Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך מנקים את האוטו בלי להשאיר שריטות ?


שימו לב! השרשור הזה בן 5010 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם!

 

אקדים ואומר שמצאתי כאן כמה שרשורים ישנים שעסקו בניקוי הרכב, אך לצערי אף אחד מהם לא ענה על השאלות שלי, לכן החלטתי לפתוח שרשור חדש, מקווה שזה יתקבל בהבנה.

 

אז ככה, ממש לפני שבוע וחצי קיבלתי סוף סוף רכב חדש! פיג'ו כסופה ומדהימה, שבינתיים (טפו טפו טפו, בלי לפתוח פה) מספקת חווית נסיעה ממש טובה. בכל מקרה אני מאוד רוצה כמובן לשמור על הצבע היפה של האוטו, שבינתיים הספיק להתלכלך לי קצת מאבק ומבוץ.

 

השאלה שלי היא מה לדעתכם טכניקת הניקוי היעילה ביותר (אבק קל + בוץ) שתנקה את האוטו בצורה טובה אך בלי להשאיר שריטות? אני מתאר לעצמי שאם אקח סתם סמרטוט (יבש או רטוב?) ואתחיל לשפשף בלי מחשבה, אז כל גרגר חול או אבק שילכדו בין הסמרטוט לפח יעשו לי יופי של שריטות על האוטו.

 

הציוד שברשותי:

 

1. מברשת אבק מלבנית בעלת סיבים ארוכים צבעוניים.

 

2. כפפת מיקרופייבר (מנקים איתן על יבש או על רטוב? אין לי מושג)

 

3. אין צינור מים - למניעת בזבוז, יש לי רק דלי עם מיי ברז (עדיף אולי למלא אותו במים חמים להסרה קלה של שומנים?)

 

 

בקיצור איך ממשיכים מכאן? האם לנקות קודם על יבש עם המברשת כדי להסיר אבק קל? ומה אחר כך? לאסוף כל פעם עם קנקן קטן מים מהדלי ולשפוך אותם על האוטו תוך כדי מעבר עם כפפות המיקרופייבר?

 

בקיצור מה טכניקת הניקוי היעילה ביותר לדעתכם שתשאיר את הרכב נוצץ (עד כמה שאפשר) אבל גם תשאיר משטח חלק ויפה ללא שריטות וסימני שפשוף?

 

אשמח מאוד לקבל תשובות מועילות ממומחי הפורום.

 

תודה מראש!

 

אביתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשבילי רכב בלי שריטות הוא רכב ללא "סווירל מרקס" אותם "עיגולים" שנראים רק באור ישיר וחזק כגון תחת פנס רחוב, גם לא על הג'אנטים, לכן אסביר כיצד יש לטפל ברכב כדי להשאירו נקי מהם (זה דורש זמן יקר ונמצא על גבול האובססיה.. בדרך כלל מתאים לרכבים מיוחדים שהם בגדר תחביב ופחות לרכבים שימושיים מאוד..)

 

שלושה דברים שעליך להוציא מהלקסיקון-

1. לאף חומר חוץ ממיקרו פייבר (אם זה בכפפת השטיפה או בפדי מריחת הווקס או במטליות הברקה) וג'ילדה (עדיף מיקרו פייבר אפשרי "עור") אסור להתקרב לצבע הרכב שלך. בטח ובטח ובטח שלא מברשת מכל סוג. כפפה מיקרו פייבר היא אכן החומר הנכון לשטיפה ראשונית של הרכב (לפני ווקס וכו). הכפפות שמוכרים באוטו דיפו זה זבל. כפפה צריכה להיות צפופה ורכה אשר סופחת אליה את האבק ולא משאירה אותו על פני השטח.

2. שמירה על צבע הרכב וחיסכון במים אינם הולכים יחדיו. כמו שאמרת, כל גרגר אבק הוא שריטה פוטנציאלית. לכן, לפני שפשוף (עדין) של הרכב בעזרת כפפת המיקרו פייבר יש לשטוף את הרכב בהמון מים להסרת האבק והלכלוך עד כמה שאפשר. הכי הרבה שאפשר כדי לחסוך במים- ראש צינור ו\או גרניק (יש להזהר עם הגרניק ולכוון לעוצמה נמוכה).

3. פרט למריחת והסרת וקס\גלייז אסור לשפשף לעולם את הרכב "על יבש" בטח לא שהוא מלוכלך.

 

שטיפה נכונה-

1. שטיפת הרכב בהמון מים (שטיפה ראשונית בזרם חלש ולא ממוקד).

2. שפשוף עדין של הרכב בעזרת שמפו ייעודי לרכב עם כפפת המיקרו פייבר. יש למלא שני דליי מים- אחד עם השמפו ואחד לשטיפת הכפפה מדי פעם.

3. שטיפה של הסבון עם המון מים (אסור שישאר סבון על הרכב), הפעם ניתן להשתמש בזרם חזק יותר וממוקד יותר.

4. ייבוש בעזרת ג'ילדה מיקרופייבר או מגבת מיקרו פייבר ייעודית. בחלק זה יש לשים לב במיוחד כיוון שיתכן ונותרו חלקים מלוכלכים שעשוים ללכלך את הג'ילדה ולשרוט חלקים אחרים. בנוסף, יש להזהר במיוחד בגזרת הפנסים. חיפוי הפנסים כיום עשויים פלסטים אשר רגיש במיוחד לשריטות כיוון ש- א. פנס הוא מואר מטבעו ורואים את השריטות הכי קטנות בבירור ב. כאמור הפנס הוא מפלסטיק הרגיש לשריטות. אני ממליץ להרטיב שוב את הפנס לפני ייבושו כדי למנוע שריטות על ידי ניגוב יבש. לגבי הייבוש, עדיף להשתמש בג'ילדה נוספת ושונה לחלונות והמהדרין ישתמשו בג'ילדה נפרדת גם לפנסים הרגישים מאוד כאמור.

5. וקס- במידה והרכב שלך נקי ממשקעים הדורשים "פלסטלינה" מגיע שלב הוקס, שלו פנים רבות עקב הסוגים הרבים בשוק ומגוון המחירים והויכוח לגבי הנחיצות, אם תרצה ארחיב על כך מאוחר יותר.

 

6. ג'אנטים- במידה ולרכבך חישוקי מגנזיום, מומלץ לקנות מטלית מיקרו פייבר מיוחדת לג'אנטים וגם ג'ילדה. אם הג'אנטים חדשים והברייקדאסט עדיין יורד בניקוי פשוט, מעולה, אם לא, יש להשתמש במנקה ג'אנטים ייעודי.

7. פנים הרכב- ביג NONO- ספריי סקאיי שיתן לרכבך החדש מראה ריח והרגשה של מונית מרצדס משנות ה80. יש להשתמש בסבון ייעודי לניקוי פנים ולנקות בעזרת (ניחשתם נכונה) מטלית מיקרו פייבר. כסאות- מברשת עדינה מאוד עם חומר ייעודי. עור- חומר ייעודי. שטיחים- כנ"ל.

 

ויש עוד.. המהדרין ימרחו חומר מגן ייעודי לגומי בדלתות.

ועוד, חומר ייעודי לצמיגי הרכב (לא זה שעושה מבריק, זה ש"עושה" נקי)

 

בקיצור, נראה לי שנבהלת מספיק ליום אחד, אם תרצה עוד פירוט אשמח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לך Z4 3.0si, מודה לך מאוד על התשובה המפורטת!

 

לצערי אין לי שום אפשרות מעשית לנקות את האוטו עם מים זורמים מצינור, זה פשוט לא על הפרק, קודם כל אם זכור לי נכון על פי החוק זה בכלל אסור, ואם במקרה עוברת ניידת משטרה ברחוב ורואה אותי שוטף את האוטו עם זרם מצינור אני יכול לקבל קנס רציני.

 

דבר שני, באיזור בו אני גר ביזבוז של מים נחשב ממש פשע, השכנים לא יסלחו לי אם הם יראו אותי שוטף את האוטו עם זרם מצינור (ולא, אין שום מקום מרוחק שאני יכול לנסוע אליו לצורך הניקוי).

 

בקיצור כמו שאתה מבין, אינני יכול (לצערי) להשתמש בעיצות שלך שמתייחסות לשטיפה עם זרם מים חלש או חזק מצינור. הדבר הכי קרוב שאני יכול לחשוב עליו הוא לתלות איכשהו את הדלי במקום גבוה מעל האוטו, ואז להכניס אליו צינור ולתת למים לזרום למטה באופן חופשי אבל בלי לחץ (מי שיש לו אקווריום עם דגים מכיר את השיטה הזו, משתמשים בה כדי לרוקן את המיכל לפני ניקוי) חוץ מזה יש בטח שפריצרים עם צינור שאפשר להכניס לצינור ולהזרים מים בלחיצות של ידית לא?

 

אמרת שכפפות המיקרו-פייבר שמוכרים באוטו-דיפו אינן מספיק איכותית (את שלי קניתי דווקא בהום סנטר) אז על אילו כפפות מיקרופייבר אתה כן ממליץ? כפפות של איזו חברה? איך אדע אם הכפפה שמצאתי איכותית או לא? יש לך המלצה על סוג ספציפי של חברה מסויימת שאפשר לבקש בחנות? נ.ב - איפה אני קונה את זה?

 

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Z4 אני אשמח אם תתן פה שמות של חומרים שאתה משתמש בהם על הרכב שלך.

 

בעיקרון אני אשמח גם כן לשמוע המלצות בקשר לחומרים, למרות שעל זה דיברו לדעתי גם בשרשורים קודמים, מבחינתי העיקר בשרשור זה הוא להבין איך מנקים את האוטו ביעילות, בלי להשאיר שריטות ותוך כדי חיסכון במים (כלומר לא להשתמש במים זורמים בלחץ מצינור אלא רק בדלי מים)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או קי, לגבי זרם השטיפה, אז אתה יכול לשפוך דלי מים שלם (פעם על הגג, פעם על מכסה המנוע) וכו לחץ המים שיווצר משפיכת הדלי לא יהיה חזק מספיק לגרום נזק אלא אם כן מדובר בדלי כזה-

:)

 

כפפה איכותית היא כפפה צפופה מאוד ועבה מאוד בעלת סיבים רבים ורכים. בארץ לא ניתקלתי בכזאת, שלי מגרמניה. הנה דוגמא לאחת-

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Meguiars-Microfiber-Wash-Mitt-X3002-/350216969677?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item518a8eddcd

שימו לב למחיר המצחיק..

 

אני משתמש בחומרים של BMW שהם בעצם תוצרת חברת דיטיילינג גרמנית מפורסמת, פלסטלינה\וקס גלייז של Zaino. חברות מעולות נוספות-

meguiars

dodo

swissvax

ועוד ועוד

למיטב ידיעתי, חוץ מהחומרים של BMW אותם ניתן לקנות בסוכנויות (במחיר של שמפו סיני סוג ז מאוטודיפו, נסו ותתפלאו), אף אחת מהחברות הייעודיות לא ניתן להשיג בישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפפה איכותית היא כפפה צפופה מאוד ועבה מאוד בעלת סיבים רבים ורכים. בארץ לא ניתקלתי בכזאת, שלי מגרמניה. הנה דוגמא לאחת-

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Meguiars-Microfiber-Wash-Mitt-X3002-/350216969677?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item518a8eddcd

שימו לב למחיר המצחיק..

 

תודה! אני שוקל להזמין את הכפפות מהקישור שלך, אבל איך אוכל לדעת בוודאות שהן באמת איכותיות? הבנתי בין השורות שאין לך בדיוק את הסוג הספציפי שבקישור, אז בעיקר לאור המחיר הנמוך שלהן - האם אתה בטוח שהן באמת איכותיות כמו אלו שיש לך? כי קצת קשה לקבוע לפי התמונה.

 

תוך כמה זמן כפפה כזו מתבלה? האם יש טעם להזמין יותר מאחת כדי שיהיה לי ספייר?

 

תודה איש!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד וההערכה שלי למשקיעים.

בכל זאת, אם רלבנטי, או אין לך עודף זמן, הנה מתכון לחצי שעה ופחות :

אל תחשש, לא כל גרגר אבק יעשה חריצים. הלללו, אנחנו לא בבועה. יש באויר אבק ויש חול, (ואם תיסע לפעמים בדרכי עפר אז.. לא קורה כלום!) ואם תחמיר גם לשלשת ציפורים ואולי עקבות של חתול אשפתות שבא לו לשבת על הגג של האוטו שלך. תמצא כאלו שאוכלים אותם וזה יפתר את הבעיה.

 

דלי בהחלט רצוי ומספיק, גילדה איכותית מעור שמספיקה לכמה שנים, כמה דפי עיתון,

גם מברשת רכה מאוד אם יש כבר אבק מחודש - חודשיים.

אני לא משתמש בשום סבון ושום שמפו. מים בלבד. פשוט שוטף עם הגילדה ואולי מברשת, משאיר קצת שחור בתוך הג'נט כי לא בא לי להתלכלך ומי כבר בודק, כל שכן בודקת, מה יש שם?

סחט את הגילדה ותייבש. משטחים גדולים בסחיפה (כלומר כל הגילדה ללא קיפול מושכת את המים)

כל החלונות והפנסים עבור עם גילדה רטובה (לא ספוגה) חכה רגע וייבש עם נייר עיתון כדי לשא יהיו סימני פסים.

בתוך האוטו אני לא שם שום ספריי. (שישארו סימני העקבים מקדימה, מה יש?) גילדה לחה, פעמיים בשנה שואב אבק.

וקס כדאי פעם בשנה (טוב, בשנתיים...).

המכוניות שלי אף פעם לא היו במתקן שטיפה, הן היו מבריקות ויפות גם אחרי 10 שנים.

ילה גבר בא נראה! מר +1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד וההערכה שלי למשקיעים.

בכל זאת, אם רלבנטי, או אין לך עודף זמן, הנה מתכון לחצי שעה ופחות :

אל תחשש, לא כל גרגר אבק יעשה חריצים.

 

תודה רבה על הטיפים!

 

בכל מקרה מצאתי סרטון קצר ונחמד שמסביר איך להשתמש בספוגית המיקרופייבר שאליה נתנו קישור קודם:

 

http://www.youtube.com/watch?v=_9CbLGeBN_w

 

 

בדקה 2 בסרט, הבחור מדגים ייבוש בעזרת 2 מטליות מיוחדות, היכן אפשר להשיג אותן?

 

כמו כן בסרטון הזה:

 

 

 

(החל מדקה 1:08 למי שאין לו סבלנות) מציעים להתחיל עם מברשת מיוחדת שמסירה אבק ולא שורטת, האם מישהו כאן מכיר וממליץ על המברשת הזו? כלומר עדיף להשתמש בה לפני כפפת המיקרופייבר?

 

שימו לב שבקישור הראשון שנתתי הוא מדגים שטיפה יפה של האוטו בעזרת דלי מים בלבד ללא מים בזרם מצינור.

 

נראה בדיוק מה שרציתי.

 

מישהו יודע תוך כמה זמן המוצר מגיע מרגע ההזמנה?

 

תודה :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצחיק, קראתי עכשיו את אחת התגובות מתחת לסרטון הראשון, ואחד המגיבים כתב שהוא פנה לחברה בקשר לסרטון והם היו פשוט בהלם מצורת הניקוי שהוא מדגים שם וגם מכך שלאורך כל הסרטון מוצג הלוגו של החברה כאילו שזה סרטון רשמי שלהם, הם אמרו לו שהם ממש לא ממליצים להשתמש במוצרים שלהם ללא שטיפה.

 

מעניין הסרטון נראה דווקא דיי משכנע, ומאחר ואין לי שום כוונה להשתמש בצינור מים בלחץ אז אין לי ברירה אחרת אלא להשתמש בשיטה הנ"ל :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה! אני שוקל להזמין את הכפפות מהקישור שלך, אבל איך אוכל לדעת בוודאות שהן באמת איכותיות? הבנתי בין השורות שאין לך בדיוק את הסוג הספציפי שבקישור, אז בעיקר לאור המחיר הנמוך שלהן - האם אתה בטוח שהן באמת איכותיות כמו אלו שיש לך? כי קצת קשה לקבוע לפי התמונה.

 

תוך כמה זמן כפפה כזו מתבלה? האם יש טעם להזמין יותר מאחת כדי שיהיה לי ספייר?

 

תודה איש!

 

במקרה זה ניתן לדעת שהכפפה איכותית על פי החברה שמייצרת אותה, מוכרת ואיכותית (אותה חברה שמוצריה מוצגים בסרטון הראשון ששלחת). המחיר הנמוך- אמריקה או לא אמריקה ? תזמין אחת, לי יש אחת יותר משנה, כך במקרה והכפפה לא 100% לא "תתקע" עם כמה. שלי מתוצרת חברה אחרת לא זוכר את השם המדויק (אהיה בבית רק מחר), אבל כמובן שהדרך הטובה ביותר היא לחוש אותה ביד.. יש יתרונות וחסרונות לרכישה באינטרנט.

לגבי המברשת שמראים בסרטון השני, זה לא מברשת זה מין דסטר כזה שעשוי סיבי מיקרופייבר (בשום אופן NONO סיבי ניילון או פלסטיק). לדעתי מומלץ רק לנקות אבק קל באולם התצוגה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום.

למניעת שריטות גם לא פחות חשוב להקפיד לא ללחוץ עם משזה לא היה מייקרו או ספוג רך(דרך הגיו אני מעדיף ספוג עם צפיפות גבוע אך במרקם אחי רך ו אנטיסטתי שלא ימשוך אבק) ו לשטוף פעמיים להורדת כל הליכלוך ואז לייבש בלי לחץ על הצבע לא סופית כי תרצה כמובן להבריק את הצבע להחר שטיפה אבל סמרטות יבש אבילו מייקרו בסופו של דבר היגרום לסוורלים תשתדל להישתמש להברקה סופית של כלי עם quick detailer זה משמש בתור חומר סיקה בין מייקרו לבין צבע ו מעיץ ברק כמובן זה לא תחליף לוקס כמו שאוהבים למקור את המוצר הוא פשות תיפה מעיץ את הברק המקורי של האוטו ו הוזר לא לשרות את הצבע באת יבוש ו להוריד את כל שימנים של תבעיות אצבע ושימני מים.

חשוב לא על בסיס סיליקון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע אם השפשוף היבש עצמו עם המיקרופייבר (מקצועי) יכול לשרוט, אך כמובן שכמו שנאמר שפשוף יבש אסור פרט למצב אחד- "באפינג" של הוקס, כלומר הסרת השכבה העליונה של הוקס אשר התייבש, וגם אז יש לנקוט משנה זהירות.

 

כאשר עברו מספר שעות מהדיטייל האחרון, הרכב כבר צבר אבק ושפשוף יבש בכל דבר יכול לשרוט, גם מיקרופייבר לכן משתמשים ב"קוויק דיטיילר".

 

רומן- לגבי הספוג, למיטב ידיעתי אסור להשתמש כיוון שהוא אינו סופח את הלכלוך והאבק לתוכו, רק מים. ספוג פחות צפוף אולי יעשה את העבודה אבל למה להסתכן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקום כל הכאב ראש הזה

ללכת לשטיפה ידנית, 25 שקל, וראש שקט..

 

ומה תעשה כשיורד גשם? תכסה את הרכב בניילון?

ואם תסע אחרי משאית שבדיוק הורידה עכשיו חצץ ויש לה מלא מלא אבנים קטנות שעפות ממנה?

אני חולה רכבים, אבל פה זה בגדר של לא שפוי..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5010 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...