Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הגבהת פג'רו קינג


asif25
שימו לב! השרשור הזה בן 3762 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ערב טוב חברים.

 

לאחרונה התחדשתי בפאג'רו קינג 2004, קניתי את הרכב עם מיגון תחתון מלא מדרכות צד וסט קפיצים ובולמים בלישטיין. הרכב נוטה לקבל מכות במגן הגחון בשטח, הלכתי לבדוק אופציית הגבהה והבחור אמר שאפשר להרים את הרכב בעוד שלושה ס"מ (הסט בולמים וקפיצים כבר הגביה אותו במידה מסוימת) ההתלבטות היא האם שינוי של שלושה ס"מ יהיה מורגש וכדאי או שעדיף לוותר על הרעיון.

hu:eclipse 7200 MK II ,amp:image dynamics q450.4+boston gt28+mono rockford 1501bd,comp:duble hertz mlk165+midrange hl70, subwoofer:fi q15

:evil:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגבהת רכב, מעבר להיותה בשלב מסויים לא חוקית, פוגעת קשות ביציבות הרכב. ככל שתגביה יותר, כך הסיכויים כי שוטרים יורידו את הרכב מהכביש, גבוהים יותר. כנ״ל לגבי יציבות הרכב. ככל שהרכב גבוה יותר, הוא יציב פחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליאור (ארזה) אקח את ההערה שלך לתשומת ליבי (-: .

 

מומו הרכב כרגע מוגבה ב2-3 ס"מ ומדובר בהוספה של עוד כ3 ס"מ ולא משהו מאוד קיצוני, את עניין ההורדה מהכביש תשאיר לי.

hu:eclipse 7200 MK II ,amp:image dynamics q450.4+boston gt28+mono rockford 1501bd,comp:duble hertz mlk165+midrange hl70, subwoofer:fi q15

:evil:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הורדת המיגון?! שכל מכה בגחון תוכל לסכן מכלולים חשובים ברכב? תשובות ענייניות יתקבלו בברכה חברים.

hu:eclipse 7200 MK II ,amp:image dynamics q450.4+boston gt28+mono rockford 1501bd,comp:duble hertz mlk165+midrange hl70, subwoofer:fi q15

:evil:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין צורך להוריד שום מיגון.

זה בערך כמו לומר לו לטייל לבד בגלל המשקל.

 

הפג'רו הוא לא רכב גבוהה בבסיס שלו, קח בחשבון

והגבהה של 2-3 ס"מ היא ממש לא רצינית עבור רכב שטח.

כמעט כל סט קפיצים\בולמים המיועדים להגבהה נותנים תוספת של 2-3 איצ', כלומר 5-7 ס"מ וזה לא נחשב למוגזם.

אומנם מרכז הכובד עולה אך לרוב הסטים האלו טובים בהרבה מהמקור ומה שיוצא זה דווקא שיפור של התנהגות הרכב.

ובכל זאת יש לזכור כי אתה נוהג ברכב שטח!!!

 

הבולמים של בילשטיין נחשבים לבולמים קשים (עד מהירות של 60 קמ"ש זה מורגש משמעותית, האוטו מאוד נוקשה), האם כך מרגיש הרכב?

 

למה אני שואל? ברכבים בעלי מתלים נפרדים (בטח בטח כמו בקינג, שזה נכון לגבי שני הסרנים קידמי\אחורי) מרווח הגחון משתנה בכל מהמורה על פני השטח ויש לא מעט כאלו.

במידה והבולמים גמורים\מאוד מאוד רכים (לא מרסנים את הקפיצים), יוצא שכל בור\מהמורה בשטח הגחון צונח כלפי מטה ומרווח הגחון יורד משמעותית, בחלק מהמקרים אתה פשוט נפגש עם עצמים נמוכים יחסית בקרקע.

 

אם נקח לדוגמא סרן חי (קשיח) מרווח הגחון (הביצה) קבוע ויש לא קשר ישיר לקוטר הגלגל.

 

אגב, 3 ס"מ זה לא מעט בכלל בשטח.

אך אני היתי מתחיל מבדיקת סט הבולמים\הקפיצים ברכב.

זה בהנחה שהכל מחובר ומחוזק כמו שצריך בתחתית הרכב.

 

אני לא היתי ממליץ על הגבהות נוספות בכל מיני שיטות כמו ספייסרים וכו'.

סט קפיצים+בולמים המותאם להגביה את הרכב יכול לתת לך 5-7 ס"מ בסה"כ וזאת לדעתי האופציה הטובה ביותר.

קח בחשבון שאחרי זה יש צורך בכיוון פרונט קידמי\אחורי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה פלג,

 

הבולמים והקפיצים של בילשטיין במצב טוב, הסט אכן מאוד נוקשה במהירויות נמוכות, אפילו קצת נוקשה מידי לטעמי. בכל מקרה עקב מהלך המתלה המוגבל של הפאג'רו וזוית הצריות ההגבהה המקסימאלית שאפשר להתקין (עפ"י חוות דעת של שני אנשים שונים שעוסקים בתחום) היא של 3 ס"מ, וברור שאח"כ יבוצע כיוון פרונט, השאלה אם כדאי ללכת על זה, האם השינוי יהיה מורגש?

hu:eclipse 7200 MK II ,amp:image dynamics q450.4+boston gt28+mono rockford 1501bd,comp:duble hertz mlk165+midrange hl70, subwoofer:fi q15

:evil:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדי להגביה עוד את הרכב אתה צריך להחליף את הקפיצים והבולמים אבל לא שווה לך כי יש לך כבר משהו טוב..

דרך נוספת זה ע"י הוספת ספייסרים.. דרך נוספת זה להגדיל את מידת הצמיג..

אני הייתי ממליץ לך רק להגדיל את הצמיג

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערב טוב חברים.

 

לאחרונה התחדשתי בפאג'רו קינג 2004, קניתי את הרכב עם מיגון תחתון מלא מדרכות צד וסט קפיצים ובולמים בלישטיין. הרכב נוטה לקבל מכות במגן הגחון בשטח, הלכתי לבדוק אופציית הגבהה והבחור אמר שאפשר להרים את הרכב בעוד שלושה ס"מ (הסט בולמים וקפיצים כבר הגביה אותו במידה מסוימת) ההתלבטות היא האם שינוי של שלושה ס"מ יהיה מורגש וכדאי או שעדיף לוותר על הרעיון.

 

קודם תבדוק איזה הגבהה יש לרכב, אולי רק החליפו בולמים וקפיצים שהם קצת קצרים

תחליף לבולמים של 3 - 4 אינץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תתחדש רכב מצויין תהנה ממנו.

שלא תחשוב לרגע אפילו להוריד את המיגונים גם אם זה מגלח לך קצת את המיגון בשטח עדיף את זה מאשר להשאיר בשטח את הרדיאטור ושאר חלקים.

לי יש גם קינג 04 קצר. את שלי הגבהתי ע"י ספייסרים, לא זוכר מה היה הגובה שזה נתן לי אבל זה עושה את העבודה יופי. קח בחשבון שככל שהרכב עולה בגובה ככה הרכב יהיה פחות יציב בכביש וברוב המקרים גם נוקשה יותר וגם מופעל יותר לחץ על רכיבי המתלה ברכב.

המינוס ברכב הזה זה שאנחנו מוגבלים בהגבהה והכמה סנטימטרים הבודדים האלה זה הכי הרבה שאפשר להגביה קינג.

לא פחות חשוב ברכב שטח זה הנהיגה תלמד את הרכב ורק ככה באמת תדע מה הרכב יכול ומה לא, כל סוג שטח זה נהיגה שונה (אם הרכב קצר תזהר אפילו יותר כי לרכבים קצרים יש יותר נטיה להיתהפך וזה לא צחוק)

ממליץ לך לפרק את המגני בוץ מהטמבון האחורי למרות שהם קטנים הם "מושכים" את הטמבון בשטח ויכולים לתלוש אותו.

ואם אין טמבון ברזל אתה יכול לחתוך את הטמבון הקידמי כדי לקבל קצת יותר "מקום" מקדימה וכמובן צמיגים טובים, אצלי מותקן BFGoodrich T/A KO , חד וחלק הצמיג הכי טוב שאתה יכול לשים על הרכב במידה המקורית.

vr6T gt35/40-sold

a3 1.8T 180-sold

ibiza fr stage 1-sold

540I m-tech 6MT-sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה,

לא חשבתי אפילו להסיר את המיגון, זאת הייתה נשמעת כמו בדיחה לא מוצלחת.

בכל מקרה אני עדיין שוקל האם להוסיף ספייסרים. מבחינת יציבות אני לא כ"כ דואג כי הקפיצים והבולמים של בילשטיין גמככה קשים ונותנים הרגשת יציבות כמו של פרייבט.

hu:eclipse 7200 MK II ,amp:image dynamics q450.4+boston gt28+mono rockford 1501bd,comp:duble hertz mlk165+midrange hl70, subwoofer:fi q15

:evil:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

ספייסר של 2 סנטים, קפיץ 5 סנטים, וצמיג מעט גדול יותר

תוכל להגביה ביחס למקור משהו כמו 10 סנטים שזה מכובד בהחלט

 

בקשר לאובדן יציבות, אם הסט באמת איכותי, אין כלכך אובדן יציבות ולפעמים אפילו שיפור.

אפשר לראות בתמונות את פער הגובה בין רכב סטנדרטי לרכב מוגבהה - ועדיין המוגבהה מרגיש מאוד יציב ומדוייק

20131204_064019.jpg

2001_kia_sportage_std_4wd-pic-63791.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
שימו לב! השרשור הזה בן 3762 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...