Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שימו לב! השרשור הזה בן 1109 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש בשרשורים מהסוג הזה הסתמכות מופרזת על החושים והתפיסה האנושית. אחד כן מרגיש שחלונות כהים פוגעים בראות, אחד לא. אחד כן מרגיש שאורות מעבר משפרים נראות ביום, אחד לא.

 

לתפיסה האנושית יש מגבלות, ולא תמיד אנחנו מודעים למידת השינוי. לדוגמה, השינוי בטמפרטורה בחלל תא הנוסעים שחלק כאן טוענים שהוא מורגש, אך הוסבר כאן שהוא כנראה זעום.

 

באותה צורה, כל אלו שמרגישים שאין פגיעה בראות, מתעלמים מן העובדות: הכהיה בהכרח פוגעת בראות. אין אבל, אין אולי. לא לכולם זה מפריע באותה מידה, וגם מתרגלים לזה כך שכבר לא שמים לב, אבל זה מפריע.

 

השאיפה שלנו בנהיגה היא לא רק "לראות", כי אני (שחייב לנהוג עם משקפי ראיה), "רואה" גם בלעדיהם. השאיפה שלנו היא לראות הכי טוב שרק אפשר.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מקסים, זה לא תופס... השחרתי פעמיים הכי כהה ובשתי המקרים עדיין מקרוב ממש אפשר לראות מה קורה בפנים הרכב.

 

לא שזה בהיר, אבל אם מסתכלים מקרוב אפשר לראות את המושבים, ריפודים ווואטבר, גם בשיא החושך.

 

ונסכם את זה כך שהמון יצרנים וחברות איכותיות כמו LLUMAR\3M וחבריהן למקצוע יודעים דבר או שניים והנתונים שהם מפיקים אי אפשר להתווכח על כך שהם מסננים לא מעט דברים. גם יצרני רכב כבר מייצרים רכבים עם חלונות כהים מהיצרן.

 

מסכים שזה פוגע בראייה.

 

וOGGA, העובדה שאנשים עדיין מרגישים יותר נעים עם חלונות כהים אומרת משהו... ייתכן ואני מתבלבל וזה בגלל הצל ולא באמת שיורדת טמפרטורה אך יש מספיק בדיקות ביוטיוב או משהו שהוכיחו שאכן ציפויים יכולם להוריד מעט טמפרטורה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף אחד לא מתחכם. אומר את האופציות אך מדגיש שזה לא חוקי למרות שאנשים כאן לא מקשיבים.

 

זה שהייתי רוצה לשים אותם זה סיפור אחר מכיוון שאני אישית סובל מהחום בקיץ. אבל כמו שאמרתי, זה על גדר הורדה מהכביש לא חוקי אז NOT.

 

רוב האנשים שעושים שחור שחור מקדימה זה צעירים או אנשים מהמגזר (גר קרוב להרבה מקומות כך שיוצא לי לראות ולהכיר).

 

אנשים שמנסים להתחכם זה אנשים שעושים ציפויים שקופים אבל זה לא באותו הגוון כמו של החלון אז רואים שזה ציפוי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם.

רכשתי לפני מספר ימים סובארו פורסטר 2014.

הרכב הגיע עם 4 החלונות הצדדיים כהים{לא מדבקה לדברי הבן של בעל הרכב כך הגיע הרכב מהחברה}

האם זה יכול להיות?שסובארו מוכרת רכב עם 4 חלונות כהים למרות שזה אמור להיות לא חוקי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מקומות שטוענים שיש להם אישור ממשרד התחבורה.

בנוסף, החלונות בגוון ירוק? יוצא לי לראות כל מיני רכבים בגוון הזה כולל סיאטים, אני מניח שזה מקורי.

 

תעלה תמונה.

 

בהנחה שזה לייזר או משהו אחר, אני לא בטוח שזה הפיך... זה החסרון לעומת ציפוי אבל אל תתפוס אותי במילה.

 

תתחדש בכל מקרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכב שלי שהואו אוטוטו בן 5 יש ציפוי של חברת Lumar על כל החלונות. בדלתות האחוריות הגוון כהה מאוד, בחלונות מקדימה כדי למנוע בעיות עם מעבר טסט וכדומה הגוון בהיר יותר. בשמשה האחורית גם יחסית כהה מאוד. נתחיל בכך שבניסוי פשוט של הקרנת חום ממנורת הלוגן ישירות על היד או מבעד לציפוי שאינו איכותי אתה מייד מרגיש את החום של המנורה על היד. ברגע ששמים את הציפוי של Lumar מייד מרגישים שהרבה פחות חום עובר ליד, כלומר לציפוי יש בהחלט יכולת למזער את האפקט של החום שמקורו בקרינה ישירה. ברור שברכב שחונה ביום קייץ ישראלי הטמפרטורה תעלה בצורה משמעותית. הרי החום חודר מבעד לשמשה הקדמית שעליה כמובן לא שמים ציפוי וכמו כן גם מבעד לחלונות עם הציפויים וכמובן מכל משטח של הרכב שמתחמם מהשמש כגון הגג, דפנות הרכב וכדומה. מה שכן אני אומר בוודאות שבגלל הציפוי האיכותי ברכב (שלשמחתי נראה כמו חדש גם כיום) הטמפרטורה ברכב נמוכה יותר מאשר אילו לא היה ציפוי בכלל. זה מורגש היטב. כשאני נכנס לרכבים ללא ציפוי את מרגיש שהרכב הרבה יותר חם ולא מדובר ברכבים שלהם משטחי חלונות גדולים יותר. מי שלא התנסה לא באמת יודע להעריך עד כמה זה משמעותי, שוב כמובן בהנחה שהציפוי הוא אכן ציפוי איכותי עם יכולת לחסום חלק ניכר מהחום שמגיע מקרני השמש הישירות על החלונות.

 

בהקשר של בעיית הראות. אם יש מגבלה של ראות היא רק בשמשה האחורית ורק בחשיכה. מצד שני אני סובל הרבה פחות מסנוור של רכבים מאחור שזה יתרון מאוד גדול. בנסיעה ברוורס אני מסתמך גם על המצלמה שיש לי שכמובן אינה מושפעת מהחלונות הכהים וגם מהתבוננות במראות הצד שכאמור אותן אני רואה ללא שום בעיה.

 

לעצם העניין שתבינו עד כמה הנושא הזה די הזוי הוא בעובדה שיש רכבים מסחריים רבים שלהם אין בכלל חלונות צד וחלון אחורי, כלומר אתה מסתמך על המראות צד ואם יש מצלמת רוורס אז גם עליה.

 

בעברי הייתי נהג במשאיות של חברת הובלות בניו-יורק, שם כמובן לא הייתה לנו מצלמת רוורס, לא חלון אחורי ולכן הסתמכנו על שימוש במראות הצד. זה דורש ממי שלא רגיל קצת תהליך של למידה אבל לבוא ולהגיד שחלון אחורי כהה ממש פוגע מבחינה בטיחותית זה בעצם לבוא ולהגיד שאתה לא באמת עושה שימוש נכון במראות צד.

 

מעבר להיבט של הפחתת החום והקרינה אני אישית חושב שהחלונות הכהים גם תורמים רבות למראה של הרכב וגם מסייעים לעיתים להצניע חפצים שאתה משאיר ברכב ושאתה לא היית רוצה שיבלטו לעיין כמו שהם היו בולטים אילו לא היו חלונות כהים.

 

שכל אחד יעשה כטוב בעיניו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה.

 

כאילו גדולי המומחים ממיטב היצרנים משקרים ואנשים פה טוענים אחרת. חברות כמו LLUMAR, השם שלה מאחוריה.

יש גם המון סרטונים שלה ושל 3M ושל מיני חברות אחרות שמוכיחות מול עיניך מה הן עושות ולא סתם טריק שיווקי כמו כל הפוזאיסטים הצעירים שרוכשים גלילים ב5 שקל תוצרת סין.

אחרי שביררתי אינספור מקומות ודברים על הנושא הזה, אני שמח שאני משלם יותר על חברה טובה ולא הולך למקומות זולים שעושים חר* עבודה.

 

אתה צודק לגמרי לגבי חלון האחורי, גם אני ביצעתי שם את הרמה הכי כהה שיש עם חברה טובה אחרת וכשאני מתקשה לראות אני פשוט מסובב את הגב ורואה הרבה יותר טוב. לא מומלץ למי שמתקשה לראות, ועוד אני שמתי את הוילון הקודם גם ביחד עם ההשחרה, קצת משוגע אני יודע אבל אינטימיות וצל אדירים.:wink:

עריכה אחרונה על ידי אושריקו
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהקשר של בעיית הראות. אם יש מגבלה של ראות היא רק בשמשה האחורית ורק בחשיכה. מצד שני אני סובל הרבה פחות מסנוור של רכבים מאחור שזה יתרון מאוד גדול. בנסיעה ברוורס אני מסתמך גם על המצלמה שיש לי שכמובן אינה מושפעת מהחלונות הכהים וגם מהתבוננות במראות הצד שכאמור אותן אני רואה ללא שום בעיה.

 

לעצם העניין שתבינו עד כמה הנושא הזה די הזוי הוא בעובדה שיש רכבים מסחריים רבים שלהם אין בכלל חלונות צד וחלון אחורי, כלומר אתה מסתמך על המראות צד ואם יש מצלמת רוורס אז גם עליה.

 

בעברי הייתי נהג במשאיות של חברת הובלות בניו-יורק, שם כמובן לא הייתה לנו מצלמת רוורס, לא חלון אחורי ולכן הסתמכנו על שימוש במראות הצד. זה דורש ממי שלא רגיל קצת תהליך של למידה אבל לבוא ולהגיד שחלון אחורי כהה ממש פוגע מבחינה בטיחותית זה בעצם לבוא ולהגיד שאתה לא באמת עושה שימוש נכון במראות צד.

 

הבעיה קיימת גם באור יום, אך היא פחות מורגשת. במקרה של חלון אחורי גם נמנעת מהנהג שנוסע אחריך הראוּת דרך חלונות רכבך אל המשך הדרך, שיכולה לסייע לו מאוד.

 

סנוור דרך החלון האחורי זה בכל מקרה לא בעיה, כי לכל רכב יש במראה הפנימית מנגנון נגד סנוור, בין אם מדובר בזכוכית פנימית שניתן להסיט עם הזזת מתג על המראה, ובין אם מדובר במנגנון פוטוכרומטי.

 

גם הדוגמה של רכבים מסחריים ומשאיות לא מועילה, כי שתי עוולות לא יוצרות צדק. העובדה שלמשאיות אין ראי פנימי אינה אומרת שזה מצב רצוי במכונית.

 

מה השלב הבא, נתקין בלמי אוויר (שצריך לשלוח להם הזמנה בשביל לבלום) במכוניות כי יש גם במשאיות?אולי נוריד ממכוניות שני גלגלים כי על אופנוע, למשל, לא צריך יותר מזה?!

 

מעבר לכך, כיוון מראות יעיל ("קנדי") במכונית פרטית לא מסתמך על כך שמראות הצד יציגו את המתרחש מאחורי הרכב. לשם מכוונים את המראה הפנימית, כך שמראות הצד יוכלו להראות...את הצדדים!

 

חם? מוצאים פתרונות אחרים. אין פתרון? סובלים בשקט.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן, שמתי לב שכמות האנשים שנדבקו לי לישבן של הרכב ירדה מאוד. ואלו שממשיכים להידבק, נשארים מאחורה כשאני נוסע ומתקרבים אחר כך כי הם לא רואים כלום.

 

אני חושב שזה עדיף ככה.

 

לגבי סינוור, אכן אין שום סינוור יותר, בטח לא בלילה.

 

מסכים שהשמשה האחורית מושחרת לא תהיה יעילה למי שגם ככה מתקשה לראות, אבל שים לב שהיום ברכבים החדשים יש חיישנים, יש מצלמות רוורס.

 

 

לא באמת אטום לגמרי לרואים מבחוץ. מאוד כהה, זה כן, אבל עדיין ניתן לראות.

ככה לפחות בציפוי שעשו לי, אתה יכול לראות תמונה בשרשור המלצה שעשיתי אחר כך.

 

(גם ששמתי את הוילון על ההשחרה, עדיין אור מסויים חודר ).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל אתה צריך לראות מה נמצא מאחוריך גם בזמן נסיעה קדימה ולא רק ברוורס. אתה לא רוצה שידרכו לך על הזנב, נכון?

 

בכל מקרה, אין שום משמעות לסנוור דרך השמשה האחורית. פשוט מזיזים את הצ'ופצ'יק על המראה הפנימית וחסל סדר סנוור.

 

ושוב אני אומר: "ניתן לראות" זה לא מספיק. צריך לראות הכי טוב שרק אפשר. עם הטמפרטורה בתא הנוסעים מסתדרים אחר כך.

 

אם השיטה הסצ'ואנית לא עובדת לך, נסה את השיטה החונאנית.:wink:

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1109 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...