Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנוע PSA 1.2 PureTech השרשור המרוכז לגבי עניין האמינות של רצועת התזמון הטבולה בשמן.


Alkash
מעבר לפיתרון נפתר ע"י אורן שרותי רכב,

פוסטים מומלצים

שים שהוראת היצרן להחלפת הרצועה של 10 שנים או 165 היו בהתחלה, אחרי זה היצרן שינה ל6 שנים או 105 אלף, וההמלצה ממוסך מומחה לרכבים הללו היא 4 שנים או 60 אלף.

מאוד מעניין מה מצב הרצועה אצלך.

  • רעיון טוב! 1

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 2.4 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 8 שעות, yulianx כתב:

שים שהוראת היצרן להחלפת הרצועה של 10 שנים או 165 היו בהתחלה, אחרי זה היצרן שינה ל6 שנים או 105 אלף, וההמלצה ממוסך מומחה לרכבים הללו היא 4 שנים או 60 אלף.

 

לא ידעתי... 6 שנים עברו כבר ממזמן, הרכב מודל 2015 ועלה לכביש ב- 01.2015, ולפי התדפיסים של הטיפולים שנמצאים אצלי לא הוחלפה רצועת הטיימינג הסוררת עדיין.

יש לי את ה- PDF שפורסם פה של המלצות היצרן לגבי הטיפולים וכנראה שהוא לא מעודכן...

תודה רבה על המידע יוליאן!

טיפול הבא - החלפת רצועה בגבע בת"א בהתאם להמלצות הפורום (שאז הרכב יהיה כבר בן 10 ויעמוד על 90K~ ק"מ להערכתי).

אני מקווה שיהיה בסדר עד אז בהינתן שזה המנוע האטמוספרי 1.2L (לא טורבו) וביחס לזה שהרכב עבר חיים נעימים בסך הכל.

אמשיך לעדכן פה.

שגרת טיפולים פיזו 108 - 04.10.2021.pdf

עריכה אחרונה על ידי DAHUJI
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם קיבלתי החזר מלובינסקי על טיפול בטיימינג במוסך גבע.

 

בינואר 2023 הגעתי מהצפון במיוחד למוסך בתל אביב כדי לטפל ברצועה. הרכב שלי (שנת 2017) באותו החודש הגיע ל-71,000 ק"מ והחלטתי שזהו, אני לא לוקח סיכון. בעת הפירוק ראינו מעט שבבים שהצטברו על רשת הסינון אך זה לא היה נורא כל-כך. הבחור גם אמר לי שמעברי המנוע גם יחסית נקיים (בוצעה שטיפה). 

 

אם אני זוכר נכון, בחודש פברואר פורסם הריקול ורק בחודש אפריל נזכרתי לקבוע טיפול. כל המוסכים בצפון נתנו לי תאריך של 3-4 חודשים קדימה. התקשרתי למוקד של לובינסקי כדי לוודא שאני צריך להגיע למרות הטיפול שבוצע מס. חודשים לפני כן והם אמרו לי שכן. בנוסף הנציגה הנחמדה ביקשה ממני את קבלות הטיפול ולאחר כחודשיים קיבלתי החזר מלא של הטיפול.

 

את האמת? הפתיעו אותי לטובה.

 

לפני כשבוע ביצעתי טיפול במוסך אמונה בעפולה ונאמר לי שבערך חצי ליטר שמן היה חסר מאז הטיפול בינואר 2023 (הרכב נסע רק 4600 ק"מ בשנה).

 

שמוליק

  • רעיון טוב! 1

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 14.1.2024 בשעה 08:18, Shmulik_Miata כתב:

אני גם קיבלתי החזר מלובינסקי על טיפול בטיימינג במוסך גבע.

 

מותר לשאול למה שלובינסקי יחזירו כסף על טיפול של רצועת טיימינג במוסך פרטי?...

מה אני מפספס? 

הרכב (סיטרואן C3 מודל 2017 לפי החתימה שלך) כבר הרבה אחרי תום האחריות, לא?

כי היה ריקול? זה מנוע טורבו?

 

בתאריך 14.1.2024 בשעה 08:18, Shmulik_Miata כתב:

את האמת? הפתיעו אותי לטובה.

 

האמת?... גם אותי.

לובינסקי יקרנים בטירוף במוסכי היבואן שלהם (אני טיפלתי שבוע שעבר ב"צמרת" בחיפה בפיג'ו 108 הידנית שלי), אבל לזכותם ייאמר שהשירות באמת מעולה, אישי, והם הסבירו ויידעו לגבי הכל.

ככה שכל מה שיש לי להתלונן לגביו הוא המחיר ותו לא.

על איכות (של שירות) משלמים?

(משלמים פי 1.5 בערך).

 

בתאריך 14.1.2024 בשעה 08:18, Shmulik_Miata כתב:

ביצעתי טיפול במוסך אמונה בעפולה

ממליץ?

הוא טוב עם צרפתיות?

אני מניח שבמאזדה מיאטה שלך אתה לא מטפל אצלו...

אני גם מבין שמוסך אמונה בעפולה הוא מוסך של אחד מחברי הפורום (לא שיש לי עם זה בעיה, נהפוך הוא).

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. כנראה שלובינסקי מכירים את מוסך גבע ואת המקצועיות שלהם שלא נופלת מהמוסכים המורשים. יכול להיות מאוד שגם בגלל מועד פרסום הריקול שהיה מאוד סמוך למועד הטיפול שיזמתי בעצמי. אין לי מושג, העיקר שהם היו הוגנים ושילמו על טיפול מלא.

 

2. אכן, הטיפולים יקרים, כנראהשהחלפים בעיקר תורמים לכך.

 

3. א. אני מאמין שהם טובים עם כל רכב.

    ב. תתפלא, אבל המיאטה שלי הייתה אצלם פעמיים. עכשיו היא סתם ממתינה לאספנות.

    ג. כן, מוסך אמונה שייך לאחד מחברי הפורום.

  • רעיון טוב! 1

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי טיפול במורשה סיטרואן פיגו הוא ממוצע לטיפול ביבואן מבחינת מחיר.

אני מטפל בנהריה למשל, סביר. אבל לפחות אני יודע שעושים מה שצריך.

אם הייתי גר באזור המרכז, בהחלט הייתי מטפל בגבע או אורן שירותי רכב.

  • רעיון טוב! 1

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, yulianx כתב:

לדעתי טיפול במורשה סיטרואן פיגו הוא ממוצע לטיפול ביבואן מבחינת מחיר.

 

לא יודע את זה... מעולם לא טיפלתי במוסך יבואן מורשה.

אולי גם מוסכי יבואן של מותגים אחרים יקרנים... אבל מרגיש לי שלובינסקי ממש בצמרת של היקרנות (אין לי באמת "הוכחה" לזה).

 

זו הייתה הפעם הראשונה שלי במוסך יבואן מורשה (בתול יבואנים אנוכי), כי בעל הרכב הקודם טיפל ב"צמרת" בחיפה (מוסך יבואן מורשה של לובינסקי לרכבי פיג'ו/סיטרואן), הכל מסודר, עם קבלות ותדפיסים, לפי הספר.

אהבתי את זה מאוד ורציתי להמשיך במסורת שלו וגם הרכב לא כזה ישן (מודל 2015)...

אני תמיד מחזיק רכבים זולים (עד היום על הפיג'ו 108 שילמתי 21K וזה הכי הרבה ששילמתי על רכב), ידניים וישנים יחסית (בני 7 שנים ומעלה).

צרפתיות טובות לי כי השוק שלהן חלש יחסית ויש להן מוניטין גרוע אצל הישראלים, אז הן זולות לי (המוניטין מוצדק בחלקו ותחת תנאים מסויימים).

 

סליחה, כן? כי השירות ב"צמרת" היה באמת מצויין, יעיל יחסית, "אישי" עד כמה שניתן כי נציג השירות (סנייה) היה תקשורתי ומפורט  והודיע לי על הכל... לא בא בתלונות לגבי השירות בכלל, אבל זו הייתה הפעם הראשונה והאחרונה שאטפל במוסך יבואן מורשה.

לא הגיוני לתפרן כמוני לשלם על רכב של 20K טיפול תקופתי גדול "כמו" 45,000 ק"מ ולצאת עם 3.65K נזק 😕

אז נכון שזה ה-טיפול כי הוא בוצע על פי המלצות היצרן, במוסך מורשה של היבואן/יצרן, עפ"י מפרט היצרן... ועדיין.

הטיפול הגדול הזה כלל:

שמן מנוע (Total לפי תקן PSA כמובן) + פילטר שמן + אטם (ראבק, מי מחייב 16 ש"ח בלי מע"מ על אטם בטיפול כזה יקר למען השם? טוב נו...).

לזכותם ייאמר שהם הוגנים וישרים - מיכל השמן של Total הוא 5L (אני יודע כי אני חפרן), ובפיג'ו 108 נכנס רק 4L שמן, אז הם חייבו רק על 0.8 מיכל בחשבונית - וזו גם דקדקנות מרשימה וגם יושרה שהיא די נדירה לדעתי.

כמו שרשמתי למעלה - הכל רשום, מתועד, עם קבלות, על פי הספר. אני מאוד מחבב את ההתנהלות הזו ומעריך אותה.

 

החליפו גם מה שהיה צריך להחליף ושהייתי מודע לגביו (בבדיקה שלפני קניית הרכב בטכנוטסט כבר היה כתוב בדו"ח הסופי חלק ניכר מהדברים):

1. פילטר אוויר (מסתבר שלא מחליפים כל טיפול לפי מפרט היצרן, אלא כל 45,000 ק"מ, והוא גם נורא יקר) - 210 ש"ח בלי מע"מ.

2. מצתים (3 מצתים כי זה מנוע 3 צילינדרים) - 150 ש"ח כל מצת בלי מע"מ.

3. סט צלחות בלם קדמיות (דיסקים) תחליפיות OEM (המקוריות יקרות מדי) - 447 ש"ח בלי מע"מ + סט רפידות בלם קדמיות - 220 ש"ח בלי מע"מ.

4. רצועת אביזרים (אלטרנטור/פולי מנוע) - 183 ש"ח בלי מע"מ.

5. החלפת נוזל בלמים + ניקוז אוויר.

6. ליטוש פנסים (שאני ביקשתי מיוזמתי) - 150 ש"ח בלי מע"מ.

7. ברגים כלשהם, 4 במספר, כשכל בורג שכזה עלה 32 ש"ח. 

 

מהתדפיסים של בעל הרכב הקודם הכרתי כבר את השטרונוגול של המסביבים במוסך יבואן, ומראש ביקשתי שלא יחליפו פילטר מזגן (מחליף לבד - עולה 30 ש"ח, הם מחליפים ב- 100 ש"ח בלי מע"מ), מגב קדמי+מגב אחורי, נוזל שמשות וגם שלא יוסיפו תוסף ניקוי מנוע (מתסף לבד ב- BG K44 פעם בשנה לפני טסט על מיכל חצי מלא).

3.6K לדעתי זה מחיר בגבוה ממש לטיפול הנ"ל שטרחתי לפרט (סליחה על החפירה).

נכון, זה בהחלט לא טיפול של 1K וגם לא טיפול של 2K, כי עבדו על הרכב ולא כל החלפה פשוטה, אבל לעניות דעתי העניה והלא מלומדת בתימחור טיפולים באינפלציה ויוקר המחייה הנוכחי, במוסך מורשה לא של יבואן הייתי יוצא בנזק של סביבות ה- 2.5-2.7K בהערכה גסה, וזה הפרש ניכר...

 

לפני 16 שעות, yulianx כתב:

אם הייתי גר באזור המרכז, בהחלט הייתי מטפל בגבע או אורן שירותי רכב.

מסכים בהחלט...

כשגרתי בת"א טיפלתי ברנו קליאו B המצויינת שהייתה לי ב"שאפט", והם עשו עבודה מ-ע-ו-ל-ה (אפילו המלצתי עליהם פה בפורום ועידכנתי לגבי הטיפולים).

עכשיו אני "תקוע" בצפון בלי מוסך מורשה (שהוא לא מוסך יבואן) שיודע לטפל כמו שצריך בפיג'ו ומכיר את המחלות של הצרפתיות הרגישות (המחלה העיקרית לדעתי? חלפים סיניים זולים ולא מתאימים).

ככה מרגיש לי. אולי אני טועה.

עדיין מחפש מוסך מורשה צפוני שאוהב צרפתיות ומבין בהן (חלק מהאמינות הלקויה של צרפתיות זה בגלל מוסכניקים לא מקצועיים וחלפים לא מקוריים).

טיפול - דף 1 - 10.01.2024.jpg

טיפול - דף 2 - 10.01.2024.jpg

עריכה אחרונה על ידי DAHUJI
פירוט נוסף
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן לובינסקי יקרנים, אבל אני חושב שזה ככה אצל רוב המוסכים מורשי יבואן - להוציא את מאזדה שזכורים לי מחירי חלפים זולים יחסית.

לגבי השמן - במורשה לרוב יש להם צובר ומחייבים אותך רק על הכמות המדויקת. לא איזו יושרה מיוחדת...

 

עברתי על רשימת החלפים ששלחת ומהיכרות שלי עם רובם והמחיר שלהם ומזכרוני - אפשר לחסוך כ 600-700 רק על החלפים, אם מזמינים עצמאית מהפולני/חנויות חלפים בארץ.

לגבי העבודות... 380 ש"ח לשעה לפני מע"מ, תענוג. בליטל ת"א לקחו לי 340 לשעה, אז זה משתנה ממורשה למורשה.

נגיד והיית עושה את זה אצל מוסך שלוקח 250 לשעה, עם שעתון יותר ריאלי לכמה זמן לוקחת כל עבודה - כנראה שהיית חוסך עוד כ500 שקלים.

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, nadavd4 כתב:

עברתי על רשימת החלפים ששלחת ומהיכרות שלי עם רובם והמחיר שלהם ומזכרוני - אפשר לחסוך כ 600-700 רק על החלפים, אם מזמינים עצמאית מהפולני/חנויות חלפים בארץ.

 

תודה על התגובה שלך נדב, שמאשרת את מה שאני פחות או יותר חושב יודע (אתה עושה לי חיזוקים וזה מעולה).

כן... ברור לי... אבל מודה שמעולם לא הגעתי למוסך עם חלפים שרכשתי בעצמי וביקשתי שרק יעשו את הטיפול בעצמם עם החלפים (הזולים יותר) שאני רכשתי.

אני מתבייש לעשות את זה 😕

 

בכל מקרה - מוסכי יבואנים יקרים? זה לא חדשות בכלל.

עד כמה שהם כל כך מגזימים ביקרנות בצורה שהיא כבר ענבים ב- 200 ש"ח/ק"ג בעונה? - זה תמיד חדשות ואצלם תמיד העונה.

אבל הישראלים בוכים ומשלמים. משלמים ובוכים.

וגם אני ישראלי שבוכה ומשלם (פחות בוכה ופחות משלם כי אני חסכן עד תפרן וסטודנט נצחי, אבל במקרה הספציפי הזה נתתי צ'אנסה למוסך מורשה יבואן בידיעה מראש שיהיה יקר... והוכחתי לעצמי שזה באמת מאוד יקר).

 

לא רוצה להסיט את המגה-שרשור הנהדר הזה מהנושא שלשמו הוא נוצר - המנוע ורצועת הטיימינג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, DAHUJI כתב:

לא רוצה להסיט את המגה-שרשור הנהדר הזה מהנושא שלשמו הוא נוצר - המנוע ורצועת הטיימינג.

 

כל עוד לא מדובר בהחלפה של הרצועה הייתי ממליץ לך לקנות חלפים לבד ולטפל לבד. בחלק מהדברים אתה תעשה עבודה יותר טוב מרוב המוסכים.

*עריכה* - גם במקרה של הריקול כנראה...

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, DAHUJI כתב:

תודה על התגובה שלך נדב, שמאשרת את מה שאני פחות או יותר חושב יודע (אתה עושה לי חיזוקים וזה מעולה).

כן... ברור לי... אבל מודה שמעולם לא הגעתי למוסך עם חלפים שרכשתי בעצמי וביקשתי שרק יעשו את הטיפול בעצמם עם החלפים (הזולים יותר) שאני רכשתי.

אני מתבייש לעשות את זה 😕

 

בכל מקרה - מוסכי יבואנים יקרים? זה לא חדשות בכלל.

עד כמה שהם כל כך מגזימים ביקרנות בצורה שהיא כבר ענבים ב- 200 ש"ח/ק"ג בעונה? - זה תמיד חדשות ואצלם תמיד העונה.

אבל הישראלים בוכים ומשלמים. משלמים ובוכים.

וגם אני ישראלי שבוכה ומשלם (פחות בוכה ופחות משלם כי אני חסכן עד תפרן וסטודנט נצחי, אבל במקרה הספציפי הזה נתתי צ'אנסה למוסך מורשה יבואן בידיעה מראש שיהיה יקר... והוכחתי לעצמי שזה באמת מאוד יקר).

 

לא רוצה להסיט את המגה-שרשור הנהדר הזה מהנושא שלשמו הוא נוצר - המנוע ורצועת הטיימינג.

לי יש מוסך ליד העבודה שלי באשדוד שמקבל בכייף חלקים שאני מביא לו ואם יש משהו להחליף הוא שואל אותי אם אני רוצה להביא בעצמי או שהוא יביא. אם תרצה שם המוסך בשמחה. אחלה בחור מחירים הוגנים והשירות מעולה. פשוט אין לי זמן לטפל לבד ואם היה לי בשמחה הייתי עושה זאת. הפיגו 208 ממש לא מסובכת לטיפול עצמי.

עריכה אחרונה על ידי itamarg
  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, DAHUJI כתב:

לא יודע את זה... מעולם לא טיפלתי במוסך יבואן מורשה.

אולי גם מוסכי יבואן של מותגים אחרים יקרנים... אבל מרגיש לי שלובינסקי ממש בצמרת של היקרנות (אין לי באמת "הוכחה" לזה).

 

זו הייתה הפעם הראשונה שלי במוסך יבואן מורשה (בתול יבואנים אנוכי), כי בעל הרכב הקודם טיפל ב"צמרת" בחיפה (מוסך יבואן מורשה של לובינסקי לרכבי פיג'ו/סיטרואן), הכל מסודר, עם קבלות ותדפיסים, לפי הספר.

אהבתי את זה מאוד ורציתי להמשיך במסורת שלו וגם הרכב לא כזה ישן (מודל 2015)...

אני תמיד מחזיק רכבים זולים (עד היום על הפיג'ו 108 שילמתי 21K וזה הכי הרבה ששילמתי על רכב), ידניים וישנים יחסית (בני 7 שנים ומעלה).

צרפתיות טובות לי כי השוק שלהן חלש יחסית ויש להן מוניטין גרוע אצל הישראלים, אז הן זולות לי (המוניטין מוצדק בחלקו ותחת תנאים מסויימים).

 

סליחה, כן? כי השירות ב"צמרת" היה באמת מצויין, יעיל יחסית, "אישי" עד כמה שניתן כי נציג השירות (סנייה) היה תקשורתי ומפורט  והודיע לי על הכל... לא בא בתלונות לגבי השירות בכלל, אבל זו הייתה הפעם הראשונה והאחרונה שאטפל במוסך יבואן מורשה.

לא הגיוני לתפרן כמוני לשלם על רכב של 20K טיפול תקופתי גדול "כמו" 45,000 ק"מ ולצאת עם 3.65K נזק 😕

אז נכון שזה ה-טיפול כי הוא בוצע על פי המלצות היצרן, במוסך מורשה של היבואן/יצרן, עפ"י מפרט היצרן... ועדיין.

הטיפול הגדול הזה כלל:

שמן מנוע (Total לפי תקן PSA כמובן) + פילטר שמן + אטם (ראבק, מי מחייב 16 ש"ח בלי מע"מ על אטם בטיפול כזה יקר למען השם? טוב נו...).

לזכותם ייאמר שהם הוגנים וישרים - מיכל השמן של Total הוא 5L (אני יודע כי אני חפרן), ובפיג'ו 108 נכנס רק 4L שמן, אז הם חייבו רק על 0.8 מיכל בחשבונית - וזו גם דקדקנות מרשימה וגם יושרה שהיא די נדירה לדעתי.

כמו שרשמתי למעלה - הכל רשום, מתועד, עם קבלות, על פי הספר. אני מאוד מחבב את ההתנהלות הזו ומעריך אותה.

 

החליפו גם מה שהיה צריך להחליף ושהייתי מודע לגביו (בבדיקה שלפני קניית הרכב בטכנוטסט כבר היה כתוב בדו"ח הסופי חלק ניכר מהדברים):

1. פילטר אוויר (מסתבר שלא מחליפים כל טיפול לפי מפרט היצרן, אלא כל 45,000 ק"מ, והוא גם נורא יקר) - 210 ש"ח בלי מע"מ.

2. מצתים (3 מצתים כי זה מנוע 3 צילינדרים) - 150 ש"ח כל מצת בלי מע"מ.

3. סט צלחות בלם קדמיות (דיסקים) תחליפיות OEM (המקוריות יקרות מדי) - 447 ש"ח בלי מע"מ + סט רפידות בלם קדמיות - 220 ש"ח בלי מע"מ.

4. רצועת אביזרים (אלטרנטור/פולי מנוע) - 183 ש"ח בלי מע"מ.

5. החלפת נוזל בלמים + ניקוז אוויר.

6. ליטוש פנסים (שאני ביקשתי מיוזמתי) - 150 ש"ח בלי מע"מ.

7. ברגים כלשהם, 4 במספר, כשכל בורג שכזה עלה 32 ש"ח. 

 

מהתדפיסים של בעל הרכב הקודם הכרתי כבר את השטרונוגול של המסביבים במוסך יבואן, ומראש ביקשתי שלא יחליפו פילטר מזגן (מחליף לבד - עולה 30 ש"ח, הם מחליפים ב- 100 ש"ח בלי מע"מ), מגב קדמי+מגב אחורי, נוזל שמשות וגם שלא יוסיפו תוסף ניקוי מנוע (מתסף לבד ב- BG K44 פעם בשנה לפני טסט על מיכל חצי מלא).

3.6K לדעתי זה מחיר בגבוה ממש לטיפול הנ"ל שטרחתי לפרט (סליחה על החפירה).

נכון, זה בהחלט לא טיפול של 1K וגם לא טיפול של 2K, כי עבדו על הרכב ולא כל החלפה פשוטה, אבל לעניות דעתי העניה והלא מלומדת בתימחור טיפולים באינפלציה ויוקר המחייה הנוכחי, במוסך מורשה לא של יבואן הייתי יוצא בנזק של סביבות ה- 2.5-2.7K בהערכה גסה, וזה הפרש ניכר...

 

מסכים בהחלט...

כשגרתי בת"א טיפלתי ברנו קליאו B המצויינת שהייתה לי ב"שאפט", והם עשו עבודה מ-ע-ו-ל-ה (אפילו המלצתי עליהם פה בפורום ועידכנתי לגבי הטיפולים).

עכשיו אני "תקוע" בצפון בלי מוסך מורשה (שהוא לא מוסך יבואן) שיודע לטפל כמו שצריך בפיג'ו ומכיר את המחלות של הצרפתיות הרגישות (המחלה העיקרית לדעתי? חלפים סיניים זולים ולא מתאימים).

ככה מרגיש לי. אולי אני טועה.

עדיין מחפש מוסך מורשה צפוני שאוהב צרפתיות ומבין בהן (חלק מהאמינות הלקויה של צרפתיות זה בגלל מוסכניקים לא מקצועיים וחלפים לא מקוריים).

טיפול - דף 1 - 10.01.2024.jpg

טיפול - דף 2 - 10.01.2024.jpg

מחירי מוסכי רשת לובינסקי ממוצעים בהשוואה לכמה יבואנים אחרים. אני מחזיק סקודה מהעבודה ושם המחירים גבוהים יותר. קודם הייתה בשימושי יונדאי ושם המחירים זולים יותר. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בין המוסכים המורשים של היבואן אפשר למצוא הבדלים. בזמנו כשהיו לי רכבי VAG באותה העיר המחירים לאותו הטיפול או התיקון (למשל החלפת קלאץ') היו משמעותיים בין מוסך אחד למשנהו.

צריך לעשות סקר מחירים.

בנוגע לטיימינג- אצלי בפיג'ו 1.2 ידנית ביצעתי החלפה יזומה. במרכזי ביקשו בסביבות 3500 ש"ח, במוסך אחר שמוכר כאן בפורום ביקשו סביב 3000.

לא הבדל משמעותי אבל כן יש הבדל.

העבודה הייתה מאוד ארוכה כי היה צריך לנקות את כל המעברים של השמן, האוטו היה במוסך משעה 8:30 עד משהו כמו 15:30.

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, itamarg כתב:

העבודה הייתה מאוד ארוכה כי היה צריך לנקות את כל המעברים של השמן, האוטו היה במוסך משעה 8:30 עד משהו כמו 15:30.

 

מניח שהתכוונת לזה שהוא היה על הליפט כל הזמן הזה.

האוטו שלי היה באותן שעות במורשה על החלפת שמן ופילטר, ורק שעה לפני שאספתי אותו הוא עלה על הליפט.

עוד אחת מהבעיות במורשים של לובינסקי באיזור המרכז, זה העומס הלא הגיוני שיש שם.

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההחלפה בוצעה במוסך אחר לא מורשה יבואן אלא מאחד המוסכים המוכרים פה בפורום (נסעתי אליו במיוחד מאזור אשדוד).

לרכב היה בזמנו 53000 ק"מ והוא היה בן 7.5 שנים. הרצועה הייתה בשלבי התפוררות ולכן היה צריך לנקות את המעברים של השמן ולפרק את הקרטר. כרגע הרכב עם 84000 ק"מ וב"ה נוסע יפה.

אני חושב שזו קצת יהירות של היצרן להחליף רצועה כל 10 שנים. ברכבי ה VAG היו לי הייתי מחליף כל 3-4 שנים טיימינג ולא מחכה יותר מדי. 

טיימינג 8006030 (1).jpeg

עריכה אחרונה על ידי itamarg
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...