Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6387 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אתה אולי כלכלן תואר שני ויזם נדל"ן ואתה אולי מתיימר להבין את שוק הרכב אבל משום מה דבריך לא עולים בקנה אחד עם מה שקורה בשטח.

 

מדבריך משתמע כאילו הבנק בודק כל רכב ורכב שחברת הליסינג מוכרת, בודק את נקודת האיזון של הרכב הספציפי הזה, עם תחשיב של היסטוריה תאונתית,ידיים,נסועה, מצב השוק ורק לאחר שנראה לו שהעיסקה היא כדאית ולא בהפסד רק אז הוא ישחרר את השעבוד על הרכב ויאשר את העיסקה ועל כך כל שנשאר לי להגיד תוך כדי החנקת צחוק מתגלגל- להד"ם!

 

אם אלפא פתאום מוכרים את ה 159 בהנחה של 100K ש"ח אתה חושב שלבנק בכלל יש צל של מושג כמה באמת עולה האוטו והאם זאת מכירה ברווח כי הם הביאו רכב עם מפרט יותר נמוך או שזאת מכירת חיסול כתוצאה ממלאי שהיבואן תקוע איתו.

 

והערה אחרונה, מה זה מכירה בהפסד? מי מחשב את ההפסד? בא נגיד שהרכב עומד בבונדד 11 חודשים.

אם תחשב את גובה הריבית המשולמת על משיכת היתר של היבואן לאורך 11 חודשים על עלות הרכב ותכניס למשוואה את העובדה שעוד חודש היבואן חייב לשלם את מלוא המיסים עליו, להוציא לו מספר ולמכור אותו בלית ברירה כיד 2 (אפילו שהרכב חדש לחלוטין), האם עכשיו מכירה ב 2000$ פחות מעלות הרכב בגרמניה (אני חוזר ומדגיש, עלות הרכב ליבואן FOB) היא הפסד או רווח?

 

לבנק יש חשבון בנק ובחשבון הבנק יש חור, כל סכום כסף שבעל החור מכניס לשם הבנק אומר תודה ובולע את הכסף.

אם הכסף הגיע כי יבואן הרכב הוא סוחר סמים, לקח הלוואה בשוק האפור או שמוכר את הנכסים שלו במחירים אטרקטיוים בכדי להנזיל נכסים או סחורה מעניין אולי את סבתא של מנהל הבנק שקוראת על זה בגלובס.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

כפי שציינתי החישוב לא מתבצע פיר מכונית אלא בדרך כלל בעסקה כוללת של מספר רכבים (עשרות עד מאות) ולפיהם בודקים את הנק' איזון. הפסד? פשוט מאוד אם הבנק הלוואה 100 ש"ח + 10 ש"ח ריבית אזי כל סכום מתחת ל-110 ש"ח לא יעניין את הבנק. תתפלא אבל לפעמים שהחור גדול מדי בבנק הבנק מעדיף לבלוע את החברה לפני שמישהו אחר יעשה זאת (ספקים,לקוחות או בנקים אחרים).

 

את הבנק לא מעניין העסק שלך ומה אתה עושה עם הכסף, כל עוד יש לו בטחונות לכסף שלו. ברגע שהוא מרגיש שאין מספיק בטחונות הוא מבקש ממך להגדיל בטחונות או לממש את הנכס (רכבים במקרה דנן). במידה והלווה רוצה למכור במחיר שיגרום הפסד לבנק, הבנק מעדיף לממש בעצמו (עם ע"י כונס או כל צורה אחרת) ואת יתרת החוב לרשום כחוב אבוד או בצורת גביה אחרת אם ניתן.

 

כנראה שהמונח הפסד לא מובן לך. הפסד של הבנק, לא של היבואן. את הבנק לא מעניין ההפסדים שלך וימכור בכל מחיר ובתנאי שהוא מכסה את חובו.

 

דונלד טראמפ אמר פעם (וגם יישם זאת):"כשאתה חייב לבנק 10,000 ש"ח זה בעיה שלך אבל שאתה חייב לבנק 10,000,000$ זה כבר בעיה שלו".

 

אם היבואן מספיק/ליסינג גדול להגיד לבנק "זה בעיה שלך" אז ידברו ויבדקו וינסו לחלץ, אחרת, זה בעיה של היבואן ובנק ימחק אותו. כיום אין עוד יבואן שהבנק מסוגל למחוק אותו אבל במהלך השנה אני חושב שנראה יבואן או שתיים שנמצאים בבעיה בגלל חברות הליסינג שחייבות להם הרבה כסף....

 

ובניגוד לשוק הנדל"ן, בשוק הרכב השווי נשחק ומהר מאוד!

פורסם
ובניגוד לשוק הנדל"ן, בשוק הרכב השווי נשחק ומהר מאוד!

 

אתה מדבר כאילו אתה מדקלם משהוא מאיזה ספר כלכלה,ששם הכל נכון אבל לא תמיד תופס בשטח.

אם מדובר על עיסקה מקורית של 100 מכוניות בעלות של 1000 ש"ח (למען קלות החישוב). 30 כבר נמכרו לפני שנה, נשארו 70, החוב בינתיים עומד על 1500 ש"ח. הבנק מצפה לכסות את ה 1500 ש"ח עם ה 70 מכוניות? ברור שלא! ולכן זה לא לבן ושחור כמו שאתה מתאר.

בנוסף, היבואן לא עושה עיסקת מכירה אחת בשנה ולכן זה בילתי אפשרי לחלוטין לפרק חשבון בנק וחובות לעיסקאות פרטניות והלכה למעשה על כל כסף שנכנס לבנק הוא ישחרר את הרכבים למכירה.

 

בנוגע לשורה שהשארתי בציטוט שלך, זאת בדיוק הסיבה שלבנק יש את כל הסיבות שבעולם לממש נכסים כמה שיותר מהר גם אם זה בהפסד בשונה לחלוטין מעיסקי הנדל"ן שכל עוד הנכס משועבד לבנק, הבנקאי יושן טוב בלילה, הנכס לא הולך לשום מקום וסביר להניח שגם לא יאבד מערכו בצורה משמעותית.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

אתה צודק אבל עדיין הבנק לא יאפשר למכור במחירי הפסד. הבנק יודע לעשות חשבון ואם בסוף אחרי שמכרו את כל הסחורה הוא לא כיסה את החוב אז הוא בבעיה. החברה יודעת לעשות את החשבון הדרוש לשם חישוב מלאי הרכבים ובשורה האחרונה להציג כיסוי החוב. אחרת הבנק לא יאפשר להם.

פורסם

וויז, נראה שאתה קצת חוזר על עצמך.

 

הסביר לך בגירה (מה יהיה עם השמות האלה, ילדים?) שאין לבנק שום דרך לקבוע מהי "מכירה בהפסד", וגם אילו היתה לו, הבנק עדיין היה מעדיף מכירה בהפסד קטן על פני ביטול עסקה, המתנה של עוד חודשיים, צניחת מחירון ומכירה בהפסד גדול יותר (שלא להזכיר כלל את האופציה הגרועה יותר מבחינתו: קריסת חברה, הצפת שוק במכוניות משומשות, הפיכת אנשי הבנק לסוחרי רכב, מכירה בהפסד גדול הרבה יותר).

פורסם

מדברך נשמע שהבנק חושב בהיגיון. הבנקים נמצאים בפניקה. כמו שאמר לי מנהל הסניף שלי "פעם דאגנו ללקוח היום אנחנו דואגים מהלקוח". תבקש אשראי ותראה איזו ריבית ידביקו לך (לפחות 14% לשנה. ריבת שוק אפור) כאשר הריבית של בנק ישראל הכי נמוך מאז ומעולם 2.5% וצפויה עוד לרדת.

 

כשאנשים בפאניקה אל תנסה להסביר להם היגיון. תן להם סטירה, שפוך אליהם מים ותמתין שירגעו.

 

בארץ עוד לא קולטים מה זה בנק שמתמוטט ואיזה דומינו הוא גורם. לפני 7 שנים בטרום ביבי בנק דיסקונט כמעט ופשט רגל והיה מחזיר אותנו שנות אור אחורה.

 

ה-ם מ-פ-ח-ד-י-ם!

פורסם

שוב, אלה סיסמאות.

 

הבנק מלווה לאינספור לקוחות פרטיים ועסקיים את כספו.

הוא אמנם מצפה לעמידה בתנאי ההחזר, אבל מכאן ועד לבחינה מדוקדקת של כל עסקה ועסקה הדרך ארוכה מאוד.

 

בנוסף, כפי שהוסבר כאן כבר, הבנק יודע טוב מאוד כיצד להעריך את מידת הסיכון\סיכוי שנשקפת לו מכל חלופה.

 

אולי הבנק היה מעדיף שמכונית X תימכר על ידי חברת הליסינג בסכום גבוה יותר, אבל הוא מוכן לחיות עם מכירה בסכום נמוך יותר כשהחלופה היא פשיטת רגל של החברה ומינוי כונס נכסים שימכור את כל מכוניות החברה ב"מכה אחת" לסוחרים ב- 30% מערכן במחירון.

 

נ.ב. מנהל הבנק שלך מספר לך שפעם הוא דאג ללקוח? נחמד מצידו.

מאז ומעולם האשראי שהבנקים נתנו היה כפוף לחוק אחד: נותנים אשראי בזול למי שלא צריך אותו. ביוקר למי שדי צריך אותו, ולא נותנים אשראי בכלל למי שחייב אותו.

 

במציאות בה אין יותר גיוסים על-ידי הנפקת אגרות חוב, ובמציאות בה מיתון עולמי בא על כולנו ולא ברור איזה עסקים ישרדו ואיזה לא, כולם עוברים להיות לקוחות שדי צריכים אשראי, וכולם מקבלים אשראי ביוקר.

 

ככה זה בנקים. לפני כמה שנים קיבלת מהם אשראי בחינם כי כולם נתנו אשראי.

עכשיו אין כסף זמין, אז מה שיש עולה ביוקר. לא קשור לפאניקה.

פורסם
הבנק לא יאפשר למכור במחירי הפסד...אחרת הבנק לא יאפשר להם.

 

יכול להיות שאני לא בקיא בעולם העסקים כמוך (אני לא ציני), אחרי הכל אני ללא תואר אקדמאי כלל ולא יזם נדל"ן ,רק יבואן זוחלים וציוד לזוחלים שמעלעל על בסיס לא קבוע בגלובס אבל אני בהחלט אשמח אם תיתן לי דוגמא אחת לעיסקה של חברה שאושרה ע"י הנהלת/דירקטוריון החברה ויש לקוח שמוכן לשלם כסף והבנק מטרפד את העיסקה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

×
×
  • תוכן חדש...