Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טיפול 60 בפיאט בראבו חדשה שלא במוסך מורשה יבואן


Doc Slow
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4550 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

למרבה הצער, מפאת עומס בלתי נסבל בעבודה, אני לא אוכל להכניס את הבראבו שלי לטיפול 60 ראשון במוסך שמשון ביהוד ועם 64K על השעון אני ממש לא רוצה לדחות את הטיפול למועד לא ידוע שבו אני אהיה פנוי.

חבר שלי הציע שאבוא לבקר אותו בצפון ועל הדרך אכניס את הרכב למוסך פארג' במכר-ג'דיידה שעובר גם בסופ"ש. לא מדובר במוסך מדרכה, חבר שלי עובד עם המוסך כבר שנים רבות, כולל טיפול בדובלו טורבודיזל שלו (שעכשיו עוברת החלפת טורבו), כמובן שגם הכל עם קבלות ותיעוד מסודר. אישית טיפלתי במוסך ההוא בטויוטה 98 שלי (טפול גדול+בלמים+החלפת בולמי זעזועים) ולא היו לי כל טענות על איכות העבודה ובטח לא על המחירים.

האוטו גם לאחר רכישה מאוטו-דיל והייתי שמח לחו"ד שאני יודע שהיא לחלוטין לא משוחדת לגבי מצב הרכב, כל זמן שהוא עדיין תחת האחריות שלהם.

 

לכאורה טיפול 60K אמור להיות מאוד סדור ופשוט ולא אמור להיות בו משהו שדורש תחכום מיוחד. כנ"ל החלפת רפידות בלמים אם יהיה בכך צורך. את כל השמנים אני מתכוון לרכוש בעצמי (וולוליין וקסטרול) וכנ"ל את הפלאגים. אולם האם הקפדה על checklist מסודר לפי הוראות היצרן לטיפול זה ושימוש בחומרים האיכותיים ביותר יספיקו ברכב כל-כך עדין ומסובך?

סקירה ממוחשבת אני מתכוון לעשות בעצמי עם multiecuscan כולל מעקב אחר לחצי שמן בתיבה האלקטרו-הידראולית תוך כדי נסיעה ותפעול הגיר. משהו שאני מאמין שגם במוסך מורשה לא יעשו. אני גם אנצל את ההזדמנות להתייעץ עם המוסכניק לגבי אפשרויות תחזוקה של הגיר (פחמים למשאבה, החלפת צובר, ניקוי חיישנים וסלונואיד), עוד משהו שהבנתי שלא עושים במוסכים מורשים של פיאט.

 

מה דעתם של חכמי הפורום בעניין זה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הרכב עדיין באחריות,עדיף לעשות במורשה פיאט,היום יש חוק שמאפשר לטפל ברכב במוסך אחר בתנאי שהוא מורשה.

אבל הבעיה יכולה להיות שאם יש תקלה ברכב יכולים להאשים את המוסך האחר שטיפל ואז אתה נגרר לסיפור.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב סיים אחריות יבואן/יצרן (שנתיים) ויש רק אחריות סוחר (אוטו-דיל). הסוחר משמש כזרוע הטרייד-אין של סמל"ת, אבל לא קשור באופן ישיר אליהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה כולל הטיפול? אם מדובר בטיפול קטן שעיקרו החלפת שמנים, לא יקרה כלום אם תעשה טיפול במוסך אחר. זה שהמוסך נמצא בג'דיידה לא אומר כלום לגבי טיבו.

מה שכן, צריך לבדוק אם זה לא פוגע לך באחריות שקיבלת מאוטודיל.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמדומני בטיפול הזה יש להחליף רצועת טיימינג, לא?

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על פי הוראות היצרן --

כל 120KKM

או - כל 4 שנים באם שימוש heavy-duty, מזג אוויר קר, תקופות ממושכות שהרכב לא היה מונע, ריבוי נסיעות עירוניות קצרות.

או - כל 5 שנים.

 

הרכב 64KKM וטרם השלים 3 שנים על הכביש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יכול לטפל איפה שאתה רוצה וזה לא יפגע באחריות שנותן מוכר הרכב אבל טיפול אצל מוסך מורשה יבטיח תחזוקה לפי הוראות יצרן וכן ביצוע ריקולים שקטים

יתרון נוסף זה שאם מטפלים רק במורשה ויש קילקול של חלק יקר כשנגמרת האחריות היבואן והיצרן משתתפים בעלות התיקון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני כנראה לא אצליח להגיע לשמשון לפחות במשך החודש הקרוב (1500 ק"מ), אז הטיפול יבוצע במוסך בצפון וכמובן שזה גם תירוץ מצוין לבקר את החבר שלי.

 

הטיפול לא כל כך קטן וכולל (לפי הוראות היצרן) --

סקירת תקלות ממוחשבת (ייתכן וכאן תהיה בעיה, אני לא בטוח שיש לו Examiner מעודכן).

החלפת שמן בלמים (שמן DOT4 קסטרול/וולווליין)

החלפת שמן מנוע ומסנן (שמן סינטטי 5W40 - מומלץ של אג'יפ)

החלפת שמן בקרת מצמד של הגיר (שמן DOT4 קסטרול/וולווליין)

בדיקת רמת שמן בקרת גיר (DEXTRON III קסטרול/וולווליין) - אני אבקש להחליף.

החלפת פלאגים (NGK - אבל לא אירידיום בדגם זה למזלי).

החלפת מסנן אוויר.

החלפת מסנן מזגן.

 

מעבר לזה --

סקירת שלדה ומערכת מתלים.

בדיקת בלמים ובהתאם החלפת הרפידות.

אם הרכב כבר על הליפט לבדוק שאין סימני דליפה סביב צובר השמן של הגיר.

 

אם לא יהיו שיבושים ותקלות בדרך (טפו-טפו-טפו) אני מתכנן טיפול קטן בעוד 15KKM (במקום 30KKM) ואז גם אולי החלפת פחמים במשאבה של הדואולוג'יק.

 

לגבי ריקולים - היו לבראבו 3 עד כה, אולם רק למודל 2007 או לדגמי דיזל מסוימים. תודה לאל שיש מדינות מתוקנות בהם דואגים לתעד ולהציג לציבור באופן מסודר פרטי ריקולים, גם "שקטים".

 

לגבי השתתפות בעלות אם מטפלים רק במורשה - זה די חדש לי ואשמח לשמוע מי היבואן שעושה את זה. בד"כ ההשתתפות היחידה ששמעתי עליה הייתה השתתפות בצערו של בעל הרכב על עלות התיקון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...