Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחבר בכדי לעקוב  
יאני

מדריך מצולם - החלפת סליל הצתה, חוטי הצתה ומצתים VW גולף דור 4

שימו לב! השרשור הזה בן 1145 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

שלום לכולם,

 

מקווה שתאהבו את המדריך וזה יעזור למישהו.

הרכב המודגם כאן הוא רכבי מזה שנה וחצי שעבר בתוך המשפחה ונמצא בחתימה שלי: VW גולף דור 4, גיר אוטומטי, קוד מנוע APK בנפח 1984 סמ"ק. בזמן ביצוע הטיפול הרכב היה עם 129 אלף ק"מ על הצג.





רקע: פספוסי הצתה לא קבועים וזמן החלפת מצתים + זיהוי שיש חוט אחד שנלופף עליו איזולירבנד.

 

בטיחות:



*כפפות מכונאי



 

הכלים הנחוצים:



ראצ'ט 8\3 + מאריך



ברך 8\3 לחיבור לראצ'ט

בוקסה 16 מ"מ עם מגנט מיוחדת לפלאגים



מד מומנט 8\3 המגיע ל30 ניוטון מטר (טווח בינוני)

כלי ייעוד לשליפת חוטי הצתה ולהתקנתם למונע 2 ליטר של VW (הוזמן מעל אקספרס)

 

חלפים:

מצתים NGK מק"ט BKUR6ET-10 3 אלקטרודות - הם גם המקוריים של הדגם הזה. 120 ש"ח בחנות חלפים כי מה שהוזמן באיביי לא הגיע.

סט חוטי הצתה OEM מק"ט:

06A905430BF /BJ /BH /BG AH / AJ / AP / AQ

150 ש"ח באיביי (בארץ 350 ש"ח)

סליל הצתה OEM מקורי של בוש מק"ט 032905106B

150 ש"ח באיביי (בארץ הכי זול 400 ש"ח)

שיטת העבודה:

מי שמכיר את הדגמים הללו יודע שהקונפיגורציה של מצתים מתחת לסעפת יניקה היא אתגר ולעיתים יש לפרק סעפת יניקה.

 

20170306_112101.jpg

אני העדפתי להימנע מכך ולהזמין כלי ייעודי (או יותר נכון חיקוי שלו) מעליאקפרס וזה לא יקר כמו המקורי.

שליפה עם שפיץ פלייר פשוט לא אופציה ויש סיכוי שחוטי ההצתה הרגישים ייפגעו שלא לדבר על ההכנסה שלהם לעומק ועם הכלי זה פשוט קלי קלות.

ההכנסה והחיווט זה די סיוט - הכל צפוף שם וכל הזמן החוטים נתקעים במסילת ההזרקה אך יש חוטים שעדיף לחבר למצת קודם ויש כאלה שעדיף קודם לסליל זה פשוט ניסוי וטעייה.

20170305_141818-1.jpg20170521_220348.jpg

 

רכב מדומם מפתח לא בסוויץ'

מנתקים מצבר

שולפים את קונקטורים של מזרק 2 ו 4 כי הם מפריעים לגישה לחוטי ההצתה.

20170616_082541.jpg20170616_082550.jpg

 

מפרידים את חוטי ההצתה מהמצתים בעזרת הכלי הייעודי

שולפים את חוטי ההצתה מסליל ההצתה הישן

מנתקים קונקטור לסליל ההצתה

20170616_082535.jpg

 

בעזרת מפתח אלן 5 מפרקים 3 ברגים ושולפים את סליל ההצתה הישן.

מתקינים את הסליל החדש ומבריגים חזרה לבית שלו.

מחברים את החוטים לפי הסימון על הסליל ולפי הסימון בחוטים המספרים 1 עד 4 זה מספר הצילינדר ו A עד C זה החיבור בסליל.

 

20170616_083456.jpg

 

20170106_094421.jpg

 

20170106_094030.jpg

מחווטים בעזרת מחזיקי הפלסטיק להפריד ממסילת ההזרקה

20170616_091219.jpg

 

שולפים את המצתים בעזזרת הראצ'ט והמאריך עם הבוקסה המגנטית (חייב ברך)

אלו הישנים:

20170616_091611.jpg

 

מתקינים את כל המצתים החדשים:

אני מוציא מצת ושם אחד מחזק ידנית וממשיך למצת הבא עד אשר כולם מותקנים.

 

 

20170616_083626.jpg

 

 

בסוף מחזק את כולם ל 30 ניוטון מטר לפי הוראות היצרן בעזרת מד מומנט.

 

20170616_084426.jpg

 

מוודא שחיברתי את כל הקונקטורים של מזרקי הדלת

מוודא שכל החוטים הוכנסו לעומק בעזרת הכלי

מוודא חיבור קונקטור לסליל ההצתה

מחבר מצבר

מניע את הרכב

 

סוף העבודה:

 

20170616_091219.jpg

 

20170306_112101.jpg

 

רכב עובד עגול לאחר החלפה אין פספוסי הצתה


Volkswagen Golf Hatchback, Mark IV (1J1), 2001, 2.0L 115 HP, automatic.

Sold - Skoda Fabia Hatchback, Mark 2, 2013 1.4L MPI, 86 HP, manual.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כמה ק"מ עברו מאז החלפה? נראים רע .

 

נ.ב מדריך מעולה!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שאני לא יודע בוודאות אני משער ש כל מספר בין 50 ל- 70 אלף ק"מ הוא סביר.

שנה שעברה הם נבדקו ולא נראו כל כך רע והמרווח היה תקין (0.9 עד 1.1 מ"מ)

סליל ההצתה שהיה ברכב לא היה מקורי אלא סיני תחליפי.

אני משער שלא החליפו מצתים בזמן למרות שהיסטוריית הטיפולים עד 90 אלף ק"מ היא של מוסך מורשה יבואן, ואז נדפק הסליל המקורי. לפי מה שהצלחתי לאתר עד 60 אלף ק"מ טיפל ברכב מוסך אטמור שאיבד את הרישיון יבואן מתישהו ואז עברו לטפל בטל נוע .

לאחר 90 אלף ק"מ מכן עברו לטפל בקרני אור ברחובות עד לפני שנתיים שאני התחלתי לתחזק להם את הרכב ואז גם העברנו אותו אלינו.

 

בובה של רכב, האהוב עלי מכל מה שהחזקתי עד היום.(לא יותר מדי) סקודה פאביה 2013, סובארו DL, מאזדה 323, טויוטה קורולה 2004


Volkswagen Golf Hatchback, Mark IV (1J1), 2001, 2.0L 115 HP, automatic.

Sold - Skoda Fabia Hatchback, Mark 2, 2013 1.4L MPI, 86 HP, manual.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רכב מעולה, עד היום אני אוהב את הצורה שלו .

 

במקרה יצא לי ליסוע מאחוריי הגולף הזאת - נראית שמורה מאוד!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מדריך מעולה, אכן גישה נאחסית, כל הכבוד!


Stay Dirty

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 1145 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

התחבר בכדי לעקוב  

×
×
  • Create New...