Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עלות אחזקה של רכב ספורטיבי קטן (קופרה/208 gti) בהשוואה לסוויפט ידנית


gadik6
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3369 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

בבעלותי סוויפט 2013 ידנית, ואני חושב על קנייה של רכב ספורטיבי קטן וזול (יחסית) דוגמת הקופרה או ה-208 gti.

את עלות הקנייה בקיזוז הכסף ממכירת הסוויפט כבר חישבתי, וכעת נותרת השאלה של עלות האחזקה החודשית של רכב ספורטיבי בהשוואה לעלות האחזקה של הסוויפט.

 

בשורה התחתונה (החישוב מפורט בהמשך) - עלות אחזקה כוללת של הסוויפט (כולל דלק, רישוי, טיפולים, שטיפה וכדומה) היא כ-1650 ש"ח בחודש, בעוד שעלות ה-208 והקופרה היא כ-2100 ו-2250 ש"ח, בהתאמה.

 

אם למישהו יש או היה רכב ספורטיבי דומה, ויכול לתת את חוות דעתו על החישוב (מחובר למציאות/אופטימי מדי), אני אשמח לשמוע.

 

נתוני החישוב:

ביטוח - סוויפט (3700), קופרה (7500), 208 (5000).

רישוי - ס (1226), ק (1800), 208 (2400 - נראה לי גבוה לאור ירידת מחיר ה-208).

שטיפה - 960 עבור כולן.

טיפולים + אחזקה שוטפת (2 טיפולים בשנה, מחיר טיפול עבור הסוויפט כ-900, 1 סט צמיגים ל-3 שנים, מחיר עבור הסוויפט כ-1000 ש"ח, 1 סט מגבים בשנה בעלות של 50 ש"ח עבור הסוויפט, שונות של כ-250 ש"ח עבור הסוויפט. עבור הקופרה וה-208 הוספתי 33% להכל) - ס (2430), ק/208 (3230).

דלק (30 אלף לשנה, עלות ליטר - 5.65, צריכת דלק של הסוויפט - 1:15, של הקופרה וה-208 - 1:12.5) - ס (11300), ק+208 (13560).

 

סך הכל לשנה - סוויפט (19600), קופרה (27000), 208 (25150).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההוצאות מאוד תלויות בסגנון הנהיגה והקילומטרז'.

הצמיגים יכולים להיות יקרים בסדר גודל של מאות שקלים לצמיג, וגם לא בהכרח יחזיקו 3 שנים.

אבל גם לא התייחסת כאן לבלמים, שנשחקים בהתאם לסגנון הנהיגה שלך, ועלולים להיות מאוד יקרים (אין לי מושג איזה בלמים יש לא בקופרה ולא ב-208).

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה קונה רכב ספורטיבי למטרה מסוימת, שלפחות אמורה להיות נהיגה ספורטיבית/נמרצת. אם תעשה טיולים, ימי מסלול, ג'ימקאנות וכו' - תחשב סט צמיגים דביק (2000 עד 3000 ש"ח, תלוי כמה תיכנס לקטע) לשנה עד שנה וחצי מקסימום. בתקופת כוכב יאיר הייתי מחליף סט פעם בשנה. גם רפידות תחליף בקצב גבוה מזה שאתה רגיל אליו, וגם דיסקים. הבלאי שלך גדל רוחבית. מן הסתם נהיגה נמרצת תגרור גם צריכת דלק גבוהה יותר.

 

אם אתה לא מתכוון לנהוג באופן נמרץ, האם אתה בטוח שאתה רוצה רכב ספורטיבי?

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק בנוגע לצמיגים, אבל זאת תוספת זניחה יחסית לחישוב חודשי (1000 ש"ח ל-18 חודשים יוצא כ-50 ש"ח לחודש עבור הסוויפט, ובהנחה והצמיגים של הקופרה/208 יעלו כפול, אז זה הפרש של עוד 50 ש"ח).

לגבי המחיר של הבלמים - הנחתי שהם עלולים להיות יותר יקרים, אבל מכיוון שאני לא יכול להעריך במדויק, פניתי אל בעלי הניסיון.

 

סגנון נהיגה - הרוב יהיה בכבישים בינעירוניים בנסיעה מנהלתית עד מנהלתית מהירה (לא על גבול האחיזה או עם בלימות קיצוניות, אבל יותר מהר מהנהג הממוצע). מדי פעם (לא יותר מפעם בחודש) אולי אעשה איזה טיול נהיגה בכבישים מפותלים, אבל גם שם מאמין שלא אבדוק את הגבולות לאורך כל הנסיעה.

עריכה אחרונה על ידי gadik6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב יד שנייה?חדש?לאיזה רכב אתה מתכוון? אובדן ערך לרכב חדש יותר ויקר יותר.

קנייה בליסינג מימוני?קנייה והלוואה מהבנק?איתורן/פויינטר (תשלום חודשי), צמיגים,

דלק ברכב ספורטיבי, כרטיס סים במערכת ברכב(תשלום חודשי)?

ויש משתנים כמו,שיפורים לרכב ספורטיבי ,תוכנה, דלק 98.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סגנון נהיגה - הרוב יהיה בכבישים בינעירוניים בנסיעה מנהלתית עד מנהלתית מהירה (לא על גבול האחיזה או עם בלימות קיצוניות, אבל יותר מהר מהנהג הממוצע). מדי פעם (לא יותר מפעם בחודש) אולי אעשה איזה טיול נהיגה בכבישים מפותלים, אבל גם שם מאמין שלא אבדוק את הגבולות לאורך כל הנסיעה.

 

אתה לא צריך רכב ספורטיבי. אתה כן צריך חזק ומאחר ואתה מגיע מסוויפט אטמוספרית נראה לי שאחת מהגודשות תספק אותך - הייתי בוחן את ה-A1 1.4 ואת המיני קופר ומרוויח איכות ונינוחות יחסית לקופרה ול-208GTI.

עריכה אחרונה על ידי Fkl0ster
:idea:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שכבר הבנת, ההפרש הגדול הוא בירידת הערך.

 

אבל, ירידת הערך של אחת הספורטיביות לא תהיה שונה בהרבה מזו של קומפקטית אחרת. להיפך, מחירים של קטנות ספורטיביות נוטים לרדת באופן מתון מאחיותיהן הרגילות לאחר 5-6 שנים, כאשר הופכות נגישות לנערים וצעירים.

 

לדעתי אם זה מה שעושה לך טוב - תקנה. תתפרע. אם זה חשוב לך מספיק, תצמצם את מספר הטיולים לחו"ל, הבילויים והארוחות בחוץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אבהיר - אני לא קונה את הרכב בשביל ג'ימיקאנות, ימי מסלול וכדומה (לפחות לא בשלב הראשון, אבל מאמין שזה גם יגיע בהמשך), אלא על מנת להנות מהנסיעה יותר מאשר הגעה מנקודה א' לב' (מה לעשות, נהיגה עם סוויפט בקצב מהיר או בכביש מפותל אינה מהנה מספיק. אין לה מספיק כוח או אחיזה).

נהיגה נמרצת בהחלט תהיה, אבל עדיין יהיה מדובר לרוב בכביש ציבורי בדרך ל/מהעבודה, אז זה לא המקום לשרוף צמיגים/בלמים.

 

בחנתי אלטרנטיבות, ומבחינת כוח/ביצועים פר שקל, אלה האפשרויות הכי מתאימות מבחינתי (ה-A1 למשל לא זולה יותר, כנ"ל גם המיני קופר). חשבתי גם על הקורסה opc, אבל לא הכנסתי אותה לחישוב משום מה.

 

לגבי העלות - כמו שאמרתי, מחיר הרכישה/אבדן ערך אינו אמור להיכנס לחישוב, שכן אותו חישבתי בנפרד (השאיפה לקנות רכב חדש/כמעט חדש), ולכן מעניינת אותי עלות האחזקה המשוערת מאנשים שהחזיקו רכבים דומים (מניח שבשלב הראשון לא אכנס לשיפורים, דלק 98, כרטיס סים למערכת הרכב - מה זה בכלל?)

עריכה אחרונה על ידי gadik6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כוונתי שלאור דפוסי הנהיגה שלך, אתה יכול לרדת מרכב ספורטיבי ל"סתם" רכב חזק (יחסית) ולהרוויח מכך.

 

המיני והאאודי איכותיות בפער מהסיאט והפיג'ו ויספקו לך נינוחות ובידוד רעשים להם אתה זקוק יותר מאשר עוד שניה או שניה וחצי במיאוץ למאה.

:idea:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבחירה ב1.6 טורבו מהרכבים שרשמת ,היא הבחירה הנכונה לדעתי ויש בה איזה

מדרגה נכונה גם במיסוי גם באגרות גם באחזקה ותצרוכת הדלק לעומת המנועים

הגודשים של ה 2.0 ליטר טורבו.

אבל,פיאט אבארט 500 או הפיאט פונטו אבארט בעלות מנוע 1.4 נהדר,גם

חסכוניות (1/12) שאני מניח שיש פה חברים שיכולי לפרט יותר לגבי עלויות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המיני והאאודי יקרות יותר (האאודי עולה כ-150 אלף והמיני כ-160 לגרסת ה-1.5 ליטר), ואני די בטוח שהן לא יהיו זולות יותר לאחזקה מאשר הפיג'ו למשל (מבחינת ביטוח, טיפולים, חלפים וכדומה). בידוד רעשים ונינוחות זה לא משהו שנמצא בראש הדרישות שלי (אני נוסע כרגע בסוויפט, וחסר לי כוח וביצועים/אחיזה, לא מעבר). כך גם האבארט' (יקרה יותר וקטנה יותר).

 

כל מה שמעניין אותי זה עלות האחזקה החודשית המשוערת בהשוואה למכונית סופר מיני מאנשים שהיה או שיש בבעלותם רכב דומה. ההשוואות לדגמים אחרים, ירידת ערך וכדומה אינם רלוונטיים לדיון, שכן בדקתי את זה כבר לעומק לפני שבחרתי את הדגמים שציינתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תנהג בGTI/קופרה כמו שתנהג על סוויפט ההבדלים הם לא משהו ששווה להתעכב עליו.

כמו שאמרו לך בדרך כלל מי שקונה רכבים כאלה לא נוהג עליהם כמו שהוא נוהג על סוויפט ואז יש הבדלים שהם פועל יוצא של השימוש ברכב, ופחות סוג הרכב.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...