Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4929 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
כאמור, כתבתי שאני מעדיף שיישארו פה ויתרמו לתמ"ג שלה (זה לא אומר שהם צריכים להוציא פה כסף, אלא לעבוד ולייצר כאן), לא התייחסתי לכך שמי שעזב צריך להמשיך ולתרום, אם כי גם הוא, עדיין יש לו זכויות. יש לו, למשל, לאן לחזור. אז האם כנגד זה צריכה להיות חובה? לדעתך לא, לדעתי כן. זה בסדר :-)

 

תמ"ג הוא כסף לכל דבר. אתה עובד ומשתכר ומצפה לקבל תמורה מסויימת על המאמץ שהשקעת והזמן שבילית מחוץ לבית.

 

בעולם הקפיטליסטי אין הרבה מקום לאידאולוגיה, ואנשים (קל וחומר ישראלים) לא ישארו הרבה זמן במקום בו הם מרגישים "פראיירים" ומקבלים תשואה נמוכה בעד ההשקעה שלהם. כל עוד אין כוונה להגביל את התקשורת והאינטרנט כמו באירן או בסין, אינני רואה כיצד ניתן למנוע את המצב הזה, הרי אנשים עוקבים אחרי מה שקורה בחו"ל ולכן שואפים לשם. אז רבים נוסעים וחלקם חוזרים בסוף, סה"כ נראה לי כמו תהליך בריא וטבעי שבו אדם שואף לנסת את עצמו במקומות ובתנאי מחיה שונים. גם אם ישראל הייתה גן עדן עלי אדמות אני חושב שהתהליך היה קורה, וזה דבר חיובי. אולי אם יותר אנשים היו מנסים את מזלם בחו"ל, הם היו מקבלים פרופורציות ואז מדד הבכיינות על הנעשה בארץ היה יורד.

 

לגבי הזכות לחזור כבר כתבתי בדיונים קודמים - לדעתי מי שרוצה להתנתק לגמרי רשאי לעשות זאת, אבל אז מן הראוי שיוותר על כל זכויותיו (כולל חזרה לארץ או חילוץ ע"י אלעל בעת מהפכה צבאית במדינתו החדשה). מי שרוצה לשמור על זכויותיו צריך לשמור גם על חובותיו, ולכן מרבית המהגרים ממשיכים לשלם בט"ל וקופ"ח לדוגמה.

  • תגובות 130
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

יאללה איך כולם פה מרגישים כמו איזה מלכים שמישהו צריך להתחנן כדי לחזור אליהם.

בכל העולם יש אנשים שקמים ועוזבים לכמה שנים, עוברים דירה, מחפשים את עצמם, חלקם חוזרים אחורה וחלקם לא.

למה אתם מרגישים שבגדו בכם? למה אתם נעלבים?

מי שרוצה שילך מי שרוצה שיחזור, ושלום על ישראל.

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

פורסם
נכון שמדובר בסופו של דבר בחוויה אינדיבידואלית, וראו את בנצי שחי בשלום עם שיפוץ בתים ורופאה.

לגופו של עניין, גם בבתי הספר הטובים ביותר ב- NY/NJ, יש סמים קשים, ויש אפילו כמה סוחרים בכל כיתה. אז נכון שאצלנו לא הכל ורוד, אבל את זה עדיין אין.

יש משהו שם, שכולם מנסים להסתיר אבל קיים - וזה היעדר השייכות. לא יעזור כלום, מי שנולד כאן לא ירגיש "שייך" שם, וגם מי שנולד שם - מתישהו, מישהו, יגרום לו להרגיש שלא לשם הוא שייך. זהו גורלנו, ואפשר להתעלם ממנו, זה בסדר.

את המנטרה שלי אתם מכירים - קשה כאן לפעמים יותר (כלכלית, בטחונית), אבל אם כל מי ששווה משהו יברח, לא יישאר "כאן".

לתרום לתמ"ג של מדינה אחרת זה טוב ויפה, חבל שהם לא עושים זאת כאן.

 

עם כל הכבוד לבנצי הוא מתעב את מדינת ישראל בגלל אכזבתו לאחר שהוא ראה איך המדינה מגיבה במצב מסויים. במקום להטיל את האשמה על מי שצריך באמת להטיל אותה עליו הוא שונא את הארץ כמעט בדם. שינאה שלפעמים מעוורת אותו וגורמת לו לחשוב שהחיים בארה"ב הם הכי טובים על פני האדמה מה שברוב המקרים לא נכון.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
איך דודו אומר: "עדיף כישלון מפואר מחלומות על בגירה"

 

תיקנתי לך.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
עם כל הכבוד לבנצי הוא מתעב את מדינת ישראל בגלל אכזבתו לאחר שהוא ראה איך המדינה מגיבה במצב מסויים. במקום להטיל את האשמה על מי שצריך באמת להטיל אותה עליו הוא שונא את הארץ כמעט בדם. שינאה שלפעמים מעוורת אותו וגורמת לו לחשוב שהחיים בארה"ב הם הכי טובים על פני האדמה מה שברוב המקרים לא נכון.

 

לקחת את זה רחוק מדי, אתה מתבלבל בין שינאה לבין אכזבה.

להיפך, אם כבר אתה זה שמעורר פה שינאה ואנטגוניזם בנושאים אחרים :roll:

פורסם
עם כל הכבוד לבנצי הוא מתעב את מדינת ישראל.

 

אפילו בשלט רחוק, בנצי מצליח לתקן כמעט את כל מה שמקלקלת מערכת החינוך בישראל ולתת תקווה לדור הבא שלנו. :lol:

ואתה? מה אתה עשית בשביל מדינה?

 

 

n12_a-23.jpg

465.jpg

פורסם
אם זה היה תלוי בי הייתי מערים קשיים על החוזרים, משהו בסגנון קנדה, יש לך מקצוע שנחוץ לנו אז כנס , אם התשובה שלילית עוברים לשאלה הבאה והיא האם יש לך 2 מיליון דולר מוכחים, אם התשובה חיובית, כנס אם שלילית, לך תחפש את החברים שלך.

 

איזו גישה מעוותת, שיהיה בהצלחה.

:roll:

 

לגבי הכתבה,

 

חסרים שם יותר מדי פרמטרים כדי להבין את כל התמונה (סטטוס משפחתי? אוהב את המקום ומתחבר אליו? וכו׳).

 

בגדול אני יכול להגיד מזוית הראיה שלי של אחד שחי במדינה פחות שגרתית- יש לי פה חברים שמרגישים הכי בבית וטוב להם ויש לי חברים שנהנים מאוד מהנוחות של המקום אבל מתעבים אותו ומחכים לחזור הביתה.

 

למה לא חוזרים הביתה אם לא אוהבים את המקום?

כי בהרבה מקרים יש התחייבויות כאלה ואחרות, בין אם למקום העבודה, ענייני משפחה כאלה ואחרים ואפילו החשש מלחזור אל ״הלא נודע״ שגורם לדחות את החזרה לארץ שוב ושוב.

 

בניגוד לעמדה הרווחת של ״אם אתה רוצה להתחבר למקום בחו״ל תתנתק מהישראלים״ אני מאמין שאין שוב בעיה להתחבר עם ישראלים אחרים שחיים במקום, זה בדיוק מה שייתן לך את אותה תחושת בייתיות שחסרה לחלק.

זה מצויין להתחבר עם מקומיים אבל זה קל כשאתה במדינה אירופאית או בארה״ב, זה פחות עובד בחלק ממדינות המזרח שם יש מנטליות מאוד שונה של המקומיים וחברות מבוססת על איזשהו מכנה משותף מאוד מסויים (כמו שלי למשל יש את החברים המקומיים שלי שהמכנה המשותף שלנו זה מכוניות).

 

בכל אופן, אי אפשר לומר בצורה גורפת שמי שחי בחו״ל מרגיש בדידות, אני ומשפחתי מרגישים פה בבית יותר מאשר בביקורים בארץ הקודש, אפילו אמא שלי מתפלא\שמחה כשאנחנו בשדה תעופה בארץ ומדברים שאנחנו שמחים לחזור הביתה, לפה במזרח.

 

הבית זה לא בהכרח האדמה שעליה הכריז האו״ם, זה איפה שאתה יוצר לעצמך את ההרגשה הזאת.

 

ולמרות זאת, בהחלט יש דברים מצויינים בישראל ואני ואישתי כן רואים את עצמנו חוזרים לארץ, אבל כמו שזה יכול לקרות בעוד שנה זה גם עשוי לקרות בעוד 10 שנים, אי אפשר לדעת.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

לגבי הזכות לחזור כבר כתבתי בדיונים קודמים - לדעתי מי שרוצה להתנתק לגמרי רשאי לעשות זאת, אבל אז מן הראוי שיוותר על כל זכויותיו (כולל חזרה לארץ או חילוץ ע"י אלעל בעת מהפכה צבאית במדינתו החדשה). מי שרוצה לשמור על זכויותיו צריך לשמור גם על חובותיו, ולכן מרבית המהגרים ממשיכים לשלם בט"ל וקופ"ח לדוגמה.

 

ממתי מדינת ישראל דורשת ממך לוותר על האזרחות שלך במידה ויש לך אזרחות נוספת? מי שרוצה לעזוב שיעזוב, ואם הוא ממשיך לשלם בט"ל, וממשיך לקבל זימונים למילואים, וממשיך להצביע, מי אתה שתגיד לו שהוא לא רצוי כאן יותר?

אני לא יודעת מה הבעיה שלכם לצאת מהחיים של אנשים אחרים. מה זה עניינכם אם מישהו רוצה לחיות כמה שנים בחול ואז לחזור? או לא לחזור בכלל? למה זה נוגע לכם אישית כ"כ חזק?

ולגבי הזכות לחזור - כל עוד יש במדינת ישראל את חוק השבות, זו לא זכות לחזור אלא אופציה נייטרלית - לא משנה מה, אם האדם יהודי, הוא יכול לחזור לפה מתי ואיך שירצה וכל הדיון פה לגבי האם לאפשר או לא לאפשר לישראלים לחזור לארץ אחרי שעזבו, הוא דיון סרק.

 

תנו לאנשים לחיות את החיים שלהם בשקט - זה לא שהם פוגעים בכם ישירות בעצם זה שלא מתחשק להם לחיות פה.

פורסם
מי אתה שתגיד לו שהוא לא רצוי כאן יותר?

...

 

כנראה שלא התנסחתי באופן ברור, אני אחד מאלה שגרו בחו"ל עד לאחרונה.

 

ישנה טענה שעולה לפעמים, לפיה אנו שומרים על האזרחות שלנו למקרים בהם נרצה "לנצל" את המדינה למטרות שונות. מה שכתבתי כאן זה שבעצם מבחינתי כל אחד רשאי לבחור לעצמו את מידת הזכויות שהוא רוצה לשמור בישראל (למשל חילוץ מחו"ל בעת הצורך, ביטוח רפואי בזמן ביקורי מולדת, שכ"ל מופחת לילדים באוניברסיטה וכו'), אבל שיקח בחשבון שזה בא גם עם חובות (בט"ל, קופ"ח, שמ"פ... כאמור). מי שלא רוצה לשלם את החובות, מן הראוי שיוותר על הזכויות ויעמוד ברשות עצמו, לטוב ולרע. זה נכון בכל תחום בחיים, לא רק בנושאי הגירה.

 

ספציפית במקרה שלי, כתבתי כבר בעבר שאינני רואה את עצמי כישראלי, אלא כאזרח העולם. גרתי בברה"מ, בישראל, בספרד, יש לי עוד מספר יעדים ברשימה, בכל אחד מהם אני מוכן לשלם מיסים ושאר חובות של תושב ע"מ לקבל את הזכויות והשירותים הרלוונטיים מהרשות המקומית. אני מאמין שזו הדרך הכי נכונה להתייחס למצב ורק כך אדם יכול להתפתח באמת, משום שאם כל הזמן יזכיר לעצמו שהוא בעצם ישראלי בגלות הוא לא יגיע רחוק. מתנגדיי יגידו שצריך לזכור מאין באת ולשמר את ההיסטוריה והמורשת... אני לא בהכרח רואה סתירה בין שני הדברים.

פורסם

להבדיל מהעבר, מצב הדברים היום הוא כזה שקשה מאוד לאזרח ישראלי המתגורר בחו"ל, לוותר על אזרחותו הישראלית, כמעט בילתי אפשרי.

 

אם יש לך 2 אזרחויות (ישראלית ונוספת) ואתה זכאי לאזרחות נוספת, מאחר ואי אפשר להחזיק 3 אזרחויות, אתה נאלץ לוותר על אחת ואז זה יחסית קל אבל אם מישהוא חושב שיומיים אחרי שהוא יקבל פספורט פולני הוא יוכל לוותר על הישראלית (בזמן שהוא כלל לא חי כאן), צפויה לו הפתעה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
להבדיל מהעבר, מצב הדברים היום הוא כזה שקשה מאוד לאזרח ישראלי המתגורר בחו"ל, לוותר על אזרחותו הישראלית, כמעט בילתי אפשרי.

 

אם יש לך 2 אזרחויות (ישראלית ונוספת) ואתה זכאי לאזרחות נוספת, מאחר ואי אפשר להחזיק 3 אזרחויות, אתה נאלץ לוותר על אחת ואז זה יחסית קל אבל אם מישהוא חושב שיומיים אחרי שהוא יקבל פספורט פולני הוא יוכל לוותר על הישראלית (בזמן שהוא כלל לא חי כאן), צפויה לו הפתעה.

 

יש סיבה והסבר לדבר הזה?

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

פורסם
מאחר ואי אפשר להחזיק 3 אזרחויות,

 

אפשרי גם אפשרי להחזיק ב-3 אזרחויות ושמעתי (מיד שניה) גם על אפשרות להחזיק בארבע.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 


×
×
  • תוכן חדש...