Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנוע PSA 1.2 PureTech השרשור המרוכז לגבי עניין האמינות של רצועת התזמון הטבולה בשמן.


Alkash
מעבר לפיתרון נפתר ע"י אורן שרותי רכב,

פוסטים מומלצים

בתאריך 13.4.2023 בשעה 13:31, Gavrik כתב:

 

 לצערי לא מדובר במדד כלשהו.

יש אנשים שהפוררה אצלהם רצועה לפני מספר שנים אבל הם עדיין נוסעים והמנוע בסדר ויש אנשים שהחליפו לפני שנדלקה נורה אבל הלך להם מנוע.

 

המנוע הזה מתחיל לצרוך שמן לא רק בגלל הרצועה אלא גם בגלל רינגים דקים שמתמלאים בפיח בגלל שמן ישן.

שלום, 

 

איך בודקים אם צריכת שמן היא בגלל רינגים/גומיות או בגלל משהו אחר? 

האם ניתן לראות לבד או מחייב מוסך? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 2.4 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 19 דקות, oleg_kra כתב:

שלום, 

 

איך בודקים אם צריכת שמן היא בגלל רינגים/גומיות או בגלל משהו אחר? 

האם ניתן לראות לבד או מחייב מוסך? 

 

אם נותנים גז אחרי עמידה ממושכת בסרק או אחרי חניה והרכב מעשן זה לרוב גומיות.

 

אם הרכב מעשן תוך כדי נסיעה זה לרוב רינגים.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 26 דקות, Gavrik כתב:

 

אם נותנים גז אחרי עמידה ממושכת בסרק או אחרי חניה והרכב מעשן זה לרוב גומיות.

 

אם הרכב מעשן תוך כדי נסיעה זה לרוב רינגים.

אחרי חניה - הכוונה לאחר שהאוטו לא היה מונע כמה שעות? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהמשך לשרשור הזה שפתחתי, מעדכן כי גם אצל אבא שלי באופל גרנדלנד התפוררה רצועת טיימינג. בזמן נסיעה הוא נתן גז חזק ובסל,ד גבוה נדלקה לו נורת לחץ שמן. הוא עצר את הרכב אבל הבין שבסל"דים נמוכים המנורה לא נדלקת, נסע נסיעה רגועה למוסך ושם התברר שהרצועה התפוררה וסתמה את המעברים.

הרכב בן פחות מ-3, עדיין באחריות והיה אז (לפני כמה חודשים) עם 55 אלף ק"מ. במוסך עשו ניקוי יסודי למנוע (לטענתם) והוחלפה רצועה.

הרכב עשה טיפולים כל 12-13 אלף ק"מ (אבא שלי אוהב להקדים בטיפולים, לפי המוסך המרווח עומד על 15K, למרות ההמלצות כאן על 10K) במוסך מורשה. היינו מודעים לזה שההמלצה היא להחליף טיימינג כל 60K אבל כאמור הרצועה התפוררה עוד לפני.

לפני כמה ימים הרכב שוב נכנס למוסך עם צ'ק אנג'ן ויש בעיה ברכיב מסוים שקשור למערכת הפליטה (אבא שלי לא זוכר בדיוק מה, יכול להיות שזה סולנואיד VVT? או שיש משהו אחר שנשמע יותר הגיוני?) שידוע שנסתם מחלקי רצועת טיימינג.

 

עריכה אחרונה על ידי RedLabel

"ai motoare capul doare"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, RedLabel כתב:

בהמשך לשרשור הזה שפתחתי, מעדכן כי גם אצל אבא שלי באופל גרנדלנד התפוררה רצועת טיימינג. בזמן נסיעה הוא נתן גז חזק ובסל,ד גבוה נדלקה לו נורת לחץ שמן. הוא עצר את הרכב אבל הבין שבסל"דים נמוכים המנורה לא נדלקת, נסע נסיעה רגועה למוסך ושם התברר שהרצועה התפוררה וסתמה את המעברים.

הרכב בן פחות מ-3, עדיין באחריות והיה אז (לפני כמה חודשים) עם 55 אלף ק"מ. במוסך עשו ניקוי יסודי למנוע (לטענתם) והוחלפה רצועה.

הרכב עשה טיפולים כל 12-13 אלף ק"מ (אבא שלי אוהב להקדים בטיפולים, לפי המוסך המרווח עומד על 15K, למרות ההמלצות כאן על 10K) במוסך מורשה. היינו מודעים לזה שההמלצה היא להחליף טיימינג כל 60K אבל כאמור הרצועה התפוררה עוד לפני.

לפני כמה ימים הרכב שוב נכנס למוסך עם צ'ק אנג'ן ויש בעיה ברכיב מסוים שקשור למערכת הפליטה (אבא שלי לא זוכר בדיוק מה, יכול להיות שזה סולנואיד VVT? או שיש משהו אחר שנשמע יותר הגיוני?) שידוע שנסתם מחלקי רצועת טיימינג.

 

האם לא מופיעה לו קוד תקלה p0011? 

אצלי הופיע קוד התקלה הנ"ל שמצביע על תקלה אפשרית בסולונואיד vvt. בינתיים הצליבו לי במוסך את 2 הסולונואידים וכרגע התקלה נעלמה ולא חזרה כבר 3 חודשים. 

 

האם האוטו צורך שמן? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי קוד תקלה אבקש ממנו שיבדוק כאשר האוטו יכנס למוסך (החלפה של הרכיב המסתורי הנ"ל וגם החלפת ציריה - אמינות בעייתית ברכב הזה).

בין טיפול לטיפול קופצת בד"כ פעם אחת התרעת "top up oil level" וצריך להוסיף בסביבות קילו שמן. במוסך אמרו לאבא שלי לא למלא שמן בעצמו אלא להגיע אליהם והם ממלאים. למזלו המוסך ליד מקום העבודה שלו.

"ai motoare capul doare"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, RedLabel כתב:

לגבי קוד תקלה אבקש ממנו שיבדוק כאשר האוטו יכנס למוסך (החלפה של הרכיב המסתורי הנ"ל וגם החלפת ציריה - אמינות בעייתית ברכב הזה).

בין טיפול לטיפול קופצת בד"כ פעם אחת התרעת "top up oil level" וצריך להוסיף בסביבות קילו שמן. במוסך אמרו לאבא שלי לא למלא שמן בעצמו אלא להגיע אליהם והם ממלאים. למזלו המוסך ליד מקום העבודה שלו.

אז האוטו צורך קצת שמן... באיזה מוסך מטפל? 

ליטר בין טיפולים זה סביר, לדעתי זה ילך ויגדל עם הזמן.. ולא מכיר בעיות עם ציריה בדגם הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתקלתי לא פעם ברכבים שנדרשים להחליף ציריות ב-3008, האחרון שבהם 3008 עם מנוע 1.5 שנסע רק 65,000 ק"מ.

התופעה היא תיקתוקים.

לא להתפתות לשפץ בארץ או להרכיב סינית. זה מחזיר הרבה פחות ויחזיר אותך לשפץ/לתקן שוב.

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1 ליטר שמן על 12000 קמ ? זה כבר רבע קדיש. הנזק כבר נעשה. יתגדל ויתקדש.

כמה פעמים הוא ממלא ככה בין טיפולים ?

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 49 דקות, save כתב:

1 ליטר שמן על 12000 קמ ? זה כבר רבע קדיש. הנזק כבר נעשה. יתגדל ויתקדש.

כמה פעמים הוא ממלא ככה בין טיפולים ?

ליטר ל 12000 ק"מ זה הרבה? 

לצערי שלי" מאבד" ליטר לכל 3000 ק"מ, למרות שהאוטו נוסע תקין ואין עישון או משהו בסגנון... עדיין מתלבט מה לעשות עם זה

  • מבאס 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליטר ל 3000  ק"מ זה כבר קדיש יתום מלא.  אולי יש לך "סתם" נזילה ? אטם יבש? טפטוף מתחת לאוטו?

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, save כתב:

1 ליטר שמן על 12000 קמ ? זה כבר רבע קדיש. הנזק כבר נעשה. יתגדל ויתקדש.

כמה פעמים הוא ממלא ככה בין טיפולים ?

פעם אחת, וזה ככה מאז שהאוטו היה חדש, עוד לפני הטיפול הראשון

"ai motoare capul doare"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, RedLabel כתב:

פעם אחת, וזה ככה מאז שהאוטו היה חדש, עוד לפני הטיפול הראשון

אולי זה סגנון נהיגה עצבני ?  עם אותו מנוע 1.2 לא היה שותה לי אפילו טיפה. לכן זה נראה לי מוזר. האוטו נמכר מזמן ברגע שהבנתי את הסכנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, save כתב:

ליטר ל 3000  ק"מ זה כבר קדיש יתום מלא.  אולי יש לך "סתם" נזילה ? אטם יבש? טפטוף מתחת לאוטו?

מתחת לאוטו הכל יבש... אין שום אינדיקציה לאכילת השמן פרט לחוסר השמן 😉

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קקטוס 2017 טורבו, הוחלפה רצועה במסגרת הריקול ב 55000 ק"מ לפני כמעט שלוש שנים. האוטו מטופל כל 10000 ק"מ (פרט אולי לטיפול הראשון שנעשה לאחר 15k). היום הרכב עם 100000 ק"מ, ויש צריכת שמן של ליטר לכל 3000 ק"מ בערך. האוטו נוסע רגיל. 

האם יש טעם לפנות ליבואן? האם לדרוש השתתפות היבואן בתיקון או חסר טעם? 

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...