Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחבר בכדי לעקוב  
איציק נ.

רשמים מהחלפת שמן גיר בהונדה סיביק 98 ידנית

שימו לב! השרשור הזה בן 4781 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

לאחר בירור מעמיק בספר היצרן ובספר נוסף של "היינס" הגענו למסקנה חד משמעית (): השמן גיר הידני שנדרש בסיביק = שמן מנוע.

היצרן העמיד בפנינו 2 אופציות (כדברי הספר: "בהנחה שלא ניתן להשיג נוזל "מקורי" של הונדה"): שמן מנוע בצמיגות 10-40 או 10-30.

 

מניסיון לא מועט בתחום זה החלטתי ללכת דווקא על ה 10-30 מ-2 סיבות:

1. 10-30 = שמן יותר דליל. יפאניות ואירופאיות אוהבות שמן גיר ידני דליל.

2. פחות תוספים בשמן = יותר שמן "נקי". ככל שהטווח בין המספרים קטן, כך השמן בד"כ יותר "נקי" ואיכותי. מן הסתם, שמן 10-30 יהיה יותר "נקי" משמן 10-40.

 

ע"מ לפתוח את בורג הריקון של השמן גיר נדרש מפתח 3/8. מדובר במפתח הנמצא בשימוש במוסכי הונדה ופג'ו (בדיוק אותו מפתח הנדרש לריקון שמן הגיר גם ב 205/306/AX/C-15).

בורג המילוי הינו בורג רגיל הדורש מפתח של 17 מ"מ סטנדרטי למדי.

מאחר והרכב עבר החלפת רצועת תיזמון ממש היום, ביקשנו מהרוסי הנחמד במוסך לפתוח עבורנו את 2 הברגים ולסגור חלש - ע"מ לחסוך כאבי ראש מיותר בזמן ההחלפה.

 

כשם שציפינו - כך היה:

ההחלפה בוצעה יחסית במהירות (כ-15-20 דקות עבודה) ולא דרשה כלים מיוחדים פרט למשפך עם מאריך (יענו "זרבובית" ).

תכולת השמן גיר - כ 2.1 ליטר.

התהליך היה פשוט למדי: פתיחת בורג הניקוז (בורג תחתון - 3/8) -> המתנה קצרה לריקון השמן -> סגירת הבורג -> פתיחת בורג המילוי (בורג 17 מ"מ) -> הכנסת משפך + מילוי שמן עד אשר מתחיל להישפך -> סגירת הבורג.

אגב - השמן שיצא מהגיר היה ש-ח-ו-ר - אך מן הסתם ללא פיח כמו במנוע.

צבעו של השמן החדש: זהוב-שקוף.

 

שינויים ועלויות:

העברות ההילוכים נהיו קלות יותר וחלקות יותר מאי פעם. הגיר שקט וכבר מטמפרטורת עבודה נמוכה מושג שילוב הילוכים נוח וחלק.

עלות השמן וסוגו: שמן מנוע AC-DELCO 10-30 מינרלי -> 50 ש"ח לגלון.

 

להשכלה כללית- שמן מנוע 10-30 מקביל בצמיגותו לשמן גיר של כ-80W (שמן גיר 80W90 מקביל בצמיגותו לשמן מנוע 20W50).

במוסך אגב (לא מורשה יבואן), רצו לשים שמן גיר 80W90...

 

מסקנה:

היה כדאי !

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר הסבר איך בדיוק עשיתם את זה בבקשה?

 

אני ממש לא מבין כלום, כך שאם כבר מישהו מסביר,

זה צריך להיות הסבר לדיסלקטים... :(


כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

על איזה שמן אתה ממליץ בסובארו לאונה?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
על איזה שמן אתה ממליץ בסובארו לאונה?

 

שמן גיר ידני (ממסרות ודיפרנציאלים) בצמיגות 80W90

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה.

 

כמובן שהתוספת של הדרעק היתה מיותרת.

בתור מנהל הייתי מצפה להתנהגות קצת יותר הולמת.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
תודה רבה.

 

כמובן שהתוספת של הדרעק היתה מיותרת.

בתור מנהל הייתי מצפה להתנהגות קצת יותר הולמת.

 

אופס...דארק-סטאר... סליחה על הטעות באיות :oops:

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אתה רוכב לי על הברוקלי בלי שום בושה!! :mad:

 

אפשר לחזור לעניין ולהסביר לי איך החלפתם???


כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יודע מה ?

רק כדי לא לרכוב לך על הברוקולי אני מצטרף לשאלה

שגם מעניינת אותי.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אתה יודע מה ?

רק כדי לא לרכוב לך על הברוקולי אני מצטרף לשאלה

שגם מעניינת אותי.

 

חבר'ה, כמו שכבר הסברתי בצורה מתומצתת יותר:

למי שאין כלים חזקים מאוד וידע ספציפי בנוגע לרכב שלו - שלא יתעסק עם הדברים הללו. אני יודע שאתם בשלב הסקרנות והרצון ללמוד, אך דברים בסגנון זה עדיף להשאיר למכונאי.

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איו לי בעיה להשאיר למכונאי עד כמה שאני לא אוהב את זה

אבל רק היינו רוצים לדעת איך מבצעים

זה מעניין כיפי וחוסך המון.

 

חוץ מזה תסכים איתי שאף אחד לא יטפל ברכב שלך כמו שאתה תטפל בו.

 

 

בסך הכל אנחנו רוצים להיות כמוך :wink:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
איו לי בעיה להשאיר למכונאי עד כמה שאני לא אוהב את זה

אבל רק היינו רוצים לדעת איך מבצעים

זה מעניין כיפי וחוסך המון.

 

חוץ מזה תסכים איתי שאף אחד לא יטפל ברכב שלך כמו שאתה תטפל בו.

 

 

בסך הכל אנחנו רוצים להיות כמוך :wink:

 

תתחיל מקריאת השירשורים + התמונות של טיפולי ה 10,000 לפג'ו ולסובארו (בעמוד הקישורים, הודעה ראשונה בפורום) - ומשם תראה עד כמה אתה מתמצא.

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

או קי.

רק רציתי לציין שהשתמשתי בשרשור של האנפוזיה ובשרשור של הטיפול 10000 כדי לבצע אותם בלאונה שלי.

 

עבד מצויין והכל פיקס כך שאני מאמין שעם קצת הדרכה גם זה לא יהיה יותר מידי מסובך.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי גם אם ראית וקראת ושמעת , עדיף לראות לפחות פעם אחת איך המכונאי עושה את זה...

 

בשביל למנוע סיבוכים מיותרים.


Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

למי שיש היינס לרכב שלו, זו לא צריכה להיות בעיה מיוחדת.

למי שלא - שיזהר.

אצלי, למשל, אם לא ההיינס לא הייתי יודע שיש שני ברגי ריקון לשמן (אחד בתיבה עצמה ואחד בדיפרנציאל).

בכל מקרה - למי שיש סט מפתחות מתאים (אינצ'י מילימטרי או אלן, תלוי ברכב), ידיים טובות, ויודע איפה נמצאים הברגים - זה לא סיפור היסטרי. לא יותר מטיפול 10K.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
למי שיש היינס לרכב שלו, זו לא צריכה להיות בעיה מיוחדת.

למי שלא - שיזהר.

אצלי, למשל, אם לא ההיינס לא הייתי יודע שיש שני ברגי ריקון לשמן (אחד בתיבה עצמה ואחד בדיפרנציאל).

בכל מקרה - למי שיש סט מפתחות מתאים (אינצ'י מילימטרי או אלן, תלוי ברכב), ידיים טובות, ויודע איפה נמצאים הברגים - זה לא סיפור היסטרי. לא יותר מטיפול 10K.

 

מסכים איתך, אבל, גם למי שיש היינס שיזהר, אולי הספר טוב , אבל מה שיכול להרוס זה הפזיזות וחוסר הסבלנות בעבודה, וחוסר רגש בחיזוק ברגים ואומים (ובזה צריך ממש להיזהר).

 

שמוליק

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 4781 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

התחבר בכדי לעקוב  

×
×
  • Create New...