Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנוע PSA 1.2 PureTech השרשור המרוכז לגבי עניין האמינות של רצועת התזמון הטבולה בשמן.


Alkash
מעבר לפיתרון נפתר ע"י אורן שרותי רכב,

פוסטים מומלצים

היצרן שינה ל6 שנים או 105 אלף ק"מ. לא שזה פותר את הבעיה.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 2.4 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 17.1.2024 בשעה 13:19, ניצן א כתב:

מחירי מוסכי רשת לובינסקי ממוצעים בהשוואה לכמה יבואנים אחרים. אני מחזיק סקודה מהעבודה ושם המחירים גבוהים יותר. קודם הייתה בשימושי יונדאי ושם המחירים זולים יותר. 

כן... מבין את זה... לא באתי בטענות ללובינסקי עצמם וגם לא טענתי שלובינסקי יקרנים יותר מקרסו ו/או מכל שאר היבואנים...

אני לא מכיר שום מחירים של יבואנים כי עד לשבוע שעבר מעולם לא טיפלתי אצל אף אחד מהם וגם לא חשבתי לטפל אצל אף אחד מהם.

אני רק טוען שהמחירים של מוסכי היבואן הם ממש על הצד הגבוה (אלא מה?) עד גוזמאות מוחלטת (לדעתי התפרנית).

 

בתאריך 18.1.2024 בשעה 09:23, itamarg כתב:

בנוגע לטיימינג- אצלי בפיג'ו 1.2 ידנית ביצעתי החלפה יזומה. במרכזי ביקשו בסביבות 3500 ש"ח, במוסך אחר שמוכר כאן בפורום ביקשו סביב 3000.

לא הבדל משמעותי אבל כן יש הבדל.

אסור לציין שמות של מוסכים בפורום?...

(שואל ברצינות, אני לא יודע).

ב"צמרת" בחיפה, מורשה יבואן לובינסקי, נתנו הצעת מחיר של 3.5K (שיעלו עוד קצת את המחיר ואז כבר משתלם יותר להחליף מנוע...).

ב"גבע" בת"א, "מומלץ" הפורום, נתנו הצעת מחיר ראויה של 1.8K אם הרצועה לא התפוררה ולא צריך נקיונות, ו- 2.5K אם הרצועה כן התפוררה וכן צריך נקיונות.

 

לפני 21 שעות, itamarg כתב:

לרכב היה בזמנו 53000 ק"מ והוא היה בן 7.5 שנים. הרצועה הייתה בשלבי התפוררות ולכן היה צריך לנקות את המעברים של השמן ולפרק את הקרטר. כרגע הרכב עם 84000 ק"מ וב"ה נוסע יפה.

ואוו... אני מרגיש שאני על זמן שאול...

פתאום מתחרט שלא הפכתי את הטיפול הגדול של ה- 85,000 ק"מ שעשיתי רק בשבוע שעבר, לטיפול החלפת טיימינג וזהו.

הייתי צריך לחשוב על זה לפני קצת יותר לעומק כי הרכב בן 9...

רציתי לתת צ'אנס לטיפ]ול במוסך יבואן.

אחכה שנה מהטיפול, ואקווה שבשנה הזו לא יקרה כלום ואז  - קפיצה לגבע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
בתאריך 10.1.2024 בשעה 09:46, Arik TG כתב:

אני מקווה שיקחו אחריות, האוטו טופל בזמן ב"צמרת". השאלה אם יש משהו שאני יכול לעשות כדי לשפר את הסיכויים?

עדיין לא ידוע היקף הנזק כי הם מחכים להנחיות היצרן לפני שהם נוגעים. אבל לפי טון הדברים של איש השירות רוב הסיכויים שמדובר בהחלפת מנוע.

מעדכן שצמרת הצליחו לשכנע את היצרן והיבואן לקחת אחריות ולהביא לי מנוע חדש 0 ק"מ על חשבונם. יפה!

בסופו של חשבון השתלם לטפל אצלם ביוקר.

כבר שבועיים מחכים למנוע. הם לא יודעים מראש מתי יגיע. פשוט יום אחד ינחת אצלם. אבל מראש העריכו שייקח שבועיים-שלושה.

שאלתי אם לא מגיע לי רכב חליפי ואמרו לי אל תגזים.

 

  • אהבתי 7

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 4.2.2024 בשעה 00:02, Arik TG כתב:

מעדכן שצמרת הצליחו לשכנע את היצרן והיבואן לקחת אחריות ולהביא לי מנוע חדש 0 ק"מ על חשבונם. יפה!

בסופו של חשבון השתלם לטפל אצלם ביוקר.

כל הכבוד למוסך צמרת (גם אני טיפלתי אצלם חודש שעבר וגם לי יצא יקר)...

כשמגיע מגיע.

גם לי המליצו להחליף רצועת טיימינג אבל פחות בגלל הקילומטראז' (85,000 ק"מ) ויותר בגלל השנתון של הרכב (מודל 2015 ומעולם לא הוחלפה הרצועה).

 

הפיז'ו 3008 שלך כבר לא באחריות, כן?

אם לא - מה בעצם האינטרס שלהם לדאוג לך למנוע חדש ועוד בחינם?

(סליחה על השאלה, מסקרנות גרידא להבנת הסיטואציה, לא מתוך זלזול).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האוטו כבר מעבר לתקופת האחריות, אבל אם לא היתה השתתפות של היצרן הייתי פונה לערכאות. הרי האוטו טופל לפי הנחיות היצרן.

לדעתי הם עשו את זה כי הם יכולים. הקשר ההדוק עם היבואן זה היתרון שלהם. אחרת למה לי לעשות את כל התחזוקה אצלם ביוקר? זה השירות הכי ייחודי שלהם.

וכן, כל הכבוד.

האוטו חזר אלינו ונוסע טפו טפו כמו חדש.

על הדרך החלפנו גם חיישן דיפרנציאלי ובית טרמוסטט שעשו תקלות אז בכל זאת השארנו אצלם כמעט 4000 ש"ח... כפרה!

 

  • אהבתי 1

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה אוטו פח. כולה 2019 ולא רק החלפת מנוע אלא עוד תקלות בשווי 4000 ש״ח ״על הדרך״. משהו שברכב נורמלי פשוט לא קורה. 

 

הסוזוקי של ההורים מ 2015 כבר, נקנתה חדשה. למעט בלאי של צמיגים/מצבר/בלמים לעולם לא היתה תקלה מכאנית ולעולם לא נדלקה אף נורה מלבד חיישן לחץ אוויר. 

 

סבבה אז רכב ברמה יותר טובה אבל נו, כולה ג׳יפון משפחתי בסוף לא פרארי טסטרוסה.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 8.2.2024 בשעה 21:13, Arik TG כתב:

אבל אם לא היתה השתתפות של היצרן הייתי פונה לערכאות. הרי האוטו טופל לפי הנחיות היצרן.

יפה, עכשיו הבנתי... תודה :)

רכשת את הרכב חדש מהיבואן, טיפלת במוסך מורשה של היבואן לפי כל המלצות היצרן לפי הספר טיפ טוב...

נסעת ברכב כשאתה סמוך ובטוח שהוא מטופל היטב, רגוע ובראש שקט, הופ נקרעה רצועת הטיימינג והמנוע הלך.

אתה לא מבין למה זה כי מבחינתך כלקוח טיפלת לפי הצהרת היצרן, ואתה מצפה לנהוג ברכב מודרני, תקין ושנוסע היטב.

לא חשבתי שיבואן ייקח אחריות על רצועה שנקרעה (מילא מנוע, או תיבת גיר), מה שיכול לקרות בכל אוטו, גם אם הוא תיאורטית שנה על הכביש.

אז זה פלוס ענק ללובינסקי וכל הכבוד לצמרת היקרנים רצח.

 

  

בתאריך 9.2.2024 בשעה 08:48, Doron_Z כתב:

איזה אוטו פח. כולה 2019 ולא רק החלפת מנוע אלא עוד תקלות בשווי 4000 ש״ח ״על הדרך״. משהו שברכב נורמלי פשוט לא קורה. 

 

אתה מבין מה את רושם, אבל לא יודע מה זה "רכב נורמלי"... הגדרה כוללנית מדי ורחבה מדי.

הדוגמא של הסוזוקי של ההורים שלך היא אנקדוטלית (מושג חשוב) ולא מייצגת, אבל כולנו בתור צרכני תחבורה ישראלים מבינים היטב למה אתה מתכוון כשאתה כותב סרה על רכבים צרפתיים.

ליפנים/קוריאנים יש מוניטין די מרשים בשוק הישראלי של אמינות מעוררת השתאות, וזה למרות שלפעמים הנתונים היבשים בעולם מצביעים קצת אחרת...

זה לפעמים נכון שרכבים צרפתיים הם בעייתיים, ולפעמים זה מאוד לא נכון... ובסופו של דבר, כל רכב ספציפי משאיר בצד הבעלים כמה תקלות של פה ושם.

תלוי איך היחידה שאתה נוהג עליה מתנהגת, איך היא יצאה מהמפעל ומי נהג עליה לפניך ואיך, וגם איך הוא התנהג אליך ואיך טיפל בה ובאיזו אדיקות ואיפה.

כשמדברים במספרים גדולים (גם מושג מאוד חשוב) - אתה כנראה צודק.

כשמדברים לגופו של עניין - בתור בעלים של צרפתיות (ידניות!) למעלה מ- 20 שנה, הרכבים שאני קניתי לאחר בדיקה לפני קניה והתרשמות בלתי-אמצעית מהמוכר עצמו (כולם נקנו כיד 2, כולם היו ישנים ובני למעלה מ- 10 שנים, כולם היו זולים פחות מ- 22K) שימשו אותי נאמנה בצורה מופלאה. 

רנו 5 (הייתה אצלי 3 שנים), פיז'ו 205 (הייתה אצלי 3 שנים), רנו קליאו B (הייתה אצלי 11 שנים), ועכשיו פיז'ו 108 (אצלי 3 שנים).

אני לא צוחק.

אז מה עם הראיה האנקדוטלית שלי?...

 

בתור בעל פיז'ו 108 יד 2 אני מקבל תמורה טובה מאוד ברכב מודרני ונעים למראה ביחס למחיר השוק הנמוך של רכבי פיזו' בשוק הישראלי.

חלק מהמחיר הנמוך הוא בהחלט בצדק בהתאם למה שרכבים צרפתיים מעמיסים על הלקוח הנוהג בהן (בעיקר רגישות לשמנים/נוזלים לא מקוריים, רגישות לחלפים סיניים מאיכות ירודה, ואלרגיה לטיפול לא מקצועי על ידי מוסכניקים שלא מבינים ברכבים אירופאיים וחושבים שכולן זה קאיה).

וחלק לא.

זו שיחה לשרשור אחר על רכבים צרפתיים (רגישים, מפונקים, נוחים, זולים) אל מול רכבים קוריאניים/יפניים.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, DAHUJI כתב:

בעיקר רגישות לשמנים/נוזלים לא מקוריים, רגישות לחלפים סיניים מאיכות ירודה, ואלרגיה לטיפול לא מקצועי על ידי מוסכניקים שלא מבינים ברכבים אירופאיים וחושבים שכולן זה קיה.

זה נושא בפני עצמו. הרי מכונאים ובעלי מוסכים ותיקים יודעים יותר טוב מהיצרן מה צריך לעשות 😜

 

  • אהבתי 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא בסוזוקי S-Cross משנתון 2015, יש כשל בגיר הרציף, אז היא לא דוגמא למכונית נטולת תקלות.  ההבדל המהותי הוא במדיניות היצרנים היפניים מול היצרנים הארופאים. אם יש כשל, לרוב היצרנים היפניים ישאו בהוצאות מבלי לעשות ללקוחות את המוות. 

 

במכוניות PSA, יש דגמים שהם מאד מוצלחים (לדוגמא, אותה 3008 עם מנוע 1.6 בנזין) ויש דגמים שלא הייתי נוגע בהם במקל. הבעייה שרוב הלקוחות לא עושים עבודת מחקר לפני שהם רוכשים רכב.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, menir1 כתב:

 

 

במכוניות PSA, יש דגמים שהם מאד מוצלחים (לדוגמא, אותה 3008 עם מנוע 1.6 בנזין) ויש דגמים שלא הייתי נוגע בהם במקל. הבעייה שרוב הלקוחות לא עושים עבודת מחקר לפני שהם רוכשים רכב.

ובאיזה רכבים לא היית נוגע? פשוט אני שוקל לרכוש 2008 (חדשה) ויש לי לבטים אדירים בגלל רצועת תזמון הזאת

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, DAHUJI כתב:

יפה, עכשיו הבנתי... תודה :)

רכשת את הרכב חדש מהיבואן, טיפלת במוסך מורשה של היבואן לפי כל המלצות היצרן לפי הספר טיפ טוב...

נסעת ברכב כשאתה סמוך ובטוח שהוא מטופל היטב, רגוע ובראש שקט, הופ נקרעה רצועת הטיימינג והמנוע הלך.

אתה לא מבין למה זה כי מבחינתך כלקוח טיפלת לפי הצהרת היצרן, ואתה מצפה לנהוג ברכב מודרני, תקין ושנוסע היטב.

לא חשבתי שיבואן ייקח אחריות על רצועה שנקרעה (מילא מנוע, או תיבת גיר), מה שיכול לקרות בכל אוטו, גם אם הוא תיאורטית שנה על הכביש.

אז זה פלוס ענק ללובינסקי וכל הכבוד לצמרת היקרנים רצח.

 

  

אתה מבין מה את רושם, אבל לא יודע מה זה "רכב נורמלי"... הגדרה כוללנית מדי ורחבה מדי.

הדוגמא של הסוזוקי של ההורים שלך היא אנקדוטלית (מושג חשוב) ולא מייצגת, אבל כולנו בתור צרכני תחבורה ישראלים מבינים היטב למה אתה מתכוון כשאתה כותב סרה על רכבים צרפתיים.

ליפנים/קוריאנים יש מוניטין די מרשים בשוק הישראלי של אמינות מעוררת השתאות, וזה למרות שלפעמים הנתונים היבשים בעולם מצביעים קצת אחרת...

זה לפעמים נכון שרכבים צרפתיים הם בעייתיים, ולפעמים זה מאוד לא נכון... ובסופו של דבר, כל רכב ספציפי משאיר בצד הבעלים כמה תקלות של פה ושם.

תלוי איך היחידה שאתה נוהג עליה מתנהגת, איך היא יצאה מהמפעל ומי נהג עליה לפניך ואיך, וגם איך הוא התנהג אליך ואיך טיפל בה ובאיזו אדיקות ואיפה.

כשמדברים במספרים גדולים (גם מושג מאוד חשוב) - אתה כנראה צודק.

כשמדברים לגופו של עניין - בתור בעלים של צרפתיות (ידניות!) למעלה מ- 20 שנה, הרכבים שאני קניתי לאחר בדיקה לפני קניה והתרשמות בלתי-אמצעית מהמוכר עצמו (כולם נקנו כיד 2, כולם היו ישנים ובני למעלה מ- 10 שנים, כולם היו זולים פחות מ- 22K) שימשו אותי נאמנה בצורה מופלאה. 

רנו 5 (הייתה אצלי 3 שנים), פיז'ו 205 (הייתה אצלי 3 שנים), רנו קליאו B (הייתה אצלי 11 שנים), ועכשיו פיז'ו 108 (אצלי 3 שנים).

אני לא צוחק.

אז מה עם הראיה האנקדוטלית שלי?...

 

בתור בעל פיז'ו 108 יד 2 אני מקבל תמורה טובה מאוד ברכב מודרני ונעים למראה ביחס למחיר השוק הנמוך של רכבי פיזו' בשוק הישראלי.

חלק מהמחיר הנמוך הוא בהחלט בצדק בהתאם למה שרכבים צרפתיים מעמיסים על הלקוח הנוהג בהן (בעיקר רגישות לשמנים/נוזלים לא מקוריים, רגישות לחלפים סיניים מאיכות ירודה, ואלרגיה לטיפול לא מקצועי על ידי מוסכניקים שלא מבינים ברכבים אירופאיים וחושבים שכולן זה קאיה).

וחלק לא.

זו שיחה לשרשור אחר על רכבים צרפתיים (רגישים, מפונקים, נוחים, זולים) אל מול רכבים קוריאניים/יפניים.

@DAHUJI
אתה יכול בבקשה לשלוח לי הודעה? אין אפשרות לשלוח עדיין הודעות. תודה!

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברשותי C3 מודל 2017, רכשתי אותה ביוני 2021 מאוטוסנטר כשהייתה בת 4 וחצי בערך ועדיין באחריות עם קצת פחות מ 100000 קמ, 3 חודשים לאחר הקנייה נדלקה לי מנורת מנוע , הגעתי למוסך מורשה של החברה ושם אבחנו לחץ שמן נמוך אך סירבו לטפל בתקלה באחריות מכיוון שלא הייתה לי היסטוריה מלאה של הטיפולים מהבעלים הקודמים ודרשו למעלה מ4300 שקל על החלפת הרצועה וניקוי המנוע, לא עזרו כל הויכוחים מול השירות של היבואן, אבל החלטתי שאני לא אשלם ליבואן על שגיאות תכנון של היצרן וגררתי את הרכב למוסך גבע, שם טיפלו בתקלה תמורת 2500 שקל, גם לא מעט, לפני מספר חודשים הזמינו אותי לריקול בו לא עשו כלום כי הרצועה במצב תקין, לפני מספר ימים היה לי קצת זמן ופניתי לשירות של היבואן במייל, גוללתי את הסיפור, הם במייל חוזר ביקשו את חשבונית הטיפול מגבע ואת היסטוריית הטיפולים של הבעלים הקודמים נתתי להם מה שהיה לי והיום בבוקר הם זיכו את חשבון הבנק שלי במלוא עלות התיקון ששילמתי לגבע, אז למרות שאני מאוד כעסתי עליהם בזמנו מגיע להם עכשיו מילה טובה.

  • אהבתי 9
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...