Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנוע PSA 1.2 PureTech השרשור המרוכז לגבי עניין האמינות של רצועת התזמון הטבולה בשמן.


Alkash
מעבר לפיתרון נפתר ע"י אורן שרותי רכב,

פוסטים מומלצים

  • תגובות 2.4 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פיז'ו 3008 1.2 טורבו 2019.

האוטו הפסיק לנסוע באמצע נסיעה בלי להדליק נורות אזהרה, ולא הניע.

נגרר ל"צמרת" והתברר שנקרעה רצועת הטיימינג.

כיוון שהרכב עם 96,000 ק"מ והחלפת הרצועה היתה מתוכננת לטיפול הבא ב 105,000 ע"פ הנחיות היצרן, איש השירות בצמרת אמר לי שהם פונים ליצרן כדי לקבל הנחיות. תשובה מהיצרן אמורה להתקבל בשבוע הבא. 

האם יש משהו שעלי לעשות בינתיים חוץ מלהתפלל?

  • אהבתי 1

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש סיכוי טוב שהם יתנו אחריות לתיקון.

לדעתי לובינסקי דווקא בסדר בקטע הזה אם כמובן טיפלת אצלהם לכל אורך הדרך.

מתן האחריות מעבר לתקופה של 3 שנים כבר לדעתי זה עניין של המוסך עד כמה הוא שירותי ובא לקראתך ולמה אני אומר את זה, כי נתקלתי בחודש האחרון ב2 דוגמאות ממוסכים שונים של היבואן בראשון התפוררה הרצועה , הרכב בן 3 וחצי עם 60K ביקשו תשלום מלא על התיקון והרכב טופל תמיד במוסך מורשה ובזמן.

במקרה השני במוסך אחר של היבואן רכב כמעט בן 5 עם 90K שטופל אצל היבואן והיבואן כן השתתף במלוא עלות התיקון.

עצם זה שהמוסך פנה ליבואן להשתתפות זה כבר צעד חיובי.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, Arik TG כתב:

פיז'ו 3008 1.2 טורבו 2019.

האוטו הפסיק לנסוע באמצע נסיעה בלי להדליק נורות אזהרה, ולא הניע.

נגרר ל"צמרת" והתברר שנקרעה רצועת הטיימינג.

כיוון שהרכב עם 96,000 ק"מ והחלפת הרצועה היתה מתוכננת לטיפול הבא ב 105,000 ע"פ הנחיות היצרן, איש השירות בצמרת אמר לי שהם פונים ליצרן כדי לקבל הנחיות. תשובה מהיצרן אמורה להתקבל בשבוע הבא. 

האם יש משהו שעלי לעשות בינתיים חוץ מלהתפלל?

האמת? מצופה שיקחו אחריות במידה וטיפלת בהתאם להוראות יצרן, יש נזק למנוע? או שרק הרצועה נקרעה?

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, yulianx כתב:

האמת? מצופה שיקחו אחריות במידה וטיפלת בהתאם להוראות יצרן, יש נזק למנוע? או שרק הרצועה נקרעה?

אני מקווה שיקחו אחריות, האוטו טופל בזמן ב"צמרת". השאלה אם יש משהו שאני יכול לעשות כדי לשפר את הסיכויים?

עדיין לא ידוע היקף הנזק כי הם מחכים להנחיות היצרן לפני שהם נוגעים. אבל לפי טון הדברים של איש השירות רוב הסיכויים שמדובר בהחלפת מנוע.

עריכה אחרונה על ידי Arik TG

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 15.3.2022 בשעה 15:05, yoni2sh כתב:

הוספתי לשמן תוסף ליקווי מולי CERATEC.

 

היי חברים יקרים :-)

שלומות מן העבר הרחוק... מזמן מאוד לא הייתי פה.

בעברי, קצת הסתובבתי, קצת הגבתי ותרמתי מהידע המועט שלי  (כשעוד הייתה לי את הרנו קליאו B הידנית, האמינה והמאוד יעילה ונוחה).

 

חתיכת מגה-שירשור מטורף... 149 עמודים... ואוו.

האמת היא שכולכם פה די הצלחתם להלחיץ אותי בתור בעלים חדש יחסית (שנתיים) של פיג'ו 108 1.2L ידנית מודל 2015 (עלתה לכביש ב- 01/2015) - זריזה, אמינה (!), נהדרת, מפנקת (יחסית) ובעלת הרגשת קרטינג בלתי תסולא בפז.
סופר אחלה רכב לגמרי ה- 108 הזו למי שהממון לא מצוי בכיסו (ישראלים לא אוהבים צרפתיות ולכן מחיר המחירון זול), ושמעדיף כמוני מכוניות קטנות-קומפקטיות, ידניות (חוק בל יעבור), ומשום מה צרפתיות 😅

גם אני נוהג על רכב עם המנוע המדובר הנ"ל - 1.2L VTi מסדרת מנועי ה- PureTech (דגם מנוע EB2F). 

אז מסתבר שהשרשור הנ"ל גם רלוונטי לי.

 

תודה רבה לכם על כל האינפוט (למען ההגינות, לא הצלחתי לקרוא את כל 149 העמודים שבשירשור), לקחתי את כל מה שרשמתם פה לתשומת ליבי:

1. לא לחכות להמלצת היצרן (!) בכל האמור לרצועת הטיימינג הנ"ל - החלפה כל 165,000 ק"מ או 10 שנים.

המלצת המוסך הלא רשמית של "צמרת" בחיפה , מוסך יבואן לובינסקי מורשה, מקצועי וחביב, אבל יקר להחריד ברמות מעוררות חלחלה - להחליף כל 6 שנים או 90,000 ק"מ.

הצעת מחיר להחלפת רצועת הטיימינג במוסך "צמרת" בחיפה - 3,500~ ש"ח.

הצעת מחיר להחלפת רצועת הטיימינג במוסך "גבע" בת"א - 1,800~ ש"ח לרצועה מחוזקת (?) אם היא לא התפוררה ולא דרוש ניקוי מעמיק, או 2,500~ ש"ח לרצועה מחוזקת אם היא התפוררה ודרוש ניקוי מעמיק של אגן השמן ופילטר השמן וכו'. 

הרכב החמוד שלי כרגע בן 9 שנים והקילומטראז' עומד על 85,000 ק"מ כשלהבנתי מהיסטוריית הטיפולים שנמצאת אצלי מודפסת, הרצועה מעולם לא הוחלפה (!) בלאט... אני בעל מזל שבשנתיים הללו הרצועה לא הלכה לי? (הרכב נקנה לפני שנתיים עם 75,000 ק"מ).

ממש הרגע עשיתי טיפול 85,000 ואני שואל את עצמי אם לחכות שנה ואז לקפוץ לת"א להחליף את הרצועה (נוסע סביבות ה- 5-7K בשנה).

2. לוקח בשמחה את ההמלצה שלכם להחליף את רצועת הטיימינג במוסך גבע בת"א שהמליצו עליו פה המון (אגיע במיוחד, אני גר במרחק של שעה ורבע משם). דיברתי איתם בטלפון, קיבלתי הצעת מחיר על החלפת רצועת הטיימינג הנ"ל, והם נשמעים אחלה.

בעבר טיפלתי ברנו קליאו B שלי במוסך "שאפט" בת"א, שאליו גם הגעתי דרך המלצות רבות בפורום, והתאהבתי בדודי וניצן שהם מוסכניקים בחסד, מקצועיים לעילא ובעלי תודעת שירות מדהימה... אבל נדמה לי שלפיג'ו הזו מוסך "גבע" יהיה מתאים יותר.

3. מקפיד בהמלצתכם על שמן מנוע איכותי ומותאם לתקן של פיג'ו מומלץ יצרן - Total  או Mobil שהוא 5W-30.

ACEA C3

PSA B71 2290/2297.

כמובן שהקפדה על שמן איכותי ומומלץ יצרן היא קריטית פה כי רצועת הטיימינג עצמה כולה טבולה בשמן הנ"ל...

כרגע טיפלתי ב"צמרת" בחיפה וטרחתי לוודא שהם שמים את ה- Total ולא משהו אחר חלילה.

בלי קשר - גיליתי שגם Liqui Moly שאותם אני מאוד אוהב ומעריך מייצרים שמן ייעודי שמתאים לתקן הנ"ל שגם אפילו נמכר בארץ. אני מאוד אוהב את המוצרים שלהם.

4. משהו ששמתי לב אליו - מדכא להבין שפה בארץ לא ממש בודקים את רצועת הטיימינג הסוררת והטבולה בשמן הנ"ל ולא עושים בדיקות עם ברוסקופ בתוך המנוע (לחפש אחר סימני התפוררות הרצועה), או עם איזשהוא סרגל/מזלג רוחב רצועה שהבנתי שככה דווקא כן עושים בחו"ל.

 

בכל מקרה - שאלה ששואל את עצמי ולא מצליח למצוא עליה מידע, גם לא בגוגל (וניסיתי, כמובן שבאנגלית):

לדעתכם/הבנתכם/ניסיונכם - האם שימוש בתוסף שמן מנוע Liqui Moly Cera Tec מומלץ או רצוי/ראוי בהקשר של המנוע הנ"ל והרצועה טבולת השמן הנ"ל? (שבהכרח גם תבוא במגע עם התוסף הנ"ל).

באתר היצרן רשום על ה- Liqui Moly Cera Tec שהוא chemically inert.

מעבר לכלום בעצם, לא הצלחתי למצוא שום מידע בהקשר של Liqui Moly Cera Tec ומנועי PureTech של פיג'ו עם רצועת הטיימינג טבולת השמן הנ"ל.

יש סקירה ממש נחמדה על התוסף הנ"ל כאן.

 

אגב, כבר קניתי את התוסף הנ"ל ויש לי אותו אצלי, זה לא שאני שואל אם לקנות ולתסף, אני שואל רק לגבי לתסף, כי כבר קניתי אותו (בעבר הרחוק).

 

דעתכם? מחשבות?

לתסף או שלא לתסף Liqui Moly Cera Tec ל- 108 שלי עם המנוע 1.2L הנ"ל?

 

תודה לכל מי שקרא ותודה מראש לכל מי שיטרח לענות ולהגיב ולחלוק מרשמיו או מחשבותיו.

שגרת טיפולים פיזו 108 - 04.10.2021.pdf

עריכה אחרונה על ידי DAHUJI
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במנוע ה 1.2 אטמוספרי יש פחות סיכוי לבעיות מאשר במנוע הטורבו.

אורן שירותי רכב, ממליץ על החלפת רצועה כול 4 שנים או 60 אלף.

  • רעיון טוב! 1

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא חושב ששמעתי על מקרים עם ה 1.2 אטמוספרי. לדעתי הבעיה לא ממש נוגעת אליך ואתה יכול להיות רגוע למרות שטוב מאוד ליתר ביטחון שתתנהל בצורה של צעדי מנע כמו שפירטת. להזיק זה לא יכול. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, yulianx כתב:

במנוע ה 1.2 אטמוספרי יש פחות סיכוי לבעיות מאשר במנוע הטורבו.

אורן שירותי רכב, ממליץ על החלפת רצועה כול 4 שנים או 60 אלף.

 

לפני 7 דקות, Doron_Z כתב:

לא חושב ששמעתי על מקרים עם ה 1.2 אטמוספרי. לדעתי הבעיה לא ממש נוגעת אליך ואתה יכול להיות רגוע למרות שטוב מאוד ליתר ביטחון שתתנהל בצורה של צעדי מנע כמו שפירטת. להזיק זה לא יכול. 

 

הבעיה קיימת גם בגרסה האטמוספרית, לפני כמה ימים שוחחתי עם החבר'ה במוסך גבע על זה.

בנוסף במנוע הזה על שלל גירסאותיו קיימת תופעה של אכילת שמן - שבתורה הורגת את הממיר הקטליטי (נפוץ יחסית בגרסה האטמוספרית).

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגרסה האטמוספרית יש הזרקת סעפת, לכן תופעת דילול השמן ע"י שאריות דלק לא מוצת, לא קיימת, והרצועה לא נשחקת באותה מהירות כמו בגרסה המוגדשת עם הזרקה ישירה. 

צריכת השמן המוגברת נובעת מטבעות אטימה רכות מדי והיא קיימת בשני גרסאות המנוע. 

  • רעיון טוב! 1

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש דרך לטפל בטבעות אטימה מבלי לפתוח את המנוע?

אני שואל כי הרכב שלי שותה שמן בשנתיים האחרונות ובכל טיפול שוטף שנכנסתי אמרו לי שהאופציה היחידה לטפל זה להחליף/ לשפץ את המנוע שהעלות מאוד גבוה יחסית (סדר גודל של 10K ממה שאני זוכר). מצד שני אני מקפיד למלא שמן בשנתיים האחרונות באופן שוטף והאוטו נוסע בסדר גמור ולהערכתי בתקופה הזו כבר עבר למעלה מ20K ק"מ.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, yulianx כתב:

במנוע ה 1.2 אטמוספרי יש פחות סיכוי לבעיות מאשר במנוע הטורבו.

 

 

לפני 13 שעות, Doron_Z כתב:

לא חושב ששמעתי על מקרים עם ה 1.2 אטמוספרי. לדעתי הבעיה לא ממש נוגעת אליך ואתה יכול להיות רגוע למרות שטוב מאוד ליתר ביטחון שתתנהל בצורה של צעדי מנע כמו שפירטת. להזיק זה לא יכול. 

הו ואוו... תודה רבה!

הצלחתם להרגיע מאוד את החששות שלי... לא מבין איפה פיספסתי את זה ואני שמח לשמוע שהבעיה הרבה פחות נפוצה ב- 1.2L הרגיל (שהוא לא טורבו).

עדיין, 85,000 ק"מ ו- 9 שנים בלי החלפת רצועה נשמע לי קצת יותר מדי (הגם שהיצרן ממליץ על החלפת הרצועה בכל 165,000 ק"מ או כל 10 שנים).

אז בגלל שממש השבוע עשיתי טיפול "גדול" ל- 108 שלי (טיפול כמו 45,000 ק"מ), אחכה שנה מהיום (שבה אסע את הממוצע של של סביבות ה- 7K ק"מ בשנה) ואעשה החלפת רצועה במוסך גבע בטיפול הבא.

תודה רבה לכם על העזרה ועל התגובות המועילות חברים.

 

 

לפני 12 שעות, ay115 כתב:

בנוסף במנוע הזה על שלל גירסאותיו קיימת תופעה של אכילת שמן - שבתורה הורגת את הממיר הקטליטי (נפוץ יחסית בגרסה האטמוספרית).

 

 

לפני 11 שעות, menir1 כתב:

צריכת השמן המוגברת נובעת מטבעות אטימה רכות מדי והיא קיימת בשני גרסאות המנוע. 

מ-ס-כ-י-ם!

לגמרי שמנוע ה- 1.2L הזה "אוכל" שמן... להערכתי הגסה תיספתי משהו כמו 2.5L בשנתיים האחרונות - שזה די הרבה ממה שאני רגיל לו במכוניות צרפתיות אחרות שהיו לי (רנו קליאו B, רנו 5, פיג'ו 205).

לבושתי הוספתי 5W30 של Motul שלא עומד בתקן PSA, כי לא הכרתי את התקן הנ"ל עד שהגעתי לפה בחזרה לפורום והתעמקתי [גם] בשירשור הזה.

הנחתי ששמן איכותי מחברה איכותית כמו Motul זה מספיק...

היה לי קצת מוזר שהרכב "אוכל" שמן, אבל אני לא מומחה והאמת היא שחשבתי שבגלל שמדובר במנוע 3 צילינדרים רוטט ומרטיט ו"גס" פעולה יותר, שאולי הוא אוכל יותר שמן ממנועים אחרים (כל הרכבים שלי מאז ומעולם היו 4 צילינדרים).

 

אז תגידו, הייתם מתספים אחרי טיפול את שמן המנוע ב- Liqui Moly Cera Tec או שמוותרים על זה?

זה מעט גובל בשאלת ה- BG K44, שאם אין בעיות אז לא לתסף, ושאולי התוסף לא עושה "כלום".

רק שיש על ה- Cera Tec ביקורות די טובות באתרי חו"ל ונשמע שהוא תורם [מעט] להפחתת הבלאי של מכלולי המנוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...