Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לנצ'יהוליסט

[פרוייקט מצולם] הסבת מערכת בלימה מקורית לברמבו (אלפא 156)

שימו לב! השרשור הזה בן 1527 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

אז ככה, הכל התחיל מזה שנפלו ליידיים שלי זוג קאליפרים של ברמבו 4 בוכנות אשר ירדו מלנצ'יה קאפה טורבו, תלונות למערכת הבלימה המקורית אין לי ממש היא דיי טובה, אבל בנסיעות "חזקות" עם בלימות בהתאם הבלמים נחלשים משמעותית, שמן בלימה הוחלף כצעד ראשוני אך ללא הועיל...

 

שבועיים אחרי זה מצאתי את עצמי בחישובים עמוקים וחשבתי לשתף אתכם בפרוייקט.

 

אז ככה, המצרכים:

 

1 אלפא 156 (רצוי 2.5 ליטר V6 ידנית)

 

2 קליפרים ברמבו 4 בוכנות

 

2 צלחות בלם אלפא 156 GTA קוטר 305 מ"מ

 

4 רפידות בלם

 

2 מתאמים לקאליפרים

 

4 ג'אנטים 17" להכיל בתוכם את מע' הבלימה

 

1 קליבר

 

1 מד-זוית

 

1 מתלה קדמי + נאבה מפרוק (לא חובה אך הרבה יותר נוח)

 

דף ועט

 

 

ולעניין:

 

ברכב מורכבת מע' בלימה בעלת 4 דיסקים כשהקדמיים בקוטר 284 מ"מ, מרווח הברגים הינו 5X98 וחור המרכוז של הדיסק (החור האמצעי) במידה של 59 מ"מ.

ראשית, עוד לפני שמנסים להתאים את הקאליפרים יש למצוא דיסקים שמתאימים לרכב ולקאליפרים. וזו לא משימה קלה, הרעיון היה להשתמש בדיסקים המקוריים של לנצ'יה קאפה טורבו 5 צילינדר (משם ירדו הקאליפרים) הם במידה של 310 מ"מ אך כשניסיתי להושיב אותם על הנאבה גיליתי שהם אפילו לא בכיוון לשבת שם...

לכן התחלתי בחיפושים אחרי דיסקים מתאימים ותודות לאתר של ברמבו (בו יש קטלוג אוליין של כל הדיסקים כולל שרטוטים) מצאתי שהדיסקים של האלפא 156 GTA יושבים בול על הנאבה וגם מתאימים לקאליפרים (הבדל של 5 מ"מ בקוטר) .

להשיג את הדיסקים הללו לא היה קל, אבל כמה שיחות למ.י.ר חלקי חילוף עשו את שלהם והוא נכנע והזמין לי סט ישירות מאיטלייה.

 

כמה תמונות של המצרכים:

CIMG1002.jpg

CIMG1005.jpg

CIMG1013.jpg

CIMG1014.jpg


אלפא רומאו ספיידר V6 3.2 בציר 2007

טל שביט (1955-2011) זה לא אותו הדבר בלעדייך, אתגעגע לנצח.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כמובן שלא הייתי ממליץ לחסרי ניסיון להתעסק עם הבלמים או לבצע פרוייקט דומה, הסיכון הוא גבוה במידה ולא שומרים על כללי בסיס, חומרים איכותיים וחישבוים נכונים.

 

המתלה הקדמי ומערכת הבלימה המקורית:

CIMG1001.jpg


אלפא רומאו ספיידר V6 3.2 בציר 2007

טל שביט (1955-2011) זה לא אותו הדבר בלעדייך, אתגעגע לנצח.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד!

איפה התוצאה הסופית?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר לשאול כמה עלה התענוג?


אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

המלצתי היא לעשות את כל תהליך ההתאמה על השולחן כשיש נאבה מפרוק, ככה לא צריך להשבית את הרכב ואפשר לעשות את הכל ברגוע ובצורה נוחה.

 

אז לאחר שנמצאו הדיסקים המתאימים, מתחיל תהליך התאמת הקאליפר לנאבה בו לוקחים מידות לייצירת תושבת המתאמת בין הקאליפר לנאבה,חובה להשתמש ברפידות המקוריות של הקאליפר בכל תהליך ההתאמה,ניתן לראות בתמונות חלק מהתהליך. מיותר לציין את הדיוק הרב בו צריך לשבת הקאליפר לעומת הדיסק, המרווחים משני צידי הקאליפר חייבים להיות זהים.

 

לצורך הערכה ראשונית, יצרתי תושבת מפח דק בעבודת יד בכדי לתת רושם ראשוני ולהושיב את הקאליפר במקומו וגם לראות את התאמת החלקים.

CIMG1006.jpg

CIMG1007.jpg

CIMG1008.jpg

CIMG1009.jpg

CIMG1010.jpg


אלפא רומאו ספיידר V6 3.2 בציר 2007

טל שביט (1955-2011) זה לא אותו הדבר בלעדייך, אתגעגע לנצח.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

Wicked,

ובעברית, קטלני.

והנה לך בלמים שעוצרים את הכדור מלהסתובב. :)

תתחדש יפתח, אחלה של פרוייקטון.

בדיוק עשיתי החלפה דומה לדיסק מאוורר מקדימה לפני כמה ימים.


ליום יום: Alfa Romeo 147 2.0 TS 2002 with 4 Koni & 30mm MAD lowering springs

לאישה: Alfa Romeo Mito Multiair 135HP 2014

לנשמה: Lancia Delta GTi.e 2.0 16v

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ג'חנון, תגיד את האמת: נפלו לך לידיים זוג קאליפרים של ברמבו ולא היה לך מה לעשות איתם, אז קנית 156 V6, נכון?

מכיר את הטריקים שלך :twisted:

 

סתם, נראה פרוייקט שופרא דשופרא. אשמח לקרוא את רשמיך מהשינוי.


AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שהתלבטתי בין קאפה טורבו ל 156, חשבתי איפה תהייה לי עבודה יותר מסובכת והלכתי על זה... :wink:


אלפא רומאו ספיידר V6 3.2 בציר 2007

טל שביט (1955-2011) זה לא אותו הדבר בלעדייך, אתגעגע לנצח.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על הפרוייקט, ניראה מעולה.

יש רשמים? איך הבלימה?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין עדיין רשמים כי עוד לא סיימתי... בדרך יש את הכנת התושבות, יצור ספייסרים לגלגלים, וחירוץ או חירור צלחות הבלימה.

 

הכל יגיע בהמשך.


אלפא רומאו ספיידר V6 3.2 בציר 2007

טל שביט (1955-2011) זה לא אותו הדבר בלעדייך, אתגעגע לנצח.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש מצב לתמונה של כל האוטו עם הג'אנטים החדשים :?:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא היה כדאי לרכוש מראש דיסק מחורץ ומחורר?

אני יודע שניתן להשיג כאלה.


AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נראה מעולה, הייתי מוותר על קדיחת הצלחת, יש כאן עניין של חוזק חומרים שאתה לא ממש רוצה לבדוק תחת בלימה חזקה.

התועלת קטנה מהסיכון, לכן כדאי לקנות דיסקים מוכנים או להסתפק במה שאלפא תכננו עבור הGTA.


Para comer bien hay que saber manejar

"Dona Rosa"

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי חיזוק החומרים וחירור הצלחות, לא אכנס לזה כי הנושא נטחן כבר בעבר. אבל רק לידע הכללי, כל צלחת בלימה מתחילה את חייה כצלחת מלאה ורק אז היא עוברת עיבוד שבבי.

 

כמובן שעושים עיבוד שבבי מדוייק כולל איזון ולא איזה משהו חורני... :roll:

 

אלעד, מה שמוכרים ב EBAY בזול הן צלחות פשוטות שאלוהים יודע איפה הן עוברות עיבוד שבבי... לכן החלטתי ללכת על המקוריות (ככה זה מגיע עד הבית ולא צריך להסתבך עם המכס) המוכרות והטובות.

 

תמונות של האלפא עם הג'אנטים ניתן למצוא פה


אלפא רומאו ספיידר V6 3.2 בציר 2007

טל שביט (1955-2011) זה לא אותו הדבר בלעדייך, אתגעגע לנצח.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא דיברתי על הדיסקים שנמכרים באיביי, אלא על דיסקים מקוריים מחוררים.

בזמנו רן הביא כאלה ל-GTA שהיתה לו.


AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 1527 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...