Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צריכת דלק פיג'ו 306


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5194 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

יש לי פיגו 306 שנת 2001 נפח מנוע 1600 סמ"ק- 90 כ"ס

צריכת הדלק שלי הממוצעת (בנסיעה משולבת) היא 1-10.

בתדלוק האחרון נסעתי כמעט את כל המיכל מחוץ לעיר כך שצריכת הדלק הייתה 1-11.

זה נורמלי? זה לא קצת?

פורסם
תלוי באופי הנהיגה, אבל זה 1:10 משולב הוא הממוצע שהיה לי ב- 306 1.8 (100 כ"ס) אוטומטי.

 

 

אני לא איזה נהג שודים, כמו כל נהג לפעמים נוסעים יותר מהר לפעמים יותר לאט.

אם אתה אומר ככה זאת אומרת שאצלי זה אמור להיות יותר מ1:10 לא?

מה יכולה להיות בעיה?

פורסם

יש גורמים התלויים באופי הנהיגה ובתנאי הדרך: נסיעה עם מזגן, עמידה ממושכת ברמזורים , נסיעה בעומס תנועה כבד, נסיעה באזור הררי, האצה והאטה, עומס חריג של נוסעים ומטען וכו'.

 

יש גורמים התלויים ברכב: לחץ אוויר בצמיגים, תקינות מערכת ההצתה, תקינות מערכת הדלק , חיישנים , מערכת פליטה (כולל ממיר קטליטי) ועוד.

 

הצריכה של רכבך , בהנחה שנמדדה כיאות, אינה טובה במיוחד אבל אינה חריגה באופן המעיד על תקלה ספציפית. אני מניח שהרכב מניע בקלות , שומר על סל"ד יציב, נוסע כיאות ואין התחממות, איבוד מים, חוסר או צריכה מוגזמת של שמן מנוע.

פורסם
יש גורמים התלויים באופי הנהיגה ובתנאי הדרך: נסיעה עם מזגן, עמידה ממושכת ברמזורים , נסיעה בעומס תנועה כבד, נסיעה באזור הררי, האצה והאטה, עומס חריג של נוסעים ומטען וכו'.

 

יש גורמים התלויים ברכב: לחץ אוויר בצמיגים, תקינות מערכת ההצתה, תקינות מערכת הדלק , חיישנים , מערכת פליטה (כולל ממיר קטליטי) ועוד.

 

הצריכה של רכבך , בהנחה שנמדדה כיאות, אינה טובה במיוחד אבל אינה חריגה באופן המעיד על תקלה ספציפית. אני מניח שהרכב מניע בקלות , שומר על סל"ד יציב, נוסע כיאות ואין התחממות, איבוד מים, חוסר או צריכה מוגזמת של שמן מנוע.

 

 

אכן כל מה שרשמת לא ממש נוגע אליי. אני דואג למלא אוויר בגלגלים כל שבוע.

השבוע הייתי במוסך החלפתי 2 רפידות בלמים אחוריים תושבת מנוע תחתונה ובוקסות של המשלוש. הוא בדק לי את האוטו בגדול ולא מצא בעיות אחרות.

פורסם

306 סדאן שנת 2001 מנוע 1.6 100 כ"ס (מנוע NFT) גיר אוטומטי

צריכת דלק משולבת - 12 ק"מ לליטר (תדלוק של 50 ליטר = 600 ק"מ). מיכל הדלק ברכב הוא 60 ליטר.

לא בדקתי צריכת דלק "נטו" מחוץ לעיר, אבל סבירות גבוה שהוא מגרד 15 ק"מ לליטר (אני לא רוצה להיות יותר מידי אופטימי אבל הייתי מהמר שעם קצת מאמץ אפשר להשיג יותר מזה).

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
306 סדאן שנת 2001 מנוע 1.6 100 כ"ס (מנוע NFT) גיר אוטומטי

צריכת דלק משולבת - 12 ק"מ לליטר (תדלוק של 50 ליטר = 600 ק"מ). מיכל הדלק ברכב הוא 60 ליטר.

לא בדקתי צריכת דלק "נטו" מחוץ לעיר, אבל סבירות גבוה שהוא מגרד 15 ק"מ לליטר (אני לא רוצה להיות יותר מידי אופטימי אבל הייתי מהמר שעם קצת מאמץ אפשר להשיג יותר מזה).

 

איציק

 

אז מה לעשות? לכאורה צריכת הדלק שלי גדולה, לא ברמה מוגזמת אבל עדיין במצב של מחיר הדלק היום כל ליטר חשוב.

פורסם

לנסיעה עירונית או משולבת, אין חוקים קבועים. מאותו הרכב בדיוק, אצל אדם אחד הרכב יעשה 6 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית, ואדם אחר יעשה 8 ק"מ או 10 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית. הכל שאלה של כמות הנסיעות הקצרות, פקקים וכד'.

 

גם למצב הרכב יש לעיתים משמעות מורגשת בצריכת הדלק (למשל: מנוע חלש יזלול יותר דלק, מערכת דלק לא נקיה = יעילות נמוכה יותר של שריפה הדלק וכד') ולעיתים נדירות גם לאיכות הדלק (אם היא ממש גרועה) יש משמעות מסויימת בהיבט צריכת הדלק.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
אז מה לעשות? לכאורה צריכת הדלק שלי גדולה, לא ברמה מוגזמת אבל עדיין במצב של מחיר הדלק היום כל ליטר חשוב.

סע על מיכל דלק שלם במהירות שאינה עולה על 90 קמ"ש ובלי ללחוץ ותראה אם יש הבדל בצריכת הדלק.

פורסם
סע על מיכל דלק שלם במהירות שאינה עולה על 90 קמ"ש ובלי ללחוץ ותראה אם יש הבדל בצריכת הדלק.

 

 

וואי זה קשה! חחיחיח בתוך העיר אין בעיה אבל גם מחוץ לעיר?

 

ולמה נסיעות קצרות מבזבזות יותר דלק?

פורסם

א. בנסיעה ארוכה המנוע משייט יותר זמן בהילוך גבוה ובסל"ד נמוך

ב. בנסיעות קצרות המנוע לא מגיע לטפרטורת העבודה היעילה

 

קשה לנסוע 90 קמ"ש - תדמיין שקיבלת דו"ח של 1000 ש"ח +10 נקודות.

פורסם
א. בנסיעה ארוכה המנוע משייט יותר זמן בהילוך גבוה ובסל"ד נמוך

ב. בנסיעות קצרות המנוע לא מגיע לטפרטורת העבודה היעילה

 

קשה לנסוע 90 קמ"ש - תדמיין שקיבלת דו"ח של 1000 ש"ח +10 נקודות.

 

חס וחלילה 8)

×
×
  • תוכן חדש...