Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נהגי רכבים ידניים, האם אתה משתמשים בדאבל קלצ' וגז בניים?


Taipan
שימו לב! השרשור הזה בן 1644 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מצטרף לבחור מעליי.

מדי פעם ראשון לא נכנס או רוורס, מחזיר לניוטרל ומרים קלאץ, משלב מחדש ונכנס.

חוץ מזה אין צורך ברכב מודרני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 85
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לגז ביניים (היל-טו) יש יתרונות בנהיגה ספורטיבית, הנה למשל מה שויקי חושבת:

 

Heel-and-toe shifting is used before entry into a turn while a vehicle is under braking, preparing the transmission to be in the optimal range of rpm to accelerate out of the turn. One benefit of downshifting before entering a turn is to eliminate the jolt to the drivetrain, or any other unwanted dynamics. The jolt will not upset the vehicle as badly when going in a straight line, but the same jolt while turning may upset the vehicle enough to cause loss of traction if it occurs after the turn has begun.

 

וזה מה ש-C&D חושבים:

 

Good drivers know that blipping the throttle between gears in a downshift to speed up the engine to match the tire speed keeps the wheels from locking and stops the back end from getting loose.

 

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף לבחור מעליי.

מדי פעם ראשון לא נכנס או רוורס, מחזיר לניוטרל ומרים קלאץ, משלב מחדש ונכנס.

חוץ מזה אין צורך ברכב מודרני

 

תגדיר "צורך".

הרכב עובד גם בלי זה.

עם זה, ההורדות יותר חלקות, בעיקר אם מורידים לטורים גבוהים יחסית. פשוט אין בלימת מנוע.

זה בייחוד עוזר אם מורידים מהר, כי אפשר לשחרר את הקלאץ' בבת אחת.

 

לנהיגה ספורטיבית זה מומלץ.

לנהיגת מירוצים זה נדרש.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מדבר על דאבל קלאץ או על גז בניים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא התייחסתי בכלל לגז ביניים, משתמש בזה לא מעט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מדבר על דאבל קלאץ או על גז בניים?

 

אני עושה דאבל קלאץ', מתוך הרגל, כי ככה למדו אותי.

לא זוכר בדיוק את ההסבר למה זה נדרש, משהו שקשור לזה שאם הקלאץ' לחוץ אז לא מתאמים את מהירות גלגל התנופה לגיר, אלא רק מאיצים את הגיר (או משהו כזה), אז לא יודע אם זה עדיין נכון או בכלל חשוב.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפעם האחרונה שהשתמשתי בדאבל קלאץ' היה בלאדה קרינה שיותר מבוגרת מהרוב המוחלט של גולשי הפורום.

לא ידעתי שמישהו עדיין עושה את זה.

 

לעומת זאת לא ידעתי שיש אנשים שלא משתמשים בגז בניים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא לשניהם.

 

דאבל קלאץ' הייתי עושה רק ברכבים עם תיבת הילוכים גמורה. שנים שלא נתקלתי ברכב כזה.

גז ביניים בנסיעה מנהלתית נראה לי מיותר לחלוטין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רגע רגע, כשאתם מדברים על גז ביניים בהורדת הילוך ברכב מודרני, אתם מתכוונים למתן גז מתון לפני/תוך שחרור המצמד בלי שום מעבר דרך הניוטרל, אני מניח? זה גם אני עושה. "צווישן גז" למהדרין, עם ניוטרל (ראו הודעה מס' 8 של בוקי), זה משהו טיפה אחר שלא עשיתי אף פעם ולא רואה סיבה לעשות.

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נוהג להשתמש בגז ביניים + דאבל קלאץ' מאז שלמדתי לנהוג (להבדיל למאז שהוצאתי רשיון נהיגה...), אך לצערי ישנם יצרנים ש"תכנתו" את מחשב ניהול המנוע לא לאפשר גז ביניים בשיטה הזאת (מנוע TSI של VAG למשל... ולי יש ייטי ידנית להזכירכם...).

אפשר להשתמש ללא דאבל קלאץ' אך כך אני רגיל, והתהליך עצמו הוא סופר מהיר ומאפשר הורדת הילוך מהר יותר ובצורה חלקה יותר ששומרת על רציפות התנועה.

 

ה"מתכון" שאני משתמש בו:

1) לחיצה על המצמד

2) העברה לניוטרל

3) עזיבת מצמד

4) גז ביניים

5) לחיצה על המצמד ושילוב להילוך הרצוי.

 

 

ואם תשאלו מה תורם הדאבל קלאץ' (גם בגיר תקין לחלוטין עם הילוכים מסונכרנים)? כאשר המצמד לחוץ המנוע מנותק מתיבת ההילוכים (תפקיד המצמד הוא לחבר ולנתק את המנוע מתיבת ההילוכים) ולכן עם תלחץ על הגז כאשר הוא לחוץ אתה לא תעלה את מס' הסיבובים של תיבת ההילוכים. כאשר המצמד משוחרר המנוע מחובר לתיבת ההילוכים ולחיצה על הגז תעביר כח לתיבה ותעלה את מס הסיבובים של ציר הכניסה. כתוצאה מהתאמת המהירויות הנ"ל, גם המצמד "מרגיש" פחות עומס בעת השילוב להילוך הרצוי.

 

אני כעת בטיול באוסטריה וקיבלתי אופל אסטרה 1.4 טורבו בנזין - דווקא בה (להבדיל מ-TSI של VAG כאמור), מחשב ניהול המנוע מאפשר את התהליך הנ"ל ואני משתשע לי בכבישים ההררים בהורדות ההילוכים :-)

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא לשניהם.

 

דאבל קלאץ' הייתי עושה רק ברכבים עם תיבת הילוכים גמורה. שנים שלא נתקלתי ברכב כזה.

גז ביניים בנסיעה מנהלתית נראה לי מיותר לחלוטין.

 

כאמור, העברות ההילוכים חלקות ומהירות יותר.

מכיוון שזה פורום שיש בו גם חובבי נהיגה, אני מניח שחובבי הנהיגה לא יימצאו את זה מיותר.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משתמש תמיד בגז ביניים, דאבל קלאץ', הילוך שני לפני שאני מעביר לראשון וכד'.

המטרה היא לשמור על הגיר בכלל ועל הסנכרונים בפרט מחד, ולהנעים את הנסיעה מאידך.

מה גם שבשימוש שכזה הגיר עובר הרבה יותר חלק, בלי הרגשה כזאת שהוא קצת נתקע.

דבר אחרון, בנהיגה מהירה לצורך הדוגמא חובה להשתמש באחת הטכניקות האלו.

זה כן פחות בריא לקלאץ' כי משתמשים בו הרבה שלא לצורך. אבל זה לא מעניין אותי, קלאץ' מחליפים מתישהו, גיר זה לא משהו שצריך להחליף במיוחד בגיר ידני.

 

רוב חיי נהגתי ברכבים ידניים, מעולם לא הרגשתי צורך להשתמש בגז ביניים או דאבל קלאץ'.

המקרים הבודדים היו במקרה שהרוורס/הילוך ראשון לא היו מסונכרנים. (היה קורה לפעמים)

נכון, כשהרוורס לא מסונכרן (עדיין נפוץ יחסית), עדיף להגיע לעצירה מוחלטת, לשים שני ורק אז רוורס.

עומר :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב הידני היחידי שלי הוא אספנות, לכן אני משתמש בגז ביניים ודאבל קלאטץ'.

שבוע שעבר נהגתי 2400 ק"מ בגרמניה על רכב ידני ומצאתי את עצמי נוהג גם כן באותן טכניקות.

בגיר מודרני זה מטופש אבל זה כל כך כיף

 

Sent from my DynaTAC 8000X using Tapatalk

You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else.

W. Churchill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסבירו בבקשה על דאבל קלאץ', כיצד מבצעים (פשוט לוחצים, משחררים ולוחצים שוב?) ומהם יתרונותיו.

תודה.

עריכה- מהלינק שצירפתי עולה כי בדאבל קלאץ' משתמשים כשמעלים הילוך ובצווישינגז משתמשים כשמורידים.

 

על צווישנגז כתב פעם קובי מילוא את ההודעה החביבה הזאת

 

https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?21787-משאיות-משאיות!!!-רק-משאיות-מעניינות-אותי&p=1539276&viewfull=1#post1539276

עריכה אחרונה על ידי שביט

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1644 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...