Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3437 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ההבדל באבזור עצום בין הקשקאי לספורטאג'

 

פרט לזה שלדעתי הוא מכוער אני לא מבין מה כולם מתלהבים מהאוטו הזה, פרט למערכות בטיחות אין בו שום אבזור בכלל בהשוואה לקשקאי שלא לדבר על רנו קדג'ר שמגיע מאובזר בכל טוב

למשל פנסי לד קדימה ואחורה,פנסי ערפל עוקבי פניה,כניסה והתנעה ללא מפתח,בקרת אקלים מפוצלת,מערכת מולטימדיה מקורית שמדברת עברית,חיישני אורות ומגבים

בגירסאות הטיפה יותר יקרות יש גם מראה מתכהה חשמלית ומושבים משולבים עור

אהה וגם התא מטען שלו גדול יותר מהספורטאז', פרט לזה שמדובר בסמל רנו או ניסן במקרה השני הרכב עדיף מכל בחינה על פני הספורטאז' הבסיסי והעלוב,אם תרצה את אותו האבזור בספורטאז' תצטרך לעלות הרבה מאוד במעלה הדגמים והמחיר לא יהיה זול בכלל בהשוואה

פורסם (נערך)
by far מבלי להיכנס לכל הסוגיה של כן אמין ולא אמין , אטקה לוקחת הן מבחינת צריכת הדלק והחוזק של המנוע (מכיר את המנוע הזה מאוקטביה) את קיה , רנו , יונדאי ו 3008 ברמות הבסיסיות שלהן.

 

 

עשיתי נסיעת מבחו על כל אחת מהן , ואין מה להשוות את הדינמיות של ה TSI מול כל השאר

לא כל כך מבין מהיכן נלקחת הקביעה על עדיפות צריכת הדלק של האטקה על ה 3008 ו הקאדג'ר. במקרה של הפז'ו הגירסה הזולה ביותר היא גירסת הדיזל ומדובר באפשרות כמעט ודאית שהיא תהיה חסכונית יותר מהאטקה, כך גם הקאדג'ר עם מנוע הדיזל. חוץ מזה לאטקה שתי שנות אחריות וגיר רובוטי והיא גם נראית כמו פאביה מוגבהת ומנופחת, הגם שזה שמור לטעמו של כל אחד כמובן. אז אולי היא תתאים יותר למישהו, אבל "לוקחת" וגם " by far " זה קצת חזק, לא ?

עריכה אחרונה על ידי רועי5
פורסם

האטקה מגיע רק עם שילוב מנוע גיר אחד כרגע לארץ ובהשוואה לאחרות הוא אכן הכי מתקדם והכי זריז פרט לאולי ספורטאז' GT

לטעמי האטקה נראה מעולה,והוא אגב לאון מוגבהת אם כבר ולא פאביה

 

ברור שצריכת דלק במנועי טורבו קשורה לכובד הרגל של הנהג אז לא מבין למה זה משנה,שלושתם יהיו בערך אותו דבר בצריכת דלק לא מאמין שאחת מהן תהיה הרבה יותר חסכונית מהשניה,למרות שבאטקה יש את נושא הכיבוי 2 צילינדרים במנוע כשאין עומס שיכול לסייע לצריכת דלק בכביש מהיר,זה יתבטא רק בנסיעות בין עירוניות בעיקר ולא יודע עד כמה הוא משמעותי בכלל

פורסם (נערך)

1. גם אם המדובר בלאון מוגבהת העיניים שלי רואות עיצוב משמים יותר ומנופח יותר, בקיצור פאביה.

2. לא יודע על זריז, בהחלט יכול להיות, מעריך ובזהירות ( לא התנסיתי ) שמנוע דיזל מודרני יהיה חסכוני יותר ממנוע בנזין, גם כזה שיודע לכבות צילינדרים. בכל מקרה התייחסתי לנחרצות שהתבטאה במינוח הסלנגי העברי " לוקחת " בצרוף הלועזי " by far ".

3. נשארים הגיר והאחריות הקצרה יותר מהמתחרות, לגבי יש לכך משמעות, לאחרים אולי לא.

עריכה אחרונה על ידי רועי5
פורסם
הספורטאז' לוגם ליטר אחד של דלק לכל 10 ק"מ.

הניסאן לוגמת ליטר סולר לכל 12.5 ק"מ.

 

כלומר הקשקאי תצרוך 8 ליטר לכל 100 ק"מ כשהספורטאז' תצורך 10 ליטר לכל 100 ק"מ.

 

נניח לצורך החישוב שמחיר ליטר הוא 6 שקלים.

 

בספורטאז' תשלום 12 ש"ח יותר לכל 100 ק"מ.

 

כלומר כדי לכסות את 20000 ש"ח הפרש המחיר תצטרך לנוסע לא פחות מ166666 ק"מ...

 

עכשיו תחליט אם כדאי (כנראה שלא)

 

יתכן שתתפוס את כל הציפורים במכה אחת אם תבחר בקיה נירו.

 

לדעתי התגובה הזאת מסכמת היטב את כל ההתלבטות שיש לך - אין שום היגיון ללכת על הקשקאי בהקשר של צריכת דלק על פני הספורטאז'.

תקח את שתיהן לנסיעת מבחן ותשפוט, אם אחרי זה תראה שהקשקאי יותר מתאימה לך, אז יופי. אבל אין סיבה אחרת ללכת עליה כי הספורטאז' לוקחת אותה בכמעט כל פרמטר (וגם יהיה לך הרבה יותר קל למכור אותה בהמשך).

פורסם (נערך)
הספורטאז' לוגם ליטר אחד של דלק לכל 10 ק"מ.

הניסאן לוגמת ליטר סולר לכל 12.5 ק"מ.

 

כלומר הקשקאי תצרוך 8 ליטר לכל 100 ק"מ כשהספורטאז' תצורך 10 ליטר לכל 100 ק"מ.

 

נניח לצורך החישוב שמחיר ליטר הוא 6 שקלים.

 

בספורטאז' תשלום 12 ש"ח יותר לכל 100 ק"מ.

 

כלומר כדי לכסות את 20000 ש"ח הפרש המחיר תצטרך לנוסע לא פחות מ166666 ק"מ...

 

עכשיו תחליט אם כדאי (כנראה שלא)

 

.

 

החישוב לא נכון, ההפרש במחירים של 20,000 ₪ לא נמחק אלא הוא גורם אך ורק להוצאה נוספת של ירידת ערך של הקשקאי מול הספורטאז׳.

 

לכן דרך החישוב צריכה להיות של השוואת תזרימי מזומנים, דהיינו כמה החסכון בדלק בתקופת החזקת הרכבים לעומת שיעור ירידת הערך.

 

לצורך הדוגמה נניח ששיעור ירידת הערך השנתית של שני הרכבים הנ״ל זהה, 10% לשנה ונניח תקופת החזקה של 4 שנים.

 

זה אומר שהסך של 20,000 ₪ הנוספים שעולה הקשקאי ייגרמו להפסד ערך נוסף שלו יחסית לספורטאג׳ כדלקמן:

 

שנה ראשונה 2000 ₪ יותר.

 

שנה שניה 1,800 ₪ יותר.

 

שנה שלישית 1,620 ₪ יותר.

 

שנה רביעית 1,458 ₪ יותר.

 

סה״כ הפסד עודף: 6,878 ₪ בלבד ולא 20,000 ₪ כמובן.

 

מצד שני הקשקאי יחסוך יותר דלק ולפי הנתונים בדוגמה שלך של הפרש של 12 ₪ לכל 100 ק״מ, כבר לאחר 57,316 ק״מ הקשקאי יביא לחסכון בדלק השווה לעלות ירידת הערך העודפת ומכאן יתחיל לחסוך יותר ויותר.

 

אבל למעשה מאחר ומדובר בתזרימי מזומנים, לא צריך לנסוע דווקא 57,316 ק״מ עם הקשקאי כדי להביא לאיזון בהוצאות בינו לבין הספורטאג׳ וניתן לעשות חישוב לפי כל תקופה שנרצה.

 

אם נעשה חישוב לפי שנים כפי שעשיתי לגבי ירידת הערך נראה שבכל שנה, נסיעה מעל קילומטרז מסוים יביא לחסכון בדלק עודף של הקשקאי לעומת הספורטאז׳ כדלקמן:

 

בשנה הראשונה נסיעה של 16,666 ק״מ בקשקאי תביא לחסכון בדלק של 2,000 ₪ יותר יחסית לספורטאז׳, בדיוק כמו שיעור ירידת הערך העודפת שלו לעומת הספורטאז׳ באותה השנה. נסיעה מעל קילומטרז זה כבר תביא לחסכון בדלק שיהיה גדול יותר מירידת הערך העודפת מול הספורטג.

 

בשנה השניה נסיעה של 15,000 ק״מ בקשקאי תביא לחסכון בדלק של 1,800 ₪ יותר יחסית לספורטאז׳, בדיוק כמו שיעור ירידת הערך העודפת שלו לעומת הספורטאג׳ באותה השנה. נסיעה מעל קילומטרז זה כבר תביא לחסכון בדלק שיהיה גדול יותר מירידת הערך העודפת מול הספורטג.

 

בשנה השלישית נסיעה של 13,500 ק״מ בקשקאי תביא לחסכון בדלק של 1,620 יותר יחסית לספורטאז׳, בדיוק כמו שיעור ירידת הערך העודפת שלו לעומת הספורטאז׳ באותה השנה. נסיעה מעל קילומטרז זה כבר תביא לחסכון בדלק שיהיה גדול יותר מירידת הערך העודפת מול הספורטג.

 

בשנה הרביעית נסיעה של 12,150 ק״מ בקשקאי תביא לחסכון בדלק של 1,458 ₪ יותר יחסית לספורטאז׳ , בדיוק כמו שיעור ירידת הערך העודפת שלו לעומת הספורטאז׳ באותה השנה. נסיעה מעל קילומטרז זה כבר תביא לחסכון בדלק שיהיה גדול יותר מירידת הערך העודפת מול הספורטאז׳.

 

כלומר אין צורך ״לחכות״ ולצבור קילומטרים, אדם שירכוש את הקשקאי ובשנה הראשונה ייסע יותר מקילומטרז׳ של 16,666 ק״מ וימכור את הרכב כבר לאחר אותה שנה, כבר חסך יותר כסף מאשר אילו היה רוכש את הספורטז ולהיפך. בשנים לאחר מכן נקודת האיזון כבר נמוכה יותר. למעשה זה אומר שרכישת הקשקאי תביא למעשה לחסכון עודף מול הספורטאז׳ גם בנסועה ממוצעת שנתית של קילומטרז׳ ובוודאי שלא רק אחרי כ- 166,000 קילומטרים.

 

ומה עוד שנראה שצריכת הדלק של הקשקאי דיזל טובה יותר ממה שציינת ולכן נקודת האיזון נמוכה עוד יותר. מצד שני ייתכן שלספורטאז׳ שמירת ערך טובה יותר במקצת מהקשקאי ואולם לפרמטר זה יהיה הבדל קטן יותר גם לאור ההבדל הקטן בשיעור ירידת הערך וגם לאור כך שלאורך השנים הוא הולך ויורד כספית בשקלים ואילו היתרון בצריכת הדלק נשאר קבוע, כפי שהראיתי בדוגמאות.

עריכה אחרונה על ידי green
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם

דעה שלי: תבחר כמה קרוסאוברים שמוצאים חן בעיניך מבחינת מראה. אחר כך תעשה בכל אחד נסיעת מבחן וכך תחליט איזה רכב מתוך אלה שאתה אוהב חיצונית מספק אותך יותר בנסיעות. כך תהיה הכי מרוצה. תחרות הקרוסאוברים בשנים האחרונות מכריח לעשות אותם טובים, כך שתהיה בטוח שלא קנית רכב לא ראוי - הם כולם טובים.

' (1997) past: Honda Civic 1.4 SE

2016 now: Skoda Yeti 1.2 TSI

פורסם
החישוב לא נכון...

 

החישוב שלי הוא חישוב שמנסה לפשט את זה כי גם החישוב שלך (למרות הפוסט המושקע) - לא נכון. כי הוא לא לוקח בחשבון את עלות הטיפולים (ובקרסו מובטח שהם יהיו יקרים) וכן את ירידת הערך שהיא נעלם בשלב זה (למרות שככל שרכב יקר יותר הוא בד"כ יורד יותר בערכו)

 

כמו"כ סביר שדרישות ותעריפי הביטוח שונים בין הדגמים.

 

לגבי צריכת הדלק של שני הכלים - זה לא שזרקתי מספר באוויר - אני מסתמך על מס' מבחני דרכים שנעשו ע"י נהגים שהשתדלו לנהוג כמו נהג ממוצע - אפשר אולי לגרד עוד חצי ק"מ לליטר - אבל זה לא ישנה את התמונה.

 

לדעתי הקשקאי דיזל עדיף על גרסת הבנזין בכל היבט חוץ מרעש בתא הנוסעים - למרות הכל - לא הייתי קונה אותו אם המטרה של היא חסכון בדלק.

אחיו החורג - הרנו קדג'אר הרבה יותר חסכוני ועם גיר דו מצמדי מוצלח בהרבה מהרציף של ניסאן.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

×
×
  • תוכן חדש...