Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תמונות ממהתקנה + בניות


sagiarye
שימו לב! השרשור הזה בן 4928 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שורה תחתונה כל אלמנט על פני כדוה"א ישמע טוב יותר באון-אקסיס.
לא מדויק, beaming effect משנה את פני התמונה לחלוטין, תחרויות כמו IASCA דורשות במה\תמונה\מרכוז ושות' לשני המושבים, זה לא ש-OFF תורם לבמה ותמונה טובים לשני המושבים, זה העובדה שבעזרת off axis אפשר לנצל את האפקט הנחמד הזה שנקרא beaming effect ולהגיע בעזרתו לאיזון אמפליטודה בין שני הערוצים.

 

יהיה נכון להגיד שכל אלמנט שמותקן ב-on axis ינגן טווח יותר רחב של תדרים.

לא נכון להגיד שאלמנט שמותקן ב-on axis תמיד ישמע טוב יותר מ-off.

 

אם הרול אוף של L4 הוא בסביבות 10K ב-off 60 ושגיא חותך את המיד ב-5.5K גם אם הוא יכוון אותם on axis שום דבר לא ישתנה (כמובן מבלי להכנס למובנים טכנים כמו phase shifting וכו').

 

דני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 131
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אם הרול אוף של L4 הוא בסביבות 10K ב-off 60 ושגיא חותך את המיד ב-5.5K גם אם הוא יכוון אותם on axis שום דבר לא ישתנה (כמובן מבלי להכנס למובנים טכנים כמו phase shifting וכו').

 

דני.

זה לא מדוייק דני,

באוף אקסיס חלק גדול מהתדרים מגיע לאוזן ע"י החזרים, להבדיל מאון אקסיס שאתה מקבל את הגל בצורה נקיה מהאלמנט. זה מרכיב מאוד מאוד משמעותי.

 

לדוגמא הטוויטר של הקלארוס לא נשמע טוב באון אקסיס, אבל אם מכוונים אותו אוף, הוא נשמע פשוט מעולה !! מנגד יש אלמנטים שנשמעים פחות טוב משמעותית באוף אקסיס,

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גורל,

 

אני לא דיברתי על החזרים, החזר הוא דבר שתלוי ברכב, בהתקנה, בבניה ועוד מליון ואחד פרמטרים, גם בתצורה של ON יש מליון ואחד החזרים.

 

טכנית אם נעמיד L4 ב-OFF AXIS ונתן לו לנגן עד 7-8K ונמדוד עם RTA נגלה שגרף הענות זהה ל-ON AXIS באותו המצב.

 

דני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין דבר כזה חצי און אקסיס..

יש און אקסיס, וכל דבר אחר מזה הוא אוף אקסיס רק עם המעלות שלו(כמו לדוגמא אוף-אקסיס 60).

 

הסיבה שאנשים בוחרים בתחרויות באופ-אקסיס למינהם זה לא מסיבת איכות, אלא מסיבת התחרות.

לרכב שמיועד לONE SEATER הזוויות ישאפו כמה שיותר לכיוון האון-אקסיס מלא.

ברכב שמיועד לTWO SEATER עובדים באוף אקסיס.

 

הסיבה היא שיהיה מאוד קשה לכוון במה שתשמע טוב גם במושב של הנהג וגם במושב הנוסע באון אקסיס מלא לכיוון הנהג.

 

שורה תחתונה כל אלמנט על פני כדוה"א שישמע טוב יותר באון-אקסיס.

הבעיה ברכב שזה לא משהו שישים ב100 אחוז, ולרוב זוויות של אוף-אקסיס 30עד60 הם יותר נפוצות.

אבל בגלל מגבלות הרכב ולא משיקולי איכות.

 

ראיה לכך היא הרכב של ארל זאוסמר, אבל בניגוד אליו לא כך אחד יכול לדחוף 7 אינטש+ טוויטר על הדש בורד:):).

 

לכן, עבודה באון-אקסיס מלא ברכב היא פחות נפוצה.

 

 

זאת הייתה הכוונה שלי, שאיפה לאון אקסיס. לא הסברתי את עצמי נכון.

Audison Bit 10 | Dynaudio Esotar E650 + Scanspeak D3004| Arc Audio 4200SE | Dynaudio Esotar 1200 | JL Audio HD 750/1

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קבל ח"ח,פתחו לאוטו שלך את הצורה:lol:

 

אני אישית בממאזדה שלי החדשה (3) לא הייתי מסכים לדבר כזה,אבל בסדר..

 

 

50 מטר ליד הבית שלי יש פירוקיה, שיש להם רכב זהה לשלי, הקורות והקיקים נלקחו מפירוק והמקוריים בבית, במכירה של הרכב לא יהיה זכר להתקנה, מה שגם אנשים שנוסעים איתי ברכב לא שמו לב לקורות בכלל כי זה נראה מקורי של הרכב, בזכות יוסי.

עם הקיקים הסיפור קצת שונה בגלל שברכב שלי אין אפשרות לבנות קיק " זורם " עם הסלון כמו בהתקנה של תומר למשל.

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=263608

Audison Bit 10 | Dynaudio Esotar E650 + Scanspeak D3004| Arc Audio 4200SE | Dynaudio Esotar 1200 | JL Audio HD 750/1

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו הוא על 400HZ, אחרי הרצה של כמה שעות אני אנסה נקודת חיתוך יותר נמוכה.

Audison Bit 10 | Dynaudio Esotar E650 + Scanspeak D3004| Arc Audio 4200SE | Dynaudio Esotar 1200 | JL Audio HD 750/1

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך חתכת, כלומר בעזרת הקרוס של הקלריון? או המגבר

מעניין אותי כי ממה שאני זוכר אי אפשר לחתוך את כניסת HIGH (או פרונט) עם ה HPF , בנקודת חיתוך של מיד (ברוב המכשירים, לא כולל HIGH ENDים למיניהם)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מדויק, beaming effect משנה את פני התמונה לחלוטין, תחרויות כמו IASCA דורשות במה\תמונה\מרכוז ושות' לשני המושבים, זה לא ש-OFF תורם לבמה ותמונה טובים לשני המושבים, זה העובדה שבעזרת off axis אפשר לנצל את האפקט הנחמד הזה שנקרא beaming effect ולהגיע בעזרתו לאיזון אמפליטודה בין שני הערוצים.

 

זה בדיוק מה שכתבתי, רק לא פירטתי את הסיבות מדוע עובדים באוף-אקסיס למטרת TWO SEATER.

כתבת:

" הסיבה שאנשים בוחרים בתחרויות באופ-אקסיס למינהם זה לא מסיבת איכות, אלא מסיבת התחרות.

לרכב שמיועד לONE SEATER הזוויות ישאפו כמה שיותר לכיוון האון-אקסיס מלא.

ברכב שמיועד לTWO SEATER עובדים באוף אקסיס"

 

יהיה נכון להגיד שכל אלמנט שמותקן ב-on axis ינגן טווח יותר רחב של תדרים.

 

לא נכון, כל אלמנט באם הוא מותקן באון-אקסיס או אוף אקסיס ינגן את אותו טווח של תדרים.

לא נכון להגיד שאלמנט שמותקן ב-on axis תמיד ישמע טוב יותר מ-off.

 

מה לעשות, כאשר יש איבוד בהענות שנע בין 3-5 אחוז בין כל שינוי של כ30 מעלות, און-אקסיס ישמע טוב יותר מאשר אוף-אקסיס.

 

אם הרול אוף של L4 הוא בסביבות 10K ב-off 60 ושגיא חותך את המיד ב-5.5K גם אם הוא יכוון אותם on axis שום דבר לא ישתנה (כמובן מבלי להכנס למובנים טכנים כמו phase shifting וכו').

 

דני.

 

גורל,

 

אני לא דיברתי על החזרים, החזר הוא דבר שתלוי ברכב, בהתקנה, בבניה ועוד מליון ואחד פרמטרים, גם בתצורה של ON יש מליון ואחד החזרים.

 

טכנית אם נעמיד L4 ב-OFF AXIS ונתן לו לנגן עד 7-8K ונמדוד עם RTA נגלה שגרף הענות זהה ל-ON AXIS באותו המצב.

 

דני.

 

טכנית, האלמנט ינגן את אותו טווח תדרים מבחינה ספטריאלית.

מכל בחינה אחרת אין שום סיכוי בעולם לא משנה איך תמדוד את זה ועם איזה מכשיר ,שאלמנט ולא משנה מי היצרן שלו, ינגן את אותה הענות זהה באון אקסיס מלא,אוף אקסיס 30,אוף אקסיס 60 ואוף אקסיס 90.

 

מה לעשות, זה לא משנה אם זה HAT או סקאן-ספיק או פירלס נצרת.

 

וזה לא ישנה את העובדה שכל רמקול ינגן שונה באון-אקסיס ואוף-אקסיס.

מבחינה טכנית ותאורטית רמקול תמיד ינגן הענות טובה יותר באון-אקסיס מאשר באוף אקסיס.

under construction..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך חתכת, כלומר בעזרת הקרוס של הקלריון? או המגבר

מעניין אותי כי ממה שאני זוכר אי אפשר לחתוך את כניסת HIGH (או פרונט) עם ה HPF , בנקודת חיתוך של מיד (ברוב המכשירים, לא כולל HIGH ENDים למיניהם)

 

עם הקרוס של הקלריון, היציאה של HIGH יכולה לרדת מתחת ל100 HZ !

ואילו החיתוך מלמעלה של הוופר יורד רק עד 630. לכן אני צריך לתחום את הוופר מלמעלה בעזרת המגבר.

לא מבין איפה ההיגיון פה.

Audison Bit 10 | Dynaudio Esotar E650 + Scanspeak D3004| Arc Audio 4200SE | Dynaudio Esotar 1200 | JL Audio HD 750/1

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עבודה יפה אבל יש לי שאלה.

הקיק פאנל בצד של הנהג נראה ממש גדול בצורה שמפריעה לרגל שמאל .

ככמה זה מפריע ?

בברכה ירון

 

אני תמיד אומר שיש דבר אחד שמפריד ביני לבין גאונות: וזה אני:shock2:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת לא נוח בהתחלה אבל מתרגלים, יש לי מרווח דיי גדול בין הבלם לקיק.

Audison Bit 10 | Dynaudio Esotar E650 + Scanspeak D3004| Arc Audio 4200SE | Dynaudio Esotar 1200 | JL Audio HD 750/1

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם הקרוס של הקלריון, היציאה של HIGH יכולה לרדת מתחת ל100 HZ !

ואילו החיתוך מלמעלה של הוופר יורד רק עד 630. לכן אני צריך לתחום את הוופר מלמעלה בעזרת המגבר.

לא מבין איפה ההיגיון פה.

 

רצוי שיהיה חפיפה בן אלמנטים, במיוחד בן וופרים למידים.

 

 

 

 

לגבי הענות. אני גם בדקתי אישית שב-ON AXIS אלמנט נשמע הרבה טוב טוב מ-OFF AXIS.

 

זה לא אומר שאתה מאבד חלק מתדרים ולא שומע אותם בכלל ב-OFF AXIS, כמו שדני אמר.

 

זה אומר שב-OFF AXIS אתה מקבל את התדרים לא בצורה מושלמת, בגלל הסביבת הרכב הענות היא לא אחידה.

 

ובגלל זה בבדיקת RTA ניתן לראות שקיימים את כל התדרים, רק הבדיקה הזאת לא יכולה להגיד לך שהם מגיעים בזמן הנכון ובאותה עוצמה, לכן תמונה כוללת פחות ברורה מ-ON AXIS.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4928 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...