Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עובדות על קבלים.


mikmik
שימו לב! השרשור הזה בן 5810 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בעקרון, המחקר שעשה (RC ) יוצא מנקודת הנחה בה הקבל "מאבד" כ- 50 אחוז מיכולת הקיבול שלו, מעצם ההתנגדות שלו. ויחד עם זאת, (וביחס ישר) ככל שעולה הזרם, כך גם ההתנגדות.

 

לפי החישוב הזה, המחקר הזה צודק ב 100 אחוז. ושי, כל הכבוד על ההשקעה.. חשבת על הסבה מקצועית?...

 

אך אם לא כך הדבר, והקבל אינו מאבד כך מיכולת הקיבול שלו, הרי שהחישוב לא נכון בבסיסו.

 

שלומי

כל מערכת סטריאו, הנה התפשרות מול הדבר האמיתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 96
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הצורך בקבל הוא רק במהלך יצירת הפולס של הבאס

לאותו פרק זמן קצר מאד .

ובפרק זה הזה הקבל מועיל מאד למגבר ולסאונד .

לאחר הפולס של המגבר זמן ההתאוששות של הקבל הוא מהיר למדי

0.017 שניות אם אני ישתמש בנתונים של שי .

אם אתה לוקח בחשבון שהקבל שלך הוא מקור מתח\זרם

אתה לא מסתכל על זה באופן נכון , זה לא תחליף לסוללה ו\או אלטרנטור חזק

זה רכיב משלים שהוא חובה .

 

"סאב נמרח"...

קבל מונע "הימרחות" של באס...?

אתה יכול לבחון מערכת נתונה.. פעם נוסיף לה קבל ופעם נוציא אותו ואתה תזהה באיזה מן הפעמים הבאס היה מרוח ובאיזה הוא היה מדויק יותר?

אולי הגיע הזמן למבחן עיוור..

ומה אתה חושב שהשפעת נפילת מתח על המגבר ?

אם לא הייתה השפעה על הסאונד (עוצמה ואיכות) אף אחד לא היה משקיע באלטרנטור חזק וקבל .

New - Acura NSX 573BHP of Hybrid Awesomeness

Old - Cadillac CTS-V V8 6.2 562 BHP

Older Subaru legacy 3.6R AWD limited

Oldest - Volvo S60 AWD 240 BHP haldex 4X4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה מאפיסטו,

 

באם תזמון הטעינה והפריקה של הקבל אינו נכון, הוא לא יועיל, אלא יזיק.

הקבל אינו יצרן, אלא צרכן.

 

לא בכל מערכת קבל יועיל.

לא צריך לשים סתם קבל, ואם כבר שמים, אזי צריך להתקין כזה שיתן מענה נכון לצריכת המערכת.

ז"א: שיספיק להטען, ממשיכת זרם למשיכה נוספת. ובעת המשיכה יתפרק בזמן הנכון וייצב את המתח והזרם בדיוק הגדול ביותר האפשרי.

 

שלומי

כל מערכת סטריאו, הנה התפשרות מול הדבר האמיתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי הרבה מה להגיד

שי אני את שלי כבר אמרתי לך לפני שכתבת את המאמר

אתה טמבל אתה טיפש ואתה מטומטמם

אתה יודע למה ?

כי אתה יושב ושמקיע זמן בלכתוב לאנשים אטומים !

איפה אייל בכול התרד הזה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מפסיטו.. אני מבין מהדברים שלך שבשבילך להבדיל בין מערכת ללא קבל למערכת עם קבל זה כמו להבדיל בין תפוז לתפוח...

אם תשים לי 10 תפוחים ותפוזים בשורה אני יוכל להבדיל ביניהם בלי בעייה.

לך יש קבל במערכת...? אתה מאמין שאתה תוכל לשמוע בחסרונו כשננתק אותו מהמערכת שלך...?

תראה לי את זה במציאות.. אין יותר פשוט מזה.. לא התערבויות ולא נעליים..

 

נכון שאנשים משקיעים בקבלים.. אנשים משקיעים הרבה כסף על הרבה דברים באודיו...

על כבלים מזהב שעולים 1000 שקל למטר, על מגברים באלפי ואפילו עשרות שקלים, על חרסינות ואבנים יקרות שהרמקולים ישבו עליהם ובגלל זה ישמעו יותר טוב, על תיבות עם עצים בחוזק של בניין..... השאלה אם הדברים האלה עוזרים...

באודיו יש הרבה חרטה...

יש אנשים שמאמינים בחרטה... ויש אנשים טמבלים שמלמדים ומעבירים את החרטה לאחרים..

אני מקווה שאתה רק מהסוג הראשון.

If I have seen further than other men it is because I have stood on the shoulders of giants.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה מאפיסטו,

 

באם תזמון הטעינה והפריקה של הקבל אינו נכון, הוא לא יועיל, אלא יזיק.

הקבל אינו יצרן, אלא צרכן.

 

לא בכל מערכת קבל יועיל.

לא צריך לשים סתם קבל, ואם כבר שמים, אזי צריך להתקין כזה שיתן מענה נכון לצריכת המערכת.

ז"א: שיספיק להטען, ממשיכת זרם למשיכה נוספת. ובעת המשיכה יתפרק בזמן הנכון וייצב את המתח והזרם בדיוק הגדול ביותר האפשרי.

 

שלומי

צר לי לאכזב אותך , אין לך שליטה על פריקת הקבל , אפילו לא קצת .

לגבי הטעינה - אלטנטור סביר ומצבר סביר .

קבל הוא אינו צרכן (לא מתפתח עליו הספק פרט על ה ESR וזה זניח)

 

LOUDGUY

אתה חושב שקניתי קבל בגלל שהוא נראה לי יפה בתא מטען .

אתה חושב שלא רציתי לחסוך כמה מאות שקלים לא מבוטלים .

אני מודה שיכול להיות שקשה להבחין מבחינת הצליל ואולי אם הייתי מחבר אצלי את הקבל אחרת

הייתי מקבל תוצאה טובה יותר אבל לחשוב שאפשר בלעדיו - לא אצלי .

New - Acura NSX 573BHP of Hybrid Awesomeness

Old - Cadillac CTS-V V8 6.2 562 BHP

Older Subaru legacy 3.6R AWD limited

Oldest - Volvo S60 AWD 240 BHP haldex 4X4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון את הקבל אכן יש להתאים למערכת ולפעמים אפילו לא צריך, לדוגמא אלטרנטור 80A צריכת הרכב בד"כ 15-25A מה שאומר שניתן לחבר מגבר שצורך עד 50A ובהחלט לא תרגיש הבדל בלי או עם קבל, מכיוון שהוא לא יתפרק לעולם.

 

גם ההמלצה היא 1 פארד ל 1000RMS שזה צריכה של 80A לפחות במגבר קלאס D או 100A לקלאס A\B ושוב ברוב המכוניות, צרכני אודיו של עד 50A סביר להנייח שלא יצתרחו קבל, למרות שבכול זאת מומלץ לשים אחד כדי לאזן את הצריכה במערכת.

 

מאפיסטו אתה תותח, סוף סוף מישהו עם הבנה בנושא ובאלקטרוניקה, מה לעשות יש פה אנשים שחיים בעולם הבואה שלהם כמו שי ואחרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רן לכל קבל ESR וESL משלו, אם החברה כותבת עליו X, תראה בזאת לא יותר מאשר הצהרה של חברה בנוגע להספקי מגברים. ספק אמין, ספק מדוייק.

תרשה לי לצטט אותך.

אמרת שהקבל מכיל כ 100 גאול, בחילוק ל 14V זא אומר 7A שנייה, בוא נניח שפיק ממוצע בסאב אורך כ 0.2 שניה, זה אומר שלמשך זמן זה הקבל יכול לספק מקסימום 7*5=35A, אני בכלל לא נכנס לנושא שיש גבול לעוצמת וזמן ופירוק של הקבל.
איך הגעת למסקנה שקבל של 1 פאראד, אשר טעון ל14 וולט, נותן למערכת החשמל שלך 98 ג'אול ? מהמאמר שלי, בטוח שלא קיבלת את המסקנה הזו.

תרשה לי שוב לצטט אותך.

אכשיו אחרי שהבהרנו את זה, נבהיר את הנושא שמפל המתח, שעדיין עומד על 0.1V פועל רק, על הזרם שבא מן הקבל ולא זה של האלטרנטור או המצבר.

אולי אתה לא יודע איך קבלים עובדים, אך קבל -אינו- פורק את עצמו, אלה אם כן המתח צנח מתחת למתח טעינתו, משמע.. לא רק המתח של הקבל צונח פלאים, המתח של כל המערכת כבר צנח לפני כן, וכשהקבל צונח מתחתיהם .. הוא חוזר להיות נטל- עומס.

שוב תרשה לי לצטט אותך.

לכן הקבל אכן עושה עבודה טובה ואכן נותן פיטרון לבעית פיקים של עד לעשירית שניה

אז הגענו להסכמה, שקבל יעזור לעשירית שניה.. כמה כוח הוא יתן לנו ? לא הרבה, האם לאחר הכוח שהוא נתן לנו, במשך עשירית שניה, המערכת חשמל שלנו חזרה לתפקד ? נניח שכן - משמע יש לנו מערכת חשמל מתפקדת, עם יצרן אספקת חשמל שעומד בעומס.

ואם נניח, שמערכת החשמל לא חזרה לתפקד במתח הקבוע שלה ? - משמע יש לנו מערכת חשמל שאינו מתפקד תחת העומס הרב, ובנקודה זו הקבל נהייה לעומס, כי הוא כפוף ליצרן אספקת החשמל שלנו, האלטרנטור.

תרשה לי לצטט את אלון.

איך הגעת למסקנה שפיק של באס אשר מעמיס על האלטרנטור שלך גורם למפל מתח אשר נמשך ל-0.3 שניות ולא ליותר?
לא ענית על זה.

עכשיו באשר למאפיסטו, זה לא משנה כמה COPY PASTE אני עושה.

העובדה שאתה לא יודע דבר וחצי דבר בנושא, אומרת שהCOPY PASTE שלי, קצת יותר אמין מהידע המפוברק שאתה טוען שיש לך.

כי בסופו של יום, אפילו לא ידעת להגדיר FARAD. (אני לא מאמין שבכלל ענית על נושא שאין לך חלקיק של מושג בו, כניראה את זה האוניברסיטה לא מלמדת)

 

ענית נכון, צריך לדעת להתאים את כמות הפאראד, לעומת ביזבוז האנרגיה, לדרישות המערכת שלך.

אין לי מושג איך הגעת למסקנה שקבלים של 1-5 פאראד עונים לדרישה של מערכות.

אולי התכוונת למערכת שאין בעיה עם אספקת החשמל, וישנם היבהובי אורות כתוצאה ממשיכות חזקות.

הרי זה ברור כשמש שלקבלים יש ייעוד, וכבר הוא הוסבר שוב ושוב.

אז אני לא מבין למה אתה עושה מעצמך צחוק, ומדבר על נושאים כמו תפקידים במעגלים, ועל האנשים שמתכננים זאת... זה ברור לכל נפש.

השאלה פה לא אופן פעולתם ויעילותם במעגלי חשמל, אלה בתוך הרכב שלנו עם אספקת החשמל שלנו ברכב.

 

תרשו לי שוב לצטט את אלון.

אתה יכול לבחון מערכת נתונה.. פעם נוסיף לה קבל ופעם נוציא אותו ואתה תזהה באיזה מן הפעמים הבאס היה מרוח ובאיזה הוא היה מדויק יותר?

אני לא מבין, נניח שאתם צודקים בהכל, והקבל אכן עוזר,

הסיבה שאתם רוכשים אותו .. זה בגלל שיש שינוי כל שהו שתוכלו לשמוע ?

עזבו לשמוע, יש שינוי כל שהו שאתם באמת יכולים למדוד ? או חושבים שאתם יכולים ?

רן אתה צריך להבין, זה לא משנה איזה תואר תחשבו שיש לכם, זה לא ישנה את העובדה שאתה עדיין יכול ללמוד ממני, וזה לא משנה את העובדה שמאפיסטו אפילו לא יודע מהזה פאראד.

 

וזה בטח ובטח, לא משנה את העובדה שבאמת חשבת שאתה יכול לנצל את כל מה שהקבל אוגר, צריך להיות ממש לא בקיא בתחום בשביל להבין דבר פשוט שכזה.

וכפי שציינתי שוב ושוב, אם היית מבזבז כמה דקות, וקורא את המאמר, היית לומד זאת ממנו בצורה הטובה ביותר.

 

שלומי, רק רציתי להוסיף לדברייך,

לא רק שהקבל מאבד מיכולתו ב50 אחוז, ולא רק שיש לו ביזבוז פנימי של אנרגיה, ולא רק שיש לו התנגדות, ולא רק שיש לו ביזבוז יתר כשמדובר בתדירות גוברת,

ולא רק זה שככול שנבקש יותר נבזבז הרבה יותר, בנוסף לכל זה..

הוא עוזר לחלקיק השניה... אם מערכת החשמל שלך צריכה חיזוק של חלקיק השניה.

כניראה שאין לה בעיה ממשית לתחזק את הצריכה .. ולכן הקבל לא עוזר לאספקת החשמל. ובטח שלא מייצב מפלי מתח אמיתיים.

 

אם מערכת החשמל עם מפל מתח של יותר מחלקיק שניה, הרי לך מערכת אספקת חשמל שאינה עומדת בדרישות, משמע... הקבל לא עוזר לך .. הקבל גורע ממך בטעינתו.

 

מאפיסטו, אתה ענית בעצמך, למה בעצם אנשים משקיעים באלטרנטור חזק, ומצבר, אם כל מה שהם היו צריכים בשביל לייצב את המתח שלהם .. הוא בטריה מסכנה שיכולת הקיבולת הטוטאלית של האנרגיה שלה, מסתכם במאיית מהמצבר שלנו.

היתרון של הקבל, הוא פריקה מהירה, אין זה אומר שהפריקה הזו תעזור משהו לאספקת החשמל , כפי שהוסבר ..

הפריקה הזו תעזור אך ורק לאספקת חשמל בריאה ותקינה. ותעזור -אולי- להיבהובי האורות שלנו ..

לטעון אחרת, זה לא להבין בתחום, לא להבין את ההשלכות ואת ייעודם של הרכיבים הללו.

לעשות הכללות בגלל שמשתמשים בהם באופן "דומה" במעגלי חשמל, לא אומר דבר וחצי דבר, ושוב, מעיד על חוסר בקיאות בנושא.

 

אני מבקש, לפני שאתם באים לשלול משהו מדבריי.. תעשו לעצמכם טובה.. תקראו שוב את המאמר..

 

* עוד נקודה למחשבה, סיכמנו שמדובר בפריקת קבל של חלקיק שניה, ובכמות אנרגיה מצחיקה.

וסיכמנו עוד נקודה לא פחות חשובה, המתח הגבוה ביותר ברכב שלנו בנקודת פריקה, הוא הקבל, משום שאיננו נפרק ללא שהמתח של שאר המערכת תהייה נחותה ממנו. ורק כך הזרם יוצא ממנו, אליה.

הנקודה למחשבה שלכם, לאן הולכת כמות האנרגיה המצחיקה הזאתי, במשך חלקיק השניה הזה, למגבר ? לסאב ? לרמקולים ? לאורות ? למצבר ? לאלטרנטור ? לביזבוז התנגדות של הכבלים ? למפשיר אדים ? למזגן ? לווישרים ?

 

מאפיסטו, הקבל אינו צרכן, זה נכון .. הוא איננו כמו הבטריה שלנו אשר כל הזמן מהווה נטל.

אך כאשר הקבל פורק את עצמו, הוא הופך להיות נטל כדי להטעין את עצמו מחדש.

תקרא את המאמר, אתה תשכיל בנושא .. גם מהנדסים גדולים צריכים ללמוד מתי שהו ..

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שי אתה תסלח לי שאני לא רץ לחפש את המחברות משנה ראשונה עם הנוסחאות שאתה גם ככה לא מבין .

New - Acura NSX 573BHP of Hybrid Awesomeness

Old - Cadillac CTS-V V8 6.2 562 BHP

Older Subaru legacy 3.6R AWD limited

Oldest - Volvo S60 AWD 240 BHP haldex 4X4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

:roflmao::hihi::roflmao:

אתה אכן צודק מפיסטו, הוא רק רוצה להתנצח וזהו, שי אם היה לך הידע כבר היית מתקשר אלי ומנופף בו כמו שכבר עשית בעבר, תפסיק להטעות אם השאר בחוסר הידע שלך, גם לך לא יזיק ללמוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שי.. חבל על המאמץ אם הם היו מהנדסים אמיתיים כפי שהם מצטיירים לפנינו הם היו מבינים שמערכת אספקת חשמל אשר נחוצה לחיזוק של חלקיק השנייה היא אינה מערכת אספקת חשמל

תקולה.

תן להם לשים כמה קבלים שהם רוצים באוטו... אולי בסופו של דבר אם הם יהיו אינטליגנטיים מספיק הם יבינו את העובדות לגבי הנושא.

 

מפסיטו, מקודם טענת שזה תורם לעוצמה ולאיכות... כשאתה אומר איכות אתה אמור לשמוע את זה לא? אם זה פתאום קשה מידי לאוזן שלך לזיהוי.. אולי תנסה למדוד עוצמת דציבל במערכת שלך ללא הקבל... תבדוק אם התוצאה תיהיה מתחת ל138.3....

If I have seen further than other men it is because I have stood on the shoulders of giants.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וכמובן שוב אתה מפספס את העיקר

מדידת SPL לא מייצרת פולס באס כמו במוזיקה

אלא תדר רציף , במקרה כזה הקבל כמעט ולא עוזר לך

פה זה רק אלטרנטור טוב .

הקבל יעזור בכמה מילי שניות ראשונות וזהו

New - Acura NSX 573BHP of Hybrid Awesomeness

Old - Cadillac CTS-V V8 6.2 562 BHP

Older Subaru legacy 3.6R AWD limited

Oldest - Volvo S60 AWD 240 BHP haldex 4X4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מפיסטו

קבל הוא לא סוג של צרכן ?

הוא מקבל חשמל מהלטרנטור

זה הופך אותו לצרכן

 

העניין שהוא צריך לאכור חשמל זה אומר שהוא נטען

שהוא נטען זה אומר שהוא מקבל חשבמל מאיפה הוא מקבל חשמל ?

מאלטרנטור במילים אחרות הוא צורך חשמל מהאלטרנטור וזה הופך אותו לצרכן וכמו כול צרכן בשבל מסויים הוא יכול להיות גם נטל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קבל הוא לא צרכן

וההסבר שלך מתאים ללימודי חשמל בכתה ב

אני לא זוכר מתי עשיתי כתה ב

New - Acura NSX 573BHP of Hybrid Awesomeness

Old - Cadillac CTS-V V8 6.2 562 BHP

Older Subaru legacy 3.6R AWD limited

Oldest - Volvo S60 AWD 240 BHP haldex 4X4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5810 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...