Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6121 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני נוסע שם לפחות פעם בשבוע בחודשיים האחרונים מיפו לאיילון צפון, כמו תמיד בנתיב הימני שמיועד לנסיעה ימינה או ישר, ואם הנתיב הימני מיועד לנסיעה ישר, ברור שהנתיב משמאלו מיועד לנסיעה ישר.

 

כל פעם שאני נוסע שם בכיכר, רכבים מהנתיב שמשמאלי חושבים משום מה שמותר להם לפנות ימינה. ופונים ימינה מתוך הנחה כנראה שאני גם חייב לפנות ימינה, פעם אחת אני בתור נהג זהיר נאלצתי לעצור כשאנשים חתכו אותי ככה ולתת להם לחתוך, ואז רכב מאחורי צפצף לי. בפעמים אחרות אני זה שהיתי צריך לשים לב במראה השמאלית שאין רכבים במסלול שמשמאלי, כי צפוי שהם יפנו משם ימינה. זה מחדל בטיחותי חמור, ונראה לי מאד מסוכן, למי אני צריך לדווח על זה? אני נמנע מלנסוע בנתיב הימני בגלל זה.

צריך לעשות שם שילוט וסימון יותר ברור ואם זה לא יעזור לשים שם ניידת שתיתן דוחות לכל אותן מכוניות .

 

או שאני זה שטועה פה וכולם צודקים? צירפתי תמונת לוויין מסומנת, הנתיב הירוק זה המסלול שלי, האדום זה המסלול של המכוניות שיורדות מהכיכר הזאת לאיילון דרום.

wolfson.jpg

פורסם

בתור מישהו שנסע שם לראשונה לפני שבוע - אכן לא פשוט להבין את כוונת המהנדס שתכנן את המקום (ונראה לי גם עשיתי את הטעות שציינת).

 

עדיין, אם תדווח, לא נראה לי שהרשויות יקפצו על ההזדמנות לעשות משהו מועיל:roll:

פורסם

גם אם עושים טעות המינימום שאני מצפה ממישהו שרואה את הסימונים של החיצים בכביש זה לאותת ימינה ולתת זכות קדימה לרכבים שמימינו.

פורסם

ההסבר שלך קצת לא ברור !

 

תן כיוונים ברורים .

אם הכוונה מיפו ( שדרות ירושליים , הכביש החדש ) וכניסה והמשך ישר לוולפסון , ירידה בהמשך לאיילון .

בכניסה לכיכר יש שלושה נתיבים -

נתיב ימין - רק ימינה ,לאיילון דרום , חולון בת ים ורשל"צ .

נתיב אמצעי - ימינה וישר - וולפסון .

נתיב שמאלי - ישר והמשך שמאלה .

 

לאיזה כיוון אתה מתייחס

 

בתמונת הכיכר שצרפתה -

צד ימין ( מזרח) ב"ח וולפסון + בהמשך ירידה לאיילון צפון .

צד שמאל (מערב) יפו .

מעלה ( צפון ) פנימי , יפו לכיוון ת"א .

מטה (דרום) - חולון , בת-ים איילון דרום וכו'.

 

בגדול הכיכר הזו מבלבלת בגלל הסימונים לפני הכניסה לכיכר , צרפו שם חלקי כבישים בלי הגיון

ובכביש החדש מכיוון יפו , רמזורים וצמתים קרובים .

לדעתי צריך להציב שם שילוט גדול , לפני הרמזור בכניסה לכיכר ,עם חלוקת הנתיבים ..

 

וכמו שכתבו לך - השתמש בהיגיון ובזהירות , צפה קדימה ולצד , אל תהיה נעול , השתלב בחוכמה

בכל פניה שמאלה או ימינה של שני נתיבים - יש סיכוי כי הרכב מהנתיב הפנימי ימשיך ישר ! , למה ככה - אין היגיון

תמיד תהיה בקשר עין עם הרכב המקביל לך , וראה את מצב האיתות שלו - וכיוון הנסיעה .

 

אני מצרף פס"ד טרי בנושא - ועדיין הסימון בעייתי ולא מסומן ברור וכן מטעה

 

ב"מ השלום בשבתו כב"מ לתביעות קטנות ראשון-לציון

[14.07.2009]

 

 

כב' השופט שאול מנהיים

פסק דין

 

תביעה ותביעה שכנגד בגין נזקי רכוש שנגרמו בתאונת דרכים בכיכר הסמוכה למחלף וולפסון על כביש נתיבי איילון בשעות אחה"צ של יום 16/12/08. מדובר בכיכר שבחלק מהמפגשים שבינה לבין דרכים מתחברות קיים רמזור.

מכונית טויוטה שבבעלות התובעת נהוגה על ידי בתה הדר מורג נסעה בכיכר בנתיב השני מתוך שלושה. על פי הסימון שעל הכביש מיועד הנתיב הזה לנסיעה לפנים. מכונית דייהו נהוגה על ידי הנתבעת 1 ומבוטחת על ידי הנתבעת 2 נסעה בנתיב השמאלי ביותר שעליו מסומן חץ המאפשר נסיעה ישר וכן שמאלה. לאחר ששתי המכוניות עמדו זו לצד זו ברמזור המשיכו בנסיעה הלאה כאשר ניתן לרדת מהכיכר לכביש איילון דרום או להמשיך ולהתעקל בכיכר. הירידה לכיוון איילון דרום נראית קרובה מאוד להמשכו של הכביש שהכיכר היא חלק ממנו כמעט בקו ישר מהרמזור. אין מחלוקת בין שתי הנהגות כי מכוניתה של התובעת נסעה כשכוונתה להמשיך ולהתעקל בכיכר ולא לפנות לכיוון איילון דרום. מכוניתה של הנתבעת שהיתה משמאל דווקא היא ביקשה לרדת לכיוון איילון דרום.

ראיתי גם שרטוט וגם צילום הסרטת די.וי.די של הדרך. חוששני שהסימון על הכביש מטעה. בדרך כלל סימון ישר בתוך כיכר פירושו להמשיך ולהתעקל בכיכר ואילו כל ירידה מהכיכר לאחת הדרכים היוצאות ממנה פירושה לפנות ימינה. במקרה שלנו הסימון בנוי כך שכוונתו של מי שסימן את החץ ישר לפנים היא לכלי רכב היורדים מן הכיכר לעבר כביש נתיבי איילון ( דרום ) ואילו הסימון שמאלה פירושו רכב שמתכוון להמשיך לנסוע בכיכר. אין מחלוקת שבנתיב האמצעי שבו נסעה מכוניתה של התובעת היה סימון ישר בלבד. בתנאים רגילים פירושו של הסימון הזה הוא שהנתיב מיועד לרכב שמתכוון להמשיך בנסיעה בתוך הכיכר אולם במקרה הנוכחי הסימון היה דווקא מיועד לכך שבנתיב הזה ישתמש רק מי שמתכוון לרדת לנתיבי איילון. בתה של התובעת לא הבינה את הדבר ולא פרשה את הסימון על הכביש באופן שבו היה צריך לפרשו. בכיכר רגילה אין אף פעם סימון לשמאלה מכיוון ששמאלה פירושו לתוך מעגל התנועה ולכן בכיכר רגילה הסימנים הם רק ישר וימינה. עצם העובדה שבנתיב השמאלי ביותר הופיעו סימנים ישר ושמאלה מלמדת שבמקרה הזה ישר אין פירושו להישאר בכיכר אלא דווקא לרדת ממנה לכיוון נתיבי איילון.

...

 

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

הבנת בדיוק את מה שתיארתי, רק שאני הוא בנתיב הימני בכיכר ורוצה להמשיך ישר ומכוניות במסלול משמאלי רוצות לפנות ימינה לכיוון איילון דרום.

 

אני חושב שאתה טועה, לפי מצב הכביש והסימונים בכביש רק הנתיב הימני של הכיכר מאפשר נסיעה ישר או ימינה. והנתיבים האחרים מאפשרים נסיעה ישר.

נתיב ימין - ימינה,לאיילון דרום , חולון בת ים ורשל"צ או ישר לוולפסון.

נתיב אמצעי - ישר - וולפסון .

נתיב שמאלי - ישר והמשך שמאלה .

wolfson2.jpg

פורסם

הרכב בנתיב השמאלי מכיוון דרום (הקטע הצמוד לבי"ח) ממשיך ישר מהכיכר(לכיוון ת"א) בד"כ בגלל התור הגדול בנתיב האמצעי,

מתוך הנחה שניתן אח"כ לגנוב את הנתיב מימינו בהשתחלות .

פורסם

ראה שוב את התשובה הקודמת שלי - צרפתי פס"ד טרי וחדש בדיוק בנושא הדיון ( זה בעייתי )

המהנדס הגאון :loco: כנראה התייחס לכיכר , כאל כביש , ולכן הסימון המבלבל והבעייתי .

אני מצרף פס"ד טרי בנושא - ועדיין הסימון בעייתי ולא מסומן ברור וכן מטעה

 

ב"מ השלום בשבתו כב"מ לתביעות קטנות ראשון-לציון

[14.07.2009]

 

ת"ק (ראשון-לציון) 656/09

כב' השופט שאול מנהיים

פסק דין

 

תביעה ותביעה שכנגד בגין נזקי רכוש שנגרמו בתאונת דרכים בכיכר הסמוכה למחלף וולפסון על כביש נתיבי איילון בשעות אחה"צ של יום 16/12/08. מדובר בכיכר שבחלק מהמפגשים שבינה לבין דרכים מתחברות קיים רמזור.

מכונית טויוטה שבבעלות התובעת נהוגה על ידי בתה הדר מורג נסעה בכיכר בנתיב השני מתוך שלושה. על פי הסימון שעל הכביש מיועד הנתיב הזה לנסיעה לפנים. מכונית דייהו נהוגה על ידי הנתבעת 1 ומבוטחת על ידי הנתבעת 2 נסעה בנתיב השמאלי ביותר שעליו מסומן חץ המאפשר נסיעה ישר וכן שמאלה. לאחר ששתי המכוניות עמדו זו לצד זו ברמזור המשיכו בנסיעה הלאה כאשר ניתן לרדת מהכיכר לכביש איילון דרום או להמשיך ולהתעקל בכיכר. הירידה לכיוון איילון דרום נראית קרובה מאוד להמשכו של הכביש שהכיכר היא חלק ממנו כמעט בקו ישר מהרמזור. אין מחלוקת בין שתי הנהגות כי מכוניתה של התובעת נסעה כשכוונתה להמשיך ולהתעקל בכיכר ולא לפנות לכיוון איילון דרום. מכוניתה של הנתבעת שהיתה משמאל דווקא היא ביקשה לרדת לכיוון איילון דרום.

ציטוט:

ראיתי גם שרטוט וגם צילום הסרטת די.וי.די של הדרך. חוששני שהסימון על הכביש מטעה. בדרך כלל סימון ישר בתוך כיכר פירושו להמשיך ולהתעקל בכיכר ואילו כל ירידה מהכיכר לאחת הדרכים היוצאות ממנה פירושה לפנות ימינה. במקרה שלנו הסימון בנוי כך שכוונתו של מי שסימן את החץ ישר לפנים היא לכלי רכב היורדים מן הכיכר לעבר כביש נתיבי איילון ( דרום ) ואילו הסימון שמאלה פירושו רכב שמתכוון להמשיך לנסוע בכיכר. אין מחלוקת שבנתיב האמצעי שבו נסעה מכוניתה של התובעת היה סימון ישר בלבד. בתנאים רגילים פירושו של הסימון הזה הוא שהנתיב מיועד לרכב שמתכוון להמשיך בנסיעה בתוך הכיכר אולם במקרה הנוכחי הסימון היה דווקא מיועד לכך שבנתיב הזה ישתמש רק מי שמתכוון לרדת לנתיבי איילון. בתה של התובעת לא הבינה את הדבר ולא פרשה את הסימון על הכביש באופן שבו היה צריך לפרשו. בכיכר רגילה אין אף פעם סימון לשמאלה מכיוון ששמאלה פירושו לתוך מעגל התנועה ולכן בכיכר רגילה הסימנים הם רק ישר וימינה. עצם העובדה שבנתיב השמאלי ביותר הופיעו סימנים ישר ושמאלה מלמדת שבמקרה הזה ישר אין פירושו להישאר בכיכר אלא דווקא לרדת ממנה לכיוון נתיבי איילון.

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

נסעתי בכביש הזה מאות פעמים וכל פעם שהשתלבתי לאיילון דרום מהכיוון הזה נוצר שם סדום ועמורה.

מכוניות פונות ימינה מכל הכיוונים וממשיכות ישר מכל הנתיבים.

Golf GTi MK5: Revo Stage 2+ - Tein SuperStreet 2 - MILLTeK Performance Pipe - APR Hpfp

למכירה: איביזה טורבו 20VT.

פורסם

באמת שאין מה לעשות שם. יש קטעים שיורדים מכיוון יפו לאיילון דרום ויש 3 נתיבים שפונים לאיילון, אפילו שאין חצים והנתיב האמצעי יכול להמשיך לנסוע ישר, השמאלי שאחריו יכול לחתוך ימינה. ככה זה, בהחלט כביש דיי לקוי (שוב, אין חצים שיכולים להדריך אותך). בעייתי משהו, אבל עם הזמן מתרגלים ומסתדרים (אחרי נסיעה של מאות ואפילו אלפי פעמים בכביש הזה). סעו בזהירות :-P

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

פורסם

מה שהולך שם זה בית משוגעים...

אנשים נוסעים לאן שבא להם. צריך להיות סופר זהיר במחלף הזה.

 

לפני 5 שעות, green כתב:

מאסק הוא ליצן וחרטטן ואני מתפלא שהוא כל כך מצליח בעסקיו השונים, זה לא אדם שהייתי רוצה לעשות איתו עסקים ולא הייתי נותן לו לנהל חנות מכולת

 

פורסם

אני מבין בדיוק על מה אתה מדבר, צרפתי שירטוט של הירידה לאיילון דרום, לפי מה שאני זוכר אין בקטע הזה חיצים על הכביש, ולפי ההגיון ניתן לפנות ימינה מהנתיב הימני בלבד או להמשיך ממנו ישר (לא מומלץ!). קרה לי פעם שנסעתי שם בנתיב הימני והמשכתי ישר, ואיזו עונדה סיביק ניסתה לפנות ימינה מהנתיב השני, הנהג פתח את החלון והתחיל לצעוק "בוא לפה יא מניאק אני אשחט אותך" וכו' :lol:

 

בפסק דין שצירפו פה, אם הבנתי נכון, אז הנהגת ההיא בכלל דפוקה, ניסתה לפנות ימינה מהנתיב השלישי (!) כשיש רכב בנתיב השני.

volfson.jpg

פורסם

לא הבנתה את פסק הדין - הנהג/ת מהנתיב השלישי -- צודקת ..

 

הסימון הוא לא של כיכר , הוא של כביש :idea:

והישר מתיר לה לפנות ימינה ..! הישר הוא כביש ומסמן ירידה לאיילון דרום .

 

לכן הדגשתי - בעייתי מאוד ולא הגיוני - צריך להציב שלטים גדולים ברמזורים לפני הכיכר וברמזורים בתוך הכיכר .

( בכיכר התנועה הנ"ל , זה לא מעגל תנועה רגיל - יש רמזורים גם בתוך הכיכר )

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

הצורה היא של כיכר, ובכל מקרה כיוון החץ ישר מצביע בכיוון הכיכר ולא ליציאה מהכיכר (בדקתי את זה בפעם השניה כדי להבין מי היה אשם פה) ואני די בטוח שהחץ שמסומן שם הוא "ישר וימינה". אם הסימון ישר מדבר על הפניה ימינה, למה יש שם סימון של "חץ ישר וימינה"?

המקרה בפסק הדין מתאר בדיוק את מה אני תיארתי, היא פנתה ימינה מהנתיב האמצעי.

מעניין מה המשך פסק הדין? מה המסקנה?

פורסם

אה אוקיי קראתי שוב, הפעם יותר בעיון.

אז זה בעצם אומר שאפשר לפנות ימינה לאיילון דרום מכל שלושת הנתיבים הימניים (מוך סה"כ 4 אם אני זוכר נכון)?

איך זה מסתדר עם זה שבירידה לאיילון יש רק 2 נתיבים? (או שיש שם 3? לא חושב).

בכל מקרה אני כמעט בטוח שהירידה לאיילון נראת כמו שציירתי, בלי חיצים על הכביש, ועם סימון של הנתיבים שממשיכים להתעקל שמאלה עם הכביש. ככה שלפי הפס"ד כשאתה נשאר בנתיב שלך ונוהג ע"פ קו ההפרדה המקווקו אתה בעצם מבצע פניה שמאלה ולא נוסע ישר עם הכביש.

פעם הבאה שאסע שם אחפש את החיצים המדוברים, כנראה שהם מצויירים מוקדם יותר איפה שהרמזור ימינה ליפו ד'.

×
×
  • תוכן חדש...