Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יישור קו לפיאט 500 (1.4 רובוטי) 2010 - מה עלי לשים לב? (רכב ראשון שהוא לא יפני)


liav12
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3860 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום

אני רגיל לרכבים יפניים, טיפול כל 10K וחלקים שאני יותר מכיר ומודע אליהם.

פעם ראשונה עם רכב מסוג פיאט 500 שנת 2010 שעברה 67K, וכבר הבנתי שיש דברים שונים, בספר רכב כתוב טיפול לדוגמא כל 30K (נשמע לי הזוי), שמן גיר לבדוק כל 20K (לא מחליפים??) ורצועת טיימינג שזה הכי קריטי - כל 120K! בזה עוד לא נתקלתי. (לאחר שיחה עם נציג פיאט מרכזי בראשלצ נאמר לי שכל 4 שנים או 60K, לא יודע ממש למי להאמין ואין לי נסיון עם המורשה של פיאט)

 

מה עלי לשים לב ומה מומלץ לעשות? אני רוצה להכניס את הרכב למוסך להחלפת שמנים / נוזלי קירור פלאגים וכל מה שאפשרי כרגע כדי להיות בלב שקט

הרכב עבר טיפול לפני 8K

קיבלתי המלצה לקפוץ למוסך שמשון ביהוד, אני אלך אליו לבדוק זאת.

 

יש עוד משהו מיוחד שעלי לשים לב לפני שאני נגש למוסך? אני מביא שמן מנוע משלי.

 

תודה רבה.

Opel Adam S 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל איזה שמן מנוע אתה מביא? עוד פעם את הRP הזה? אם כן זאת טעות, זה שמן שלא עומד בתקני יצרן, כדאי מאוד לבדוק שמנים אחרים כמו סלניה או אג'יפ שמיוצרים ומתאימים לתקן פיאט, אפשרי גם וולווליין או קסטרול, אבל אישית אני אוהב את חברות הבית של כל יצרן. כל המ שכתוב בספר רכב, תקצר בחצי, טיפול כל 15 או שנה המוקדם מביניהם, ושמשון ביהוד מומלץ מאוד, שמעתי הרבה ביקורות טובות.

התענוג שמוביל אותך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן עמוס

אני לא משתמש כבר ב RP בגלל המחיר קרוב לשנתיים ואכן הוא לא עומד בתקן היצרן (השתמשתי ברכב ישן והוא עשה את העבודה בסדר גמור), ולפי המלצה שקיבלתי מליין מן ובדיקה באינטרנט את ה castrol magnatec c3 שהוא 5W40 אני ארכוש הפעם.

את הסלניה המומלץ לא מצאתי בשום מקום ואנשים בחנויות חלפים הסתכלו עלי בעיניים מוזרות כששאלתי על השמן.

וולווליין גם לא עומד בתקן היצרן, היה לי את ה synpower שלהם במיצובישי והשתמשתי בו תקופה. לא מופיע בו תקן c3

 

דיברתי הרגע עם מוסך שמשון ביהוד שבדק את כל הטיפולים דרך המחשב (בוצעו במורשה של הילוך שישי) ולא הוחלף הטיימינג, לפי יצרן לבדוק אם צריך החלפה ב90K אבל אני מעדיף להחליף עכשיו כדי להיות מעט בראש שקט, כל השאר נאמר לי שאין צורך כיוון ובוצע הטיפול לפני 8K בדיוק. בכל זאת כנראה שאני אבצע טיפול נוסף אם מחליפים כבר טיימינג כדי "להתחיל מ-0".

Opel Adam S 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רציתי את הוולווליין אבל לצערי הם לא מופיעים בתקן FIAT 9.55535-S2

לא יודע עד כמה זה משנה ההבדל אבל זה לא מופיע שם

רק בקסטרול הופיע

את ה synpower השתמשתי במיצובישי הקודמת.

 

והומלץ לי מגנטק לעומת ה EDGE - למה עדיף את ה EDGE?

Opel Adam S 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האדג' הוא הסדרה הגבוהה יותר של קסטרול כמו שיש סינפאוור, מקס לייף ודורה בלנד בוולוליין, אז תקנה את האדג' 5-40 שמן מצויין. לדעתי יש מוסכי של פיאט שעובדים עם סלניה באיזור במרכז, אחד מהם בפ"ת אם אני זוכר נכון.

 

עם מה עבדו עד עכשיו ברכב? בטח פז או דלק, אני מניח.

התענוג שמוביל אותך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב היה מטופל במוסך מורשה של הילוך שישי אז סביר להניח רוב הסיכויים שזה פז.

תודה רבה על העזרה - ההפרש הוא סה"כ 10 ש"ח בין המגנטק לאדג'

Opel Adam S 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא לפי הספר רכב

אם אני לא טועה משתמשים שם באותם השמנים גם בטורבו וגם בבנזין רגיל - אבל לא בטוח ב 100%.

לפי פורומים ברשת ובחו"ל ראיתי שאנשים עם אבארת משתמשים גם ב 5W40 רגיל סינתטי.

Opel Adam S 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדאי לבדוק נזילות מים מבית הטרמוסטט,ממיכל העיבוי ומפקקי ניקוז האויר של מערכת הקירור הנוטים לנזול וכן לבדוק המצאות נזילות שמן מהיחידה הרובוטית האחראית על העברת ההילוכים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן סוזו הרכב עבר בדיקה לפני קנייה בקומפיוטסט לפני שבוע, לא נאמר שום דבר על נזילות והבוחן אמר שהכל תקין - אפשר להסתמך על זה?

אין כתמים של שמן ברצפה לאחר נסיעה.

לא מצאתי נזילות של נוזל קירור

 

MARK-AVN - אני לא קונה שמן במחיר מופגז אבל אני מעדיף להכניס שמן שהוא לא פז למנוע בתוספת של כמה גרושים, אם השמן מוכח כטוב יותר.

אני יודע שפז נחשבים בסדר, אבל עדיין.

RP לדוגמא עול ה100 שקל לליטר ולא עומד בתקן פיאט

קסטרול עולה 170 שח ל 5 ליטר וכן עומד בתקן פיאט. ואם כתוב S2 אז למה לקחת משהו שהוא לא?

Opel Adam S 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם השמן לא בתקן של פיאט - תשים ברכב ? לא. זה דיי ברור.

אז מה השאלה ? שים מה שעומד בתקן פיאט, בלי קיצורי דרך. סלניה אמור להיות מתאים (אם כי אולי יותר יקר).

בנוגע ליישור קו וטיפולים: אל תתחיל הכל מאפס. תוציא הסטוריית טיפולים מסודרת (אם טופל במורשה יבואן - זה יותר מסודר ויותר קל). משם תתקדם.

כמו שנאמר לך - החלפת שמן כל 30000 - תביא בקרוב (או ברחוק) בוצה למנוע. לכן כל שנה או 15000 - ואם יש ספק - תתייעץ עם מוסכים (ממש אבל ממש אינך חייב לגשת למורשה יבואן. אם תרצה - תקבל המלצות גם למוסכים מתאימים).

לדבריך - הרכב עבר טיפול לפני 8K. אם אתה יכול לאמת זאת - למה אתה צריך טיפול עכשיו ?! (נניח ולא עברה מאז שנה).

אני הייתי לוקח בעירבון מוגבל את ההמלצה לגבי הטיימינג (שנכתב 120K. שוב - תתייעץ עם מוסכים ובעלי רכבים זהים. אני בטוח שהאינפורמציה שלהם תוכל לעזור לך. יותר הגיוני 60K או 4 שנים , אם כי גם את זה הייתי בודק).

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק לא הסברתי את עצמי נכון במידה והקסטרול היה עומד רק בתקן פיאט רק עם S בלי2 האם הייתה מוותר עליו?

אני בחיים לא ימליץ לאף חד לשים מן תוצרת הארץ לא בגלל האיכות אלא בגלל שבמחירים שמוכרים אות ניתן לרכוש שמנים איכותיים יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלה השמנים המומלצים מנסיוני וקל להשיגם בארץ - כך אפשר לשמור על שגרת טיפולים קבועה .

 

כדאי לבצע טיפול אחת לשנה ואו 15.000 ק"מ - גם כאשר השמנים הללו מתאימים לטיפול אחת לשנתיים .

 

השמנים -

א - Eurol Turbo C3 DI 5W40 -

http://www.res-trade.rs/pdf/eurol/9.pdf

ב - ולוולין SynPower Xtreme MST C3 5W-40

http://www.valvolineeurope.com/engli...?category=cars

ג - Castrol Magnatec C3 5W40

ד - Selenia Star Pure Energy 5W-40 C3

השמנים הנ"ל - מתאימים מאוד גם לעומסים ( שימוש רגיל ומדי פעם עומס על המנוע ).

- והסלינה ספורט - לטענתם מתאים יותר לעומס ממושך ( ביצועי ספורט לכן הוא שייך לנגזרת הספורט - Selenia SportPower )

 

אני מטפל SynPower Xtreme MST C3 SAE 5W-40 - והכל תקין אצלי ללא צריכת שמן גם בעומס -

אני מחליף אחת לשנה וכל כ 10-15.000 ק"מ .

אפשר להשיג אותו בקלות בארץ בדוק אצל היבואן , ובמחיר של כ 190 ש"ח ל 4 ליטר .

 

הולוולין היוראל והמגנט - נמכרים בארץ במחיר סביר וקלים להשגה - עומדים בעומסים והם המועדפים מניסיוני .

 

הולוולין שייך גם לסדרת האקסטרים של valvolin כמו סלינה ספורט - ראה כאן .

- http://www.valvolineeurope.com/engli...?category=car SynPower Xtreme MST

 

מדיונים ברשת ( ספרד/אוסטרליה ) - מאחר ואין לנו בארץ נסיון לאורך זמן .

ה קסטרול Castrol Magnatec C3 5W40 יותר עמיד מה קסטרול האדג' החדש - אין צריכת שמן .

- והוא בעל צמיגות עליונה גבוהה יותר בעומס 14.CST, ברמה של הולוולין היוראל והסלינה .

 

אייל .

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...