Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאזדה 6 2.5L, פורד מונדאו טיטאניום 2.0L, סקודה אוקטביה 1.8L ?


tomy1980
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3834 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום,

מתעניין ברכב משפחתי מרווח עם ביצועים טובים.

תקציב באזור 100K ש"ח, שנתון באזור 2011-2012 גמיש.

עדיפות לאחזקה נמוכה (כמובן שיחסית) וצריכת דלק סבירה:wink:.

כרגע עלו לי לראש הרכבים בכותרת אבל האמת שאין לי מושג איך הם.

אשמח לקבל חוות דעת גם על הרכבים האלה וגם על נוספים.

כרגע לא "נעול" על כלום (כולל צריכת הדלק) ופתוח להצעות.

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אולי הונדה סוויק / סיאט לאון לדעתי יותר משתלם מפורד / מאזדה ככה שאתה יכול להוסיף אותה גם לאופציה.

אני אישית הייתי הולך על אוקטביה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אורן, פותח השרשור שואל לגבי סגמנט D אתה מציע לו רכב מקטגוריה משפחתחת קטנה. בקצב כזה אפשר להציע סיטיגו - חסכונית בדלק ורכב על ספייס סטאר.

 

פותח השרשור, עדיף לפתוח נושא בפורום יעוץ רכישת רכב.

 

מבחינת אחזקה, מזדה היחידה ללא טורבו ואם אתה מתכוון להחזיק את הרכב לטווח ארוך, זה יכול להיות עדיף.

 

כמו כן לרשימה אפשר לצרף קאמרי, ואקורד שהן אמינות מאוד, ללא טורבו.

 

עריכה, עוד אפשרת טובה סובארו b4. הנעה כפולה, ניתן למצוא עם גיר ידני, אמינה, ניראית ומתנהגת טוב.

עריכה אחרונה על ידי tzvipper

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טיטניום שני ליטר? כן, 240 סוסים. לפני שני ליטר היה 2300, אבל ממה שהוא כתב משתמע שהוא לא שואל על דגם הזה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יכול לראות את השרשור שאני פתחתי לפני כשבוע.. גם אני עדיין בהתלבטויות.

גם אני שאלתי לגביה לעומת מאזדה 6 פרימיום 2.5 ליטר.

 

Tomy, מציע לך לעבור על השרשור שפתחתי. נאמרו שם כמה דברים שיגעו גם לך.

אם זה מעניין אותך, אני די ירדתי מעניין המונדאו מכמה שיקולים. למרות שהבנתי שהוא רכב מצוין!

 

אכן, המונדאו טיטניום 2 ליטר גודשת.. והיא בעלת 240 כ"ס!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין מה לחשוש ממנועים גודשים, הם מעט יותר מורכבים ממנועים אטמוספריים ונכון, הם מצריכים קפדנות בתחזוקה כמו שמנים איכותיים

להמתין עם דימום המנוע לאחר עצירה וכד' אבל היי, לא מדובר פה ברכיב שמתקלקל כל שני וחמישי, וגם כשמתפגר הטורבו - העלות לא גבוהה. הבעיה שקרתה במנועי TSI המוגדשים של קונצרן VAG - קשורה למנוע עצמו ולא לטורבו (רצועת טיימינג ומותחנים כמדומתני).

מנועי בנזין מוגדשים זו חוויה. זמינות הכח מסל"ד נמוך וההאצות במהירויות ביניים זה דבר ממכר.

 

הרבה יותר חשוב לבדוק ולהשוות את אמינות הגירים ברכבים שהזכיר פות"הש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באוקטביה הייתי חושש מהגיר.

המונדאו (אם נהגת עליה ואתה אוהב את סוג הרכב) - תיסע משמעותית טוב יותר מהמאזדה, בזכות הטורבו.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המונדאו גודשת??:shock:

 

גודשת מספיק טוב עם 240 כוחות סוס, אבל למי אכפת, יש לה 35 קג"מ אדוני ;) בסל"ד מאוד נמוך.

 

ובכן, אני יכול לספר את הסיפור שלי, גם לי היה תקציב זהה, פחות או יותר. חיפשתי מונדאו טיטניום במיוחד שנת 2011 שכן, עברו 3.5 שנים והרכב ללא אחריות, צניחת מחירון מהירה והזויה אבל טובה עבורי. כל הרכבים אבל כל הרכבים כמעט שראיתי, היו לשעבר בליסינג וכיום ביד פרטית או עדיין בליסינג עומדות במגרש.

רוב רכבי המונדאו משנת 2011 עם ק"מ יחסית מאוד גבוה, שכן, אלו רכבי "מנהלים" ובכללי, עבור אנשים בגילאים קצת יותר מתקדמים ולאנשים שבאמת נוהגים בה מחוץ לעיר יום יום עשרות ק"מ לכל כיוון.

חיפשתי וחיפשתי, עד שמצאתי... שנת 2011, טיטניום, מנכה, עם... עם... 13,000 ק"מ. :-P

כן, ההמתנה השתלמה.

 

לגבי הרכב, טופל מדי שנה בדיוק במוסך מורשה מרכזי מן הסתם והכל פיקס ברכב.

 

לגבי הגיר? מדובר על גיר POWERSHIFT בעל 6 הילוכים קלאצ' כפול ומדוברים על מצמדים רטובים בקג"מ שכזה אבל לא רק.

בפורד טוענים וגם יצא הצהרה של היצרן, כי במקום שזאת תהיה תיבה אטומה ללא טיפול, יצאה המלצה לבצע החלפת מסנן שמן גיר ושמן גיר ב 60,000 או כל 3 שנים ! וחשוב להקפיד על כך מאוד, יש שם קרוב ל 6.4 ליטרים או 6.5 אפילו.

מבוצע עדכון גיר ואני חייב לציין שהגיר מאוד מאוד מאוד חלק ב D ואפילו מאוד נעים גם בפפקים , אין קפיצות כמעט והתיבה בהחלט מעולה.

 

המנוע? ובכן... בוא נגיד ככה שהצמיגים הקדמיים לא מסתדרים כלל עם הורדת הכוח לכביש ;) שכן לא מדובר במידה רחבה מדיאלה בסה"כ ב 215 במקום 235 כביכול שאמור להיות בגרסאת הטיטניום כמו בחו"ל שלא נדבר על גאנט 17 אינצ' במקום 19 שאמור היה להיות גם כן ( אבל כאן בארץ אי אפשר למכור את הטיטניום X כמו בחו"ל שכן הרכב עם כל מה שמגיע בחו"ל היה עולה 220,000 במקום 186 וזה רכב לא זול, 37,000$ בערך לרכב שהיה באותו שנתון אבל עם אבזור שופע הרבה יותר כמובן אבל עדיין. והיבואן לא עושה מליונים עליו ).

 

מ 0-100? אם זה מעניין אותך, מלא ביוטוב, בעיקרון זה נע בין 7.2 ל7.8 שניות תלוי איפה מי ומה וכמה חירבנת באותו היום ומיכל הדלק ומה היה בבגאז'.

היופי ברכב הזה, למרות שהוא מאוד כבד, רכב עם משקל עצמי של 1,540 קילו + מיכל דלק 70 ליטר + הבן אדם ומדובר על קרוב ל 1.7 טון בכיף התחלתי ללא כל השאר, אז דיברנו על היופי ברכב הזה, מדובר על האצות הביניים, עקיפות בטוחות, צבירת מהירות מסחררת בהחלט.

מ 100-200 בוא נגיד ככה לפי מה שראיתי ביוטוב :-D עושה בערך בין 22-24 שניות ועקיפה מ 80 ל 120 נגיד בכביש מהיר או בכלל, מספיק שתלחץ על הדוושה רבע או שליש ממה שצריך, אפילו בלי קיק, אין צורך בקיק ברכב הזה, כי בהילוך 6 לוחצים קלות על הדוושה ואתה צובר 40 קמ"ש במספר שניות בודדות בלבד ללא מאמץ ונוסעי הרכב רק מרגישים את הפיזיקה שנהיה יותר מהר אבל בצורה חלקה.

 

נכון, מגיע מאוזר עם סאן רוף מקורי, 4 פתחי ניקוז מעל כל דלת, מצב כנף ערסים ופתוח מלא או חלקי מה שתבחר לפי כמה שתבחר, יש מסיט רוח מקורי שגם במהירויות גבוהות בהרבה מ 120 קמ"ש הבנתי ( שוב, הבנתי מהרשת כן ) חודרת רוח נעימה סביב הראש וניתן לנהוג גם ככה.

מפתח הרכב מסוגל לנעול בלחיצה ארוכה את הסאן רוף באופן מלא, את כל החלונות והכל, לחיצה ארוכה על פתיחה, פותחת את כל החלונות והסאן רוף, סתם ככה בקטנה פיצ'ר די רגיל בהרבה רכבים בקטגוריה מן הסתם.

 

מראות צד לא מתקפלות בדגמי 2011 שיוצרו בסוף 2010 אלה זה התווסף לפי מה שראיתי בחלק מדגמי 2011, כנראה בייצרו של תחילת 2011 או משהו כזה, למרות שאין בעיה להחליף מודול בדלת ויש לך מראות שכאלו.

 

מושבי חצי עור חצי בד זמש ככל הנראה, שילוב נהדר שכן אתה לא מזיע אלה ממש נח במושבים האלו.

 

על המרווח מאחור אין מה להגיד, לא המאזדה ולא הסקודה תוכל להעניק לך את המרחב העצום שיש לנוסעים מאחורה או מבחינת רוחב הרכב.

הגרסא שלי היא 5 דלתות, האצ'בק ואני מוצא אותה הרבה יותר פרקטית ושימושית מבחינת תא המטען, פשוט תענוג שכן ניתן להטעין הכל לתא המטען בקלות ונוחות וגם הרכב נראה טוב יותר לדעתי.

 

ההפתעות? כל מי שמסביבתך, לא יבין כי אם יש לך סאן רוף, אגזוזים כפולים עם פיות מקוריות, גאנטים שיש לך מנוע חזק שכזה וכולם חושבים שלרכב יש את המנוע 2.3 מעטים מבינים אם בכלל וגם אלו שכן כאילו מבינים לא יודעים על המנוע הזה.

ואז כאשר אתה לוחץ קצת על הדוושה ונעלם להמון רכבים, הפרצופים שווים הכל :)

 

זה פחות או יותר על רגל אחת על הרכב הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שאוטומטיק כתב לך כבר, אני אישית הייתי הולך על המונדאו. גם דינמית היא מעולה, גם מבחינת ביצועים היא עדיפה על השאר, וגם מאובזרת בכל טוב.

 

אגב, תתחדש. רכב מאוד מעניין, אבל המשקל... אני בחיים לא אסתדר עם משקל כזה (אלא אם כן מדובר על איזו M4 :wink: ).

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לעונים ובעיקר ל Automatic1

על התגובה המפורטת.



בהחלט התכוונתי לדגם עם 240 כ"ס, בכל זאת אני מחפש רכב נחמד לנהיגה.



תומרובין תודה על ההפניה לשרשור שלך, בהחלט עוזר.

אשמח לקבל עוד חוות דעת לגבי המאזדה, אוקטביה או כל רכב אחר שנראה לכם מתאים בסגנון הזה. אם תוכלו לפרט מניסיונכם האישי לגבי אמינות והחזקה של הרכבים.

דרך אגב הייתי הולך בשמחה על אוקטביה RS אבל אני כבר למעלה מחודש מחפש ואין למצוא בשנתון 2010-2012, מישהו יודע על רכב כזה למכירה?

תודה.

 

עריכה אחרונה על ידי tomy1980
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הנסיון עם התיבה של המונדאו מראה? נשמע לי מפחיד וגםאבא שלי מתעניין ברכב.

כמו כן מה מחירי הטיפולים?

מה המחיר של תיקון גיר כזה?

 

תודה.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דרך אגב הייתי הולך בשמחה על אוקטביה RS אבל אני כבר למעלה מחודש מחפש ואין למצוא בשנתון 2010-2012, מישהו יודע על רכב כזה למכירה?



 

ב-2010 נמכרו רק 2 אוקטביות RS, ולאחר מכן כלום (אחת נמכרה ב-2011, אבל היא כבר לא רשומה) עד הדגם החדש השנה, אז לא מפתיע שאתה לא מוצא. ב-2009 הייתה עוד אחת וב-2008 ארבעה.

 

מה הנסיון עם התיבה של המונדאו מראה? נשמע לי מפחיד וגםאבא שלי מתעניין ברכב.

כמו כן מה מחירי הטיפולים?

מה המחיר של תיקון גיר כזה?

 

התיבה במונדאו (וב-S-Max ובגלאקסי) היא עם מצמדים רטובים ומערכת הידראולית, בניגוד למצמדים יבשים ומכטרוניק בפוקוס ובפיאסטה. ממה שאני הבנתי, התיבה של המונדאו מגלה אמינות ולא סובלת מהבעיות שמתגלות בפוקוס. למונדאו שלי, סטיישן 2012 עם 200 כ"ס 75000 ק"מ (נרכשה מליסינג עם 68000 ק"מ), לא בוצע כל תיקון בתיבה והיא מתנהגת מצויין. התיבה דורשת החלפת שמן אחרי 4 שנים או 60000 ק"מ ולאחר מכן כל שנתיים או 30000 ק"מ. לא ביצעתי החלפה כזו עדיין, אבל ככל הנראה זה לא זול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...