמצאתי)

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש אפליקציה של ג'ינרג'י ושל אפקון עם פיזור עמדות. ככה בדיוק (עם האפליקציה של ג'ינרג'י) מצאתי עמדה די קרובה לבית כשהייתי צריך במהלך המבחן הזה.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, פבל כתב:

"יהיה בסדר....."
ראיתי כבר כמה וכמה כאלה אובר חוכמים בכל מני צמתים/שוליים ברחבי הארץ, ברכבים חשמליים מכל הדגמים והמותגים.

אלה אותם האנשים בדיוק שנתקעים בלי דלק ברכב שלהם. 

בדיוק אותם האנשים. 

 

גם אם תשימו 10000 תחנות על קילומטר רבוע יהיה איזה מישהו  שיחליט לבדוק "כמה הרכב נוסע אחרי שהוא מראה 0"

 

  • רעיון טוב! 1
SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 40 דקות, פבל כתב:

אני לא מכיר שעצם העובדה שסוללה מלאה "עד הסוף" (כאמור, לא באמת עד הסוף אלא עד 100% "על המסך") פוגמת בה, אבל אשמח לראות סימוכין למה שאתה כותב .זה יועיל לי גם כי היום אני מחבר את הטלפון לטעינה בלילה כשאני הולך לישון.

 

"יהיה בסדר....."
ראיתי כבר כמה וכמה כאלה אובר חוכמים בכל מני צמתים/שוליים ברחבי הארץ, ברכבים חשמליים מכל הדגמים והמותגים.

מיותר לציין שנהגתי על כמה וכמה רכבים חשמליים - בלתי אפשרי לפספס את העובדה שאתה נוסע על.... מה המקביל החשמלי של אדים? אבקה?

 

הנה מאמר שמסביר את זה קצת יותר לעומק.


https://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prolong_lithium_based_batteries

 

לגבי נהגים שמתעלמים מאזהרות - מילא שסתם נהג יעשה את זה, אבל היו גם עיתונאי רכב שהצלחו לתקוע טסלה. האינטליגנציה המלאכותית של הרכב לא יכולה להתמודד עם הטפשות הטבעית של הנהג.

https://www.tesla.com/blog/most-peculiar-test-drive

 

לפני 17 דקות, David32 כתב:

אלה אותם האנשים בדיוק שנתקעים בלי דלק ברכב שלהם. 

בדיוק אותם האנשים. 

 

גם אם תשימו 10000 תחנות על קילומטר רבוע יהיה איזה מישהו  שיחליט לבדוק "כמה הרכב נוסע אחרי שהוא מראה 0"

 

 

או שמתעלמים מדיסקוטק של נורות אזהרה ונתקעים עם מנוע רותח (קרה לי עם הפיאט 132 ז"ל). אבל, אם לסיים בנימה יותר חיובית רוב הנהגים יותר אחראים (לפעמים אחרי שלמדו  בדרך הקשה). חברת AAA, המקבילה האמריקאית לשגריר, השיקה בעבר שירות לטעינת מכוניות חשמליות תקועות אבל הפסיקה אותו בשל חוסר ביקוש.

https://insideevs.com/news/330686/aaa-charging-trucks-seldom-see-action

aaa-charging-truck.png?w=1348

עריכה אחרונה על ידי eladts
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, David32 כתב:

גם אם תשימו 10000 תחנות על קילומטר רבוע יהיה איזה מישהו  שיחליט לבדוק "כמה הרכב נוסע אחרי שהוא מראה 0"

 

לפני 12 דקות, eladts כתב:

או שמתעלמים מדיסקוטק של נורות אזהרה ונתקעים עם מנוע רותח

בתכלס אפשר לפתור את זה די בקלות - לתקוע את האוטו באופן יזום כשנותרו עוד 2-3 ליטרים של דלק או טווח ריאלי של כ-50 ק"מ. ולהקפיץ התראה שאומרת לנהג שהוא יכול להניע וחייב לנסוע לתחנת דלק/חשמל. אבל את האמונה של הישראלי בכך שיהיה בסדר בלתי אפשרי לנצח, כי הוא יניע וימשיך לנסוע ליעד שלו כי "הוא ממש חייב לקנות חלב לפני שיסגרו את הסופר".

 

לפני 15 דקות, eladts כתב:

הנה מאמר שמסביר את זה קצת יותר לעומק.


https://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prolong_lithium_based_batteries

וואו... אני צריך לפנות לי איזה שבועיים-שלושה כדי לקרוא את כל זה. תודה!

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לתקוע את הרכב באופן יזום זה לא רעיון טוב. מה אם הרכב באמצע כביש מהיר? חוץ מזה, כמו שאמרת, זה ממילא לא יעזור. ברוב המכוניות החשמליות ההתראות הולכות ומתרבות ככל שמתקרבים לנקודת האל חזור, כולל הצעות לניווט לעמדות טעינה קרובות. מי שמתעלם, מגיע לו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, eladts כתב:

האינטליגנציה המלאכותית של הרכב לא יכולה להתמודד עם הטפשות הטבעית של הנהג.
https://www.tesla.com/blog/most-peculiar-test-drive

 

מרתק! מה שמתואר אצל טסלה זאת לא טיפשות, אלא סבוטאז׳ מכוון של אותו עיתונאי מניו יורק טיימס + טופ גיר בזמנו.

יש למאסק + טסלה נטייה ללכת ״ראש בראש״ עם ביקורות, לא תמיד בצורה חכמה, אבל תמיד מעניינת. :-)

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1347 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...