Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הגעתי למסקנה - מולטיפלה, אבל...


ציפופו
שימו לב! השרשור הזה בן 6175 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

טיפולים כל 15000 ק"מ או שנה הקודם מביניהם.

שמן 10W40 חצי סינטטי, שלי אכלה קילו ל10000 ק"מ בערך, לא נורא לדיזל. אני השתמשתי בESSO שמומלץ ע"י פיאט, מה שמו במוסך המרכזי רק אלוהי צובר השמן שלהם יודע את התשובה.

לגבי הנעה וכיבוי, מדובר בטורבו דיזל כך שבהנעה יש להתניע ללא לחיצה על הדוושה ולחכות כ 30 שניות עד תזוזה (לחגור חגורה, לסדר מראות, לכוון את הרדיו להדליק מזגן ואורות)

כנ"ל בכיבוי, לחכות כ30 שניות עד דקה על סל"ד סרק לתת לטורבו להאט למהירות הסרק שלו על מנת לא לגרום לו לצימאון שמן שעלול לגמור אותו בטרם עת).

רצועת טיימינג עפ"י ספר הרכב כל 120000 ק"מ, אני בטיפול 100000 שאלתי במוסך אם לא כדאי להקדים את ההחפלה והם מאוד התפלאו שלא החליפו לי ב60000 ק"מ, לטענתם יצאה הוראת יצרן. כשהם הבינו שהאוטו טופל כל החיים אצלם במוסך המרכזי פתאום הם השתתקו והרצועה הוחלפה ב100000 ק"מ, כך שכדאי לבדוק מתי היא הוחלפה ומתי היא אמורה להיות מוחלפת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

קודם כל, מזל טוב.

פרט חשוב ומומלץ בכל רכבי דיזל הוא לכבות את האוטו לאחר דקה שהמנוע היה ברגיעה.

לא ממש חייב להיות ניוטרל, אם אתה ברחוב צר מחפש חניה, מוצא ומחנה, אין צורך בהמתנה נוספת.

פשוט לא להעביד את האוטו ואז לכבות בבת אחת זה לא בריא למגדש.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטיפולים במולטיפלה הם כל 20,000 ק"מ ולא כל 15,000 ק"מ כמו שנכתב למעלה.

 

חכה שתתרגל למימדים של הרכב, לשטח החלונות הענק, לטוסיק הקצוץ, למכסה המנוע הקצרצר ולרוחב הרכב שלא כ"כ מפריע בהתניידות.

 

יש הרבה יתרונות ברכב הזה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהודעה הנ"ל שלי הכוונה היא לרכבי טורבו ולא לרכבי דיזל כמו שכתבתי בטעות.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק עמדתי לשאול מה זו הנורה שנראית כמו סליל/קפיץ שנדלקת לי בכל פעם שאני מניע ונכבית מספר שניות לאחר מכן. חשבתי שאולי יש איזו תקלה...:oops:

יש איזה מקום בו אפשר לקבל הסבר על כל הנורות? אין לי ספר של הרכב ויש שם כל מיני נורות שאני לא ממש מכיר (כמו למשל אחת שנראית כמו מיקרופון או תקע חשמלי). בכלל, איפה אני יכול למצוא פירוט על הרכב ומה שיש לו להציע (חוץ מכאן בפורום כמובן :wink:)? נראה לי שאני לא ממש ממצה את הפוטנציאל שלו.

תגידו, זה יתכן שאת הדלת האחורית ניתן לפתוח רק מבפנים? אז לְמה יש שם חור למפתח?

 

ועכשיו קצת סדר בבלאגן שלי:

1. בואו נסגור את זה, טיפול ב 10,000, 15,000 או 20,000? אפשר להגיע להסכמה? כי רפי אמר לי שזה למשל (טיפול שלא בזמן) אחד הגורמים לכך שהמנוע של דיזל יכול להידפק.

2. מכירים מוסך טוב/אמין באזור קרית גת? אפילו אם צריך קצת לנסוע לא נורא.

3. לגבי ההנעה בתחילת נסיעה: קודם מחכים עד שהסליל ייעלם, אח"כ מניעים וממתינים עוד כחצי דקה ורק אח"כ נוסעים? הבנתי נכון? וגם בכיבוי מחכים חצי דקה? תמיד צריך לעשות את הפרוצדורה הזו (היא די מעצבנת לפעמים)? כי בבוקר כשאני מפזר את הילדים זה הופך להיות קצת מטרד (מתוך נסיעה של 5 דקות יוצא שדקה וחצי אני רק בהמתנות...:mm_eek:).

4. אם מישהו יכול להפנות אותי לפירוט של נתוני הרכב - אשמח מאוד.

 

תודה מראש ושבת שלום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

בדיוק עמדתי לשאול מה זו הנורה שנראית כמו סליל/קפיץ שנדלקת לי בכל פעם שאני מניע ונכבית מספר שניות לאחר מכן. חשבתי שאולי יש איזו תקלה...:oops:

יש איזה מקום בו אפשר לקבל הסבר על כל הנורות? אין לי ספר של הרכב ויש שם כל מיני נורות שאני לא ממש מכיר (כמו למשל אחת שנראית כמו מיקרופון או תקע חשמלי). בכלל, איפה אני יכול למצוא פירוט על הרכב ומה שיש לו להציע (חוץ מכאן בפורום כמובן :wink:)? נראה לי שאני לא ממש ממצה את הפוטנציאל שלו.

תגידו, זה יתכן שאת הדלת האחורית ניתן לפתוח רק מבפנים? כן, בעזרת מן כפתור שממוקם ברצפה ליד ידית בלם היד. אז לְמה יש שם חור למפתח? כדי שתהיה לך אפשרות לפתוח מתוך תא הנוסעים או לפתוח מבחוץ בעזרת מפתח.

 

ועכשיו קצת סדר בבלאגן שלי:

1. בואו נסגור את זה, טיפול ב 10,000, 15,000 או 20,000? אפשר להגיע להסכמה? כי רפי אמר לי שזה למשל (טיפול שלא בזמן) אחד הגורמים לכך שהמנוע של דיזל יכול להידפק. 20,000. תבדוק מתי נעשה טיפול אחרון. עשה ב20,000 אחרי הטיפול האחרון! ולא 20,000 מאז קבלת הרכב.

2. מכירים מוסך טוב/אמין באזור קרית גת? אפילו אם צריך קצת לנסוע לא נורא.

3. לגבי ההנעה בתחילת נסיעה: קודם מחכים עד שהסליל ייעלם, אח"כ מניעים וממתינים עוד כחצי דקה ורק אח"כ נוסעים? הבנתי נכון? וגם בכיבוי מחכים חצי דקה? תמיד צריך לעשות את הפרוצדורה הזו (היא די מעצבנת לפעמים)? כי בבוקר כשאני מפזר את הילדים זה הופך להיות קצת מטרד (מתוך נסיעה של 5 דקות יוצא שדקה וחצי אני רק בהמתנות...:mm_eek:). נותנים סוויץ', מחכים שהסליל ייעלם. מתניעים, מחכים חצי דקה ונוסעים. בכיבוי: מחכים חצי דקה ומכבים.

כמובן שהתהליך הזה נועד לשמור על הטורבו של הרכב. משום שכיבוי פתאומי לאחר מאמץ מנוע שוחק את הטורבו. (לא אכנס כאן להסבר מפורט).

אי שמירה על הטורבו גורמת לכך שאפשרי שהטורבו יתקלקל באיזור ה200-250 אלף קילומטר.

עלות תיקונו נעה בין 12-15 אלף ש"ח. רוצה להמנע מכך? שמור על הטורבו. זה יאריך את חייו.

4. אם מישהו יכול להפנות אותי לפירוט של נתוני הרכב - אשמח מאוד. http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=79640&Fiat

 

תודה מראש ושבת שלום

 

5 תווים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה מיצובישי :mm_yeah:

 

בענין הדלת: אז בעצם אתה אומר שלא רק דרך הכפתור. אם המפתח אצלי לא פותח את הדלת האחורית, זה אומר שיש בעיה שם או שאני מפספס משהו?

בענין הטיפולים: 20,000 ? ואוו!! איזה חסכון. אתה סגור על זה? (וברור שמהטיפול האחרון).

ובענין ההמתנות: מה זה בדיוק הנורית הזו עם הסליל? ולא ענית לי אם צריך להמתין בכל נסיעה ונסיעה או שרק בנסיעות ארוכות (למשל) וכד'.

ואחרון חביב לגבי המפרט: ראשית כל תודה, אבל לא לזה התכוונתי. מה יש למאותגר מכנית כמוני לעשות עם רשימה כזו? אני מחפש יותר פירוט למשתמש המצוי. למשל, הסברים על לוח השעונים והוראות שונות למשתמש. מעין חוברת הפעלה כמו שמקבלים בכל מכשיר חשמלי. יש בכלל דבר כזה?

 

שבת שלום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה מיצובישי :mm_yeah:

 

בענין הדלת: אז בעצם אתה אומר שלא רק דרך הכפתור. אם המפתח אצלי לא פותח את הדלת האחורית, זה אומר שיש בעיה שם או שאני מפספס משהו? יש בעיה.

בענין הטיפולים: 20,000 ? ואוו!! איזה חסכון. אתה סגור על זה? (וברור שמהטיפול האחרון). כן.

ובענין ההמתנות: מה זה בדיוק הנורית הזו עם הסליל? ולא ענית לי אם צריך להמתין בכל נסיעה ונסיעה או שרק בנסיעות ארוכות (למשל) וכד'. הנורה עם הסליל תפקידה להבהב לפני ההתנעה, זוהי נורת מצת הלהט. מצת הלהט, תפקידו בשלב קדם ההתנעה , לחמם את תא השריפה למשך כמה שניות, בדיוק לפני הלחיצה על הסטרטר והזרקת הסולר הראשונה לפעולת המנוע. באנגלית מצת הלהט נקרא glow plug. לעומת מנועי בנזין בהם יש סלילי הצתה.

חשוב במיוחד להקפיד על כך בבקרים כאשר קר בחוץ.

מומלץ להמתי כאשר המנוע לא חם. כלומר אם כיבית את הרכב והתנעת אחרי 2 דקות, לא צריך לחזור על החצי דקה המתנה.

בכל אופן, לא מדובר בתורה מסיני. מדובר על תהליך שנועד למנוע בלאי לטווח ארוך. רוצה? תעשה. לא רוצה? אל תעשה.

ואחרון חביב לגבי המפרט: ראשית כל תודה, אבל לא לזה התכוונתי. מה יש למאותגר מכנית כמוני לעשות עם רשימה כזו? אני מחפש יותר פירוט למשתמש המצוי. למשל, הסברים על לוח השעונים והוראות שונות למשתמש. מעין חוברת הפעלה כמו שמקבלים בכל מכשיר חשמלי. יש בכלל דבר כזה? בעברית זה נקרא ספר רכב. בקש מהבעלים הקודמים או שתחפש באינטרנט.

 

שבת שלום

5 תווים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מיצובישי, רק עכשיו קראתי את הפוסט שלך בעיון. שיחקת אותה! תודה.

 

בינתיים, אני לא ממש מוצא ספר רכב. יודע במקרה כמה לחץ אויר יש למלא בגלגלים (קדמי/אחורי)?

יש צורך לבדוק מים?

ראיתי שאין לרכב שעון חום אלא רק נורה. זה מספיק אמין או שכדאי להוסיף שעון (ברכב הקודם שלי התקנתי שעון מכני)?

 

ועוד קטנה, אמרת שכאשר הרכב חם אין צורך להמתין חצי דקה. אז במה מדובר, בחצי הדקה עד שהסליל מפסיק להבהב, בחצי הדקה שאחרי ההנעה או בשתיהם? (אני מבין שזו לא חובה אבל רוצה לשמור על האוטו...)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע:

אין לי מולטיבלע, וכל מה שהסקתי זה מהשרשור ומידע כללי שלי -

נורת סליל ההצתה היא משהו שאתה יכול לוותר על ההמנתה שלו רק כאשר הרכב ממש חם, כלומר - אם כיבית ל5 דקות, אז זה בסדר.

להמתין 30 שניות עד דקה כאשר האוטו מונע - נועד על-מנת לשמור על חיי הטורבו, כתבו לך את זה כבר.

אם הטורבו עבד, ואתה מכבה את המנוע מיד - אתה מקצר את חייו, מכאן והלאה זה שיקול שלך - חצי דקה של המתנה בין הנעה לכיבוי לא יהרגו אותך.

ספר רכב אתה יכול לנסות לחפש בגוגל, באימיול או אצל היבואן.

בקשר לבדיקת נוזל קירור (ולא מים), ושמן מנוע - לא בודקים את זה בתחנות דלק, היא לא בודקים לא שמן ולא נוזל קירור ברכב חם.

בדוק שמן ונוזל קירור כל 1000 קילומטר לפני שאתה מניע את הרכב בבוקר, ורק בתנאי שהוא עומד במישור.

תשתמש בשמנים ונוזלים איכותיים ובכך תאריך את חיי המנוע.

בהצלחה, דני.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מיצובישי, רק עכשיו קראתי את הפוסט שלך בעיון. שיחקת אותה! תודה.

שמח לעזור.

 

בינתיים, אני לא ממש מוצא ספר רכב. תנסה לבקש מהיבואן. במקרה הגרוע הם יבקשו על כך מאה שקל. יודע במקרה כמה לחץ אויר יש למלא בגלגלים (קדמי/אחורי)?

פתח את דלת הנהג. שים לב שעל הקורה האמצעית (ממוט הברזל שמחזיק את הגג בין 2 הדלתות) יש מדבקה למטה. מדבקה שאפשר לראות רק כאשר דלת הנהג פתוחה.

יש שם טבלת לחצי ניפוח בהתאם לעומס על הרכב.

בנוסף, יש שם מדבקה שחשוב לבדוק. היא מדבקה שאומרת לך מתי עליך לבדוק את תקינות כריות האוויר. לרוב אמורים לעשות זאת כל 7 שנים.

יש צורך לבדוק מים?

ראיתי שאין לרכב שעון חום אלא רק נורה. זה מספיק אמין או שכדאי להוסיף שעון (ברכב הקודם שלי התקנתי שעון מכני)?

כל עוד תשתמש בנוזל קירור יעודי (פרפלו) הכחלחל של רכבי פיאט אתה מסודר.

במקרה ומופיע לך נורת ה"נדפקת". עצור בצד עם מנוע פועל כדי שהרכב יתקרר.

לי בחיים לא קרה, גם בנסיעה עצבנית על הרי הגולן עם מטען עד הגג + 6 אנשים מלאים. נסיעה במשך שעתיים מכפר סבא ועד לחרמון עם רגל כבדה על הגז.

אם בכל זאת תרצה להתקין שעון חום, חפש באינטרנט. זה לא אמור לעלות יותר ממאות אחדות.

 

ועוד קטנה, אמרת שכאשר הרכב חם אין צורך להמתין חצי דקה. אז במה מדובר, בחצי הדקה עד שהסליל מפסיק להבהב, בחצי הדקה שאחרי ההנעה או בשתיהם? (אני מבין שזו לא חובה אבל רוצה לשמור על האוטו...)

הוא התכוון לחצי הדקה לאחר ההנעה.

תהנה מהאוטו. זה הכי חשוב.

 

עיצה:

הנסה להמנע מנסיעה בשטח. לרכב גחון נמוך מאוד.

אחד המצבים בהם נתקלים הרבה נהגי מולטיפלה עקב נסיעה בשטח, הוא פיצוף קרטר השמן.

יש הממליצים להתקין מיגון לקרטר השמן.

 

אני רק פעם אחת גירדתי את הגחון.

 

אך זה היה בגלל שהייתי טיפש וירדתי בזווית לא נכונה לאחד מחופי הכנרת. ההבדל בין הכביש לשטח היה כ 10 ס"מ. ירדתי במקביל לכביש. ופשוט התנדנתי בין שמיים לארץ.

למזלי זה נגמר במשולש שבור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6175 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...