Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שכבת צבע מנימליסטית ...וזה תקני


barzelay
שימו לב! השרשור הזה בן 6064 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מעט פרטים על צביעת מכוניות חדשות בפס היצור של היצרן ומדוע שכבת הצבע דקה מאוד (כ-120 מקרון בלבד).

 

יצרני הרכב מוגבלים על ידי חוקים נוקשים של הממונים על איכות הסביבה במדינה בה ממוקם המפעל,הם מגבילים את כמות המרחפים של התרכובות האורגניים הנפלטים לאוויר בזמן הליכי צביעת הרכב (VOC Low) וגם בזמן הייבוש של הצבע המרוח על פחי המרכב , מרחפים אלה "מפרקים" את שכבת האוזון ולנו הם הורסים את הבריאות , לכן היצרן חייב היה להקטין את הכמות של הצבע (משקלית) בצורה דרסטית וגם שינה את הרכב הצבע ואת השיטות של הצביעה , החל משנות ה-90 המאוחרות נקבעו בעולם כללים נוקשים ביותר להפחתת המזהמים VOC , משקל הצבע בגרמים לשטח פח של מטר ריבועי אחד הצטמצם מאוד, כיום הוא רק כ-8 גרם לכל שטח של 1 מ"ר של פח , למכונית משפחתית גדולה יש כ-20 מ"ר לכן משקל הצבע הם כ-160 גרם בלבד לצביעה כללית של המכונית. (מצורפים כללים ותקנות , מגבלות וכללים לצביעת כלי רכב חדשים) .

 

כדי למזער את כמות המרחפים המזהמים בתהליכי צביעת כלי רכב היצרנים צובעים בשיטה האלקטרו-סטטית . בהליך הצביעה הזה טוענים את אבקת הצבע במתח חשמלי של 80 קילו-וולט ובאמפראג' של 0.2, כאשר אקדחי הצבע מתיזים את תרסיסי הצבע ,הצבע הקל נמשך ונמרח על הפח בכוחות חשמליים ואין כמעט "מרחפים ומזהמים" , הדבר מבטיח שכבת צבע דקה מאוד של כ-100 מקרון בלבד , הפח של המרכב מגולוון בשכבת אבץ בעל עובי של כ- 60 מקרון הגלוון מתבצע על ידי טבילה של המרכב באמבט אלקטרוליטי של אבץ נוזלי (סה"כ עובי השכבות של האבץ ושל הצבע הוא כ-160 מקרון), החשוב מהבחינה החוקית , הוא היחס גרם/ליטר של התרחיפים האורגנים יעמוד בתקן הבינלאומי, זו הסיבה ששכבת הצבע של רכב חדש הינה דקה מאוד ואחידה בכל המרכב.

 

בסופו של עניין שכבת הצבע הדקה שוקלת פחות לכן היצרן גם חוסך בהוצאות הייצור (פחות צבע למכונית) , מכאן משקל הרכב קטן יותר לכן גם תצרוכת הדלק נמוכה יותר ופחות זיהום נפלט מהמנוע (פחות CO2 ) כך פוגעים פחות בסביבה .

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו באמת, וכמה גרם צבע היה לפני החוקים האלה? 180? 250? נגיד בהגזמה 300 גרם?

אתה באמת רוצה להגיד לי ש-180 גרם הבדל משקל עוזרים בהפחתת צריכת הדלק? :roll:

I Ride Because I Really Like Dessert

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל גרם חשוב :)

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו באמת, וכמה גרם צבע היה לפני החוקים האלה? 180? 250? נגיד בהגזמה 300 גרם?

אתה באמת רוצה להגיד לי ש-180 גרם הבדל משקל עוזרים בהפחתת צריכת הדלק? :roll:

 

כל גרם חשוב, אתה יודע כמה משקיעים כסף לפיתוח חלקי חילוף לרכב שהם לא ממתכת ! ,פחות גרם ועוד גרם מגיעים למספר קילוגרמים, כך במטוסים וכיום גם ברכב. בנושא הצבע הסיבה העיקרית היא : זיהום אוויר !!!!

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל גרם חשוב, אתה יודע כמה משקיעים כסף לפיתוח חלקי חילוף לרכב שהם לא ממתכת ! ,פחות גרם ועוד גרם מגיעים למספר קילוגרמים, כך במטוסים וכיום גם ברכב.

 

הרבה יותר פשוט שהנהג יעשה דיאטה ויוריד ממשקלו העצמי את הק"ג העודפים.

גם חסכוני וגם בריא ! :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איכות סביבה או לא.

הרכבים מיוצרים היום למס' שנים "מוגבל" איך שלא מסתכלים על זה (רכב ישן יותר, במרבית המקרים עמיד יותר, ואורך חייו יהיה גם ארוך יותר).

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איכות סביבה או לא.

הרכבים מיוצרים היום למס' שנים "מוגבל" איך שלא מסתכלים על זה (רכב ישן יותר, במרבית המקרים עמיד יותר, ואורך חייו יהיה גם ארוך יותר).

 

חברי, הכל עניין של כלכלה/מסחר, הכל מחושב לאורך חיים שווה ערך או ביחס ישר לעלותו.

אתה יודע שאם היו מסיפים עוד עשירית המילימטר בקוטר חוט הלהט של המנורה היא לעולם לא הייתה נשרפת !....שוב זה עניין כלכלי טהור.

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

ULY כתב:

הכוונה להקטנת הזיהום הנגרם בזמן הצביעה

בזמן הצביעה והיבוש !

כתגובה לשאלתו של TheHunter88, ולאחר התשובה הלא ברורה שענית לו, לא ראיתי שום סיבה לספר את כל הסיפור מהתחלה אלא רק להצביע על כך שמדובר על זיהום שנובע מתהליך הצביעה ולא משינוי בצריכת הדלק שנובע ממשקל עודף של הצבע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני לא טועה - חסכון המשקל במטוסים מבחינת הצבע מגיע לכמה עשרות או מאות קילוגרמים.

(משום מה המספר 180 חקוק בזכרוני, אבל אני ממש לא בטוח)

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6064 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...