Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה זה כוחות ג'י ?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8597 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כוחות G אלה כוחות שפועלים על גוף ונמדדים ביחידות של ניוטון.

כדי לדעת מה G שפועל גוף מסוים, עלינו לדעת את מסת (לא משקל) הגוף, ואת ה- g, שלמעשה הוא קבוע ושווה ל10 (נו טוב 9.8),מה זה הסמיילי הזה ? , בכל אופן במקור כתוב שם 9.8 מטר לשנייה בריבוע, אל!!! תבלבל בין הקטן לגדול מכיוון ש g זה תאוצת הכובד ונמדד ביחידות של מטר לשנייה בריבוע, למשל עלינו פועל כל הזמן תאוצת כובד של 10 מטר לשנייה בריבוע, שזה למעשה כח המשיכה.

הנוסחא לחישבו הG היא mxg=G

 

ונחזור לעולם הרכב, כשאומרים למשל שפועל על נוסע ברכב 2g הכוונה היא שפועלת עליו תאוצת כובד גדולה פי שניים וגם הכח הפועל עליו יגדל פי 2.

ועכשיו נעשה את זה עם מספרים: נגיד בנאדם שהמסה שלו (לא משקל כמו שכולם נוטים לחשוב) היא 70 ק"ג ופועלת עליו תאוצת כובד של 2g, אז מה שהבנאדם הזה ירגיש זה כח של 70 כפול 2 כפול 10=1400 ניוטון. שאם נתרגם את נתון הזה לק"ג יצא שפועלת על הבנאדם מסה של 140 ק"ג.

 

מקווה שהבנת (ותקנו אותי אם טעיתי במשהו)

Ruff Ryders to the death, ride or die nigga we know the oath

פורסם

בשפה פשוטה ובקרוב. g יהיה היחס שבין הכוח שפועל על גוף לבין המשקל הגוף במנוחה.

 

למשל, בפורמולה 1 אפשר לבצע פנייה של של 3.5g כלומר הכוח הפועל על הנהג בכיוון הסיבוב יהיה פי 3.5 ממשקלו המקורי.

לשם דוגמה, אם משקל הראש של הנהג עם הקסדה הוא בערך 6 עד 7 ק"ג , פניה כזו שוות ערך למשקולת של בערך 22 ק"ג שמושכת את ראש הנהג בכיון הפנייה.

מעטים האנשים שיכולים להחזיק משקולת כזו בראש, מה עוד שנהג בפורמולה 1 צריך לנהוג כך קרוב לשעתיים.

 

רונן

פורסם

לשם דוגמה, אם משקל הראש של הנהג עם הקסדה הוא בערך 6 עד 7 ק"ג , פניה כזו שוות ערך למשקולת של בערך 22 ק"ג שמושכת את ראש הנהג בכיון הפנייה.

 

נגד כיוון הפניה, לא?

 

אם למשל הפניה היא ימינה, אז הקסדה שלו תעוף שמאלה במשקל של 22 ק"ג כביכול, לא?

 

 

אפשר הסבר :?:

172

פורסם

מדובר על התאוצה שפועלת על הגוף.

 

במצב רגיל, התאוצה היחידה היא זו שנוצרת ממשיכת כדור הארץ. זה ג'י אחד. התוצאה של משיכה זו, שאם תקפוץ מהחלון, אתה תיפול בתאוצה של ג'י אחד, או 9.8 מטר לשניה בריבוע - כלומר, אחרי שניה מהירות הנפילה שלך תהיה 9.8 מטר לשניה, ואם תיפול 2 שניות תגיע למהירות של 19.6 מטר לשניה וכו'.

 

בנפילה חופשית אתה לא מרגיש את הכוח הזה, כי אין התנגדות, לכן התחושה היא שאין לך משקל. כשאתה עומד על הקרקע, הקרקע מתנגדת לנפילה שלך, ולכן אתה מרגיש משקל, ששווה למאסה שלך כפול ג'י. בקיצור, אפילו לומר שאתה מרגיש ג'י אחד.

 

אם תהיה במכונית שמאיצה ב- 20 מטר לשניה בריבוע, שזה בערך פי שניים מג'י, הגוף שלך ישאף להשאר במקומו, הכסא ידחוף אותו באותם 2 ג'י, וזה מה שתרגיש - 2 ג'י (למעשה תרגיש משקל גבוה יותר, שהוא צירוף של תאוצה המכונית בכיוון האופקי וכוח הכובד בכיוון האנכי), כלומר משקל כפול מהרגיל.

 

אם תהיה במכונית שלא מאיצה קדימה, אבל מצויה בפניה חדה, גם אז תרגיש תאוצה לכיוון החוצה מהפניה - מפני שבזמן שהמכונית מסתובבת עם הפניה, הגוף מנסה להמשיך בתנופה החוצה, בקו הישר. אם בזמן הפניה החדה היית מחזיק כדור ביד, ובמהלך הפניה עוזב אותו, הכוח הזה היה מעיף אותו מחוץ לפניה. זה מה שקוראים בקיצור ג'י צדדי, וזה גם הכוח שפועל על המכונית עצמה בסיבוב חד, הכוח שעמו אחיזת הכביש של המכונית מנסה להתמודד.

ערן | חבר IAROC - הבית לבעלי וחובבי אלפא רומיאו* - נפגשים כל יום שישי בהרצליה פיתוח!

*וגם אבארט :)

פורסם

כולכם טועים.

 

כפי שידוע לכל נער בר דעת, לכל אישה-גדולה או קטנה,רזה או שמנה, יש כפתור.

 

הכפתור הזה מוחבא טוב טוב אי שם בתוך תוככי האנטומיה הנשית וניתן ללחוץ עליו רק באמצעות אצבע (אפשר גם יותר מאחת),בולבול או ויברטור איכותי.

 

הכפתור הזה זה בערך הNOS של המין הנשי. ברגע שלחצת עליו הן מקבלות בבת אחת עוד איזה 30 אחוזי הספק למשך איזה 5 שניות. ב5 שניות האלה הן מסוגלות להביס אימפרזות (אם הבסיס טוב והבוכנות והרינגים חזקים).

 

לא קל ללחוץ על הכפתור. לפעמים הוא נלחץ בשניות ולפעמים צריך המון עבודה כדי ללחוץ עליו- אבל בסופו של דבר-אין כמו הרגע שהניטרו שלהן נכנס.

 

בדומה לNOS- גם אצל בחורות-ברגע שהן חוות את הלחיצה על הכפתור שלהן,הן זוכרות היטב את הכוח ועושות די הרבה כדי לקבל את השיפור הזה פעמים נוספות רבות ככל שניתן .

 

הכפתור הזה נקרא נקודת הG. אחד מחברי פורום זה שהצטיין בהפעלת הכפתור בעת זו או אחרת קיבל את שמו משמה של אות אנגלית זו.

 

הכוח שבו מופעלת מע' הניטרו הנשית נקרא כוח G- על שם נקודת הG.

 

 

מקווה שעזרתי.

גברים ממאדים ונשים מפגרות על כל השכל.

פורסם

כח ג'י (G Force) בלעז הוא כח שנועד להגן על כדור הארץ בפני פלישת חוצנים.

ואכן הוא תמיד ניצח את כל האויבים האיומים שהתסריטאים היצירתיים ביותר העמידו מולו.

 

כח ג'י הגיע לטלוויזיה מעט אחרי חלוצי החלל, וכלל חלליות מגניבות בהרבה מה"ארגו" המזדקנת של הראשונים, כולל חללית שנראית כמו מטוס (עם כנפיים? בחלל? מה זה אמור לעזור בסביבה ללא גרביטציה וללא אויר?) שממריאה אנכית כמו מטוס "הארייר".

 

אין ספק, אנימציה יפנית במיטבה (ממנה התפתחו גם ה"פוקימון")

היתה לי אלפא אדומה / היתה לי אלפא / היום אני נוסע / בדלתא לבנה.

פורסם

וואו!! ג'י פורס!! איזה סידרה גדולה!! BOXER, אתה זוכר את הקטן הזה בסידרה שהיה עושה כאלה רעשים כל הזמן, ברוט פוט פוט בי בי בי פוט פוט.

וואו, לא חשבתי שמישהו זוכר...איך הם היו שמים את הידיים ביחד וצועקים "ג'י פורס!!".

רק אח"כ הנושא של השעונים שוכלל עד לרמות אומנותיות ב"פארקר לואיס"...

יש יותר אוף טופיק מזה?!?!?!?!?!

גברים ממאדים ונשים מפגרות על כל השכל.

פורסם

כח ג'י הגיע לטלוויזיה מעט אחרי חלוצי החלל, וכלל חלליות מגניבות בהרבה מה"ארגו" המזדקנת של הראשונים, כולל חללית שנראית כמו מטוס (עם כנפיים? בחלל? מה זה אמור לעזור בסביבה ללא גרביטציה וללא אויר?) שממריאה אנכית כמו מטוס "הארייר".

 

זה לא כנפיים - זה ספוילר של אנטרפרייז WRX שמודבק לחללית ומאפשר לה לתת גז טורבו ל-warp 5 מבלי לאבד אחיזה בחלל-מרחב המוכר לנו.

 

ביחד עם ה- 4X4 (הנעה לכל ארבעת המימדים) החללית הזאת נותנת בראש לכל ערס מקלינגון, אז תנו כבוד.

ערן | חבר IAROC - הבית לבעלי וחובבי אלפא רומיאו* - נפגשים כל יום שישי בהרצליה פיתוח!

*וגם אבארט :)

פורסם

אז בוא נראה אם הבנתי

שוח ה-ג'י הוא כמו זה שבפרסומת של מרצדס...

 

שהילד רוצה להרים את גבו מהכיסא וללחוץ על לחצן הטלויזיה שעל הדש בורד, אבל אבא שלו לא רוצה שיעביר תחנה, ולכן הוא לוחץ על דוושת הגז, ולכן גבו של הילד נדבק למושב הנוסע.

 

דוגמא טובה?

172

פורסם
מדובר על התאוצה שפועלת על הגוף.

 

במצב רגיל, התאוצה היחידה היא זו שנוצרת ממשיכת כדור הארץ. זה ג'י אחד. התוצאה של משיכה זו, שאם תקפוץ מהחלון, אתה תיפול בתאוצה של ג'י אחד, או 9.8 מטר לשניה בריבוע - כלומר, אחרי שניה מהירות הנפילה שלך תהיה 9.8 מטר לשניה, ואם תיפול 2 שניות תגיע למהירות של 19.6 מטר לשניה וכו'.

 

בנפילה חופשית אתה לא מרגיש את הכוח הזה, כי אין התנגדות, לכן התחושה היא שאין לך משקל. כשאתה עומד על הקרקע, הקרקע מתנגדת לנפילה שלך, ולכן אתה מרגיש משקל, ששווה למאסה שלך כפול ג'י. בקיצור, אפילו לומר שאתה מרגיש ג'י אחד.

 

אם תהיה במכונית שמאיצה ב- 20 מטר לשניה בריבוע, שזה בערך פי שניים מג'י, הגוף שלך ישאף להשאר במקומו, הכסא ידחוף אותו באותם 2 ג'י, וזה מה שתרגיש - 2 ג'י (למעשה תרגיש משקל גבוה יותר, שהוא צירוף של תאוצה המכונית בכיוון האופקי וכוח הכובד בכיוון האנכי), כלומר משקל כפול מהרגיל.

 

אם תהיה במכונית שלא מאיצה קדימה, אבל מצויה בפניה חדה, גם אז תרגיש תאוצה לכיוון החוצה מהפניה - מפני שבזמן שהמכונית מסתובבת עם הפניה, הגוף מנסה להמשיך בתנופה החוצה, בקו הישר. אם בזמן הפניה החדה היית מחזיק כדור ביד, ובמהלך הפניה עוזב אותו, הכוח הזה היה מעיף אותו מחוץ לפניה. זה מה שקוראים בקיצור ג'י צדדי, וזה גם הכוח שפועל על המכונית עצמה בסיבוב חד, הכוח שעמו אחיזת הכביש של המכונית מנסה להתמודד.

 

אם כבר מדייקים-הכח לא פועל על הרכב, אלא הרכב מפעיל כוח על הכביש כדי להסתובב.

פורסם
מדובר על התאוצה שפועלת על הגוף.

 

במצב רגיל, התאוצה היחידה היא זו שנוצרת ממשיכת כדור הארץ. זה ג'י אחד. התוצאה של משיכה זו, שאם תקפוץ מהחלון, אתה תיפול בתאוצה של ג'י אחד, או 9.8 מטר לשניה בריבוע - כלומר, אחרי שניה מהירות הנפילה שלך תהיה 9.8 מטר לשניה, ואם תיפול 2 שניות תגיע למהירות של 19.6 מטר לשניה וכו'.

 

בנפילה חופשית אתה לא מרגיש את הכוח הזה, כי אין התנגדות, לכן התחושה היא שאין לך משקל. כשאתה עומד על הקרקע, הקרקע מתנגדת לנפילה שלך, ולכן אתה מרגיש משקל, ששווה למאסה שלך כפול ג'י. בקיצור, אפילו לומר שאתה מרגיש ג'י אחד.

 

אם תהיה במכונית שמאיצה ב- 20 מטר לשניה בריבוע, שזה בערך פי שניים מג'י, הגוף שלך ישאף להשאר במקומו, הכסא ידחוף אותו באותם 2 ג'י, וזה מה שתרגיש - 2 ג'י (למעשה תרגיש משקל גבוה יותר, שהוא צירוף של תאוצה המכונית בכיוון האופקי וכוח הכובד בכיוון האנכי), כלומר משקל כפול מהרגיל.

 

אם תהיה במכונית שלא מאיצה קדימה, אבל מצויה בפניה חדה, גם אז תרגיש תאוצה לכיוון החוצה מהפניה - מפני שבזמן שהמכונית מסתובבת עם הפניה, הגוף מנסה להמשיך בתנופה החוצה, בקו הישר. אם בזמן הפניה החדה היית מחזיק כדור ביד, ובמהלך הפניה עוזב אותו, הכוח הזה היה מעיף אותו מחוץ לפניה. זה מה שקוראים בקיצור ג'י צדדי, וזה גם הכוח שפועל על המכונית עצמה בסיבוב חד, הכוח שעמו אחיזת הכביש של המכונית מנסה להתמודד.

 

סוף סוף הבנתי. תודה רבה.

פורסם

אחלה. עכשיו מצא לך בחורה וקדימה,לעבודה.

אל תשכח גם שבחלליות אמיתיות אין כנפיים בגלל כל עניין הגרביטציה ושבסופו של דבר,ג'רי מפארקר לואיס היה מכור למטליות לחות.

גברים ממאדים ונשים מפגרות על כל השכל.

פורסם

לשם דוגמה, אם משקל הראש של הנהג עם הקסדה הוא בערך 6 עד 7 ק"ג , פניה כזו שוות ערך למשקולת של בערך 22 ק"ג שמושכת את ראש הנהג בכיון הפנייה.

 

נגד כיוון הפניה, לא?

 

אם למשל הפניה היא ימינה, אז הקסדה שלו תעוף שמאלה במשקל של 22 ק"ג כביכול, לא?

 

 

אפשר הסבר :?:

 

כן,

מדובר בתגובת שרשרת. הגלגלים מפעילים כח פנימה שדוחף את שלדת המכונית בכיוון הסיבוב. שילדת המכונית מפעילה כח פנימה על הנהג כדי שגם הוא ייפנה יחד עם המכונית.

גוף הנהג מחובר לראש באמצעות הצואר. לכן, גוף הנהג מפעיל כח פנימה על הראש כדי שגם הוא ימשיך עם הגוף (המצב הרצוי).

למעשה, שרירי הצואר והגידים אמורים להפעיל את הכוח על הראש כאשר התחושה של הנהג היא כאילו הראש בורח החוצה. תחושה זו מכונה תאוצה מדומה ולזה התכוונת.

×
×
  • תוכן חדש...