Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עזרה בחיווט מערכת keyless entry (שלטים), דיאגרמות בפנים


Ooga
שימו לב! השרשור הזה בן 1427 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

פג'ו 206 שנת 2001.

הרכב מגיע עם נעילה מרכזית אך ללא שלטים. בעבר הייתה אזעקת קוברה עם שלטים אך היא פורקה ואין לה זכר.

רכשתי מערכת אוניברסלית פשוטה עם שלטים ואני מעונין להתקין אותה בעצמי.

מצאתי דיאגרמה של הנעילה המרכזית, אך אני לא לחלוטין מבין כיצד לחווט את המערכת אליה.

Screenshot_20200528-121210_Drive.thumb.jpg.dc7b27f044c2940e6a2ad120af8938a4.jpg

(סכמה עם ארבעה כוכבים היא הרלוונטית -  ****)

את חוטים 620 ו 621 שהולכים למנוע מצאתי, והם מקבלים מתח כשמפעילים את הנעילה ידנית וכל עוד הריליי שמפעיל אותם עובד.

לאן אני מתקדם מפה? המינוס והפלוס מגיעים מהמחשב, אז אי אפשר לתת פלוס או מינוס חיצוני. בנוסף נראה שאין אות סגירה/פתיחה.

 

מצאתי שני PDFים של קוברה -

http://bisalarmes.com/fichas/PEUGEOT/PE20602GBB.pdf

זה של 2002 אומנם, אבל החיבור הוא לחוטים 620 ו 621 (למרות שהמספור לא נכון, הצבעים כן) וכנראה שזה רלוונטי.

 

http://bisalarmes.com/fichas/PEUGEOT/PE20601GBB.pdf

זה של 2001, אבל מס' 8 ו 5 בקונקטור לא קשורים לנעילה המרכזית. ב 2002 המספור גם לא נכון, אבל פה לא רשום הצבע. האופציה היחידה היא חוט 6232 שמחבר בין המחשב למנעול, אבל אני לא יודע מה הוא עושה (טריגר של הנעילה?).

 

במידה וזה משנה משהו, הנה ההוראות של השלטים:

20200528_121249.thumb.jpg.f36933e67035dc2402ce9031d83940ae.jpg

 

אם למישהו יש מושג אשמח לעזרה :D

עריכה אחרונה על ידי Ooga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשירטוט האחרון שצירפת תסתכל על הסכמה שנמצאת בפינה הימנית למעלה.

 

זוהי סכמה שלמעשה נותנת פיקוד *מינוס* לפתיחה וסגירה (פעם לחוט הלבן, ופעם לחוט הלבן\שחור).

 

ב BSI (אליו מגיעים החוטים, בין היתר,  מדלת הנהג) יש את הפיקודים לנעילה המרכזית ולזכרוני הם עובדים על *מינוס* גם כן.
אם אני זוכר נכון הם מגיעים כחוטים דקים במחבר כחול 26 פינים.

 

שים לב:
ההמלצה שלי היא להשתמש בפיקודים המקוריים של הרכב לצורך הפעלה של המנועים.

אינני ממליץ על הפעלת המנועים באופן ישיר דרך האביזר החדש שקנית, מאחר ובכל המקרים שראיתי שהתקינו כאלה על מכוניות עם נעילה מרכזית מקורית, המנועים נשרפו תוך פרק זמן מסויים (ככל הנראה משך זמן ה PULSE לפתיחה וסגירה - ארוך מידי, מה ששורף את המנוע).

תשתמש רק בפיקוד *מינוס* שמגיע מהדלת ל BSI (אם לא מצאת, נסה לעקוב אחרי החוטים הרלוונטיים שנכנסים מדלת הנהג לתוך הרכב, ושם "לדוג" את החוטים שאתה צריך - עוד לפני ה BSI).

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה איציק.

יש לך מושג מהו החוט שמגיע לפיקוד ה bsi בסכמה הראשונה? ההשערה שלי היא שמדובר ב 6232, כי 693 (שהוא היחיד הנוסף במערכת ללא deadlock) מעביד מידע לגבי סגירת הדלת (ולא קשור לנעילה).

מדבר כמובן על החיווט של דלת הנהג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנועל דלת הנהג יש אות מינוס יוצא לנעילה ואות מינוס יוצא לפתיחה

ולפי מה שאני רואה, בשרטוט הצבעוני, שזה בחוטים 6292 ו 6293

ואליהם אתה צריך להתחבר עם בקר השלט.

המתן בסבלנות כי כמובן שתשובה מאיציק, שמכיר היטב את מכוניות פז'ו,

היא מוסמכת יותר.

בברכת חג שמח  -  רפי לין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעדכן -

מינוס ל 6232 נועל את הדלת.

לדעתי כדי לפתוח דרושה פתיחה של המעגל לאחר מכן (אז חייבים לחתוך את הכבל).

כנראה שיש מגען במנעול. ברגע שסוגרים מעגל - כל המנעולים נסגרים

ברגע שהמעגל נפתח שוב - כל המנעולים נפתחים.

עכשיו השאלה היא איך אני עושה את זה עם מערכת הנעילה שיש לי.

עריכה אחרונה על ידי Ooga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיקנתי טעות בהודעה הקודמת - לא מחבר של 16 פינים, אלא 26 פינים (צבע כחול, דק יחסית, מתחברים אליו חוטים דקים למדיי).
 

לדעתי אתה בכיוון הנכון. את החוט שנועל כבר זיהית.

עכשיו עליך לאתר את החוט שפותח, נסה לבצע זאת באמצעות נורת ביקורת פשוטה (לחבר את התנין למינוס) ונסה לתת פיקוד (עם הנעץ של הנורת ביקורת) לפין מספר 6 (חוט 693) ותראה את תגובת המערכת (לא לשכוח לנעול את הרכב לפני שמנסים, כן ? אם אתה עובד עם דלת פתוחה, סגור את לשונית דלת הנהג - כאילו היא סגורה - ואז תנעל את הרכב).

אחרי שתזהה את 2 חוטי הפיקוד (מינוס) של הרכב, לחבר את המערכת החדשה לפי השירטוט שאתה הצגת (הדוגמא בצד ימין למעלה).

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@איציק נ.

חוט 693 מעביר מידע אם הדלת פתוחה או לא, עבור הדלקת תאורת הפנים. הוא לא קשור לנעילה עצמה (ניסיתי לתת לו מינוס בדלת נעולה וגם פתוחה אתמול, ובדקתי מתי המעגל שם סגור).

 

לדעתי זה עובד כך:

על המנעול יש סוויץ שמחובר למינוס ולמחשב. ברגע שמורידים לשונית המעגל נסגר והמחשב נותן פקודה לכל הדלתות להסגר, ואז גם בדלת הנוסע הלשונית יורדת וסוגרת מעגל (וכך המחשב יודע שהיא נעולה).

ברגע שמעלים את הלשונית המעגל נפתח והמחשב נותן פקודה לשאר הדלתות להפתח.

זה מסביר גם למה בסכמה של קוברה (השניה, של 2001) יש רק חוט אחד, וצריך לחתוך אותו לגמרי ולחבר כל קצה לחוט אחר.

 

בפרקטיקה כנראה צריך לתת מינוס *קבוע* למחשב כדי שהמערכת תשאר נעולה, ולפתוח מעגל כדי שהמחשב יתן פקודה לפתוח.

הכי קרובה לזה היא סכמה 3 במערכת שקניתי, אבל היא מחוברת ישירות למנועים (בדומה לסכמה של קוברה מ 2002).

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מנסה להיזכר איך זה היה ב 206.

 

עשיתי כבר התקנות דומות של ברלינגו, קנגו וכד'.דווקא ברלינגו אמור להיות דומה או זהה למה שיש אצלך (זו ארכיטקטורה יחסית ישנה).

 

בקנגו היה לי מתג 3 מצבים שפותח ונועל, אז היה מאוד קל (כי היה חוט לפיקוד נעילה והיה חוט לפיקוד פתיחה).

ב 206 היה מתג one touch, לחיצה פותחת ולחיצה סוגרת. כנ"ל בברלינגו.

יש לי את השירטוטים של הברלינגו, בוא תבדוק אם אצלך זה אותו הדבר:
ראשית, אני מכניס "תיקון":
המחבר של הפיקודים ב BSI בברלינגו הוא מחבר בצבע לבן, 40 פינים.
הפיקודים של הנעילה הם לפין מספר 4 ופין מספר 27.
כל אחד בתורו אמור לנעול או לפתוח את הרכב (גם אם בפתיחה אתה "מרמה" את המחשב ומדליק את האור וזה מה שגורם לו להיפתח - זה בסדר).
 

מצאתי לך את השירטוט שלי, מעלה אותו ב PDF. מקווה שיעזור.
(דלת הנהג היא רכיב 6202 בשירטוט).

 

איציק

CamScanner 05-29-2020 17.58.18.pdf


(ועוד משהו...
השירטוט הזה שהורדת מהרשת, הוא של 307 והארכיטקטורה שם שונה (לא ברור של איזו ארכיטקטורה זה).


********************************************************************************

מעדכן:

 

מצאתי ב HAYNES על הרשת - שירטוט ל 206.

הוא זהה לזה של הברלינגו שצירפתי מעלה.

מצרף את הקובץ (דלת הנהג היא רכיב 57).

איציק

Haynes-4613-page-6_1.jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי איך הכל עובד, ואחרי 4 שעות עבודה יש נעילה, יש פתיחה, יש חיווי של אורות החניה, ויש אפילו מרים שמשות (את מרים השמשות של קוברה השארתי, רק היה צריך לו מינוס) :D:D

 

אתחיל מזה שאחרי שהבנתי שנעילה זה מינוס קבוע ופתיחה זה פשוט פתיחת מעגל, נשאר לי להבין איך אני מחבר את מערכת הנעילה שלי בהתאם. מצאתי את הסכמה הזו:

20200529_205153.thumb.jpg.721265127e4f094cca27d44688d8730a.jpg

בתכלס היה אפשר לפענח את העניין על ידי הסרטוט של הסוויצים של הנעילה (שמופיע בדף), אבל כנראה שבחיים לא הייתי עולה על הקונפיגורציה הזו בעצמי. אציין שב 206 זה הפוך - מינוס לנעילה ופתיחת מעגל לפתיחה. אבל זאת הסכמה הנכונה.

 

בנוסף, הסכמה שהבאתי בפוסט הראשון היא הנכונה לגבי ה 206 לפחות עד 2001 בוודאות (כל המספרים על החוטים נכונים, כולל מיקומים בקונקטורים).

איציק - יכול להיות שמה שהבאת הוא 2002 והלאה.

אני מצרף למטה את הpdf המלא למי שאי פעם יצטרך סרטוטים של כל החיווט של ה 206

לטובת הדורות הבאים, הסבר לחיווט שלטים:

  • את חוט מס' 693 שיוצא מהקונקטור הכחול ב bsi יש לחתוך לחלוטין (ממליץ שלא ליד ה bsi ממש).
  • את החוט הלבן/שחור והחוט הלבן (com סגירה ופתיחה) יש לחבר ביחד לחוט 693 שהולך ל bsi.
  •  את החוט הכתום/שחור (קבוע ל com פתיחה) יש לחבר לחוט מס 693 שמחובר לדלת.
  • את החוט הצהוב (רגעי ל com סגירה) יש לחבר למינוס.
  • במידה ורוצים חיווי באורות החניה, יש להתחבר לחוטים V34A ו V35A שיוצאים מלוח הפיוזים, ניתן למצוא אותם בצמה שרצה במסילה הימנית.

זה האיזור שבו ביצעתי את רוב החיבורים, לאחר שכבר ליפפתי את הצמות:

20200529_192121.thumb.jpg.79a2a4be47eefd1a3aa4a637464613cc.jpg

kupdf.net_peugeot-206-wiring-diagram.pdf

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1427 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...