Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פורד פוקוס אקובוסט 2012 - רשמים תמונות ועדכונים


misterb
 שיתוף
עוקבים 20
שימו לב! השרשור הזה בן 225 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אחרי הרבה שנים עם רכבי ליסינג מהעבודה (מ-2003), הגיע הזמן שלי לנטוש את הליסינג ולקנות רכב פרטי.

היו הרבה שיקולים בעד ונגד לאורך השנים, בנקודת הזמן הנוכחית הבשילו התנאים להעדיף את הרכב הפרטי על הליסינג. נוצר מצב בעבודה שיכולתי להחזיר את הרכב שלי (האוקטביה 1.4) בכל רגע שרציתי, במהלך חצי שנה. זה נתן לי את האפשרות לדגום בשקט את הלוחות ולחכות להזדמנות טובה, בלי לחץ של זמן.

הדרישות שהגדרתי בגדול :

- גיר ידני, ושיהיה נעים ומדוייק לתפעול (גם הקלאץ').

- לא רכב מיני, תצורת הצ'בק אבל בגודל מלא, ו-5 דלתות.

- מנוע טורבו שיאפשר לי זמינות כוח כשאני רוצה וחיסכון בדלק כשלא צריך כוח. ושיהיה חזק מספיק.

- תקציב בין 70 ל-100K.

- צריכת דלק הגיונית, לא פחות מ-1 ל-12 בנהיגה רגועה. אני עושה 30K בשנה בערך.

- תא נוסעים מאובזר, עם מערכת מולטימדיה ודיבורית בלוטות' טובה מובנית.

- קילומטרז' נמוך יחסית.

 

 

אז הרבה דרישות, וקשה כמובן למצוא רכב אחד שיענה על הכל. רכבים שבחנתי במשך התקופה :

- אלפא 159TBI

- אלפא ג'ולייטה 170

- אלפא ג'ולייטה תלתן ירוק

- סיאט לאון 1.8

- פולקסווגן גולף GTI

- פוקוס ST

 

אבל הרכב שהכי התאים לי בראש היה פורד פוקוס אקובוסט. בשנת 2012 הייתה לי פוקוס 2.0 ליטר בליסינג, עם הגיר הרובוטי המזעזע. מאד אהבתי את הסה"כ, מה שהרס את החויה זה הגיר בעיקר, והמנוע שהיה חי רק בסל"ד גבוה, וגם אז לא לגמרי הרגיש 170 כ"ס.

האקובוסט פותר בדיוק את שתי הבעיות האלה עם מנוע טורבו 1.6 180 כ"ס, וגיר ידני.

שנת 2012 גם נופל בול בתקציב - מחירון סביב 80K.

אז התחלתי לחפש, ואז גיליתי שאין ממש, ושנמכרו סה"כ כ-20 רכבים כאלה בארץ.. מה הסיכוי ?

פירסמתי מודעה בפורום לשאול אם מישהו מכיר מישהו שמוכר, אחד הגיב שהוא מוכר, דיברתי איתו בצהריים, קבעתי איתו למחרת בבוקר לראות את הרכב, בערב הוא הודיע לי שהרכב כבר נמכר..

 

ישבתי על יד2 כל יום, עד שפתאום עולה מודעה על אקובוסט יד 1, שחורה (הצבע החביב עליי), עם 36K ק"מ, התקשרתי מייד, זה היה מוצ"ש, הייתי הראשון שהתקשר אליו לדבריו. מדובר ברכב של נכה צה"ל שלא נוהג, הבן שלו בן 25 נוהג עליו. גרים בראשל"צ (אני בחיפה).

קבעתי איתו למחרת בבוקר שאני מגיע, לא התכוונתי לתת לזה לחמוק הפעם, הרכב ענה כל הדרישות בהצטיינות !

הגעתי, ראיתי, עשיתי סיבוב, הרכב כמעט חדש לגמרי, טיפה מוזנח מבחינת ניקיון, בקטנה. היסטוריית טיפולים מלאה במורשה, נעשה טיפול כל שנה כי לא הגיעו ל-15K. החלטתי לסגור על המקום ולא לבזבז זמן וכסף על בדיקה כי באמת שלא היה שום דבר חשוד. אני גם מכיר את הרכב היטב, אז בדקתי בכל הפינות ולא היו שום סימנים של תאונות או חלקים שהוחלפו. קצת שריטות ושפשופי חניה, שום תיקון צבע.

עשינו זכרון דברים ותשלום מקדמה, ויומיים אחר כך הגעתי לעשות העברת בעלות ולקחת את הרכב. הייתי צריך לשלם אגרת רישוי על יתרת הזמן עד הטסט (חצי שנה), כי נכה פטור מאגרה. מצד שני העברת בעלות חינם בקניה מנכה :)

עשיתי ביטוח שלהפתעתי יצא ממש זול (זה רכב שכנראה לא מוגדר כמשהו ספורטיבי או מיוחד) - 3900 חובה פלוס מקיף לכל נהג מעל 30 (כולל שמשות,גרירה וכו'), דרך סוכן.

 

היו כמה דברים שהצריכו טיפול - ארבעה צמיגים חדשים (היו עדיין המקוריים של הרכב, יבשים למוות), דיטיילינג פנימי חיצוני ומנוע, מצבר מקורי שכנראה יתפגר בקרוב, וזהו בגדול.

בנוסף החלטתי גם להזמין תוספות - שדרוג תוכנה של BLUEFIN (התקנה עצמית), ופילטר פתוח של K&N. ביחד הם אמורים להעלות את ההספק לסביבות 210 כ"ס, ואת המומנט ב-5 קג"מ בערך.

 

הכנסתי את הרכב לדיטיילינג אצל חבר פורום ORAN COROLLA, שעשה עבודה מעולה, הרכב יצא באמת חדש אחרי הטיפול. לינק לשרשור:

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?586409-%D7%93%D7%99%D7%99%D7%98%D7%9C%D7%A0%D7%99%D7%92-%D7%9E%D7%9C%D7%90-%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%93-%D7%A4%D7%95%D7%A7%D7%95%D7%A1-2012

 

צמיגים הוחלפו, התלבטתי בין הTOYO T1 SPORT שאני מכיר ואוהב, לבין צמיג פחות מוכר - NITTO NT830 שעולה בערך אותו דבר במידה הזאת (215/50/17). החלטתי לבדוק את הניטו, בינתיים אני מאד מרוצה מהאחיזה, נראה מה יהיה עם השחיקה לאורך זמן.

 

את שדרוג התוכנה והפילטר טרם התקנתי, יבוצע שבוע הבא עם בדיקת דיינו לפני ואחרי - עדכונים בהמשך.

 

בוצעה התקנה של כל המכשור הדרוש : זרוע ברודיט ייעודית לאייפון עם הטענה, מצלמת דרך, ולנטיין, צ'יטה וכו'.

בנוסף התקנתי דלקן של סונול (התקנה חינם), סתם כי זה נוח לא להתעסק עם הכרטיס אשראי בתחנה כל פעם, ולקבל חיוב מרוכז על הדלק כל חודש. המחיר - 25 אגורות הנחה על מחיר בשירות מלא, שזה 6 אגורות הנחה בפועל על שירות עצמי, גם אם מתדלקים בשירות מלא.

 

אז איך הרכב ?

קודם כל מבחינת תא נוסעים, תענוג אמיתי. יש את כל האבזור שצריך - מערכת מולטימדיה, עם שליטה נוחה מההגה ועם הרבה כפתורים כמו שאני אוהב ולא מסך טאץ' שזה זוועה בנהיגה.

לדיבורית לצערי יש איזשהו רעש נלווה מהמנוע (תלוי סל"ד), זה משהו שלא היה לי בפוקוס ליסינג, וזו אותה מערכת, אז אני מקווה לפתור את זה איכשהו.

מושבים מעולים, נוחים מאד בנסיעות ארוכות, ותומכים היטב.

יש חיישני חנייה מקוריים קדמיים ואחוריים משולבים במערכת, מעולה.

מגבים עם חיישן גשם, תאורת לד בתא הנוסעים, בקרת אקלים (שאני פחות אוהב, אבל מילא).

בקרת שיוט עם מגביל מהירות. יש עוד כמה פי'צפקס אבל זה העיקר. בתכלס זה כל מה שאני צריך בחיים.

בנסיעה הפוקוס הרבה יותר שקטה מהאוקטביה, שסבלה מרעשי רוח מהדלתות.

תא מטען פתאום נראה ממש קטן ביחס לאוקטביה, שם יכולתי לאחסן אינסוף דברים בלי להרגיש. כאן צריך להיות יותר שקול, אבל אין לי בעיה אמיתית עם זה. כמובן שיש את היתרון של הדלת החמישית עדיין, שבקיפול מושבים אחוריים מקבלים טנדר קטן.

 

מנוע וגיר - הגיר 6 הילוכים עם תפעול מעולה, מאד רך ומדוייק, אם כי המהלך טיפה ארוך (פתיר עם התקנת SHORT SHIFT שאולי יבוצע בהמשך). מראשון לשני קצת פחות מהיר . הקלאץ' תענוג.

המנוע בהשוואה ל1.4 באוקטביה - כאן אני קצת ברגשות מעורבים. האוקטביה רוב הזמן מרגישה יותר חזקה, כי המנוע שלה מכוייל לתפוקה מירבית בסל"ד יותר נמוך, אבל בסל"ד גבוה היא מאבדת כוח.

בפוקוס המנוע מתנהג יותר כמו מנוע אטמוספרי עם נשימה טובה עד הקו האדום כמעט. זה יותר כיף בנהיגה ספורטיבית, אבל ביום יום בסל"ד נמוך בינוני הוא פחות מרשים. מקווה לשיפור אחרי ההתקנה של התוכנה/פילטר. בהאצה במהירויות גבוהות (מעל 120) לפוקוס יש עדיפות ברורה.

 

כאן יש השוואה שעשיתי בין הפוקוס לאוקטביה מבחינת כוח/תאוצות ביניים וכו' (המידע מבוסס על סימולציות אבל הוא הוכח כמאד מדוייק, השוויתי מול A3 עם מנוע/גיר זהה ומשקל דומה, אין אוקטביה) :

https://drive.google.com/file/d/0B_Vti54cZEdvVlRZYmJUOXdSZEE/view

 

מבחינת התנהגות כביש והגה הפוקוס משובחת, כיף אמיתי בכבישי נהיגה, כשהגיר הרובוטי לא שם להרוס הכל.

 

צריכת דלק - הספקתי לעשות כבר כמה מיכלים, מחשב הדרך נותן תוצאה מאד מדוייקת ביחס למדידה ידנית, בדקתי כמה פעמים, אז אפשר לסמוך עליו. בנהיגה מאד לא חסכונית, עם הרבה נסיעות של לעלות/לרדת את הכרמל/בית אורן - הגעתי ל1 ל-8.5. בנהיגה רגועה יחסית אבל לא נהיגת סבתא, משולב חצי חצי עירוני ובינעירוני (שיוט על 120-130) - משהו כמו 1 ל-10/11. בינעירוני סביב 1 ל-13. לא רע סה"כ.

אני אמשיך לעדכן בשרשור הזה לאורך הזמן עד שייפרדו דרכינו מתישהו.

 

קצת תמונות :

 

IMG_8850.jpgIMG_8853.jpgIMG_8852.jpgIMG_8856.jpgIMG_8857.jpgIMG_8862.jpgIMG_8864.jpgIMG_8767.jpgIMG_8770.jpg

Seat Leon Cupra 2018

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 139
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

מי שקונה את הפוקוס מקבל סיבוב בונוס בקופרה? ככה, לקבל כיוון לעתיד???

עדכון לכבוד התחדשות הפורום, ושנתיים בעלות. צוברים קילומטרים כרגיל ובלי דרמות, ובין הייתר חוצים את ק"מ 111111 ( 7/6/2019) ואז זה קרה!! סתם בנסיעה שגרתית בעליה לעבודה, הרכב מאבד כח ונכנס

אני ככל הנראה קונה רכב חדש במעל 200 אש"ח לכבוד גיל 50 (כנראה קופרה)

תמונות שפורסמו בשרשור

לי הרכב מרגיש מאוד צפוף, גם במושב הקדמי, ואני לא כל כך אוהב את הדשבןרד, אבל הצירוף גיר מנוע מאוד מוצלח.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מציאה אמיתית, ומחזיקה שחור יפה מאוד. שמח שהסתדר לך ככה.

יבגניפ כתב:
אני בוודאי הייתי שמח אם אנשים טובים (או אפילו בינוניים כמו אור) היו נשארים כאן.

306XR --> Bravo TJet --> Giulietta QV --> MX-5 ND RF --> Tesla Model 3 Stealth

Ninja 300 --> Harley Davidson Iron 883

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש. שמח בשבילך. מציאה.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם. ה-ESP לא מתנתק בכלל, רק בקרת משיכה. אבל זה לא נורא כי הוא די מתירני בסה"כ.

Seat Leon Cupra 2018

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך 3 מכשירים שונים על השמשה הקדמית. תן קצת פירוט...

 

מה זאת הידית במושב הנהג שצמודה למשענת היד.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 225 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...