Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3544 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי אנשים

 

אני שוקל לשדרג אלטרנטור - וכמובן כמיטב המסורת מחפש את הדרך הזולה והיעילה ביותר ;].

 

כמובן שיש לי הרבה שאלות והרבה רעיונות...

 

איזה אופציות אפשריות/נגישות בארץ הקודש ?

יש אפשרות לחזק את האלטרנטור הקיים ?

ישנם סוגים כללים/אוניברסליים לאלטרנטורים ? כאופציה לבדיקת אלטרנטור חזק יותר מרכב מסוג אחר שיתאים לשלי?.

 

כרגע יש לי 120 או 100 אמפר באוטו (צריך לראות פיזית בשביל לדעת) ומצבר 72 אמפר.

 

מעוניין לשים משו באיזור ה 200/240 אמפר (חושב שזה יספיק תקנו אותי אם אני טועה)...

 

הצעות כמו תזמין מחול mechman ב 2500 שח לא רלוונטיות כרגע .

 

זהו בגדול... מחכה להתייחסותכם בנושא :-D

פורסם

תזמין מכמן מחו״ל.

 

בשיא הרצינות. כי בארץ לא מבינים בתחום הזה, ואין להם יכולות לשפר לך תפוקה באלטרנטור.

תוכל אולי לשדרג בכמה עשרות אמפרים אם תצליח לשים ידיים על אלטרנטור של רכב מסחרי, במידה והוא נכנס.

פורסם
היי אנשים

 

אני שוקל לשדרג אלטרנטור - וכמובן כמיטב המסורת מחפש את הדרך הזולה והיעילה ביותר ;].

 

כמובן שיש לי הרבה שאלות והרבה רעיונות...

 

איזה אופציות אפשריות/נגישות בארץ הקודש ?

יש אפשרות לחזק את האלטרנטור הקיים ?

ישנם סוגים כללים/אוניברסליים לאלטרנטורים ? כאופציה לבדיקת אלטרנטור חזק יותר מרכב מסוג אחר שיתאים לשלי?.

 

כרגע יש לי 120 או 100 אמפר באוטו (צריך לראות פיזית בשביל לדעת) ומצבר 72 אמפר.

 

מעוניין לשים משו באיזור ה 200/240 אמפר (חושב שזה יספיק תקנו אותי אם אני טועה)...

 

הצעות כמו תזמין מחול mechman ב 2500 שח לא רלוונטיות כרגע .

 

זהו בגדול... מחכה להתייחסותכם בנושא :-D

בשלב ראשון הייתי בודק את זרם המוצא הנומינלי ומתח המוצא של האלטרנטור המותקן ברכבך ולאחר מכן בודק אופציות של שדרוג.

 

על איזה רכב מדובר והאם האלטרנטור מקורי ? אם תספק את הפרטים האלה אוכל לבדוק לך.

 

בעקרון גם אנוכי הייתי הולך על האופציה של רכישת אלטרנטור חדש ולא מנסה לשדרג את האלטרנטור הקיים.

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)

באסוש...

 

איך אפשר לדעת אם המכמן בכלל מתאים לאוטו שלי ? לא חקרתי בנתיים יותר מידי, אבל הבנתי שיש כמה סוגים של חיבורים סה"כ ...

 

אם יש לך איזה מקור טוב אולי בחו"ל לכתבה בנושא אשמח לקבל.

 

עוד פעם לשבור ת'ראש לבד... קשה פה בתחום הזה .

 

 

*** איך בודקים זרם של אלטרנטור ? באוטו מותקן אלטרנטור מקורי כרגע שהוא לפעמים מגיע 100 אמפר ולפעמים 120 . מתח אני בודק עם מד מתח פשוט שמחובר מאחור במונו ועל סרק כשהמערכת לא מנגנת הוא מראה 14.3 +- שזה טוב מאוד לדעתי . כמובן שיש נפילות בווליום גבוהה, כמה הוא אמין לגבי הנפילות אני לא יודע .

עריכה אחרונה על ידי DB9
פורסם

המד מתח הוא טוב לניטור. אבל הוא לא מהיר. הרבה פעמים המתח יפול יותר נמוך ממה שמוצג מכיוון שהמערכת חשמל הצליחה להתייצב יותר מהר מזמן התגובה של השעון.

למכמן יש אלטרנטור אוניברסלי 240 אמפר. אביב התקין אחד כזה בדייהו.

זה אלטרנטור עם חוט אחד, לא דורש יחידתפיקוד או בקרה חיצונית.

ההתאמה תהיה מקוסטמת בעזרתתושבותבבניה עצמית - אצל מוסך/סדנא.

 

בדיקת זרם מוצא נעשה על ידי dummy load, סוג של נגד מאוד גדול שמדמה עומס או התנגדות במעגל.

פורסם

תבדוק לפי המדבקה המוצמדת לאלטרנטור או ספק את פרטי הרכב המדוייקים ואוכל לבדוק לך איזה אלטרנטור מותקן ברכבך.

 

ראה תמונה.

untitled.JPG

איזה כייף לי :)

פורסם

טוב עכשיו ירדתי למטה לנסות לצלם (זמן טוב לא ?)

 

נראה לי הצלחתי לצלם את הדגם - זה בוש 120 אמפר . בנוסף גיליתי שצינור השמן של הטורבו מזיע חזק...

1.jpg

 

2.jpg

פורסם

אם חשבת למצוא משהו בארץ תוותר.

כבר עשיתי את זה התשובה שתקבל היא ״240 אמפר? אין דבר כזה רק במשאיות אולי״

בארץ לא בדיוק מתקדמים בנושא.

יש אלטרנטור של רכב מסחרי אזור ה190 אמפר אבל שוב זה למצוא ולהתאים וגם לא זול.

כמו שאמר rezo אני הבאתי מכמן 240 עובד מעולה ואם אצלי לא נופל מתח מבטיח שגם לך לא יפול (; רק שתדע הוא דורש מתיחה חזקה.

פורסם

אוקיי...

אבל אני יודע שמכוניות כמו מרצדס ובמוו יש אלטרנטורים באיזור ה 200 אמפר . השאלה היא באמת עד כמה מנגנון האלטרנטור שונה בין הרכבים??.

 

כמה עלה לך להביא את ה 240? בנוסף אם אני זוכר נכון יש לך גם הרבה מצברים בבגאז לי בנתיים יש מצבר רגיל. אם אני לא טועה זה גם משו שעוזר לייצב מתח :)

פורסם

החלפת המצבר הרגיל למצבר מיוצר בטכנולוגיית AGM יתן לך שיפור מיידי במתח, שמתבטא ביותר עוצמה\הספק.

ראה בזה כשיפור ראשוני. שלושת הגדולים (אם לא עשית עד עכשיו) כן יטיב למערכת החשמל.

 

כמו שנאי - כך גם אלטרנטור: גודל הליבה, כמות הליפופים, עובי המוליכים וכמובן שגם המייצב\וסת מתח הם מה שקובעים את מתח וזרם המוצא.

ייתכן מאוד שיש למרצדס אלטרנטור 200 אמפר. אבל ייתכן מאוד הוא דורש חיבור למחשב ניהול או שתושבות\פולי שלו לא יתאימו לרכב שלך גם אחרי ייצור תושבות לפי הזמנה. שווה לבדוק, אבל אל תפתח ציפיות גבוהות מידי.

פורסם

פשוט אני חושב, אם אלטרנטור מכמן אפשר לשים למרצדס/במוו וכו' וגם אפשר לאוטו כמו של אביב או כמו שלי, אז למה אי אפשר לחבר אלטרנטור של מרצדס (כמו של המוניות דיזל למשל) לאוטו שלי ? מבדקיה קצרה ראיתי למשל שלמרצדס E280 v6 דיזל יש אלטרנטור 200 אמפר .

או למשל ג'יפים כמו איסוזו שם יש 2 מצברים בכלל ... בדוק יש שם אלטרנטור באיזור 200 אמפר גם ...

 

אגב - אלטרנטור חזק יותר לוקח עוצמה מהמנוע ? משהו מורגש ?

 

 

 

אעשה כמה בדיקות אעדכן פה .

פורסם

ככל שהאלטרנטור מספק יותר זרם ומתח ככה הוא גם ידרש יותר כח כדי לסובב אותו.

תחפש מחשבון וואט לכ״ס.

כ״ס אחד שווה ל745.7 וואט. נוסיף אובדן כח במערכת הרצועות ותראה שאלטרנטור של כ200 אמפר ב14 וולט ידרוש לכל הפחות הספק של 3.7 כ״ס על מנת להפיק את מלוא עוצמתו.

פורסם

ברוב האלטרנטורים לא בסך הכל מסובב את אותה הרצועה ולא אמור להרגיש שינוי.. עם המכמן טיפה הרגשתי יותר כי כמו שאמרתי דרושה מתיחה חזקה.

את האמת? אין הבדלי צריכה בדלק ואני דווקא חושב שזה החזיק לי שמה את כל העסק יותר במקום (:

כולל מיסים ומשלוח אזור ה3k+

פורסם
פשוט אני חושב, אם אלטרנטור מכמן אפשר לשים למרצדס/במוו וכו' וגם אפשר לאוטו כמו של אביב או כמו שלי, אז למה אי אפשר לחבר אלטרנטור של מרצדס (כמו של המוניות דיזל למשל) לאוטו שלי ? מבדקיה קצרה ראיתי למשל שלמרצדס E280 v6 דיזל יש אלטרנטור 200 אמפר .

או למשל ג'יפים כמו איסוזו שם יש 2 מצברים בכלל ... בדוק יש שם אלטרנטור באיזור 200 אמפר גם ...

 

אגב - אלטרנטור חזק יותר לוקח עוצמה מהמנוע ? - כן בהחלט.

 

אעשה כמה בדיקות אעדכן פה .

אלטרנטור של רכבי דיזל בדרך כלל מגיע עם פולי קלא'צ (פריילוף) לכן עדיף לחפש אלטרנטור שהותקן במנועי בנזין.

 

למצוא אלטרנטור מתאים בעל זרם מוצא של 200 אמפר לרכבך זה לא פשוט.

 

פרטים נוספים שעלייך לשים לב מעבר למה שנכתב כבר לפני קנייה של אלטרנטור של 200 אמפר הם:

 

1. הזרם שמסוגל האלטרנטור לספק בסל"ד סרק.

2. כיוון הסיבוב של הפולי.

3. סוג הרצועה המניעה את האלטרנטור קרי רצועת V או רצועה רב-טריזיות.

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)
ברוב האלטרנטורים לא בסך הכל מסובב את אותה הרצועה ולא אמור להרגיש שינוי.. עם המכמן טיפה הרגשתי יותר כי כמו שאמרתי דרושה מתיחה חזקה.

את האמת? אין הבדלי צריכה בדלק ואני דווקא חושב שזה החזיק לי שמה את כל העסק יותר במקום (:

כולל מיסים ומשלוח אזור ה3k+

הנצילות של אלטרנטור במהירות נסיעה רגילה היא כ-50 אחוז שזה ממש נמוך לכן אם צריכת הזרם עולה גם העומס על המנוע עולה לכן צריכת הדלק תעלה.

אל תשכח שאלטרנטור של 120 אמפר שוקל כ-7-6 קילו לעומת אלטרנטור של 200 אמפר הינו כ-8-9 קילו דבר אשר משפיע גם על צריכת הדלק אבל בצורה קטנה מאוד ודי זניח.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

×
×
  • תוכן חדש...