Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

"טעימות" מבחן ממספר מכוניות בתערוכת פריז 2012


504L
שימו לב! השרשור הזה בן 4156 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רגע לפני שהתערוכה נסגרת, תפס אותי חשק עז לקפוץ לפריז; עיר שלעולם איני שבע ממנה(תרתי משמע), קל וחומר כשיש תערוכה בסביבה. לאורך השנים, לא מעט יצרנים שהציגו ב'מונדיאל ל'אוטומוביל' הציעו נסיעות מבחן במגוון דגמים - והתמקמו במרכזים באזור יער בולון(עם הגעה מ/אל התערוכה בשאטלים); הגדילה לעשות מרצדס, שתמיד התמקמה בוילה מפוארת, הציעה את כל קאדר המכוניות שלה לכל זב חוטם וגם פינקה את הבאים בשמפניה משובחת ושאר תופינים.

 

המשבר הכלכלי העובר על אירופה עושה את שלו. רובם של הביתנים בתערוכה היה לא מושקע, חלק מהיצרנים לא הציג אף חידוש מהותי, מכוניות קונספט בלטו בחסרונן, מספר מכוניות חדשות נגנזו לאחר ימי העיתונות בטענה של חוסר רלבנטיות לשוק המקומי ומעט יצרנים הציעו נסיעות מבחן, שיצאו משטח התערוכה ועברו בתוואי עירוני למהדרין(סיטרואן עם סדרת ה-DS הציעו תוואי מעט מעניין יותר). לפיכך, העדפתי לקרוא להן "טעימות" - ולא מעבר לכך. לא מעט נסיעות מבחן הוצעו במגוון מכוניות חשמליות והיברידיות. לא תודה.

 

יונדאי ולוסטר טורבו - מעט נוקשה יותר מהולוסטר הרגילה וסובלת מהשהיית טורבו מרגיזה, שכבר שכחתי מקיומה במנועי טורבו מודרניים. הביצועים עדיפים על הולוסטר האטמוספרית, אך אינם מדהימים - ונופלים ממכוניות סולידיות כסיאט לאון/סקודה אוקטביה המצוידות במנוע 1.8TSI.

 

סקודה פאביה VRS - מכונית אנונימית מבחוץ ומבפנים - ובכך נעוץ סוד הקסם שלה. כיול המתלים מוצלח מאד - וההגה מרגיש בשרני למדי. הפרקטיות והפשטות הופכות אותה למדליקה יותר מאחיותיה(איביזה קופרה, פולו GTI). חסרונות: ESP שאינו בר ניתוק מלא ומחסור בתיבה ידנית.

 

סיטרואן DS3 רייסינג - דגם קצה יקר במיוחד של גרסת ה-THP, עם למעלה מ-200 כ"ס ו-6.5 שניות למאה. תנוחת הנהיגה קצת מזכירה איטלקיות של פעם (ברכיים כפופות או זרועות מתוחות), אבל הבאקטים מעולים והמכונית שופעת עזוז. ההגה יכול להיות מעט חד יותר וגם באיכות החלפת ההילוכים יש מעט מקום לשיפור, אך המכונית נוטפת אופי ומוציאה אתכם עם חיוך ענק. העיצוב החיצוני(שילוב של שחור וכתום, יש גם אופציה ללבן ואפור דמוי קרבון) נפלא, הסטיקרים המיותרים, תודה לאל, הם אופציה.

 

אופל מוקה - מתחרה קלאסי לג'וק, סולידי יותר בעיצובו אבל הרבה יותר "אוטו". בשל יותר בניהוג, בניצול חלל הפנים ובנוחות הנסיעה.

 

פיאט 500L - גרסת 5 דלתות סטיישן מוגבהת ל-500(נניח...). מכונית מלאת קסם בעיצובה, מציעה חלל פנימי מעוצב לתלפיות ומרווח מאד. נוחות הנסיעה סבירה מאד, ניהוג חביב, אך סובלת מתת כוח של המנוע הבסיסי (1.4, 95 כ"ס), המתאים יותר ל-500 הקלילה מאשר למכונית קומפקטית וכבדה. נכון להיום, מי שחפץ בביצועים סבירים, יאלץ לחפש אותם בגרסאות הדיזל.

 

עד כאן לנסיעות המבחן. אז מה היה לנו בתערוכה?

 

מכונית שהרשימה אותי במיוחד היתה רנו קליאו החדשה. מכונית צרפתית אסרטיבית, שלא מנסה להתחנף לשכנים ממזרח. גרסת הרנוספורט משדרת את המסר הראוי ונראית נפלא, אך סובלת ממחסור בתיבה ידנית. גרסת הסטיישן התגלתה כיפהפיה אמיתית.

 

מכונית מרשימה נוספת היתה פורד מונדיאו החדשה, שצפוייה להכנס לייצור רק בעוד כשנה. שימו את המונדיאו 5 דלתות(הצ'באק) ליד אודי A5 בקונפיגורציה דומה - ותיכנסו לשוק מהמחשבה שמחירה של האודי (בישראל) יותר מכפול מהפורד :oops:.

 

פיז'ו 208GTI מצליחה לעורר את המיצים הרדומים מאז שנות התשעים. האם היא תצליח היכן שקודמותיה כשלו? אגב פיז'ו, הלוואי ויכלתי להעניק מחמאות דומות למתיחת הפנים של ה-RCZ. הפרונט החדש נראה זוועתי, לא ממוקד ולא שייך לכלום(אישית, אהבתי את הפרונט הקודם). למעוניינים, המחודשת תכנס לייצור רק בינואר, כך שעוד ניתן לרכוש את הדגם הנוכחי.

 

בין המאכזבות ניתן למנות שתי אחיות לפלטפורמה; גולף 7 וסיאט לאון. מכורי הגולף(ויש כאן לא מעט כאלו) יספרו לכם על הגימיקים ועל הקונסולה המרכזית המוטה לעבר הנהג, "כמו בגולף 4". בפועל, חלק מהגימיקים מיותר(בורר מצבי נהיגה, בלם יד חשמלי) - ומאחורי ההגה, הקונסולה מרגישה שטוחה למדי, ממש לא כמו בגולף 4. מבחוץ, גרסת 5 הדלתות צפויה ומשעממת, בעוד גרסת 3 הדלתות מעט מעניינת יותר. הפנסים האחוריים חביבים, הפרונט בנאלי למדי. במציאות, ה-GTI נראית פחות מרשימה מאשר בתמונות - והמנוע החדש כבר לא מטפס ל-7000 סל"ד מרשימים כמו ב-GTI הנוכחית. עם הצלחה קשה להתווכח, אך אין מנוס מהתחושה שפולקסווגן יכלו להתאמץ יותר בפן העיצובי ולאתגר את לקוחותיהם במשהו מעניין יותר. אפרופו גולף 4, רוב הגולפים החדשים שיימכרו כאן(עד 150 כ"ס) "יהנו" ממתלה אחורי בתצורת קורת מתח, כאשר המתלה האחורי הנפרד ישמש רק את הגרסאות החזקות.

 

סידור מאכזב דומה נפגוש גם בסיאט לאון, אשר דומה ונטלה את ההשראה לעיצובה ממאזדה 3 הצ'באק. היא אמנם מזכירה איביזה מגודלת, אך נעדרת את הפרופורציות של האיביזה ההופכות את העיצוב לחביב. עיצוב הפנים נחמד ומעניין יותר מהגולף, אך העיצוב החיצוני בנאלי להחריד. 'אוטו אמוסיון'? אולי בגרסת 3 הדלתות שתוצג בז'נבה. בלאון 5 דלתות האמוסיון היחיד שבא לידי ביטוי הוא אכזבה...

 

עוד מאכזבת היא טויוטה אוריס החדשה, עם תמונות שהבטיחו הרבה ומציאות של עוד טויוטה בנאלית, ביחוד בתא הנוסעים הקודר. לעומתה, GT86 הוצגה בגרסת TRD 'עצבנית' וביתן לקסוס הסמוך הרשים למדי, בזכות 2 מכוניות תצוגה מרשימות, על אף הגריל המוגזם שלהן.

 

מכוניות נוספות? מיני פייסמן נאה יותר מהקאנטרימן, אם כי לא ברור מי קהל היעד שלה. המיני המדליקה ביותר בביתן היתה דגם הקלאב-וואן, כלומר סטיישן מסחרית ללא חלונות! מאזדה 6 החדשה נראית יותר כמחליפה לקסדוס 9 המנוחה מאשר כמחליפת ה-6 הנוכחית - וזו בהחלט מחמאה. יונדאי ג'נסיס קופה מתוחת הפנים נראית טוב מבחוץ, אך הפנים זול להחריד והמושב האחורי מיועד לפעוטות. קיה פרו-סיד החדשה נראית נחמד מאד - ועיצובה מוצלח לטעמי מגרסת 3 הדלתות של i30 החדשה. שברולט טראקס מצליח להיראות מספיק שונה מאופל מוקה ושניהם הולכים לעשות לג'וק חיים קשים. מאד. M135i נראית נפלא ב-3 דלתות ובכחול, כאשר קיט ה-M מצליח להפוך את הפרונט האומלל של סדרה 1 למשהו שניתן לחיות עימו. בביתן המשמים של סוזוקי, סויפט ספורט לבנה חייכה אלי ותהתה אם אי פעם תזכה לראות את ארץ הקודש. המכונית המדליקה והפשוטה הזו קוטפת מחמאות מכל עבר על יכולותיה הדינמיות ועולה כמו SX4. לכו תסבירו את זה לקלוצים מרחוב המסגר...

 

פריז 2012, תערוכה בצל משבר, לא היתה שמחה במיוחד ואיכזבה לא מעט ממבקריה. כמה טוב שהעיר מציעה אינסוף מפלטים קולינריים, בהם נוכל להטביע את יגוננו ביין מקומי טוב ובארוחה ראוייה, עד יעבור זעם.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמעט ולא צילמתי, מאחר וההתמקדות בצילום גוזלת זמן יקר, קל וחומר כשמדובר בתערוכה עמוסת מבקרים. אני אוהב להתעכב ליד מכוניות שמעניינות אותי ולהתבונן בעיון, כמו בפסל. באחת התערוכות הקודמות החלטתי לצלם - ומצאתי את עצמי משועבד לתהליך ונהנה פחות מהביקור...

 

מה שכן, היתה תערוכה חביבה על הקשר שבין מכוניות לפרסומן, בהשתתפות מכוניות קלאסיות של מספר יצרנים; אותה צילמתי ואפתח על כך שרשור בפורום אספנות.

 

ולעניין המכוניות החדשות, תוכל למצוא את כולן כאן: http://www.netcarshow.com/ncs_paris-2012.htm

 

ואת אלו מנסיעת המבחן, בנטקארשואו הכללי: http://www.netcarshow.com/

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4156 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...