Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4930 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
הם לא חוזרים בגלל דרך החשיבה המחפשת איך להערים קשיים.

 

גם, אבל לא רק. אני משער.

 

זה שהתרגלנו לחיות במקום ללא הסכמה משכנינו על זכות קיומנו, אינו הופך את המקום לנורמאלי. חלקם של היורדים לא מעוניין לגדל ילדים לעתיד שנגזר מהמשמעות של העובדה הזאת.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

  • תגובות 130
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

בהמשך ובנוסף למה שכבר נאמר כאן, זה תלוי מאד באופי של האדם על כל האספקטים השונים שלו.

 

בדיוק כמו שלא כל הורה יוכל לשלוח את ילדיו לפנימיה, כך לא כל אחד יכול להתנתק ממשפחה או חברים בארץ, ולכן יש אנשים שתמיד יראו את שהותם בחו"ל כמשהו זמני. זה תלוי גם במידת האכזבה שחווית לפני שעזבת ובמידת ההצלחה במקום הראשון אליו הגעת. תלוי בשאלה אם יש לך מטרות מוגדרות בחיים או שסתם ניצלת הזדמנות ויצאת לטיול. תלוי אם יש לך שאיפות גבוהות או בינוניות, בשביל הגבוהות תצטרך להשקיע יותר זמן. תלוי אם נולדת בארץ או לא, אם כבר עשית עליה פעם אחת זה יראה לך טבעי ונורמלי לקום ולהגר שנית (ושלישית ורביעית). תלוי אם אתה טיפוס סנטימנטלי באופן כללי, וכשיורים טילים על ישראל - האם אתה דבוק למסך ועוקב אחרי מה שקורה או מסתפק בלהתעדכן כמה פעמים ביום. תלוי כמה אתה מחובר לפוליטיקה, בישראל ובמקום מושבך החדש. תלוי עד כמה אתה טיפוס חברתי, צריך אנשים מסביבך ומכה שורשים בקלות או מסוגל להסתדר בכל מקום ולא נקשר לאף אחד. תלוי אם יש בן זוג או ילדים בתמונה, תלוי אם הם מצאו את עצמם בחו"ל כפי שאתה מצאת או מרגישים מתוסכלים ולא מצליחים להגיע להגשמה עצמית מלאה.

 

יש פה הרבה משתנים, אלו רק כמה מהם, הפואנטה היא שלא ניתן להכליל ולכל אחד יש את סיבותיו. בד"כ זו גם לא החלטה שמקבלים בקלות ראש או על סמך סיבה בודדת (למשל שנגמרה לך הוויזה). ואגב, יש גם כאלה שחוזרים לתקופה מסויימת משיקולים כלכליים נטו (תתפלא, כשאתה סופר את הכסף ביורו, ישראל היא אחד המקומות הזולים) ואז יעזבו עוד פעם וינסו את מזלם ביעד הבא. אולי אם YNET היה פחות מגמתי והיית רואה 20 כתבות בעד ו-20 נגד, ניתן היה להבין את המניעים של האנשים האלה טוב יותר. :roll:

פורסם

שי, תשובתי הייתה בהמשך לשאלתך ובהמשך לרעיון המבריק של מישהו להערים קשיים.

בכלל אני בעד הערמת קשיים על מערימיי קשיים.

וברצינות:

צורת החשיבה של הערמת קשיים על האחר, פשוט כי אפשר- בעייתית.

העמות המתמשך ללא פתרון הוא אולי סיבה נוספת, לכאורה אחרת.

אבל:

להבנתי האישית יש קשר בין השניים: כאשר יש נטייה לאלימות ושמוש בכוח[הכרחי לאור אי הפתרון], קשה לתחום זאת ומתרגלים לצורת חשיבה כזו. יותר מזה, אצל רבים ישנה מחשבה לא איך יקדמו עצמם אלא איך יקשו, יתנשאו, אולי יפגעו באחר: עם אחר, גזע אחר, עדה, בעלי דעות שונות או אולי סתם כך.

לעיתים זו נחלתם של קבוצות שוליים. אצלנו זה כבר מעודד מלמעלה.

פורסם

לא שאני רוצה להערים קושי...פשוט אולי יש אנשים שיעשו הכל להתקבל למועדון שלא רוצה אותם...

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם
ה

דרך אגב, הביטוי "יורד" מושרש ביעקב אבינו ש"ירד מצריימה" מעניין אם גם הוא בעיני חלק פה בוגד שאסור היה לו לחזור לישראל.

 

שאלה מעניינת. איני יודע אם הביטוי "יורד" נגזר מאברהם ש"ירד מצריימה" או פשוט כהיפוכו של "עולה" (נראה לי יותר סביר).

ובכל זאת לגבי אברהם:

1. הסיבה ל"ירידתו" היתה כלכלית ("לשבור שבר", בגלל הרעב בארץ כנען).

2. צאצאיו של אברהם לא התערו במצרים, ונותרו עם נפרד גם לאחר 15-20 דורות, אם נקבל את המסורת שמדברת על 400 שנה. האם גם היורדים דהיום מתערים במקום מושבם החדש או שמא נותרים נבדלים עם איזה חלום לשוב ארצה ביום מן הימים? (ליתר דיוק - צריך לקבל את הנתונים כסטטיסטיקה, מה שהיה קשה לעשות לפני 3,000 שנה ויותר).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

נכון שמדובר בסופו של דבר בחוויה אינדיבידואלית, וראו את בנצי שחי בשלום עם שיפוץ בתים ורופאה.

לגופו של עניין, גם בבתי הספר הטובים ביותר ב- NY/NJ, יש סמים קשים, ויש אפילו כמה סוחרים בכל כיתה. אז נכון שאצלנו לא הכל ורוד, אבל את זה עדיין אין.

יש משהו שם, שכולם מנסים להסתיר אבל קיים - וזה היעדר השייכות. לא יעזור כלום, מי שנולד כאן לא ירגיש "שייך" שם, וגם מי שנולד שם - מתישהו, מישהו, יגרום לו להרגיש שלא לשם הוא שייך. זהו גורלנו, ואפשר להתעלם ממנו, זה בסדר.

את המנטרה שלי אתם מכירים - קשה כאן לפעמים יותר (כלכלית, בטחונית), אבל אם כל מי ששווה משהו יברח, לא יישאר "כאן".

לתרום לתמ"ג של מדינה אחרת זה טוב ויפה, חבל שהם לא עושים זאת כאן.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם

בר כשאני בארץ אני תורם יפה מאוד לכלכלה בארץ :lol: את רוב הדברים שאני צריך ולצערי הם היקרים אני קונה בארץ, ואת האמת מבלי בכלל להתווכח על המחיר (ולא שיש לי כסף מיותר).

פורסם

בר,

יש לי משפחה בקנדה וגם בארה"ב. הם מרגישים שם לחלוטין בבית ולמרות שהם תמיד אומרים שצריך לגור בישראל - הם מעדיפים לגור שם.

 

יש לי אחות באנגליה ואחות בסין וגם הן יצרו שם חברויות ולילדים שלהן יש חברים וחברות מהכיתה - והכל בסדר.

 

בקיצור, כל מקרה לגופו.

 

יש מי שחוזר ויש מי שלא.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

פורסם
לתרום לתמ"ג של מדינה אחרת זה טוב ויפה, חבל שהם לא עושים זאת כאן.

 

אם אדם מתנתק ממדינה מסויימת לטוב ולרע, למה שיתרום לה משהו? אין זכויות - אין חובות, נראה לי הוגן.

פורסם
ולמרות שהם תמיד אומרים שצריך לגור בישראל - הם מעדיפים לגור שם.

 

I rest my case

"מישהו" צריך - אבל לא אני.

תימצות מדוייק של אחת הבעיות הגדולות ביותר של המדינה.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם

בחו"ל יש יתרונות ויש חסרונות. בארץ בסופו של דבר, כולם דוברים את אותה שפה, חיים באותה המנטליות ובעקרון דומים אחד לשני.

אנשים שעוברים לחו"ל מצפים להגיע ולהרגיש בבית, מצפים להגיע למקום שהכל שם ורוד וטוב. כשהם מגלים שזה ממש לא כך ובשביל עושר וכל הדברים שהם חלמו עליהם צריך להלחם ולעבוד קשה, ושהאנשים שם שונים מהאנשים בארץ וקשה להם להתחבר למנטליות הזו, הם מעדיפים לארוז ולחזור לארץ.

יש משפט שאומר - Life beings when you leave your comfort zone.

בתרגום - "החיים מתחילים כאשר אתה עוזב את איזור הנוחות שלך". לצאת מהדברים שאתה מכיר, מהחיים ה"נוחים" שאתה רגיל אליהם ומכיר אותם ולנסות משהו חדש. נועז. משהו שיכול להיות מפחיד וזה בעצם סוג של מסע אל הלא נודע. הפחד מהכשלון ומחיים פחות טובים לעיתים גובר על אותם האנשים שמעדיפים לחזור לארץ ולקטר על ביבי, מחירי הדלק ומחירי הדירות.

פורסם
אם אדם מתנתק ממדינה מסויימת לטוב ולרע, למה שיתרום לה משהו? אין זכויות - אין חובות, נראה לי הוגן.

 

כאמור, כתבתי שאני מעדיף שיישארו פה ויתרמו לתמ"ג שלה (זה לא אומר שהם צריכים להוציא פה כסף, אלא לעבוד ולייצר כאן), לא התייחסתי לכך שמי שעזב צריך להמשיך ולתרום, אם כי גם הוא, עדיין יש לו זכויות. יש לו, למשל, לאן לחזור. אז האם כנגד זה צריכה להיות חובה? לדעתך לא, לדעתי כן. זה בסדר :-)

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם
לגופו של עניין, גם בבתי הספר הטובים ביותר ב- NY/NJ, יש סמים קשים, ויש אפילו כמה סוחרים בכל כיתה. אז נכון שאצלנו לא הכל ורוד, אבל את זה עדיין אין.

 

אתה באמת מאמין שבבתי ספר בארץ אין סמים\סוחרי סמים?

פורסם
לא גרתי מעולם בחו"ל, ואולי אני גם לא הטיפוס הכי חברותי שבנמצא - אבל הורג אותי, למה להדבק לישראלים אחרים? צא החוצה, תכיר את המקום, תלמד מהמקומיים. הדבר האחרון שהייתי מחפש בניכר זה עוד ישראלים.

הייתי רק בקשר עם אמריקאים.

יצאתי עם נוצריות,מוסלמיות וכל השאר.

בסוף כולם מתיחסים אליך כזר.

אייל


×
×
  • תוכן חדש...