Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גראן-פרי סין - השרשור הרישמי


דובי מילר
שימו לב! השרשור הזה בן 6133 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אנחנו לפני המרוץ האחרון באליפות העולם בפורמולה-1 והקרקס המהיר בתבל מגיע למסלול שנחאי בסין.

שבוע אחרי המרוץ שלעיתים דמה יותר למרוץ סירות מאשר למרוץ מכוניות מגיעים הנהגים למסלול המרוצים

הבינ"ל של שנחאי,סין כפי שהוא קרוי בכל הפירסומים הרישמיים או סתם עוד "טילקה-פארק" מבחינתי.

המסלול כולל 5.450 ק"מ של אספלט שמשלב בתוכו ישורת ארוכה מאד ופניות הדוקות.

המרוץ, רק לפני שבוע ביפאן בהחלט קידם את האליפות לכיוונו של לואיס המילטון אבל בצל זה עדיין עומדת

פרשיית ההתרסקות של מרק וובר מרד-בול מול סבסטיאן ווטל מטורו-רוסו, שתי קבוצות אחיות שפנו יחד ל-FIA

עם סרטון חובבני שצולם ביפאן שמוכיח ואולי לא את הסיבות לתאונה, שבגינה קיבל ווטל קנס של הורדת 10 מקומות

בדירוג בזינוק למרוץ הקרוב.

המילטון יתן את גירסתו לעניין מחר בבוקר בסין ובינתיים השמועות ממשיכות להתרוצץ סביב הכסא של פרננדו אלונסו

והאם ימשיך או לא במקלארן-מרצדס בעונה הבאה.

השמועות מושכות אותו לטויוטה, שאצלה כבר יצאה ההודעה שרלף שומאכר לא ימשיך שם בעונה הבאה.

שומאכר מצידו טוען כי הוא בוחן אופציות נוספות ואחת היא כנראה ספייקר או -"TEAM INDIA" כמו שבוודאי

תיקרא בקרוב ואחד הספונסרים הגדולים של הקבוצה הוא גם ספונסר אישי של הנהג הגרמני, בכל מקרה זו כנראה

תחילת הסוף של שושלת שומאכר בפורמולה-1, לפחות בכל הקשור לנהיגה.

בפרארי כנראה השלימו עם אובדן אליפות הנהגים והפיגור בניקוד כנראה לא ניתן לסגירה מצידו של רייקונן ועסוקים

שם בסאגת הצמיגים מיפאן שהיתה טעות, הימור או סתם אי הבנה מול ה-FIA .

 

 

 

דובי

r_2007-10-04T085648-3.jpg

XPB_0U9T81S09ZETMP0GBFRI9-3.jpg

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הישורות במסלול בשנחאי ארוכות מאד ומאפשרות למכוניות הפורמולה-1 להגיע למהירויות דימיוניות כמעט, מעל ומעבר ל-300 קמ"ש ומציתות את הדימיון של כל חובב מרוצים מצוי, אבל בסופן יש את פנייה-1 הימנית המתהדקת, בסוף ישורת הזינוק ופנייה-14 בסוף הישורת האחורית שגורמות לנהגים לעמוד חזק על הבלמים, לעומס גבוה על הצמיגים כמו גם לחפש את הפשרה המתאימה באיזון המכונית בין כיוון למהירות וכיוון לאחיזה טובה בפניות הללו.

אבל מה שעוד פניות אלו מאפשרות או אמורות לספק זה אפשרויות עקיפה, שנחשבות כחיזיון נדיר בימינו, וחבל.

המסלול הסיני, שבמשך השנה כמות הפעילות עליו לא מספקת ליצירת שכבת גומי שתסייע למכוניות הפורמולה-1 ילך ויצבור במהלך סופ"ש הקרוב את האחיזה הנדרשת לנהגים בכדי ללחוץ יותר ולהגיע ביתר קלות למקסימום היכולת של המכוניות.

 

chinese.gif

 

בשנה שעברה ניצח כאן מיכאל שומאכר לאחר שפרננדו אלונסו היה זה שזינק מהפול-פוזישן.

56 הקפות יכלול המרוץ, מרחק של קצת יותר מ-305 ק"מ .

 

השידור למשכימי קום בשבת - 07:50 וכך גם ביום ראשון בערוץ הספורט .

 

 

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

2 מיקצי האימון של יום שישי הסתיימו עם יתרון של קימי רייקונן, הנהג הפיני של פרארי ועדיין עם סיכוי מתמטי קלוש לאליפות עולם, שגם הוא כבר לא כל כך מאמין בה.

המסלול היה יבש במקצה הבוקר והפרארי האדומה של רייקונן כיכבה, לפני אלונסו, מאסה ולואיס המילטון שהגיע משוחרר מהלחץ.

במשך רוב המקצה היו 4 המכוניות המובילות בפער של שנייה משאר המכוניות ורק לפני סיום המקצה הצליח ניקו רוזברג מקבוצת וויליאמס, עם צמיגים רכים, לקבוע זמן שהתקרב במעט לרביעייה המובילה.

 

את מקצה האימון השני פתח דווקא פרננדו אלונסו בסערה ורק בהקפה האחרונה הצליח הנהג הפיני של פרארי לחזור לעמדה הבכירה בלוח הזמנים.

 

ולמה כל זה חשוב בעצם אם במשך רוב העונה טענו שמקצי האימון לא אומרים כלום ?

אז ככה, ב-11 מיקרים מתוך 15 המרוצים שהיו עד עכשיו המכונית שקבעה את הזמן המהיר ביותר באימוני יום שישי היא זו שחצתה ראשונה את קו הסיום ביום ראשון.

אז כנראה שמקצי האימון כן נותנים אינדיקציה מסויימת על העומד להתרחש.

 

 

דובי

l__77a6527-3.jpg

l_zd2j3376-3.jpg

XPB_04B6PDT0S5J0JK07RS6BL-3.jpg

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר טוב למי שהשכים והדליק את הטלויזיה על ה-RTL .

 

בוודאי שמתם לב שפירסומות הסיגריות חזרו לפרארי.

 

אנחנו 45 דקות לפני מקצה הדרוג בסין ןקימי רייקונן הוא זה שמראה עקביות על המסלול בעוד שאר חבורת הצמרת נראית כאילו סובלת מבעיות קלות של אחיזה, ביחוד בפנייה האחרונה שלפני ישורת הזינוק, אותה פנייה שמאלית שחשובה כל כך בכדי לבנות מומנטום למהירות גבוהה בישורת.

הרבה נהגים לקחו שם קו רחב מדי, ירדו מעט מחוץ לפנייה אל הדשא והאספלט החיצוני.

 

תוספת יפה מבחינת הטלויזיה היתה התצוגה של חום הצמיגים, עד כמה שהייתי ערני הספקתי לראות את זה של אלונסו ויפה היה לראות את החום הולם ועולה בפניות שבהן יש לחץ כבד על הצמיגים ובישורות הצמיגים מתקררים שוב.

 

אגב, מזג האויר מצויין.

 

 

דובי

XPB_0BEDWQP0TN03UO0638U81-4.jpg

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי המסלול בשנחאי (לא במרוץ של F1)

זהו מסלול חדש וחדיש שמאכלס למעלה מ 150 אלף איש (שמגיעים משנחאי - כ 20 ק"מ - בהמוניהם)

הבעיה לצופה שרוצה לראות יותר מ 10 מטר מסלול, שדוקא במקומות הטובים (הכוונה ליקרים) לא רואים דבר פרט לקטע המסלול שמתחת לטריבונה וזאת בגלל תכנון (במקרה או בכונה) כזה שאין קו ראיה לקטעים אחרים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינתו של לואיס המילטון מקצי הדרוג לא יכלו להסתיים בתוצאה טובה יותר.

 

בתור התחלה (או לסיום המקצה) הוא קבע את הזמן המהיר ביותר ושם את עצמו בפול-פוזישן לקראת הרגע המכריע באמת, המרוץ מחר.

בנוסף לכך גם צמד מכוניות הפרארי של רייקונן ומאסה עשו בעבורו חלק מהעבודה בכך שסיימו את מקצי הדרוג במקומות 2-3 ושלחו את אלונסו למקום הרביעי, דבר שאמור להקשות עליו לפחות על הנייר את הדרך בכדי לאיים על לואיס המילטון בעודו דוהר אל אליפות העולם.

 

בסיום המקצה ראינו עד כמה המילטון בטוח בעצמו ובנוסף לחיוכים שהפריח לכל עבר הוא הגדיל לעשות והושיט יד לאלונסו ללחיצה ידידותית, כן, אלונסו לחץ לו יד בחזרה אבל אל תצפו שמזה יופשרו היחסים בין השניים, רחוק מזה.

 

במסיבת העיתונאים אמר המילטון שדווקא הצמיגים הפחות רכים עושים את העבודה עבור מקלארן-מרצדס טוב יותר אבל בכדי להשיג זמן הקפה אחד טוב הוא הרכיב על מכוניתו את הרכים יותר, שבהחלט עשו את הנדרש מהם.

 

כולם ציפו דווקא מקימי ריקונן לשלוט במקצה הדרוג ולו רק בגלל הדומיננטיות שלו במהלך כל מקצי האימונים אתמול והיום, אבל רייקונן לא היה רגוע לחלוטין.

נזילה של נוזל הידראולי מהפרארי גרמה לו חוסר שקט מסויים. זה לא מנע ממנו לקבוע זמנים מצויינים כשלעצמו אבל לא מספיק מהירים מול המקלארן של המילטון.

 

מי שאכזב בצורה בולטת במקצי הדרוג היום הוא כמובן ג'יאנקרלו פיסיקלה של רנו.

נכון שגם קובליינן לא כיכב והצליח לדלג רק ל-Q2 אבל הנהג האיטלקי גם את זה לא עשה.

אלקס וורץ של וויליאמס, בצל ההודעה הרישמית של פרנק וויליאמס כי הנהג האוסטרי לא ימשיך שם בשנה הבאה, לא הצליח גם הוא לדלג ל-Q2 ויזנק מחר מהמקום ה-19.

 

רלף שומאכר יזנק מחר מהמקום השישי וזו בהחלט התקדמות אדירה עבורו, אולי בגלל שהוא כבר לא צריך להוכיח כלום ליפאנים ואולי סתם מזל.

צמד הטורו-רוסו כמעט והפתיעו עם כניסה כפולה לעשירייה הראשונה, יזנקו מחר מהמקומות 11-12 .

 

אותי אישית איכזבה מעט היכולת של צמד ה-BMW שלא הצליחו להיצמד ל-4 המובילים ויזנקו מחר רק מהמקומות 8-9, היידפלד וקוביצה בהתאמה .

אגב - שמתם לב לתחלופת הקסדות על ראשו של היידפלד ?

 

ג'נסון באטון של הונדה הצליח בפעם הרביעית השנה להתברג לתוך העשירייה הראשונה , בריקלו בן-זוגו בהונדה יזנק רק מהמקום ה-17, דווקא במרוץ בו הוא משווה את מספר המרוצים בהם השתתף, 246, לזה של מיכאל שומאכר. לפניהם ריקרדו פטרזה האיטלקי עם 256 מרוצים.

 

 

 

דובי

r_2007-10-06T051403-4.jpg

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזג האויר שצפוי להיות מחר במרוץ בסין הוא גשום או יותר נכון ממטרים קלים כמו שדני רופ אומר אבל כל זה לא אמור להפריע ללואיס המילטון בדרך לתואר.

אני ממליץ לכל אחד ואחד מכם להכין בדרך כלשהי אמצעי קלטה למרוץ הזה ולהנציח אותו לטובת ההיסטוריה, לא בכל פעם נהג בעונתו הראשונה בפורמולה-1 זוכה באליפות העולם, תקליטו יהיה לכם מה להראות ולספר לנכדים, מי יודע.

 

וכל זה גם יכול להיות תקוות שווא, ממש כמו אלו שפיתח סבסטיאן ווטל אחרי מקצי הדרוג היום, הוא סיים את המקצה במקום ה-12 ואז נודע לו כי השופטים החליטו להעניש אותו בהורדת 5 מקומות על הגריד בגלל שחסם רכב אחר, ווטל משלם שכר לימוד כנראה על היותו צעיר וחסר ניסיון, כשרון כבר יש שם.

 

בקבוצת ספייקר אפשר לברך על המוגמר ועיסקת המכירה של הקבוצה לידי המיליונר ההודי מלאייה והאחים מול ההולנדים הושלמה ועכשיו החלו השמועות לגבי הנהגים שיאיישו את כסאות הקבוצה בעונה הבאה.

 

 

דובי

l__77a7884-4.jpg

XPB_0QNPR0G0NEVKW00PZ60W0-4.jpg

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשנה שעברה מזג האויר ההפכפך במהלך המרוץ לא מנע ממיכאל שומאכר את הניצחון האחרון בקריירה שלו.

 

כרגע מזג האויר לקראת מחר לא כל כך ברור אבל מה שכן ברור הוא שטור המכוניות ישעט קדימה כשהאורות האדומים ברמזור יכבו, המנועים יגיעו עד 19 אלף סל"ד וממש לפני הפנייה בסוף הישורת, בלימה חזקה לפנייה ימנית של הילוך שני והשאלה היא מי יכנס ראשון לפנייה הזו ומי יצא ממנה ראשון.

אז נכון שפרננדו אלונסו מזנק רק רביעי ולואי המילטון למד את כל ה"שטיקים" הקטנים דוגמת שומאכר של הגנה על קו הנסיעה, גם כשהקו עקום משהו, אבל בהחלט יתכן שאלונסו ינצל את הקרב בחזית בכדי להשתחל קדימה, לנצל את המהומה.

 

אני לא רוצה לחזות גורלות אבל לנוכח ההתבטאויות האחרונות של פרננדו אלונסו בתקשורת ומצב העניינים בינו לבין רון דניס, בהנחה שלואיס המילטון לוקח את האליפות מחר, לא מין הנמנע שלמרוץ האחרון העונה ביפאן יגיעו מקלארן-מרצדס עם נהג אחר במקומו...ושלא תגידו שלא אמרתי.

 

 

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למרות שלא צפיתי (לצערי בעבודה), האליפות תוכרע רק במירוץ הבא:lol:. ככה שהמילטון עוד לא אלוף. אישית מעדיף אפילו את רייקונן בתור אלוף ולא את המילטון.

 

ליאור

Veni Vidi Vici

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יאמן!

דווקא כשהמילטון עשה ת'פדיחה הייתי בשירותים..:shock:

מירוץ מלא תהפוכות!

 

אגב, כשצופים אחרי זה ב-WTCC הכל נראה כמו בהילוך איטי..:-D

'אבל אותי לא מעניין מה שיכנס. אותי מעניין מה שיצא..'

אלטמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבל שפיספסתי וראיתי רק הקלטה!

 

בהחלט מרוץ מותח ומשמח(לאוהדי פרארי).

 

מצפה לנו מרוץ אדיר בברזיל , אני מקווה שמישהוא ישחזר את היכולת של שומאכר בברזיל שנה שעברה ,

 

או שיתקרב ליכולת כזו.

 

לכל מותחי הביקורת על ה-FIA , גם עכשיו הם לא אובייקטיבים , משוחדים ומה לא אמרתם כאן , (פרשיית המילטון והנהיגה הלא

 

ספורטיבית ביפן)

 

זמ מחזק את טענתי שהם מתייחסים לכל הקבוצות כשוות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הייתי בהלם מוחלט מזה שמאקלארן לא מכניסים את המליטון לפיטס במשך הקפות כל כך רבות כאשר כבר היה ברור לגמרי שהוא מאבד שמנים בטונות.

למה גם לא הקבוצה וגם לא הוא לא קיבלו את ההחלטה 2 הקפות מוקדם יותר?

 

מריח לי בחוסר מקצועיות גדול מאוד.

 

לא שזה גרם לי להתבאס יותר מדי - בסה"כ זה איזון קטן עבור כל הבעיות מעצבונות שקרו לפרארי במהלך העונה שלא מעט בזכותן התאפשר להמילטון לפתוח פער ענק כל כך.

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6133 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...