Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן דרך: סיטרואן קקטוס - היציאה הכי טובה של סיטרואן מאז הברלינגו


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 3037 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

העיצוב מושך, אבל רכב שלא מסוגל להתמודד עם קצב התנועה או עקיפה בריאה? לא תודה. בנוסף, נראים מאוד מוזר פתחי המזגן. כיצד הם קיררו את יושבי הרכב ביום חמים?

ביום יום אני נוהג ברכב עם יחס הספק משקל דומה (ואולי קצת יותר גרוע) - 206 1.4 ידנית והזכרת לי ציטוט של משתמש ותיק שכבר לא כל כך פעיל:

"if you cant go fast on 90 hp 900 won't help you"

אז שתדע, בשום מצב אין לי בעיה עם קצב התנועה (ולא משנה מה המצב הטופוגרפי) וגם אם צריך לעקוף אני לא חושב יותר מדי (אלא אם הרכב מלא וזה מצב שקורה אצלי לעיתים רחוקות). אני לא אגיד שהרכב שלי מהיר או מאיץ או משהו שהוא לא, אבל כשאתה אומר שרכב ביחס משקל הספק כמו של הקקטוס לא עומד בקצב התנועה זה להיות מנותק מהמציאות.

עריכה אחרונה על ידי XENON
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 114
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הקקטוס הוא ללא ספק יציאה מגניבה מאוד של סיטרואן. אם יהיה ללובינסקי שכל הם ישתמשו בה כמקדמת מכירות לשאר רכבי המותג, כיוון שהפוטנציאל של הקקטוס הידני מוגבל מאוד. כמה חובבי עיצוב וייחודיות יסכימו לנסוע ברכב ידני? לכל היותר 400-500 יחידות בשנה, וגם זה על הצד האופטימי.

אני קורא מעל דפי פורום זה לליאור הולצמן (סמנכ"ל המכירות של לובינסקי) ולאבי צור (מנכ"ל) - קחו אוהל, קחו שני מזרנים וצידנית עם קצת שתיה. תפתחו אוהל מחאה בכניסה למשרדים של איגוד PSA ותישארו שם עד שהם יסכימו לייצר לכם קקטוס עם מנוע ה-1.2 ליטר וגיר אוטומטי אמיתי 6 הילוכים. לא צריך אוכל, זה בטח בצרפת ויש שם אחלה אוכל. אתם גם לא צריכים אוהל, אשמח להשאיל לכם אחד לטובת המטרה הנעלה הזאת.

 

ברור. זה בדיוק מה שהם עושים וכבר נכתב על כך בכל עיתון ודף אינטרנט שהקקטוס הגיע לישראל. הנה דוגמה אחת מני רבות:

http://www.thecar.co.il/archives/18203

 

אם כל כמה שכולנו רוצים מכוניות ידניות (ואני ביניהם), רוב הצרכנים הישראלי רוצים רק אוטומטי. ואם להסתמך על מה שהולצמן וצור אמרו בעבר, אז הדגם האוטומטי יגיע בתחילת 2016.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אם בשנות ה80 יכלו לתת לנו יחס מיוחד ולייבא פורד סיירה ואאודי 80 עם מנוע 1.3, ב 2015 לא צריכה להיות להם בעיה לייבא קקטוס אוטומטי :lol:

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני הייתי רוצה 1.2 טורבו ידנית. אבל כפי שכבר נכתב כאן, רוב הצרכנים מחפשים אוטומטי וידניות בסדר גודל של 90K שקל וצפונה נמכרות כאן בשוליים. חבל, ההפסד כולו שלנו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

בשקט, בשקט הקקטוס עבר עדכון מחיר , המחיר החדש 85900ש"ח ,לפני הנחות חבר/הוט :wink:

התחרות עושה רק טוב

Citroen Cactus Pure Tech 110 S&S manual gear 2017

Subaru XV 1.6 Lineartronic Auto 2015

 

[h=2][/h]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...
אחד הרכבים המסקרנים ביותר בשוק כיום. איך שאני מכיר את עצמי, הייתי מסוגל לסלוח לו על המון בתמורה לייחוד ולתעוזה. חייב לעשות סיבוב על אחד.

 

אז נהגתי על אחד. מודה מראש - לא בטוח כמה אני אובייקטיבי, כי מאד רציתי לאהוב את הקקטוס, ואכן אהבתי.

 

ראשית, צירוף מקרים זימן אותי לסוכנות בדיוק באותה השעה שהגיע לשם ידידי 504L, עם אותה המטרה בדיוק - בחינת רכב עבור החצי השני של כל אחד מאתנו, ונסיעת מבחן עם חבר לעולם תהיה כיפית יותר. באולם התצוגה הקקטוס עמדה בצבע כחול כהה, קצת סגול, וריפוד כחול בפנים שלא ממש עשה לה טוב. מה שכן עשה לה (ולי) טוב היה מושב נהג מצוין, מושב אחורי נוח, תא מטען שנראה גדול מנפחו המוצהר (348 ל', וזה עוד עם גלגל חלופי כמעט מלא - 195 - מתחתיו). הפנים פשוט, בהתאם לקונספט, אך לא הכל שלילי - תא כפפות מקורי וחביב, תאים גדולים בדלתות (גם מאחור). כידוע, כל הפונקציות של הרכב מרוכזות במסך המגע המרכזי. מסך מגע לא אידיאלי לרכב לדעתי, אבל של הסיטרואן לא ממש מסובך לתפעול (בדקתי את תפעול בקרת האקלים ומחשב הדרך, פחות התעמקתי במערכת הסטריאו).

 

רכב המבחן שחיכה לנו היה אדום, ואני חייב לציין שלמרות חיבה אישית לצבע, לא באדום הייתי קונה אותה, אך הפלוס היה פנים בצבע חום, שנראה מצוין ועדיף בהרבה על הכחול. הפנים הזה קיים גם בצהוב, כסף ועוד כמה צבעים ששכחתי - והוא העדיף לדעתי. המרווח לנהג ולנוסע מצוין, מרווח הרגליים מאחור מצוין גם כן, הרוחב פחות - ניכר שהבסיס הוא סגמנט B.

 

סוכנות חיפה ממוקמת באזור תעשיה בעל כבישים (?) מהמשובשים בנמצא ואני לא יודע אם זה מכוון, אך זה מחמיא מאד לקקטוס, שהתמודדה אתם באופן מעורר הערצה. הנוחות מצוינת, מושלמת מלפנים וכצפוי טיפה פחות מאחור, אך עדיין מצויינת, בוודאי לרכב ששוקל פחות מטון. התחלה טובה. מושב הנהג שהיה מעולה בסוכנות ממשיך בכך גם בנסיעה - שאפו. אגב, למרות היעדר כיוון טלסקופי של ההגה לא התקשיתי להגיע לתנוחת נהיגה טובה.

 

דבר מגניב ביותר הוא מיקום מתזי השמשות - על המגבים. עובד נהדר וגם גימיק מגניב כאמור. ממש אהבתי.

 

לאור הנוחות המצוינת התנהגות הכביש הפתיעה ובגדול - הקקטוס מרגיש מהודק ואפילו מהנה. ההגה טוב, בוודאי על רקע רוב ההגאים המודרניים, וגם אם הוא לא ייתן פייט ל-205 (לא שמישהו מבקש) הוא נוסף בנהג ביטחון ובדרכים מפותלות הרגשתי בבית מיד. הפתעה גדולה במשהו שהוא, בגדול, לא בדרישותיי מהרכב ועל אחת כמה וכמה לא בין דרישותיה של מי שאמורה לנהוג בו.

 

המנוע הוא מנוע 3 ציל' אטמוספרי, שלאור משקלו הקל של הרכב לא מתקשה לסחוב אותו היטב - כל עוד הכביש מישורי. בעליות המאפיינות את חיפה בהחלט עדיף יהיה דגם הטורבו. זה לא שהיא חלשה במובחן, אבל גם היינו 3 מבוגרים באוטו וגם, מה לעשות, בשנים האחרונות פונקנו במכוניות עם מומנט זמין גם בדגמים עמיים, ולדברים טובים מתרגלים מהר. מצד שני, המנוע האטמוספרי חסכוני בצורה שלדעתי מעוררת הערצה - המד המצטבר של רכב המבחן (שעבר כבר 14000 ק"מ!) אופס לאחרונה לפני כ-3500 ק"מ, בהם צרך הקקטוס 14.4 ק"מ/ל'. לדעתי זו תוצאה מצוינת לרכב מבחן.

 

כאן אנחנו מגיעים למינוס הרציני היחיד שאני מצאתי בה, והוא ידית ההילוכים. לדעתי המהלך שלה ארוך מדי והיא ממוקמת קרוב מדי הן למושב והן למשענת היד. זה לא משהו קריטי וחריף, אבל בהחלט משהו ששמתי לבי אליו.

 

לסיכום - מותק של רכב. נוח, מרווח במידה, מתנהג טוב, נועז, ועכשיו גם מוצע במחיר אטרקטיבי. לדעתי, מי שחי בשלום עם גיר ידני טוב יעשה אם יזמין את הטורבו, שתהיה נמרצת יותר בוודאי, במיוחד בתוואי הררי. לא בטוח עד כמה אוכל להעביר בבית את הדגם הידני, אבל אם אכן יהיה דגם טורבו עם הגיר של אייסין - סיכוי מעולה שתהיה לי אחת בחניה.

עריכה אחרונה על ידי RK

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחזק את דבריו של ידידי האלפיסט. כבעלי טעם קצת שונה ברכב, סוף סוף אנחנו מסכימים על משהו...

 

C4 קקטוס היא מכונית צרפתית - ולהבדיל מהרבה צרפתיות של השנים האחרונות - לא רק שאינה מנסה להיות גרמנית אלא מתגאה במוצאה.

 

זה מתבטא בנוחות נסיעה טובה מאוד, שלא על חשבון הניהוג הדינמי. זו עדיין לא ZX אבל יותר משכנעת מ-C4.

 

זה מתבטא במושבים רחבים ורכים מהנורמה המקובלת כיום. הם מאוד נוחים.

 

זה מתבטא בתנוחת נהיגה לא מושלמת, כי כיוון ההגה אינו טלסקופי.

 

זה מתבטא במהלך ארוך של מוט ההילוכים. בדרך כלל אני לא אוהב את זה. לאופיה של הקקטוס, זה דווקא מתאים.

 

מה עוד? RK פירט לגבי המנוע. ברכב כזה, צלילו הלא מעודן של מנוע שלושת הצילינדרים משתלב באוירה הצעירה (בטוח שיותר מאשר בסדרה 3 או במונדיאו). בנוסף לביצועים עדיפים משמעותית, הטורבו יהנה גם מיחסי העברה ארוכים יותר, שיאפשרו שיוט במהירות של 130 קמ"ש בחמישי ב-3000 סל"ד(אין מד טורים, עוד אנומליה). האטמוספרי, עם הילוכים מאוד קצרים כפיצוי על חולשתו, עושה רק 100 קמ"ש בסל"ד הזה...

 

שתי נקודות נוספות שחשבתי עליהן;

-כמה טוב למצוא מכונית במחיר כזה שלא מרגישה 'ענייה' מבפנים ואיבזורה שופע.

-המכונית הזו נוחה יותר מכמה דגמי אודי העולים פי 4 ומעלה ממחירה (לא סתם הדגשתי אודי, מאחר והן פחות נוחות מבימרים, בנצים ולקסוסים).

 

בקיצור, סיטרואן אמיתית ותמורה מצויינת למחיר, בהנחה ולובינסקי ישמרו על כללי משחק הוגנים וישמרו את מחירי ההשקה (ה"תקשורתיים") לאורך זמן.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל העניין הזה של שליטה על המזגן (ועל עוד דברים) מהמסך, זה נוח?

 

וסליחה מראש אבל הייתי חייב, והכל באהבה רבה לשלושתכם:

 

זה מתבטא במושבים רחבים ורכים מהנורמה המקובלת כיום. הם מאוד נוחים.

 

:-) הייתם צריכים רק לצרף את נהג מתחיל

עריכה אחרונה על ידי bar72

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השליטה על כל המערכות מהמסך המרכזי לא אידיאלית כמו כפתורים יעודיים אבל לא כל כל נורא.

בסך הכל מתרגלים לתפעול די מהר.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל העניין הזה של שליטה על המזגן (ועל עוד דברים) מהמסך, זה נוח?

 

וסליחה מראש אבל הייתי חייב, והכל באהבה רבה לשלושתכם:

 

:-) הייתם צריכים רק לצרף את נהג מתחיל

 

לשאלתך, התשובה, במפתיע, חיובית. מה שכן, זה דורש יותר תשומת לב ומיקוד ממתג סיבובי ובולט.

 

נראה לי שהשילוב של נהג מתחיל ושלי במושב האחורי שקול לשלושה מבוגרים ממוצעי משקל. הקקטוס האטמו' היה סובל מאוד בעליות (ולא שככה היה לו קל).

 

מה שכן, כבוגר C5, נראה לי שהוא היה נהנה מהחוייה.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה כאילו שלפו אותו מסרט מדע בדיוני, מאוד יפה ולדעתי הם הקדימו את העתיד של עיצוב הרכבים

כן, סרט דיסטופיה דוגמת Children Of Men (שם בדיוק נתנו מראה "עתידני" בתקציב נמוך למכוניות, בכך שהלבישו עליהן פלסטיקים שחורים):

 

http://www.imcdb.org/movie.php?id=206634

 

C4 קקטוס היא מכונית צרפתית - ולהבדיל מהרבה צרפתיות של השנים האחרונות - לא רק שאינה מנסה להיות גרמנית אלא מתגאה במוצאה.

 

זה בדיוק מה שמפחיד בזה.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין סיבה לפחד ממכוניות צרפתיות.

רוב הסטיגמות נעוצות בדגמים מאוד ספציפיים מן העבר הרחוק. מה שאפשר למצוא כיום אצל יצרנים אירופיים ויפנים (מי אמר בוצה מצערת ותיבות הילוכים כושלות?)

בין המכוניות שהיו ועדיין יש לי יש מספר צרפתית שהיו אמינות ומהנות לא פחות מן הגרמניות, האיטלקיות והיפניות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3037 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...