Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רעש בהתנעת בוקר - דיפייזר (תזמון שסתומים משתנה ) רנו מגאן


בחור עובד
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4293 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום חברים!

 

אני מתעניין ברכישת רנו מגאן. ראיתי רנו מגאן סדאן 2005 שמצאה חן בעיני. בעל הרכב אמר לי שהיא עשתה לו כמה פעמים (פעמיים-שלוש) רעש בהתנעת בוקר.בהיסטוריית הטיפולים שלה נכתב כי הרעש לא שוחזר במוסך אבל יש סיכוי טוב שזה הדיפייזר. כמובן שבתור אחד שלא כ"כ מבין במכוניות (חוץ ממה שאני קורא בפורום הזה כל הזמן), חיפשתי אך לא מצאת מהו דיפייזר. כן מצאתי שהדיפיוזר הוא מסיט האויר התחתון. שאלתי במוסך של רנו ואמרו לי שזאת לא סיבה לפסול את הרכב (ושבמידה מסויימת יש לי מזל שזה קרה לפני שקניתי. אבל אני משער שאת זה אפשר להגיד על כל תקלה). אם בעל הרכב מבצע את התיקון על חשבונו כדאי לקנות את הרכב. הם אמרו שזה חלק שהוא קשור לרצועת התזמון המשתנה (תואר שני במתמטיקה, לא מבין כלום ברכבים...שאלוהים יעזור לי).

 

אז יש לי כמה שאלות ואני אודה לכל המומחים שתורמים פה מזמנם החופשי (זה גורם לי להסתכל אחרת על דברים, אחרי שכבר נואשתי...יש אנשים נחמדים באמצע הדרך! ).

 

1. מה תפקידו של הדיפייזר בדיוק? האם דיפייזר=דיפיוזר?

2. ידוע על תקלה סדרתית של הדיפייזר ברנו מגאן?

3. למה עולה כ"כ יקרה להחליף אותו? (חוץ מזה שזה רנו והחלפים יקרים, אני שומע את זה מכולם...כל האנשים שמנסים לשכנע אותי שלא לקנות רנו. בטח על כל תקלה שתהיה אני אמשע אח"כ "אמרתי לך" מלא בעונג)

4. האם מוסכניק שלי צודק שהוא אומר שזאת לא סיבה לפסול רכב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

(תואר שני במתמטיקה, לא מבין כלום ברכבים...שאלוהים יעזור לי).

 

1. אם הצלחת לסיים תואר שני במתמטיקה, סימן שאלוהים כבר עזר לך מספיק. :-D

 

2. המגאן MK2 הוא רכב גדול, מרווח, יפה (לדעתי) ומגניב (לדעת כולם).

אם יש לך שאלה לגבי חלק ספציפי שנוטה להתקלקל, אני מציע לך לפנות

לאחד המוסכים המורשים של קרסו, ולקבל הסבר מהמומחים.

 

3. אינני רואה טעם להתעכב על רכב ספציפי עם תקלה שנויה במחלוקת.

נראה לי שיש מבחר מספיק גדול של מגאנים כאלה בשוק, והן לא בדיוק

נחטפות מהיום למחר. קח את הזמן למצוא רכב שמור ומטופל ללא בעיות

כרוניות, ותרוויח שקט נפשי לטווח ארוך.

 

4. לגבי אמינותה של רנו, מחירי החלפים שלה וכו', אל תתרגש מזה.

 

מכוניות אירופאיות דורשות יחס חם וטיפוח מתמיד ע"י הבעלים. התמורה שלהן באה לידי

ביטוי בנוחות הנסיעה ובכל מיני פטנטים מגניבים שאתה תוהה איך הסתדרת בלעדיהם.

זה עניין של מנטליות. הישראלי המצוי, מתוך אגואיזם טיפוסי, תמיד יעדיף את הרכב

הבינוני שלא דורש תשומת לב על פני רכב מפנק שדורש תשומת לב מפעם לפעם.

 

וכמו שהתלמידים הגרועים בביה"ס תמיד קוראים לתלמידים החכמים "חרשנים"

ומנצלים כל הזדמנות להסתלבט עליהם, כך גם בעלי המשפחתומטיות למיניהן

נוטים ללגלג על חובבי האירופאיות, ולהגיד שהמכוניות שלהם "לא אמינות".

 

בתור בעל מגאן MK1, אני יכול לומר שאין הבדלים משמעותיים בצריכת

הדלק, מחירי החלפים או אמינות המכלולים בין הרכב שלי לרכבים של

בני המשפחה (אקסנט ובלנו). ישנו הבדל משמעותי במרווח פנימי,

נוחות הנסיעה ותגובות הדוושה וההגה. המגאן מובילה בכל הנ"ל.

 

אבל כמו שאומרים,

...Some people just insist on going to sleep stupid

 

8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במנוע K4M המותקן במגאן II רעש בהתנעות קרות נגרם, לרוב, עקב פולי דיפייזר שאינו תקין.

מדובר בפולי העליון של שסתומי היניקה, שמעבר לתפקידו כגלגלת חיצונית לגל הפיקות של שסתומי היניקה, הוא אחראי על התזמון המשתנה של גל זה.

הפולי המשתנה עובד עם סולנואיד נוסף, המותקן בחלקו העליון של מכסה השסתומים ואחראי על פעולתו של הפולי.

החלפתו של הסולנואיד פשוטה ומהירה.

החלפתו של הפולי אינה זולה, מאחר ודורשת הגעה למערכת התזמון (עבודה המקבילה להחלפת רצועת תזמון במנוע).

לכן, מומלץ לבדוק קודם את הסולנואיד.

 

אפי.

תנו חיוך, הכל לטובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מכיר מערכות אלו ברכבים יפניים כמו טויוטה שנקראים VVT -- תזמון שסתומים משתנה. זהו למעשה גלגלת תיזמון בעלת מנגנון החלקה פנימי , החלק הפנימי יכול לנוע באופן סיבובי יחסית לחלק החיצוני שמונע ע"י רצועת התזמון ובכך לקדם את תזמון השסתומים של היניקה ולפצות על מהירות האויר הגוברת בסבובי מנוע גבוהים ועל-ידי כך להרוויח תוספת הספק למנוע. מנגנון זה עובד על שינויי לחץ שמן בתוך המנגנון החלקה שמבוצע ע"י סולנאויד מווסת לחץ הדומה מאוד לאלקטרופיילוטים בתיבה אוטומטית, השולטים על לחץ שמן או החלפות הילוכים.

המנגנון אינו פעיל בסיבובי סרק או התנעת הרכב ולכן אני מניח כי הרעש אינו מגיע ממנו.

לדעתי יתכן כי מדובר בתקלה יותר אופינית לרעש בהתנעה, למשל מרימים הידראולים רועשים, או משיכות אויר ביניקת השמן במשאבת שמן המנוע.

שווה להתייעץ עם מוסך המכיר דגמים אלו, או לחכות למומחי רנו שגולשים בפורום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דניאל,

 

יופי של הסבר ואכן מדובר במערכת שתיארת.

בעיה זו מוכרת ממנועי ה- K4M, שצוידו בתזמון שסתומי ניקה משתנה.

מרב הסיכויים (לפחות עפ"י תאורו של פותח השרשור) כי מדובר בפולי תזמון תקול, הדורש החלפה.

דווקא בסרק ובשילוב מנוע קר הרעש מגיע ממנו.

 

עוד סימפטום אופייני לפולי תקול והוא "חור" בכח המנוע בעת ההאצה באזור ה-2,000 סל"ד.

לא מדובר בהשתנקות, אלא במדרגת כח "שלילית" לרגע קצר.

 

אפי.

תנו חיוך, הכל לטובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעיה זו מוכרת ממנועי ה- K4M, שצוידו בתזמון שסתומי ניקה משתנה.

אפי.

האם מנוע זה משרת גם את המגאן של 00-03 ? דגמי ה RXT וה RTE ?

יאאלה, איך בא לי ג'חנון עכשיו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין למה הם הפסיקו להתקין אותה.

האם בגלל שהיא מועדת לפורענות??

 

קצת מדאיג לקנות רכב ככה (רכב ראשון שלי)....

מצד שני, תקלות יכולות להפויע בכל רכב, וכמו שאמר לי המוסכניק "דווקא זה טוב שזה קרה לפני שאתה קנית אותו". שזה נכון.

 

אוי. נראה לי שאני אלך על זה וזהו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדובר כפי שכתבו לך בפולי של תזמון השסתומחים והחלפתו עולה כ 3,500 ש"ח כולל עבודה (לפחי מה שכתב גולש בפורום רכב של תפוז).

 

כבעלים של מגאן II ידנית אני יכול לספר לך שזה רכב נוח מאוד ומרווח מאוד.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשבתי על משהו,

 

קודם כל זה מסביר למה בדגמי רנו מגאן שנמכרים עכשיו המנוע בעל חמישה כ"ס פחות מקודמו.

 

מישהו יודע האם היבואן המקומי ביקש להוריד את התזמון המשתנה במגאן החדשה המיובאת לארץ (מטעמי חיסכון כמו שעושים לשאר החלקים בליסניג למשל), או שהתזמון המשתנה הוסר בעקבות מסקנות של רנו שזה רכיב מלא בתקלות שלא שווה להתקין אותו בשביל לחסוך כמה שקלים בצריכת דלק + חמישה כ"ס.

 

בקיצור, מישהו יודע האם בדגמים בחול הרכיב עדיין קיים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן, המנועים שהגיעו במדגמי 2007 ומעלה הם ללא מערכת תזמון משתנה לשסתומי היניקה.

השינויים בהספק המקסימלי (115 ל-110 כ"ס) ובקג"מ (15.5 ל- 15.4) אכן נובעים מכך.

גם בחו"ל, בדגמים שלאחר מתיחת הפנים, מערכת התזמון המשתנה אינה מותקנת.

אינני יודע מה הסיבה לכך, אך כמובן שאין מדובר ברעיון חדש של רנו בעולם הרכב.

 

הערה לגבי החלפת החלק:

מדובר ברכיב שדורש נעילה מכאנית לפני הרכבתו.

בנוסף, התעסקות עם הטיימינג במנוע זה אינה פשוטה (וברכב זה העסק די צפוף, אז על אחת כמה וכמה).

לכן, אני ממליץ, במקרה זה, להכניס את הרכב למוסך מורשה של רנו.

כך גם תוכל לקבל הצעת מחיר מפורטת, ואולי אף להפחית ממחיר הקניה.

 

אפי.

תנו חיוך, הכל לטובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להלן שרשור ארוך וסקר מהאתר האנגלי של מועדון בעלי מגאן II, ששואל בכמה מבעלי הרכב הנ"ל התגלתה הבעייה זו הזאת.

http://www.meganeownersclub.co.uk/forum/viewtopic.php?t=3623&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=0a3b9ec9f99f9b95d6fb09ef79abdc50

 

כמות האנשים שדיווחו על תקלה זו מבין בעלי הדגם עומדת על 77%(!).

ניחוש שלי היא שחלק מהעונים מחזיקים בדגם חדש יותר ללא המערכת ולא יודעים זאת, ולכן ההסתברות לתקלה אפילו גבוהה יותר.

 

הסטטיסטיקה המחרידה הזו נראית לי סיבה טובה להעלמותה של המערכת בדגמים המאוחרים.

 

אני לא יודע מה המשמעות של לחיות עם התקלה הנ"ל (צריכת דלק, נזק מצטבר, ירידה בביצועים מעבר לדעיכה סביב 2000 סל"ד), אולי כדאי לברר.

 

אם זה לא משמעותי לא הייתי נוגע בזה, ואם כן, לא הייתי קונה. - אני מייעץ כאן לא ע"ב ידע טכני אלא הסקה לוגית ונסיון כללי עם מוסכים בארץ:

 

1. אם יותר מ- 77% מבעלי הרכב מדווחים על בעייה זו, יש סיכוי גבוה מאוד שהיא תחזור, ולכן לתקן זה לזרוק כסף.

 

2. מנסיוני עם מוסכניקים בארץ (מוסכניקים בפורום לא להיעלב, אני לא אומר שכולם גרועים אבל תודו שיש בארץ בעייה עם עבודות מורכבות ומיוחדות), התעסקות עם מערכת כה עדינה, יחודית ומורכבת אוצרת בה פוטנציאל לא קטן לנזקים פריפריאליים/ כשלון מלא/חלקי בתיקון הבעייה.

 

למומחים: האם יש דרך פשוטה לנטרל את המנגנון במקום לתקנו, באופן בו יתקבלו ביצועים הדומים לאלו של הגרסאות המאוחרות וללא הדעיכה סביב 2000 סל"ד והרעש בהתנעה?

(add lightness' (Colin Chapman'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל השרשור הזה הוא סתם התקשקשות של תקלה שלא קשורה כלל לVVT. ( קראתי בעיון) הם מדברים על חוסר סחיבה בבוקר ונקודות מתות בהעברת הילוכים. החלפת הגלגלת VVT לא פתרה את הבעיה כלל, אח"כ הם מדברים על כל מיני חיישנים למיניהם, עברו לבעיה דלק שכנראה באיכות ירודה ואז משהו קבע שיש שהבעיה היא בסלילי ההצתה.

בכלל מדובר ברכבים עם תיבה ידנית והגה צד ימין, בקיצור להתעלם, זה לא קשור לבעיות של רעש בהתנעת בוקר שאני עדיין סבור שמדובר במרימי שסתומים או משאבת השמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...