Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סוזוקי סלריו - מבחן דרך


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2833 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מסכים, היתרון היחיד שהיה לרכב הזה אי פעם על המתחרות הוא שהוא תמיד היה הכי זול, אחרת אין לו הצדקה אחרת.

אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו, ולשם מה הקטגוריה הזו נועדה? להוות רכב מנקודה א לנקודה ב בצורה הזולה ביותר. וכאן מדובר ברכב סופר חסכוני, זול לתחזוקה, ביטוח זול, שנותן גם מרווח פנימי מספק יחסית ותא מטען נורמלי. ולדברים האלו הוא נועד.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם שאלה, איך באמת ה 108 או היונדאי אי10 לעומתה?

 

כי בדגם הקודם, למרות שהוא היה חרא(מי כמוני יודע) הוא לא היה נחות מהמתחרות בזמנו, כי להם היה את החסרונות משלהם(גיר רובוטי מסריח).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו, ולשם מה הקטגוריה הזו נועדה? להוות רכב מנקודה א לנקודה ב בצורה הזולה ביותר. וכאן מדובר ברכב סופר חסכוני, זול לתחזוקה, ביטוח זול, שנותן גם מרווח פנימי מספק יחסית ותא מטען נורמלי. ולדברים האלו הוא נועד.

העניין שהיום יש רכבים שמאפשרים לעבור מנקודה לנקודה בצורה נעימה יותר.

לפיגו וליונדאי מושבים הרבה יותר טובים,היונדאי יותר מרווחת מהפיגו ועם תא מטען גם יחסית גדול לקטגוריה,עיצוב פנים של שניהם גם הרבה יותר עדיף.

היונדאי פחות חיסכונית מאשר הפיגו והסוזוקי.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו, ולשם מה הקטגוריה הזו נועדה? להוות רכב מנקודה א לנקודה ב בצורה הזולה ביותר. וכאן מדובר ברכב סופר חסכוני, זול לתחזוקה, ביטוח זול, שנותן גם מרווח פנימי מספק יחסית ותא מטען נורמלי. ולדברים האלו הוא נועד.

נכון, רק שמכונית, כל מכונית, צריכה שיהיה לה כוח משיכה מסויים, בייחוד במכונית שפונה לקהל צעיר.

אף אחד לא מצפה לרמת גימור ואבזור של לקסוס, ובכל המכוניות בסגמנט הזה הפלסטיק שולט, רק שבסלריו הוא נראה דוחה ומיושן, בלי טיפת שאר רוח.

בנוסף, היא פשוט מכונית לא נעימה לנהיגה, ולא התכוונתי מהנה, על זה אין מה לדבר כלל.

מכונית קטנה צריכה להיות בעלת אופי צעיר, והסלריו מרגישה מבוגרת, ולא במובן החיובי.

וחבל, כי מה שטוב בה - מרווח פנימי, שדה ראייה, מערכת שמע ( גם במערכת הבסיסית שומעים מצויין, וזה נדיר בסגמנט הזה ), צריכת דלק ואפילו ביצועים, אם מתעלמים מהטלטלות של הגיר הרובוטי - הכי טוב בקבוצתה.

רק שהיא פשוט לא עושה שום חשק לרכוש אותה, ואפילו את נסיעת המבחן לא הארכתי יותר מידי.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

קצת באיחור...

 

השאלתי מחן את האוטו לכמה שעות, להלן ההרשמות שלי:

 

ראשית קצת פרטים עלי: גובה 180, מבנה גוף רחב ושמן למדי, נוהג ביום יום כבר הרבה מאוד שנים על טנדרונים צרפתיים מסוגים שונים, עם מנוע דיזל וגיר ידני.

 

אספתי את האוטו בערך ב 10:30 בערב. עשיתי סיבוב קצר ברחובות ראשון...

 

אציין שזה הניסיון הראשון שלי עם תיבה רובוטית חד מצמדית ברכב כלשהו, לכן אין לי כ"כ בסיס להשוואה לתיבות חד מצמדיול אחרות.

DSCF0071.jpg

 

במצב אוטומטי, כשמנסים לנהוג אותה כמו תיבה אוטומטית רגילה, התיבה לא מתפקדת טוב. בכלל לא. ההשהיות והטלטולים בעת החלפת הילוכים מוגזמים לחלוטין, במיוחד בהילוכים הנמוכים.

 

אם מרפים מדוושת הגז לפני העלת הילוך, ההחלפה חלקה ומהירה. זה די פותר את הבעיה בהחלפות כלפי מעלה. בהחלפות כלפי מטה עדיין יש טלטול.

 

את זה אפשר לפתור אם מעבירים את התיבה למצב ידני. במצב ידני, כל עוד לא שוכחים לסגור גז לפני ששולחים את היד לידית הילוכים, כל השילובים חלקים. לא רואה כ"כ שימוש אחר בתיבה זו אבל יכול מאוד להיות שאפשר לסגל טכניקה אחרת, שעתיים - שלוש לא הספיקו לזה.

ידית הילוכים נראית כמו ידית "אוטומטית", רק ללא מצב P. בעמידה לא מתאפשר שילוב להילוך ללא לחיצה על הלם, אך אם משלבים ללא הבלם ולוחצים על הבלם תוך 1-2 שניות, השילוב מתבצע. ידית הילוכים די נוחה לתפעול:

 

DSCF0044.jpg

 

תאוצה מרמזורים בסדר גמור, הייתי אומר אפילו די מפתיעה לטובה. משהו כמו קיה פיקנטו או יונדאי I10 עם מנוע 1.2 ותיבה אוטומטית. הרבה יותר טובה משל יונדאי I10 אוטומטית עם מנוע 1.0. המנוע רועש ומווברץ בהאצה, זה מורגש במיוחד מ 3500 סל"ד ומעלה. בעמידה בסרק רעידות קיימות, לא ברמה מטרידה. שוב אציין שני נוהג ביום יום על מכוניות דיזל לא הכי מעודנות ושקטות, לכן לא ממש התרגשתי מהעניין הזה.

 

עם התובונות האלו חניתי את האוטו ליד הבית והלכתי לישון קצת.

 

יצאתי שוב אחרי כמה שעות, החלטתי שזו הזדמנות טובה למצוא תשובה לשאלה שתמיד עניינה אותי: האם מכונית עם מנוע 1.0 מצליחה לעלות לירשליים :-)

 

לתיבה 5 הילוכים, על כביש 1 במהירות 100 קמ"ש בהילוך חמישי מחט הסל"ד מצביעה על 2800-2900. אין בעיה להאיץ למהירויות גבוהות יותר בהרבה במישור או בעליה מאוד מאוד מתונה. את רוב העליה לירושליים אפשר לעלות בהילוך רביעי אך במספר מקומות נאלצתי לרדת להילוך שלישי. מדובר על שעות לילה מאוחרות וכביש ריק כמעט לחלוטין, כך שירידה לשלישי היא לא בגלל התנועה מסביב אלא בגלל שלמנוע אין כוח להאיץ או אפילו לשמור על מהירות נתונה ברביעי בקטעים האלו.

יש תצוגת הילוך ברורה בלוח שעונים, יש חיווי מצב ידני או אוטומטי, יש מחשב דרך בסיסי. מחשב דרך הראה צריכה ממוצעת של 1 ל 17 בתחילת הנסיעה, לקראת סוף הנסיעה עלה ל 1 ל 17.5 ולא רצה לזוז משם.

 

111.jpg

 

 

הגעתי עד איפהשהו למעלה, עצרתי, יצאתי החוצה, הלכתי סביב האוטו כמה סיבובים. ללא ספק התקדמות לעומת האלטו. אבל לא מספיקה. לא נראה מודרני או עדכני, בוודאי לא ביחס למתחרות. אפשר לדעתי לשפר את המצב על ידי הפיכתו ל"מיני קרוסובר", בדומה למה שנעשה עם SX4. כמה קישוטי פלסטיק מסביב יכולים להפוך את האוטו ליותר מעניין מבחינה עיצובית.

 

וכעת לנקודה (אולי) הכי חזקה שלו: מרווח פנים. לא היה לי צפוף, לא חסר מרווח ראש, שום דבר לא הפריע לרגליים. הצלחתי לשבת בנוחות סבירה "מאחורי עצמי", כלומר כשמושב נהג מכוון לתנוחה הנוחה לי, היה לי די נוח לשבת במושב האחורי. יותר מזה, הצלחתי לשבת במושב אחורי מצד שמאל אחרי שהזזתי את המושב הקידמי אחורה עד סוף המסילה!

DSCF0069.jpg

 

משענת גב אחורית מפוצלת 60/40, רק היא מתקפלת ולא כרית המושב. לאחר קיפול המשענת לא מתקבלת רצפה שטוחה. רצעות שחרור נעילה של המשענת נראות בפירוש זול. תא מטען נראה סביר מאוד בנפחו.

DSCF0059.jpg20160613_224014.jpgDSCF0061.jpg20160613_223638.jpg

DSCF0063.jpg

 

 

אחד הסודות של המרווח הפנימי - דלתות דקות. בקידמיות יש כיסים קטנים, באחוריות מקום לבקבוק 0.5 ליטר.

DSCF0066.jpgDSCF0067.jpg

 

כמו שכבר כתר חן, הגירסה הזו מאובזרת יפה: יש Bluetooth עם הפעלה ממהגה, יש כניסת USB, יש 4 חלונות חשמל (רק חלון נהג אוטומטי), יש מערכת ניטור אוויר בצמיגים, אורות יום, מולטימדיה ומערכת מוביל-איי. בלמים אחוריים אגב, עדיין מסוג תוף ולא דיסק.

 

DSCF0042.jpgDSCF0047.jpgDSCF0036.jpgDSCF0038.jpgDSCF0039.jpg

 

 

ירדתי את הירישה מירשליים, כביש 1 היום סלול מחדש ברובו, לכן נוחת נסיעה על מהמרות לא כ"כ התאפשר לי לבדוק.

 

החזרתי את האוטו לפנות בוקר...האם הייתי קונה כזה?

אז ראשית, לא עם התיבה הזו. רק עם תיבה ידנית. שנית, הרגישה לי משמעותית יותר מרווחת מפיקנטו. זה יתרון ברור וחשוב מאוד, רק שזה לא מספיק.

יתכן מאוד שעם מתלים מוגבהים ב 4-5 ס"מ, חצאיות פלסטיק, קשתות מטען על הגג וצמיגים קצת יותר גדולים הייתי קונה. התצורה הנוכחית והעיצוב הדי סתמי פחות מדברים אלי.

  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יתרון אחד בולט על אלטו - החלונות מאחורה נפתחים.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת הסיבה שאני לא אוהב גירי רובוטי.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היבואן די מצליח איתו גם ככה. הסר דאגה מליבך.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היבואן די מצליח איתו גם ככה. הסר דאגה מליבך.

תשווה את המכירות שלה למכירות של ה I10 או הפיקנטו, ותקבל קנה מידה למילה הצלחה.

אני עד היום לא נתקלתי אפילו במכונית אחת בודדת, וזה לאחר שהיא משווקת למעלה מ 3 חודשים.

מה שבטוח, אם הייתי מחפש מכונית בסגמנט הזה, הייתי מחפש פיקנטו בת שנה.

לפחות יש לה איכות נסיעה של מכונית.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2833 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...