Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לאנצ'יה ת'מה טורבו - סל"ד סרק וחוטי הצתה


שי
שימו לב! השרשור הזה בן 7823 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

האוטו: לנצ'יה תמא 93' אוטו'

 

הבעיה: עד לא מזמן, כאשר הייתי מעביר מדרייב לניוטרל, לעתים רחוקות הייתה מתרחשת נפילה קלה של הסל"ד וחזרה מיידית למעלה (מעין גמגום).

 

בשבוע שעבר החלטתי להחליף חוטי הצתה. ברכב היו מותקנים חוטים של "בוש" עליהם מוטבע תאריך יצור משנת 1992 (כנראה שהם עדיין מקוריים). הם היו יבשים, חוט אחד התנתק מהסופרסור (החלק שמתלבש על הפלאג) ופשוט דחפתי אותו בחזרה (באופן מפתיע, זה לא גרם לבעיות) ועל אחר הייתה, משום מה, שכבה עבר של איזוליר-בנד.

 

כיוון שחוטים מקוריים עולים 500-600 ש"ח, ותחליפיים טובים (בוש, צ'מפיון) אין בנמצא, נאלצתי להסתפק בחוטים של חברת BS העלומה. מצויין עליהם כי הסופרסורים הם מתוצרת ארה"ב, אם זה משנה.

 

כיוון שכבר הייתי באיזור, החלפתי גם את הפלאגים (מבוש 3 אלקטרודות לבוש אלקטרודה אחת) לאחר שעשיתי עליהם 50K ק"מ (ובאופן מפליא, הם יצאו כמו חדשים).

 

הכל טוב ויפה, האוטו נוסע מעט יותר טוב, אבל כעת כמעט בכל פעם שאני מעביר מדרייב לניוטרל והמזגן כבוי, ישנם שלושה "גמגומים" (אם המזגן דולק, הכל בסדר). אם אני מכבה את המזגן בניוטרל (בדרייב אין בעיה), קיים גמגום.

 

מהיכן לתקוף את הבעיה: האם זה אומר שחוטי ההצתה לא טובים, או שמא כיוון שהם טובים, המנוע יכול לעבוד על סל"ד נמוך יותר שבו דווקא מתרחשת הבעיה?

 

מה יכול לגרום לבעיה כזו?

 

שי

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ברירה - ניסוי וטעיה.

נסה להחזיר את חוטי ההצתה הישנים ולראות אם המצב ישתפר - אם כן, סביר להניח שכאן הבעיה...אם לא אז כנראה שיש בעיה כלשהיא בפלאגים (אני סומך עליך שקנית את הדגם הנכון - לכן ייתכן ואולי אחד מהם פגום).

 

מה מרווח האלקטרודה בפלאגים שלך ?

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק הסבר לי בבקשה את עניין האלקטרודה....

איך בדיוק אפשר לדעת את המרווח בין רכב אחד לאחר?

נ.ב:אני יודע את הפיסיקה שעליה בנויה האלקטרודה...בנוגע למרווחים אשר משפרים או מורידים את רמת הניצוץ....אך אינני מבין איך משנים את המרווחים...ולמה.

החיים הם סחיטה של המצערת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ברירה - ניסוי וטעיה.

נסה להחזיר את חוטי ההצתה הישנים ולראות אם המצב ישתפר - אם כן, סביר להניח שכאן הבעיה...אם לא אז כנראה שיש בעיה כלשהיא בפלאגים (אני סומך עליך שקנית את הדגם הנכון - לכן ייתכן ואולי אחד מהם פגום).

 

מה מרווח האלקטרודה בפלאגים שלך ?

 

איציק

 

תודה.

 

לא יתכן מצב שבו החוטים החדשים מאפשרים למנוע לפעול בסל"ד מעט נמוך יותר (כיוון שכאשר אני מפעיל מזגן, הסל"ד עולה מעט והבעיה נעלמת)?

 

את הפלאגים קניתי לפי הקטלוג של בוש. המרווח המקורי הוא 0.7, אך יש לשנותו ל-0.9 עפ"י המלצת היצרן.

 

את חוטי ההצתה הישנים קצת "שחטתי", אני לא בטוח שאפשר יהיה להשמיש אותם שנית, אבל שווה ניסוי.

 

שי

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ברירה - ניסוי וטעיה.

נסה להחזיר את חוטי ההצתה הישנים ולראות אם המצב ישתפר - אם כן, סביר להניח שכאן הבעיה...אם לא אז כנראה שיש בעיה כלשהיא בפלאגים (אני סומך עליך שקנית את הדגם הנכון - לכן ייתכן ואולי אחד מהם פגום).

 

מה מרווח האלקטרודה בפלאגים שלך ?

 

איציק

 

תודה.

 

לא יתכן מצב שבו החוטים החדשים מאפשרים למנוע לפעול בסל"ד מעט נמוך יותר (כיוון שכאשר אני מפעיל מזגן, הסל"ד עולה מעט והבעיה נעלמת)?

 

את הפלאגים קניתי לפי הקטלוג של בוש. המרווח המקורי הוא 0.7, אך יש לשנותו ל-0.9 עפ"י המלצת היצרן.

 

את חוטי ההצתה הישנים קצת "שחטתי", אני לא בטוח שאפשר יהיה להשמיש אותם שנית, אבל שווה ניסוי.

 

שי

 

תראה, נושא ההצתה הוא דיי מעניין אך דיי פשוט:

המלצת היצרן עומדת על 0.9 - אך בהחלט יכול להיות מצב בו הצטברות של פיח מעלה את יחס הדחיסה - וזה מקשה על יצירת ניצוץ במצב זה.

 

בעיקרון - ככל שיחס הדחיסה גבוה יותר, כך קשה יותר לייצר ניצוץ. אי לכך יש לעשות אחד מ-2 הללו:

1. להקטין מרווח אלקטרודה

2. לשים קוייל חזק יותר

 

אני מאמין שאם כיוונת את האלקטרודות בעצמך, בהחלט ייתכנו הפרשים מזעריים בין אחת לשניה שעלולים בפגוע בדרך זו או אחרת בביצועים בסלד סרק.

 

אולי שווה לנסות לכוון אותם ל 0.8 ?

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי עוד סט של פלאגים בבית שהגיע מכוון על 0.8. אני אבדוק שזה אכן המצב וארכיב אותם.

 

שי

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי עוד סט של פלאגים בבית שהגיע מכוון על 0.8. אני אבדוק שזה אכן המצב וארכיב אותם.

 

שי

 

מצויין, ממתין לתגובתך.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסיון מר....

 

לחוטי ההצתה התחליפיים BS (ביתן ספארק) יש השפעה שלילית חמורה ביותר ללאנצ'יה תמא!

מזיופים בסרק, חיתוכים בסלד גבוה ועד לכיבוי מנוע בנסיעה!!!!!!!!

 

פשוט אין להם את ההתנגדות המתאימה ושיכוך רעשים RFI .

 

חבל שמחיר החלק המקורי יקר כלכך והם לא מחזיקים זמן רב,

 

דרך אגב : המקוריים של לינצ'יה זולים יותר מBOSCH פי 2 בערך.

תשקיע ולא תצטער.

 

*******************

עוד דבר, סלד נופל בעזיבת מצערת זו תופעה מוקרת בתמא ונובעת ממשיכות אויר מהסעפת יניקה (מהמתקן שינוי גאומטרית סעפת)

ליכלוך ופיח בבית המצערת.

מצתים של BOSCH לתמא לכוון 0.7 . :!:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסיון מר....

 

לחוטי ההצתה התחליפיים BS (ביתן ספארק) יש השפעה שלילית חמורה ביותר ללאנצ'יה תמא!

מזיופים בסרק, חיתוכים בסלד גבוה ועד לכיבוי מנוע בנסיעה!!!!!!!!

 

פשוט אין להם את ההתנגדות המתאימה ושיכוך רעשים RFI .

 

חבל שמחיר החלק המקורי יקר כלכך והם לא מחזיקים זמן רב,

 

דרך אגב : המקוריים של לינצ'יה זולים יותר מBOSCH פי 2 בערך.

תשקיע ולא תצטער.

 

*******************

עוד דבר, סלד נופל בעזיבת מצערת זו תופעה מוקרת בתמא ונובעת ממשיכות אויר מהסעפת יניקה (מהמתקן שינוי גאומטרית סעפת)

ליכלוך ופיח בבית המצערת.

מצתים של BOSCH לתמא לכוון 0.7 . :!:

 

תודה על התשובה!

 

לצערי, טרם הספקתי "לשחק" עם שילובי מצתים/חוטים שונים, אך שמתי לב שהבעיה באה והולכת (היום, למשל, ניסיתי לגרום לבעיה ללא כל הצלחה).

 

לגבי החוטים של BS, הם אכן לא נראים איכותיים במיוחד (הם מעט ארוכים מהנדרש...), אבל לא הבחנתי בשום זיוף ולו הקל ביותר מלבד אותה בעיה. החוטים המקוריים דווקא החזיקו יפה אצלי (כאמור, 10 שנים) והם היו הבחירה שלי לולא המחיר המטורף (ניסיתי לברר לגבי יבוא אישי ע"י רוברטו מספרד והוא ציטט מחיר של 73 דולר לפני משלוח...).

 

מרווח המצתים הוא 0.7 לדגמי 92 ומטה (ללא ממיר ן-VIS). דגמי 93' ואילך משתמשים באותם מצתים, אך עם מרווח של 0.9. את זאת גיליתי מקטלוג המצתים האיטלקי של "בוש". למיטב ידיעתי, בארץ נוהגים להשתמש במרווח 0.7 גם עבור הדגמים המאוחרים, כנראה מחוסר-ידיעה.

 

האמת היא שמעולם לא ניקיתי את בית המצערת. כנראה שהגיע הזמן...

 

אשמח לדעת מהיכן הידע הרב שאתה מפגין, אפשר גם בהודעה-פרטית.

 

שי

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסיון מר....

 

לחוטי ההצתה התחליפיים BS (ביתן ספארק) יש השפעה שלילית חמורה ביותר ללאנצ'יה תמא!

מזיופים בסרק, חיתוכים בסלד גבוה ועד לכיבוי מנוע בנסיעה!!!!!!!!

 

פשוט אין להם את ההתנגדות המתאימה ושיכוך רעשים RFI .

 

חבל שמחיר החלק המקורי יקר כלכך והם לא מחזיקים זמן רב,

 

דרך אגב : המקוריים של לינצ'יה זולים יותר מBOSCH פי 2 בערך.

תשקיע ולא תצטער.

 

*******************

עוד דבר, סלד נופל בעזיבת מצערת זו תופעה מוקרת בתמא ונובעת ממשיכות אויר מהסעפת יניקה (מהמתקן שינוי גאומטרית סעפת)

ליכלוך ופיח בבית המצערת.

מצתים של BOSCH לתמא לכוון 0.7 . :!:

 

תודה על התשובה!

 

לצערי, טרם הספקתי "לשחק" עם שילובי מצתים/חוטים שונים, אך שמתי לב שהבעיה באה והולכת (היום, למשל, ניסיתי לגרום לבעיה ללא כל הצלחה).

 

לגבי החוטים של BS, הם אכן לא נראים איכותיים במיוחד (הם מעט ארוכים מהנדרש...), אבל לא הבחנתי בשום זיוף ולו הקל ביותר מלבד אותה בעיה. החוטים המקוריים דווקא החזיקו יפה אצלי (כאמור, 10 שנים) והם היו הבחירה שלי לולא המחיר המטורף (ניסיתי לברר לגבי יבוא אישי ע"י רוברטו מספרד והוא ציטט מחיר של 73 דולר לפני משלוח...).

 

מרווח המצתים הוא 0.7 לדגמי 92 ומטה (ללא ממיר ן-VIS). דגמי 93' ואילך משתמשים באותם מצתים, אך עם מרווח של 0.9. את זאת גיליתי מקטלוג המצתים האיטלקי של "בוש". למיטב ידיעתי, בארץ נוהגים להשתמש במרווח 0.7 גם עבור הדגמים המאוחרים, כנראה מחוסר-ידיעה.

 

האמת היא שמעולם לא ניקיתי את בית המצערת. כנראה שהגיע הזמן...

 

אשמח לדעת מהיכן הידע הרב שאתה מפגין, אפשר גם בהודעה-פרטית.

 

שי

 

במידה ובית המצערת שלך מלא בפיח ושמן - אתה יכול להשתמש בתרסיס לניקוי בלמים לניקוי כללי של בית המצערת (ממיס שומנים מעולה) רק שים לב ל-2 דברים

1. לעבוד אך ורק על מנוע קר

2. לאחר מכן האוטו יוציא עשן לבן בכמויות מסחריות במשך 10 דקות (בעיקר בסרק) עקב כמויות שמן הגדולות שיורדות במורד הסעפת לצילינדרים. מניסיון, התרסיס מוריד בקלות את כל הג'יפה מצידי בית המצערת בקלי קלות.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שבית המצערת אכן יהיה סתום. בתקופתי (3 שנים) לא התעסקו איתו וכנראה שגם לא אצל הבעלים הקודם.

 

פירוק מוחלט שלו נראה כמו משימה בלתי אפשרית: ישנם יותר מדי דברים שמעוגנים עליו ולא ניתנים להסרה פשוטה (חיבורי כבל הגז, מגביר הטורים, משהו שנראה כמו כבל קיק-דאון).

 

אתה יכול להשתמש בתרסיס לניקוי בלמים לניקוי כללי של בית המצערת (ממיס שומנים מעולה)

 

אם אני מבין נכון, אתה מתכוון לפירוק צינור האוויר (בין הפילטר/MAF) וריסוס פנימה?

 

השאלה היא איזה נזק יכול להגרם כתוצאה מאותם מזיקים שיכנסו לחלל הצילנדר. אולי עדיף להשתמש ב-air intake cleaner של BG שהומלץ ע"י איתן?

 

בנוסף, אחד מהבאנדים שמחזיקים את צינורות האוויר המשמשים את ה-VIS מעט רופף (לא הייתה בעיה לשלוף את הצינור ביד). לא הצלחתי לשמוע משם דליפת אוויר, אבל אני אחליף את הבאנד בכל זאת (מדובר כרגע בבאנד המקורי, מהסוג ללא הבורג).

 

שי

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

בנוסף, אחד מהבאנדים שמחזיקים את צינורות האוויר המשמשים את ה-VIS מעט רופף (לא הייתה בעיה לשלוף את הצינור ביד). לא הצלחתי לשמוע משם דליפת אוויר, אבל אני אחליף את הבאנד בכל זאת (מדובר כרגע בבאנד המקורי, מהסוג ללא הבורג).

 

שי

 

נראה לי שעלית על הבעיה :!:

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7823 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...