Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיוע מאלקטרונאי הפורום בשיפוץ מעגל התנעה של שואב אבק (זיהוי רכיבים ועוד קצת שאלות)


natco
שימו לב! השרשור הזה בן 3386 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז שואב האבק שלי, שהוא זקן יותר מכמה מבאי הפורום, התחיל לאחרונה להקפיץ את הנתיך במעגל אליו הוא תקוע, מיד כשמפעילים אותו.

(שוב, מקפיץ את הנתיך במעגל השקעים הספציפי, לא את הפחת.)

 

פירקתי אותו לחלקיו.

המנוע נראה בסדר, פחמים שלמים וארוכים.

מעגל ההתנעה להלן:מעגל מקדימה.jpg הפך לחשוד העיקרי.

 

הנה תמונה שלו מאחור, להתמצאות:מעגל מאחור.jpg

 

מבין שני הקבלים האלו:קבלים_כחולים.jpgהשמאלי נראה מעט חולה. טיפונת נפוח, ובצבע שונה מהימני.

 

יש עוד קבל אחד על המעגל:קבל_אדום.jpg

 

ועוד אחד שהיה מחובר בחוטים בבית המנוע:קבל_מנוע.jpg

 

שאלות:

1. איך אני יודע מה אני צריך לקנות? (מעוניין לבצע הזמנה טלפונית/מקוונת מאריסטוק או דומיו. ממש לא בא לי לבלות אחה"צ בדראפור הקטנה שבת"א). יש שם המון מספרים. מה לבקש? מה לחפש? (המלצות לחניות יתקבלו בברכה).

 

2. להחליף את כולם? אם זה לא הולך להיות יקר במיוחד, אני מעדיף. שלא אצטרך אחרי הכל להזמין+להמתין+לפרק+להרכיב שוב. אלא אם תעלו סיבות להשאיר את המקוריים. אבל אז אצטרך לבדוק. אין לי בודק קבלים. יש לי מולטימטר באיכות בינונית. ואני לא יודע איך לבדוק. (אין בעיה להוציא אותם מחוץ למעגל אם צריך. זה הלחמות בגודל שגם פיל עיוור יסתדר איתן.

 

3. אני בכלל בכיוון? חוץ מהמנוע והמעגל הנ"ל, יש שם רק שקית מלאה אבק. מה כבר יכול להיות? :-P

 

4. יש עוד פוטנציומטר ל"עוצמת שאיבה" שלא צילמתי. מה הסיכויים שהוא הבעיה? מה יקרה אם אגשר את הקונקטור שלו בחיבור ישיר בלי שום נגד?

 

תודה מראש לעוזרים.

אני אלרגי לאבק וג'יפה. :-P

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יכול לגשר את המנוע ישירות ל 220 וולט ולעקוף את ה"דימר" של המנוע ולבדוק שהמנוע הוא לא זה "שמקפיץ" את הפיוז.

אם הכל תקין, יש שתי אפשרויות.

להישאר במצב בנוכחי - בלי דימר

לתקן את הלוח - רוב הסיכויים שנשרף לך ה DIAC - שזה הרכיב על גוף הקירור. על הדרך הייתי מחליף קבלים כי פשוט אין להם עלות.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואו. איזו מהירות.

קודם כל תודה.

 

להישאר במצב בנוכחי - בלי דימר

מה ההשלכות של זה? יהרוס את המנוע בסופושל?

 

רוב הסיכויים שנשרף לך ה DIAC - שזה הרכיב על גוף הקירור.

מה זה? :-) הוא נראה כמו טרנזיסטור (יש לו שלוש רגליים). איך קונים כזה? מה מבקשים?

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על גוף הקירור נמצא רכיב TRIAC, ה DIAC זה רכיב דמוי דיודה לידו.

אני הייתי חושד בקבל C3. אם הוא מקצר - הפיוז יקפוץ.

תנסה להוציא אותו מהמעגל ולבדוק את תקינותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק טעות שלי.

כל קבל סינון - שמטבעו מותקן במקביל ומקצר, יקפיץ...

כל קבל יכול להיות חשוד.

ה TRIAC אכן כמו טרנזיסטור.

חיבור המנוע ישירות לא גורם לנזק רק מבטל את השליטה על העוצמה.

זה מה שעשיתי פעם עם שואב ישן שהיה לי.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להבנתי, רק קצר בין ה-BLUE(פאזה) לבין ה-BLACK(אפס) יכול להקפיץ פיוז במעגל המדובר.

קו האפס מחובר רק לקבל C3, לכן החשד נופל עליו.

כל שאר הקבלים במעגל הנ"ל, גם אם יקצרו, לא יקפיצו פיוז, אלא יגרמו למעגל הדימר לתפקד בצורה לקויה או בכלל לא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או.קיי.

הבנתי שהמעגל הוא בסה"כ מעגל דימור ולא מעגל התנעה.

אם כך, הוא לא כ"כ מעניין אותי. השואב בכל מקרה על "מקסימום" מהיום שקנינו אותו (כאמור לפני 18 שנה).

 

הערב אנסה לגשר מתח ישיר למנוע.

מה לגבי הקבל שהיה צמוד למנוע? לנסות לגשר איתו או בלעדיו?

 

סרגו, רק בשביל הפרנציפ, אפרק הערב את הקבל C3 מהמעגל.

איך לבדוק אותו? במצב התנגדות/רציפות במולטימטר? מה אנחנו מצפים לראות?

הבנתי שמחפשים קצר ביו שתי הרגליים?

 

תודה לכולם בינתיים. אעדכן בהמשך.

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם ברב מודד שלך יש אופציה למדוד קיבול - תבדוק דרכה. אם אין, תמדוד התנגדות. אם הקבל מקצר - ההתנגדות אמורה להיות אפסית, אם לא מקצר, גבוהה מאוד עד נתק.

תבדוק גם את הקבל שעל המנוע, אם יש אפשרות לנתק אותו משם. גם הוא יקפיץ את הפיוז אם הוא מקצר.

לא בטוח שמנוע בן 18 יצליח להתחיל להסתובב בלי הקבל הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למדוד קיבוליות של קבל היא לא דרך נכונה לבדוק האם הקבל תקין. בכול מקרה אם רוצים לבדוק את הקבל רצוי להעזר במכשיר שנקרא ESR METER.

 

אם אין לנו את המכשירים האלה אפשר לנסות לבדוק בשיטה שרשמת אבל עדיף עם רב מודד אנלוגי.

 

קבל קרמי אמור להראות נתק בבדיקה כזו. אם המודד הוא אנאלוגי, מהסוג הישן, המחט תנוע ותראה את טעינת הקבל עד שתגיע למצב נתק (רק בתחום המדידה הגבוה). אם רב המודד הוא ספרתי, בדרך כלל לא יראה כלום בקבל תקין, רק נתק.

 

קבל אלקטרוליטי אמור להראות מעט זליגה, די קרוב למצב נתק בתחום הגבוה. אם הוא מראה התנגדות נמוכה יותר, סביר שאינו תקין, ויש לו זליגה פנימית.

 

בזמן הבדיקה צריך להקפיד על קטביות מתח נכונה בהדקי המודד הנוגעים בקבל: במרבית המודדים הבחון האדום הוא הצד השלילי של הסוללה הפנימית במודד, וצריך לחברו אל הצד השלילי של הקבל. חיבור הפוך עשוי להוביל לתוצאות שגויות אפילו אם הקבל תקין.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, לצערי, יש לי רק רב מודד דיגיטלי, מאיכות בינונית.

אין לו אפשרות למדוד קיבול.

נצטרך להסתדר עם מה שיש, בשיטות שציינתם.

תודה.

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעגל הדימר נעקף והושלך.

הקבל שעל המנוע מקוצר (התנגדות 0.014 אום לפי הרב מודד ...)

לא יודע איך להזמין חדש.

הנה תמונה שלו:2015-01-12 10.16.06.jpg

 

איך אני מוצא אותו ברשת?

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החלק בתמונה שצירפת זה לא קבל אלא מפסק תרמי (הגנה) הנקרא גם THERMAL SWITCH.

חפש בגוגל מפסק תרמי לפי המידע הרשום על הרכיב. המספר 85 כנראה מציין את טמפ' הפתיחה או הסגירה של המפסק.

 

המודד שברשותך לא מסוגל למדוד התנגדות של 0.014 אוהם. גם מכשיר מדוייק כמו פלוק 87 לא מסוגל למדוד בצורה מדוייקת התנגדות של פחות מ-1 אוהם. קח בחשבון שהתנגדות של הפרובים בלבד היא 0.3 אוהם.

לכן כבדהו וחשדהו - בקשר לתוצאות הבדיקה.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה, לחפש שואב בקארזפורום לא נאה לך? סנוב.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...