Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התלבטות בין שני סיטרואן סי4 1.6 ידני או 2.0 אוטומט


system_x
שימו לב! השרשור הזה בן 3449 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מה עם המנוע טורבו 1.6 והגיר האוטומטי במידה ואגדיל מעט תקציב ואקח רכב מליסינג?

יש לי 1.6 טורבו שנת 2010. הרבה מעל התקציב שלך: מחירון 61 ואני דורש 50 (בגלל הסטיגמות עוד אין קונה, אבל לא אכפת לי). רכב מאובזר, חזק ובכללי מעולה בכל קנה מידה שזוכה לשבחים מכל חבר שנתתי לו לנהוג בו. זו קניה מעולה מיד שניה רק אם אתה יודע בדיוק מה עשו ברכב, כי הוא מגיע מקולקל מהיצרן וזקוק לכמה תיקונים. הוא דווקא די אמין, ובפרט חף מתקלות חשמל, להבדיל מהרבה מאד רכבים חדשים שאני מכיר. אין הוכחה יותר טובה לאמינות (יחסית) של רכב מהעובדה הפשוטה שמצאת רכבים עם 170 אלף. רוב המגיבים כאן לא נהגו מעולם ברכב הזה או בשניים האחרים (1.6 ידני או 2.0) שהזכרת ולא טיפלו בו, פשוט כי יש ממש מעט כאלו. תחשוב על זה קצת.

אני סבלתי מכל הבעיות האפשריות של הדגם והיום הוא סבבה (טפו טפו). הנה פירוט תקלות מהזיכרון שלי:

1. שרשרת טיימינג ומותחן דפוקים שהיצרן טרח להוציא להם קיט חדש וטוב יותר רק שנתיים אחרי שקניתי. זה עלה לי בשתי החלפות ועכשיו הכל סבבה. אני יודע לשמוע לפי צליל המנוע בסרק האם יש בעיה. מחיר החלפה 2500-4000 במוסכי הרשת.

2. טורבו - שלי הלך במאה אלף בערך, לפני כמה חודשים. החלפה למשומש ב- 8500 במוסך הכי יקר בארץ. זה דווקא לא קורה הרבה, וכנראה קשור לפשלה אחרת שעשו אצלי במוסך אחר. אם ליבואן היה שכל, היה מחליף באחריות. אבל יורה לעצמו ברגל ומתנער בטענה שזה בלאי ולכן לא מכוסה באחריות. פחחח.

3. בעית חלוקת אוויר המזגן - תקלה מוכרת בכל דגמי הקונצרן בגלל תכנון לקוי של איזה פלסטיק. החלפתי לבד. במוסך זה עולה 250 שקל.

4. גיר - בניגוד לכמה שטויות שכתבו פה הוא דווקא די אמין והתקלה הנפוצה היא החלפת שסתומים שעולה 3000 בערך. אצלי קרה ממש בהתחלה וזהו. הגיר שהיה לי בסי5 החזיק 360 אלף. צריך פשוט לטפל במסירות.

5. מנוע - בעית הצטברות פיח שעשויה לגרום לירידת כוח. דווקא יש לזה פתרון חביב שמופיע ברשת. אצלי אין בעיה כזו. ובכל מקרה אפשר פשוט לנקות. אין לי מושג למה התכוון מי שכתב פה "בוצה". זה משהו שיש בנחל הקישון, לא?

6. מצתים - נשרפים ב- 50 אלף ולא מחזיקים את ה- 60 אלף שהיצרן טוען שיחזיקו. זה מעצבן אבל עולה רק 150 שקלים באיביי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

זה פוסט text book!

כל זה באוטו בן 4 וחצי בערך.

ולכל מי שמהלל את ה-1.6 טורבו של PSA - פשוט גזור ושמור.

לשם השוואה, ה-C5 שלי, נקנתה על ידי בת 4 וחצי, עם כ-185 אלף ק"מ, טיפולים רק בשרודר ובהיסטוריה שלה

פרט לטיפולים רק בולם אחד שהוחלף באחריות.

מאז עברו עוד 5 שנים, ועוד 65 אלף ק"מ, שבמהלכם היו תקלות קטנות, אבל שום דבר שמתקרב לסכומים שפורטו מעלי.

עריכה אחרונה על ידי ari C5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארי, מצטער אבל לא ברור מה בדיוק לגזור ולשמור. עלות החלפת שרשרת הטיימינג הינה פחות מ-3000 ש"ח לקיט מלא ומקורי. גם מנוע ה-2.0 ליטר דורש החלפת רצועה אחת למספר שנים והעלות אינה נמוכה דרסטית (שילמתי כ-2000 ש"ח אם זכרוני אינו מטעני על החלפה ב-VTS שמשתמשת באותה רצועה). על אחת כמה וכמה ככל ו-PSA שיפרו את השרשראות החדשות כך שלא תדרש החלפה נוספת. כפי שאייל ציין, המחיר למגדש טורבו הינו חריג וגם שכיחות התקלה. אייל - מעניין לשמוע על הפתרון לפיח. מלבד זאת, הגיר אותו גיר, יחידת המזגן לא מתשנה כמובן בין הדגמים, והמצתים הם באמת עניין זניח. אם לוקחים בחשבון את החסכון בדלק של מנוע 1.6 טורבו לעומת ה-2.0 האטמוספרי (וגם לעומת 1.6 אטמוספרי ככל ומדובר בנהג שאינו רוצה להזדחל) על פני תקופה לדעתי התמונה מתאזנת.

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה פוסט text book!

כל זה באוטו בן 4 וחצי בערך.

ולכל מי שמהלל את ה-1.6 טורבו של PSA - פשוט גזור ושמור.

לשם השוואה, ה-C5 שלי, נקנתה על ידי בת 4 וחצי, עם כ-185 אלף ק"מ, טיפולים רק בשרודר ובהיסטוריה שלה

פרט לטיפולים רק בולם אחד שהוחלף באחריות.

מאז עברו עוד 5 שנים, ועוד 65 אלף ק"מ, שבמהלכם היו תקלות קטנות, אבל שום דבר שמתקרב לסכומים שפורטו מעלי.

קודם כל, ההוצאה לא כבדה בכלל, ומתקזזת עם הוצאות הדלק העדיפות. חוצמזה, היה לי בעבר ב- C5 את מנוע ה- 2.0 שמרגיש הרבה פחות חזק. ה- C4 טורבו זה פשוט מטוס עם תגובה מאד מהירה לדוושה, למרות הגיר. זה לא המקרה של הטורבו הקטנים החדשים שמטרתם להעשיר את קופת היצרן ולסבך את החיים לבעלי הרכב - כאן יש תמורה אמיתית למי שמבין. כשהתקשרו אליי אנשים להתעניין ברכב, והבנתי שהם לא מכירים את הדגם בכלל, אז המלצתי להם לחפש C4 פשוטה. זה בהחלט רכב שווה ביותר למי שמעריך את התמורה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב ל 1.6 טורבו בהחלט אין לי תקציב ולא משנה כמה אמתח אותו, לא לרכב ולא לבעיות חריגות שלו שעלולות לצוץ.

בנתיים הפגישה עם הבעלים של ה 1.6 ידנית נדחתה ליום שישי, המחיר שהוא מבקש דיי זול על סף המחשיד, רכב שנת 2007 והוא מבקש 20 אלף ש''ח. ממה שהוא מתאר נשמע טוב ומטופל עם הסטוריית טיפולים.

איתרתי עוד אחת באוטוסנטר 1.6 ידנית שנת 2008 עם 50 אלף ק''מ, פה כמובן כבר אצטרך למתוח את התקציב ואולי לחשוב על איזה מימון.

אגב יש 1.6 טורבו במחיר זנות ביד 2, כמובן שנשמע חשוד אבל אי אפשר לדעת מה המניע למחיר.

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראיתי ביד 2 כמה מכוניות שפורסמו בקטגוריה 1.6 טורבו 140 כ"ס במחירים נמוכים.

 

מדובר כאן בטעות של מפרסם המודעה בהזנת הפרטים.

 

מכוניות אלו הן 1.6 110 כ"ס רגילות.

 

טורבו לא יכולה להיות עם פסי קישוט שחורים, מכיוון שברמת גימור הגבוהה SX Pack פסי קישוט הם בצבע הרכב, ושנית טורבו לא יכולה להיות בתצורה של לפני מתיחת פנים. זיהוי: לפני מתיחת פנים מספר רישוי קידמי נמצא נמוף מאוד, בתחתית הפגוש.

 

אחרי מתיחת פנים הוא עלה למעלה.

 

מתיחת פנים בוצעה במהלך שנת דגם 2008.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קשקוש,אצל אחי הגיר החזיק 270000ק"מ,אצלי כבר יש 150000ק"מ,ווהגיר מחליף הילוכים חלק[AL4 כמובן].

כל רכב צריך להיבחן לסוגו,אם הרכב תוחזק ברמה טובה ולא קרעו אותו אין שום בעיה,ניתן כמובן לבדוק את זה.

 

שלכם יחידת סגולה.

כמוך :wink:

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם מנוע ה-2.0 ליטר דורש החלפת רצועה אחת למספר שנים

הוראות היצרן מדברות על 10 שנים או 160 אלף ק"מ לפי המוקדם.

ופה לא מדובר על תחזוקה - אנחנו מדברים על מנוע 1.6 בן 4.5 שהחליפו לו פעמיים נוסף ליתר הצרות...

וגם כותב הדברים אמר בפה מלא "

הוא מגיע מקולקל מהיצרן וזקוק לכמה תיקונים"



ודוגמאות כאלה לא חסרות. זה אולי מנוע חזק וגמיש אבל פשוט לא אמין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שאמינות נמדדת לאורך זמן, אולי כשיבינו וידאגו לטפל במחלות הנעורים של המנוע הוא יהחה מוצלח יותר.

בתור אחד שבדק c4 עם מנוע 2 ליטר ואני מגיע מרקע של רכבים יחסית ישנים היה מאוד מוזר לי לראות בהסטוריית הטיפולים כ 4-3 עדכוני גרסא של המחשב מנוע.

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני מגיע מרקע דומה, ואני הופתעתי (באמת) לגלות מתחת למכסה המנוע מצערת שלא מחוברת בכבל לדוושת הגז ושאין לה פרפר או מנוע צעדים :wink:

אבל איך אפשר להשוות עדכון תוכנה (שבד"כ תבוצע ע"ח היצרן) תוך כדי טיפול שגרתי לרצף כשלים מכאנים שמחייבים טיפול במיוחד ועולים אלפי שקלים בכל פעם?

במבחן הזמן מנוע ה2000 (ובמיוחד בגרסא החזקה יותר ) הוכיח את עצמו כמנוע אמין מאד מראשיתו ועד היום,

ואילו מנוע ה-1.6 שהחליף אותו סובל (בשנים הראשונות בוודאי ובעתיד נחיה ונראה) מתקלות מרובות ויקרות

איש יעשה הטוב בעיניו, אבל בעיני, אם הייתי הולך שוב על PSA, הייתי כרגע מעדיף להתרחק מהמנוע 1.6 אפילו אם צריך לקחת שנתון ישן יותר (כמו בC5 או C4), וממתין לפחות עוד שנתיים כדי לראות אם באמת יש כיסוי להצהרות כי דובר על מחלות ילדות שעברו מהעולם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה סתירות בשרשור הזה...

- רוצה לקנות בזול, וחושד בכל מי שמבקש מעט.

- מחפש רכב שהוכיח את עצמו, אבל עם מעט ק"מ.

- הרכב צריך להיות אמין, אבל זה רע אם הבעלים הקודם השקיע ותיקן כל ליקוי במוסך מורשה.

בסוף, מרוב מאמץ, אתה תיפול על נוכל שיודע למחוק קילומטרים שימכור לך רכב עם "עבר נקי" שפשוט לא נכנס למוסך אפילו להחליף שמן.

ממש נסחפת. בסך הכל אתה מחפש רכב יד שניה אבל מודרני ונעים שמישהו אחר לפניך כבר הפסיד עליו בירידת ערך 30 אלף ש"ח בכל שנה. אתה תיסע בו בכיף עוד 100 אלף ב- 4-5 שנים. גם אם הוא "לא אמין". אז מה כבר יכול לקרות לך בדרך? תצטרך להשקיע איזה עשיריה באחת השנים בתיקון של משהו? זה קורה לפעמים ברכבים "אמינים" בגלל שחיקה, מניסיון של חברים - גם בקורולה, לאנסר, סיוויק, C5 מנוע 2000, ועוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם, נרכשה c4 1.6 ידנית שנת 2007 מאדם פרטי.

הרכב עם 170 אלף ק''מ, לאחר בדיקה טובה בסה''כ ללא תאונות (מלבד מכות חניה ומעט שריטות).

מרגיש כמו רכב מעולה, מקווה שיפגין אמינות רבה בהמשך.

כרגע צריך לעשות לו נקיון פנימי יסודי, ישור קו קליל ולהנות מהדרך!

בסוף לא הייתי צריך לא מימון ולא הלוואה ועוד נשאר לי כסף ליישור קו.

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3449 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...